Miksi miehet kohtelee minua näin?
Täällä on vähän väliä puhetta siitä, kuinka naiset on niskan päällä parisuhdemarkkinoilla ja muuta vastaavaa. Puhutaan myös, että naisten on helppo saada seuraa. Olen naimisissa itse, mutta tämä aihe tuli mieleen kun kaksi kertaa viikon sisällä olen törmännyt samaan ilmiöön, mihin koko aikuisikäni olen saanut tottua.
Olen niitä, joihin ei juuri koskaan oteta kontaktia, ei edes baarissa. Olen se, kenen ystävää aletaan jututtamaan joka jumalan kerta, oli seurassani sitten minkälainen tai kokoinen nainen tahansa. Olen myös se, ketä joskus tuijotetaan ja sitten pudistetaan päätä ja jatketaan matkaa. Ja se pahin: olen joku ihmeen vihanpurkukohde monelle miehelle, monessa eri tilanteessa ja monesta eri aiheesta.
Otetaan esimerkiksi tilanne, johon jouduin viikonloppuna: hääjuhlat, ilta jo hyvällä mallilla. Istun omissa ajatuksissani pöydässä, jossa muu seurue juttelee musiikista. Tulee ilmi, että olen ollut musiikkiluokalla. Minulta kyseltiin sen jälkeen, soitanko jotain instrumenttia ja millaista musiikkia kuuntelen. Kun olen vastannut, seureen miesjäsen (joka ei ole puhunut minulle mitään koko aikana) alkaa ärsyyntyneenä kysymään, että miten hyvin muka soitan ja osaanko edes nuotteja ja toteaa sitten, että kuuntelemani musiikki on pelkkää p*skaa ja että hän halveksuu ihmisiä jotka ovat sellaisia kuin minä. Jäin haavi auki tilanteessa, enkä saanut sanottua mitään takaisin.
Mutta tällaisia vihanpurkauksia olen saanut osakseni silloin tällöin, ja aina niin että mies on ensin passiivis-agressiivisena joko kommentoinut jotain muka-mukavaa, tai tuijottanut puoli iltaa jossakin baarin nurkassa kunnes tulee avautumaan jostain. Ikinä minulle ei ole tarjottu drinkkiä missään, eikä koskaan ole tullut kukaan "jännämies" tai alfa-uros iskemään. Ei siis ikinä. Oma mieskin löytyi netistä ihan sattumalta.
Mitä tämä käytös on, selittäkää. Olen aivan tavallisen näköinen ja ylipainoinen. Mikä minussa niin ärsyttää?
Kommentit (94)
Itse anakin inhoan rempseitä naisia, sellaisia kaakattajia ja tyhjän naurajia. Myös röhöttäviä ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on ei-kaunis kuten minä olen, niin miehet selvästi häiriintyvät siitä. He tuntevat olonsa silminnähden kiusaantuneeksi ja vauvautuneeksi seurassani. Kai miehillä on tietty raja, että minkä näköisiin naisiin he haluavat ottaa kontaktia. Sellainen ok-nätti on se raja, siitä alaspäin on heille sama kuin ruma. Ihan vaikka naisen olemus olisi sellainen neutraalin mitäänsanomaton. Myös ylipainoisuus on asia, joka selvästi kuvottaa miehiä.
Hei mulla on ihan sama kokemus: miehet ovat ihan iästä ja kaikesta riippumatta yleensä todella kiusaantuneita seurassani (siis silloin harvoin, kun olosuhteiden pakosta joutuvat minuutinkin seurassani olemaan). En voisi ikinä koskaan työskennellä miesvaltaisella alalla esimerkiksi. Seurusteluun en todellakaan kelpaa, enkä edes kaveriksi.
Välttelen miehiä niin hyvin kuin pystyn, koska en halua aiheuttaa kellekään epämukavaa oloa.
Neutraalikin suhtautuminen olisi vielä ok, mutta on enemmän sääntö kuin poikkeus, että saan kuulla vähintään yhden loukkauksen joltain mieheltä, jos olen baarissa. On se vaan niin saatanan ärsyttävää, kun toikin ruma muija tuossa istuu hyvännäköisten ystäviensä kanssa, luuleeko olevansa ihminen?
Kaikilla narsismiin taipuvaisilla miehillä on tämä tapa lytätä vieraita ja tuttuja naisia. Ihan sama miten päin on niin paskaa tulee niskaan. Tai okei, voisin olla hajuton, mauton, mitään osaamaton ja kikattaa heleän teennäisesti näiden miesten vitseille ja aina olla kaikesta samaa mieltä. Tai ehkä sittenkin he löytäisivät niitä vikoja.
Olen myös kokenut nämä harrastusten ja kiinnostusten lyttäämiset ja sitten ihmettelyt miksi minua ei ko. herra kiinnosta edes kaverina. Ei tarvitse tykätä samoista asioista eikä olla ollenkaan samanlainen, mutta viha, ahdasmielisyys ja fundamentalismi ovat todella luotaantyöntäviä ominaisuuksia. No, tasan ei mene elämän nallekarkit.
Minä en saa ikinä yhtään mitään huomiota keneltäkään,miehet ei tule vittuilemaan tai aukomaan päätään,naisille olen täysin näkymätön ja huomaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Itse anakin inhoan rempseitä naisia, sellaisia kaakattajia ja tyhjän naurajia. Myös röhöttäviä ukkoja.
Ja
Vierailija
22/25
klo 18:43 | 11.8.2017
Ylipaino ratkaisee. En pysty edes keskustelemaan ylipainoisten naisten kanssa. Jotekin se vaan on niin ällöttävää.
Oletteko tajunneet, että suhtautumisenne on aivan järjetöntä? Yrittäkää kehittyä ihmisinä niin, että käsitätte naiset normaalisti ihmisiksi kuten itsekin olette. Nyt näette heidät pelkästään seksin kautta, haluttavina tai ei-haluttavina. Ihan posketon asenne. Naiset ovat ihan samalla lailla ihmisiä kuin miehetkin, yksilöitä, persoonia, joilla on omat toiveet elämässä ja ajatukset jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen niitä, joihin ei juuri koskaan oteta kontaktia, ei edes baarissa."
Eli olet kuin 99 % miehistä.
Mutta tuohon hääcaseen liittyen, niin ei tuollainen käytös ole normaalia.
En vetäisi siitä muita johtopäätöksiä kuin että mies on sekopää.
No sitten niitä sekopäitä on enemmän kuin yksi. Vaikea selittää lyhyesti, mutta monen miehen käytös on ollut sellaista hiljaista vihaa täynnä. Ap
Ns. kilttimiehet ovat usein autisteja sosiaalisissa tilanteissa.
Muutama ilta sitten olin lasillisella ystäväni kanssa. Nauroin ihan kippurassa ystävän tarinalle, joten vaikea ajatella että olisin näyttänyt koppavalta (yhden vastaajan ehdotus) ainakaan sillä hetkellä. Sivusilmällä huomaan, että läheisessä pöydässä on seurue, jossa kaksi miestä tuijottaa todella vihaisesti meihin päin. Kun olin menossa vessaan, toinen miehistä kommentoi jotakin. En kuullut mitä, mutta ilmeestä päätellen se ei ollut mitään positiivista.
Ja en muuten pukeudu paljastavasti, enkä räväkkäästi, olen tavallisen näköinen ja tyyliltäni yksinkertainen. Tyylikäs omasta mielestäni, mutta yksinkertainen on hyvä kuvaamaan sitä. Ap
Jotkut miehet kokevat naisen naurun kastroivaksi usein. Paitsi jos nainen nauraa miehen kertomalle vitsille. Muuten se on heistä uhkaavaa, sellaista naista ei voi hallita.
Naiset puolestaan suorastaan rakastavat, kun miehet nauravat pilkallisesti, koska nainen ei koskaan voi kokea tulevansa kastroiduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten niitä sekopäitä on enemmän kuin yksi. Vaikea selittää lyhyesti, mutta monen miehen käytös on ollut sellaista hiljaista vihaa täynnä. Ap
Muutama ilta sitten olin lasillisella ystäväni kanssa. Nauroin ihan kippurassa ystävän tarinalle, joten vaikea ajatella että olisin näyttänyt koppavalta (yhden vastaajan ehdotus) ainakaan sillä hetkellä. Sivusilmällä huomaan, että läheisessä pöydässä on seurue, jossa kaksi miestä tuijottaa todella vihaisesti meihin päin. Kun olin menossa vessaan, toinen miehistä kommentoi jotakin. En kuullut mitä, mutta ilmeestä päätellen se ei ollut mitään positiivista.
Ja en muuten pukeudu paljastavasti, enkä räväkkäästi, olen tavallisen näköinen ja tyyliltäni yksinkertainen. Tyylikäs omasta mielestäni, mutta yksinkertainen on hyvä kuvaamaan sitä. Ap
Jotkut miehet kokevat naisen naurun kastroivaksi usein. Paitsi jos nainen nauraa miehen kertomalle vitsille. Muuten se on heistä uhkaavaa, sellaista naista ei voi hallita.
Naiset puolestaan suorastaan rakastavat, kun miehet nauravat pilkallisesti, koska nainen ei koskaan voi kokea tulevansa kastroiduksi.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä päässäsi, että jos näet ravintolassa naisseurueen, joka viettää iltaa ja nauraa, he nauravat "pilkallisesti" ja sinulle? Kannattaisi hankkia itsetunto.
Valitsitko ihan itse jännämiehesi vai auttoivatko sisaret aatteessa?
kilttimiehenne kirjoitti:
Valitsitko ihan itse jännämiehesi vai auttoivatko sisaret aatteessa?
En. Oikeastaan kumpikaan ei vaikuttanut päätökseeni, vaan Hollywoodin laadukkaat elokuvat.
Mulla on taas sellainen "resting bitch face". Näytän kasvot peruslukemilla ihan siltä kuin mua vituttaisi koko ajan vaikka oikeasti olen hyvällä tuulella. Se ei ole ongelma pelkästään mulle vaan myös ympäristölle. Miehet varsinkin tuntuu tätä kavahtavat, ystävät tietää millainen oikeasti olen. Hymyäni on sanottu kauniiksi ja silloin huomaan, että mua lähestytään ihan eri tavalla. Mutta eihän sitä voi olla suu korvissa koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä päässäsi, että jos näet ravintolassa naisseurueen, joka viettää iltaa ja nauraa, he nauravat "pilkallisesti" ja sinulle? Kannattaisi hankkia itsetunto.
Kuvailet henkilöä, joka on joko skitsofreenikko tai musta. Vain toiselle toimii ohjeena "hanki itsetunto".
Vierailija kirjoitti:
Miehet usein kertovat pitävänsä huumorintajuisista ja iloisista naisista mutta suomeksi sanottuna tarkoittavat sitä että naisen pitää kikatella tauotta heidän jutuilleen.
Luuletko tosiaan, että miehet sietävät tauotta kikattavaa hömelöä yhtään sen paremmin kuin sinäkään? Kuka sellaista jaksaa katsella, jos suusta ei tule kuin tauotonta kikatusta? Hoitoonhan sellainen ohjataan melkoisen äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naisilla on hyvä itsetunto, eikä tällä palstalla ole ainoatakaan avausta tyyliin "miksi mies ei ota yhteyttä, miksi mies sanoi niin, mitä mies haluaa...".
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että tahtomattasi laukaiset sen käytöksen. Minulle on käynyt varsinkin miesten kanssa usein niin että kun puhun mielestäni täysin neutraalisti jostain asiasta, tyyliin "en tarvitse älypuhelinta koska a, b, c" niin sitten toinen osapuoli alkaa todella ärtyneesti puolustella miksi älypuhelin on HÄNELLE välttämätön. Mitä en ole lainkaan kyseenalaistanut, todennut vaan että en itse tarvitse.
No, keskustelin aiheesta mieheni kanssa ja mieheni sanoi että minulla on niin napakka tapa ilmaista itseäni että miehet kokee minut hyökkäävänä. Hän on kuulemma tottunut siihen ja tietää etten tarkoita mitään mutta vähän vieraammat miehet ottavat helposti kaiken sanomiseni riidan haastamisena: ei sen sanomani asiasisällön takia vaan äänensävyni. Siis vaikka puhuisin ihan puoliksi itsekseni ja omasta mielestäni neutraalisti.
Baareissa olen kyllä nuorempana huomiota saanut enemmän kuin tarpeeksi (olin nuorempana nätti ja näpsäkkä) mutta missään "selvinpäintilanteissa" miehet ei ole oikein ikinä lähestyneet minua. Käyttäydyn ilmeisesti tahtomattani tavalla joka on miesten mielestä tavattoman hyökkäävä.
Sinulla voi olla taustalla jotain samantapaista. Mutta kun olet yhden miehen itsellesi löytänyt, ei niistä muista ole väliksi. :)
Todellisuudessa kaikki tarvitsevat älypuhelinta. Ne jotka luulevat etteivät tarvitse ovat vain liian typeriä asiaa ymmärtääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailet henkilöä, joka on joko skitsofreenikko tai musta. Vain toiselle toimii ohjeena "hanki itsetunto".
Oho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että tahtomattasi laukaiset sen käytöksen. Minulle on käynyt varsinkin miesten kanssa usein niin että kun puhun mielestäni täysin neutraalisti jostain asiasta, tyyliin "en tarvitse älypuhelinta koska a, b, c" niin sitten toinen osapuoli alkaa todella ärtyneesti puolustella miksi älypuhelin on HÄNELLE välttämätön. Mitä en ole lainkaan kyseenalaistanut, todennut vaan että en itse tarvitse.
No, keskustelin aiheesta mieheni kanssa ja mieheni sanoi että minulla on niin napakka tapa ilmaista itseäni että miehet kokee minut hyökkäävänä. Hän on kuulemma tottunut siihen ja tietää etten tarkoita mitään mutta vähän vieraammat miehet ottavat helposti kaiken sanomiseni riidan haastamisena: ei sen sanomani asiasisällön takia vaan äänensävyni. Siis vaikka puhuisin ihan puoliksi itsekseni ja omasta mielestäni neutraalisti.
Baareissa olen kyllä nuorempana huomiota saanut enemmän kuin tarpeeksi (olin nuorempana nätti ja näpsäkkä) mutta missään "selvinpäintilanteissa" miehet ei ole oikein ikinä lähestyneet minua. Käyttäydyn ilmeisesti tahtomattani tavalla joka on miesten mielestä tavattoman hyökkäävä.
Sinulla voi olla taustalla jotain samantapaista. Mutta kun olet yhden miehen itsellesi löytänyt, ei niistä muista ole väliksi. :)
Todellisuudessa kaikki tarvitsevat älypuhelinta. Ne jotka luulevat etteivät tarvitse ovat vain liian typeriä asiaa ymmärtääkseen.
Sano kolme asiaa, jonka voin tehdä älypuhelimella mutta en voi tehdä mitenkään muuten. Katsotaan sen jälkeen tarvitsenko niitä kolmea asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on vähän väliä puhetta siitä, kuinka naiset on niskan päällä parisuhdemarkkinoilla ja muuta vastaavaa. Puhutaan myös, että naisten on helppo saada seuraa. Olen naimisissa itse, mutta tämä aihe tuli mieleen kun kaksi kertaa viikon sisällä olen törmännyt samaan ilmiöön, mihin koko aikuisikäni olen saanut tottua.
Olen niitä, joihin ei juuri koskaan oteta kontaktia, ei edes baarissa. Olen se, kenen ystävää aletaan jututtamaan joka jumalan kerta, oli seurassani sitten minkälainen tai kokoinen nainen tahansa. Olen myös se, ketä joskus tuijotetaan ja sitten pudistetaan päätä ja jatketaan matkaa. Ja se pahin: olen joku ihmeen vihanpurkukohde monelle miehelle, monessa eri tilanteessa ja monesta eri aiheesta.
Otetaan esimerkiksi tilanne, johon jouduin viikonloppuna: hääjuhlat, ilta jo hyvällä mallilla. Istun omissa ajatuksissani pöydässä, jossa muu seurue juttelee musiikista. Tulee ilmi, että olen ollut musiikkiluokalla. Minulta kyseltiin sen jälkeen, soitanko jotain instrumenttia ja millaista musiikkia kuuntelen. Kun olen vastannut, seureen miesjäsen (joka ei ole puhunut minulle mitään koko aikana) alkaa ärsyyntyneenä kysymään, että miten hyvin muka soitan ja osaanko edes nuotteja ja toteaa sitten, että kuuntelemani musiikki on pelkkää p*skaa ja että hän halveksuu ihmisiä jotka ovat sellaisia kuin minä. Jäin haavi auki tilanteessa, enkä saanut sanottua mitään takaisin.
Mutta tällaisia vihanpurkauksia olen saanut osakseni silloin tällöin, ja aina niin että mies on ensin passiivis-agressiivisena joko kommentoinut jotain muka-mukavaa, tai tuijottanut puoli iltaa jossakin baarin nurkassa kunnes tulee avautumaan jostain. Ikinä minulle ei ole tarjottu drinkkiä missään, eikä koskaan ole tullut kukaan "jännämies" tai alfa-uros iskemään. Ei siis ikinä. Oma mieskin löytyi netistä ihan sattumalta.
Mitä tämä käytös on, selittäkää. Olen aivan tavallisen näköinen ja ylipainoinen. Mikä minussa niin ärsyttää?
Kasva aikuiseksi ja lopeta toi valittaminen
Esimerkin mukainen mies pesiytyi tänne vastailemaan ja kirjoittelemaan itselleen kannustavia vastauksia.
Ylipaino ratkaisee. En pysty edes keskustelemaan ylipainoisten naisten kanssa. Jotekin se vaan on niin ällöttävää.