Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa etten ole ainut joka

Ap
14.08.2017 |

kärsii hirveistä ilmavaivoista aina syömisen jälkeen? Minulla on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä ja lukemattomia ruokavalioita, lääkkeitä sekä muita konsteja olen kokeillut ilman merkittävää apua.
Jos kellään muulla tällaista, niin miten pystytte elämään vaivan kanssa? Ilmavaivoja on muutoinkin pitkin päivää, mutta erityisesti syömisen jälkeen täytyisi asua vessassa vähintään tunti päästämässä ilmat pihalle. Ei tarvitse varmaan erikseen mainita olevani sinkku, ikisinkku.. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ruokavaliosi säännölliseksi ja jätä hiilarit pois. Syö joka ikinen päivä samoihin aikoihin vähähiilarisesti. Älä luovuta heti alkuun vaan jatka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en myönnä, mutta apteekista kannattaa ostaa maitohappobakteeritabletteja.

Vierailija
4/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön fodmapin mukaisesti ja todella vähän hiilareita. Maximissaan annos riisiä päivässä. Olen kokeillut puoli vuotta, eikä apua näkyvissä.

Ap

Vierailija
5/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen hiilareita tarvitsee. Kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljaa varsinkin. Jos niitä et syö, tulee ilmavaivoja ikävämpiä ongelmia. Suoistolle niiden mukana tuleva kuitu myös on puhdistava ja tärkeä apu.

Kaurapuuroa pidetään erityisen vatsaystävällisenä ruokana.

Minttutee voi joillakin rauhoittaa vatsaa. Stressi puolestaan on haitaksi.

Lääkärillä voisi käydä sulkemassa pois allergioiden mahdollisuuden ja kyselemässä vinkkejä.

Mutta maitohappo tosiaan on yksi hyvä vinkki. Eräs lääkäri sanoi, että ne kannattaa ottaa mieluiten kapselin muodossa, niin selviävät varmasti vatsahapoista eteenpäin suolistoon.

Vierailija
6/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia, hedelmiä ja marjoja menee. Täysjyvätuotteet saa vatsan huutamaan kahta kauheammin. Vasta toimii siis kyllä joka aamu, jopa useasti päivässä.

Ap

Vierailija
7/17 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia, hedelmiä, leipä pois ja hiiva. Jos vedän yhden päivän jotain leipämössöö ja syön epäsäännöllisesti, tunnen sen heti järkyttävinä suolistokipuina.

Vierailija
8/17 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/17 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ärtynyt suoli, eikä Fodmap vienyt kaikkia oireita. Sitten kävi ilmi että on ruoka-allergioita ja yliherkkyyksiä.

Esim. jos suoli on oikein herkkä, voi olla että se reagoi myös maitoproteiineihin. Kokeile ekaksi jättää pois kaikki maitotuotteet --- huolehdi että saat tarpeeksi kalsiumia muusta ruoasta.

Jos sen jälkeen on oireita vielä, sitten voi olla keliakia tai ruoka-allergia kyseessä.

Lisäksi noudata Fodmapia tarkkaan: tarkista myös lisäaineet. On paljon lisäaineita yms. jotka voivat ärsyttää suolta varsinkin kun olet heikossa tilassa muutenkin.

Vierailija
10/17 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut jättää maitotuotteet moneksi viikoksi. Ei apua. Keliakia testattu ja oli negatiivinen. Myöskään ulostenäytteistä ei ole löytynyt mitään.

Ap

Vierailija
11/17 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup...

Vierailija
12/17 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se cuplaton-tuote?

Vierailija
13/17 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pieruilu pysyy maltillisena, kun olen jättänyt suolan pois ruuasta. Kun syön leipää, jossa kovasti suolaa, alkaa kaamea ilmavaivat. Mutta kun syön taas illalla kaurapuuroa ja siinä en käytä suolaa, ei tule ilmavaivaa. Elikkä minulla viljatuotteeti eivät ole se juttu vaan tuotteet, joissa suolaa.Sama juttu sokerin kanssa. Mitä sokerisempi tuote, sen enemmän ilmavaivaa. Ei kiva.

Vierailija
14/17 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuplaton tai disflatyl ei ole auttanut myöskään. Suola ei ole itsellä tullut mieleenkään.. Sokeria en syö.

Ap

Vierailija
15/17 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutamana perättäisenä kesänä kesätöissä samassa paikassa ja joka kerta niinä aikoina tuli duuniruuan jälkeen järkyttävät ilmavaivat.

Eräälle työkaverilleni ihmettelin viimeisenä kesäduunivuonna ilmiötä. Hän (vakituinen) kertoi, että hänellä oli sama vaiva kunnes jätti salaattiannoksesta salaattikastikkeen pois.

Minäkin jätin ja todellakin auttoi! Tämä tapahtui kylläkin jo 80-90 -lukujen taitteessa, mutta kun olen välillä unohtanut koko asian ja käyttänyt taas jossain salaattikastiketta, niin vessaan saa taas vetäytyä päästelemään.

Vaikea uskoa, että se pieni tilkka mihinkään vaikuttaisi, mutta kokemukseni pohjalta niin se vaan on ollut omalla kohdallani.

Vierailija
16/17 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatinkastikkeet on kaikki ollut jo pitkään pannassa. Enkä muitakaan kastikkeita juuri käytä..

Apuja siis kaipailen vielä!

Ap

Vierailija
17/17 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme