Miksi miehet kohtelee minua näin?
Täällä on vähän väliä puhetta siitä, kuinka naiset on niskan päällä parisuhdemarkkinoilla ja muuta vastaavaa. Puhutaan myös, että naisten on helppo saada seuraa. Olen naimisissa itse, mutta tämä aihe tuli mieleen kun kaksi kertaa viikon sisällä olen törmännyt samaan ilmiöön, mihin koko aikuisikäni olen saanut tottua.
Olen niitä, joihin ei juuri koskaan oteta kontaktia, ei edes baarissa. Olen se, kenen ystävää aletaan jututtamaan joka jumalan kerta, oli seurassani sitten minkälainen tai kokoinen nainen tahansa. Olen myös se, ketä joskus tuijotetaan ja sitten pudistetaan päätä ja jatketaan matkaa. Ja se pahin: olen joku ihmeen vihanpurkukohde monelle miehelle, monessa eri tilanteessa ja monesta eri aiheesta.
Otetaan esimerkiksi tilanne, johon jouduin viikonloppuna: hääjuhlat, ilta jo hyvällä mallilla. Istun omissa ajatuksissani pöydässä, jossa muu seurue juttelee musiikista. Tulee ilmi, että olen ollut musiikkiluokalla. Minulta kyseltiin sen jälkeen, soitanko jotain instrumenttia ja millaista musiikkia kuuntelen. Kun olen vastannut, seureen miesjäsen (joka ei ole puhunut minulle mitään koko aikana) alkaa ärsyyntyneenä kysymään, että miten hyvin muka soitan ja osaanko edes nuotteja ja toteaa sitten, että kuuntelemani musiikki on pelkkää p*skaa ja että hän halveksuu ihmisiä jotka ovat sellaisia kuin minä. Jäin haavi auki tilanteessa, enkä saanut sanottua mitään takaisin.
Mutta tällaisia vihanpurkauksia olen saanut osakseni silloin tällöin, ja aina niin että mies on ensin passiivis-agressiivisena joko kommentoinut jotain muka-mukavaa, tai tuijottanut puoli iltaa jossakin baarin nurkassa kunnes tulee avautumaan jostain. Ikinä minulle ei ole tarjottu drinkkiä missään, eikä koskaan ole tullut kukaan "jännämies" tai alfa-uros iskemään. Ei siis ikinä. Oma mieskin löytyi netistä ihan sattumalta.
Mitä tämä käytös on, selittäkää. Olen aivan tavallisen näköinen ja ylipainoinen. Mikä minussa niin ärsyttää?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Mies kun saa pakit naiselta, johon on ihastunut niin suuttuu ja kohdistaa vihansa kaikkiin naisiin.
Ja varsinkin jos on ylipainoinen tai muuten tuon miehen mielestä epäviehättävä.
Aivan kuin mies ajattelisi että minunko pitäisi nyt tyytyä sinuun kun en saanut haluamaani.
Ikään kuin se olisi jonkun satunnaisen ei niin viehättävän naisen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on ei-kaunis kuten minä olen, niin miehet selvästi häiriintyvät siitä. He tuntevat olonsa silminnähden kiusaantuneeksi ja vauvautuneeksi seurassani. Kai miehillä on tietty raja, että minkä näköisiin naisiin he haluavat ottaa kontaktia. Sellainen ok-nätti on se raja, siitä alaspäin on heille sama kuin ruma. Ihan vaikka naisen olemus olisi sellainen neutraalin mitäänsanomaton. Myös ylipainoisuus on asia, joka selvästi kuvottaa miehiä.
No vielä enemmän tuntuvat häiriintyvän kauneudesta. Tuntuu, kuin useimmat miehet haluaisi karttaa. Jossain vaiheessa tajusin olevani keskivertoa kauniimpi ja rinnat on isot, joten siinä syy. Erinnäisten kommenntie ja mutkan kautta selvinnyt tää. En siis itse pidä itseäni kuin ihan taviksena.[/
" tajusin olevani keskivertoa kauniipi"
"En pidä itseäni kuin taviksena"Niin miten se nyt sitten lopulta oikein on? Taidat pitää itseäsi hyvinkin muiden yläpuolella, on isot tissit ja kaikki. Pitäiskö meidän nyt kovasti sääliä sinua?
Ei minusta tuossa ollut mitään ristiriitaa. Kommenttien kautta selvinnyt, että pidetään kauniina, ja itse pitää itseään edelleen taviksena niin kuin alun perinkin.
" tajusin olevani keskivertoa kauniimpi" on eri asia kuin " tajusin olevani muiden mielestä keskivertoa kuniimpi" eli tekstistä löytyy kyllä ristiriita.
Semantiikalla kikkailu on perseestä. (naisten heiniä)
Jos vaikka pääsee supermalliksi, niin voinee sanovansa olevansa keskivertoa kauniimpi?
Sinkkumies
Semanttisen perkaamisen pointtihan tässä olikin, että henkilö kyllä tietää myös itse, onko keskivertoa kauniinpi vai ei, vaikka yrittikin tekstissään muuta väittää ja sitä kautta kerjätä sympatiaa ja kehuja. Olen lopen kyllästynyt kuuntelemaan naisten jatkuvaa itsekehua ja pohjatonta tarvetta saada ulkoisilla seikoilla pönkitystä omalle egolleen .
Hmm.. ei toi nyt oikein toimi sinunkaan argumenttisi, kun ei me voida kehua naista jonka kuvaa me ei olla nähtykään. Mielestäni silloin keskustellaan yleisellä tasolla. Kirjoittajahan voi olla vaikka 100 kiloinen valas, mutta ei se sitä meidän kommentointia mihinkään muuta.
Sinkkumies
Keskustellaankohan me edes samasta asiasta? Kommentoin alunperin viestiä jossa henkilö kertoi olevansa keskivertoa kauniimpi ja isotissinen ja sen vuoksi miehet häntä raukkaa karttelevat. Voi nyyh, varmasti kirjoittajalle kamala tilanne. Emme tosiaan tiedä miltä kysein kirjoittaja oikeasti näyttää, mutta perusasenne kyllä välittyy hyvin kirjoituksesta.
85 vielä jatkaa että siksi ylipainoisen tai muuten epäviehättävän naisen tekemisetkään eivät ole mitään( muka).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on ei-kaunis kuten minä olen, niin miehet selvästi häiriintyvät siitä. He tuntevat olonsa silminnähden kiusaantuneeksi ja vauvautuneeksi seurassani. Kai miehillä on tietty raja, että minkä näköisiin naisiin he haluavat ottaa kontaktia. Sellainen ok-nätti on se raja, siitä alaspäin on heille sama kuin ruma. Ihan vaikka naisen olemus olisi sellainen neutraalin mitäänsanomaton. Myös ylipainoisuus on asia, joka selvästi kuvottaa miehiä.
No vielä enemmän tuntuvat häiriintyvän kauneudesta. Tuntuu, kuin useimmat miehet haluaisi karttaa. Jossain vaiheessa tajusin olevani keskivertoa kauniimpi ja rinnat on isot, joten siinä syy. Erinnäisten kommenntie ja mutkan kautta selvinnyt tää. En siis itse pidä itseäni kuin ihan taviksena.
Juuri näin ,hieman rumemman ja vaatimattomamman vieraan naisen kanssa on helpompi jutella ja olla.
Mulla on se ongelma että kauniin,kiihottavan ja puoleensa vetävän naisen mistä itse on kiinnostunut/ihastunut on vaikeaa päästä juttuihin,tuntuu ettei saa sanaa suusta,mitään järkevää ei saa sanottua,tuskan hikeä puskee päähän,tulee tuijotettua vaan sitä tissivakoa tai pitkin seiniä,siis menen lähestulkoon paniikkiin.
Tää maailma tekee mut surulliseksi.
Luin vähän aikaa sitten tutkimuksesta jonka mukaan epäviehättävillä miehillä on mahdollisuuksia nostaa pisteitä naisten silmissä mikäli heillä on jonkinlaista erityisosaamista; ovat erityisen hauskoja, osaavat soittaa erityisen hyvin jne. Mutta epäviehättävillä naisilla tämä ei toiminutkaan ja itseasiassa vaikutus oli peräti päinvastainen. Ruma nainen joka on pätevä ja osaava vain ärsyttää miehiä entisestään. Mistä tämä johtuu, siihen tutkimus ei ottanut kantaa. En ole lukenut koko ketjua, niin voi olla että joku on tästä ilmiöstä jo kertonutkin, mutta mielenkiintoista joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Luin vähän aikaa sitten tutkimuksesta jonka mukaan epäviehättävillä miehillä on mahdollisuuksia nostaa pisteitä naisten silmissä mikäli heillä on jonkinlaista erityisosaamista; ovat erityisen hauskoja, osaavat soittaa erityisen hyvin jne. Mutta epäviehättävillä naisilla tämä ei toiminutkaan ja itseasiassa vaikutus oli peräti päinvastainen. Ruma nainen joka on pätevä ja osaava vain ärsyttää miehiä entisestään. Mistä tämä johtuu, siihen tutkimus ei ottanut kantaa. En ole lukenut koko ketjua, niin voi olla että joku on tästä ilmiöstä jo kertonutkin, mutta mielenkiintoista joka tapauksessa.
Sen minkä jätit kertomatta, on että niistä vähemmän viehättävistä naisitakin oltiin kiinnostuneempia kuin vastaavista miehistä.
Olet vaan törmännyt huonokäytöksisiin idiootteihin! Et ole vastuussa heidän käytöksestään. Varmaan noilla miehillä on tosi paska olo sisimmässään ja tätä he haluavat jakaa myös toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen minkä jätit kertomatta, on että niistä vähemmän viehättävistä naisitakin oltiin kiinnostuneempia kuin vastaavista miehistä.
Tutkimuksessa ei otettu kantaa kummalla näistä ihmisryhmästä oli enemmän menekkiä, pelkästään sitä että nainen ei voi kompensoida muilla avoilla kauneuden puutettaan.
Miehet yleensä katsoo kauniita naisia ja mua se ei haittaa. Itse olen melko tavis, en lihava, mutta kurvikas. Oikeestaa nuorempana jooa inhosin sitä kurvikkuutta. Pitkät hiukset on, jos se nyt jotain plussaa olisi. Mutta en ikinä ajattele että mies/miehet katsoisi mua siksi että olen kaunis. Ehkä joku puutteessa oleva katsoo että oon pantava. Olen rento ja mutta ujo. Saatan jutella miesten kanssa vaikka mistä, mutta kaikki miehen tekemät lähestymisyritykset on mulle hepreaa. Jos ei suoraa sanaa tai toimintaa ole, otan mielenkiinnon piruiluna. Varsinkin ulkonäkööni käytetyt kommentit. ( esim Mitäs missi tms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vielä enemmän tuntuvat häiriintyvän kauneudesta. Tuntuu, kuin useimmat miehet haluaisi karttaa. Jossain vaiheessa tajusin olevani keskivertoa kauniimpi ja rinnat on isot, joten siinä syy. Erinnäisten kommenntie ja mutkan kautta selvinnyt tää. En siis itse pidä itseäni kuin ihan taviksena.[/
" tajusin olevani keskivertoa kauniipi"
"En pidä itseäni kuin taviksena"Niin miten se nyt sitten lopulta oikein on? Taidat pitää itseäsi hyvinkin muiden yläpuolella, on isot tissit ja kaikki. Pitäiskö meidän nyt kovasti sääliä sinua?
Ei minusta tuossa ollut mitään ristiriitaa. Kommenttien kautta selvinnyt, että pidetään kauniina, ja itse pitää itseään edelleen taviksena niin kuin alun perinkin.
" tajusin olevani keskivertoa kauniimpi" on eri asia kuin " tajusin olevani muiden mielestä keskivertoa kuniimpi" eli tekstistä löytyy kyllä ristiriita.
Semantiikalla kikkailu on perseestä. (naisten heiniä)
Jos vaikka pääsee supermalliksi, niin voinee sanovansa olevansa keskivertoa kauniimpi?
Sinkkumies
Semanttisen perkaamisen pointtihan tässä olikin, että henkilö kyllä tietää myös itse, onko keskivertoa kauniinpi vai ei, vaikka yrittikin tekstissään muuta väittää ja sitä kautta kerjätä sympatiaa ja kehuja. Olen lopen kyllästynyt kuuntelemaan naisten jatkuvaa itsekehua ja pohjatonta tarvetta saada ulkoisilla seikoilla pönkitystä omalle egolleen .
Hmm.. ei toi nyt oikein toimi sinunkaan argumenttisi, kun ei me voida kehua naista jonka kuvaa me ei olla nähtykään. Mielestäni silloin keskustellaan yleisellä tasolla. Kirjoittajahan voi olla vaikka 100 kiloinen valas, mutta ei se sitä meidän kommentointia mihinkään muuta.
Sinkkumies
Keskustellaankohan me edes samasta asiasta? Kommentoin alunperin viestiä jossa henkilö kertoi olevansa keskivertoa kauniimpi ja isotissinen ja sen vuoksi miehet häntä raukkaa karttelevat. Voi nyyh, varmasti kirjoittajalle kamala tilanne. Emme tosiaan tiedä miltä kysein kirjoittaja oikeasti näyttää, mutta perusasenne kyllä välittyy hyvin kirjoituksesta.
Ikävä asenne sinulla.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Miehet yleensä katsoo kauniita naisia ja mua se ei haittaa. Itse olen melko tavis, en lihava, mutta kurvikas. Oikeestaa nuorempana jooa inhosin sitä kurvikkuutta. Pitkät hiukset on, jos se nyt jotain plussaa olisi. Mutta en ikinä ajattele että mies/miehet katsoisi mua siksi että olen kaunis. Ehkä joku puutteessa oleva katsoo että oon pantava. Olen rento ja mutta ujo. Saatan jutella miesten kanssa vaikka mistä, mutta kaikki miehen tekemät lähestymisyritykset on mulle hepreaa. Jos ei suoraa sanaa tai toimintaa ole, otan mielenkiinnon piruiluna. Varsinkin ulkonäkööni käytetyt kommentit. ( esim Mitäs missi tms)
Edustat naistyyppiä joka ei juurikaan kiinnosta miehiä. Naisen tulee olla kurvikas, mutta myös kaunis kasvoiltaan. Nuo kommentit ottaisin syvänä vittuiluna.
AP on naimisissa ja hänellä on mies, mutta tyypilliseen naisten tapaan haluaa kaikkien muidenkin miesten huomion ja kuolauksen!
Mikä naisia vaivaa? Mitä muista miehistä jos olet jo löytänyt yhden? Mistä pohjaton huomionkipeytenne?
Miehet valitsevat kerta toisensa jälkeen seksikkäimäksi naistyypiksi: Pitkät hiukset, nätti naama ja keskivertoa isommat rinnat.
(tietenkin kroppa pitää olla kunnossa)
Sinkkumies