Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''

Vierailija
11.08.2017 |

!

Kommentit (941)

Vierailija
141/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhvetti.

Vihaan myös sanaa täti, erityisesti kun sitä käytetään synonyyminä naiselle.

Vierailija
142/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimi, kreisi, ja varsinkin kreisibailaaminen.. Englannin kielestä äpäröidyt sanat noin pääsääntöisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsaa pahempia on limska ja limpsa. Meillä puhuttiin kotona limpasta, en tiedä, onko se sen parempi :D

Eikö limsa ole kirjakielinen muoto? Jatai limonadi 🙄?

Vierailija
144/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sana sinänsä, mutta "näyttelee (suurta) roolia" kun puhutaan esim. vaikka alkoholin vaikutuksista hukkumisiin tms.

Ärsyttävästi käännetty suoraan englannista ja noin käännettynä se kuulostaa mun korviin ihan todella tyhmältä. Mun mielestä viimevuosina vasta tullut enemmän käyttöön toi. 

Vihaan myös sanoja limsa ja varsinkin limpsa.

Nyt laajenee offtopiciksi mutta minua yrjöttää just tuo sanasta sanaan kääntäminen jossa kerronta ei sovi yhtään Suomen kieleen eikä tyyliin. Esim: Uolevi oli matkalla vesijumppakerhoon. Mutta sitä, mitä seuraavaks tapahtuisi, hän ei osannut arvatakaan. Se mitä hän näki todella pysäytti hänet. Hän ei voinut uskoa asiaa todeksi. Ja vielä viisi hämmästelevää ylisanaista lausetta ennenkuin paljastetaan että tiellä oli siili.

Argh

Vierailija
145/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limukka, makrulooda, broisku, bylsiä

Vierailija
146/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lausahduksessa on kaksi sanaa, joista toinen on murretta, ja inhoan tätä yli kaiken! Eli tämmöinen lausahdus, kuin "Itkeä tihraa..." Tarkoittaa tietysti, että joku itkee, mutta niin, että itkeminen olisi jotenkin paha asia. Tyyliin...Lapsi on oikeasti surullinen, ja äiti vähättelee asiaa, ja hermostuu, kun ei jaksa kuunnella lapsen itkua. Esim. "Mitä sinä siinä nyt oikein taas itkeä tihraat? " Kuulin tuota lapsena usein. Hyi, olkoot että tekee pahaa vielä tänä päivänäkin, jos jossain kuulen äidin tai isän sanovan lapselle noin, ilkeän äänensävyyn!

Vierailija
147/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää suuresti, kun joku sanoo "mun mies".

Sitten kun kysyy: "Milloin menitte naimisiin", saa vastauksen "ei me olla naikussa, vaan se on mun avokki".

Vierailija
148/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP aloitukseen kommentoin omasta puolestani että limsa on mulle OK mutta LIMPPA tai LIMPSA ei todellakaan, inhoan näitä sanoja. Teki tiukkaa kirjoittaa ne edes. Limpsa varsinkin on kamala.

Muita mitkä ällöttää; kohdunkaula ja etenkin kohdunkaulakanava, vuorovaikutus ja parisuhde.

Vierailija
149/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitusvinkula

Vierailija
150/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie

Vierailija
151/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on muuten ihan kamala, monet käyttää tyttölapsistaan. Yök. Ei ole kyllä sana vaan sanapari. Ohis.

Vierailija
152/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Präiskätä.

Vierailija
153/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan, korjaan: Mä vihaan sanaa "notta". Kun sitä käytetään "että" sanan korvikkeena.

Tää taitaa olla Etelä-Pohjanmaalta kotoisin oleva murresana. Antaa heidän käyttää sitä rauhassa, mutta muu Suomi, käyttäkää sanaa "että"!

Kuullostaa niin helvetin teennäiseltä heittää muuten arkikielipuheeseen yksi puhkikaluttu murresana.

Vierailija
154/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikkia sanoja. Parempi kun ihmiset vaan pitäisivät turpansa kiinni.

Vierailija
155/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu. Siksi, että se tuntuu olevan täysin katsojan silmässä, mikä on fiksua.

Vierailija
156/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan jo tulikin oikeastaan kaikki mitä itsekin ajatteli ja huomaa myös kevyt puna poskilla, että joitakin tulee käytettyä myös itse 😳

Vierailija
157/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekemä, omavalitsema jne. Jumalauta se on itse tehty ja itse valittu!

Kera. Esim. "Söin tänään raejuustoa kera kanan ja salaatin". Hyi.

Oksu.

Vierailija
158/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko. Se on prkl alkoholi.

Kaikki nää 'matkustelu', 'tuotekehittely', jne. Ne on matkustamista ja tuotekehittämistä.

Kokkailu erityisesti

Ja matkustelu myös.

Ja sit kaikki samalla tavalla maneeriset lyhenteet salkkarit, freukkarit, runkkarit, jne.

Vierailija
159/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Aivan. Kaikki tärkeilevät ilmaukset

Vierailija
160/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustuskyky. Pitszsztsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi