Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''
Kommentit (941)
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää suuresti, kun joku sanoo "mun mies".
Sitten kun kysyy: "Milloin menitte naimisiin", saa vastauksen "ei me olla naikussa, vaan se on mun avokki".
No mitä sitten pitäisi sanoa? Poikaystävä tai miesystävä tuntuu kovin kevyeltä, kun on oltu 15 vuotta yhdessä ja on 2 lastakin. Vai pitäisikö aina erityisesti korostaa AVOmies? Itse kyllä sanon vaan "mun mies", vaikka ei koskaan mennä naimisiin koska emme moisista uskonnollisperäisistä instituutioista pidä.
Vierailija kirjoitti:
Limsaa pahempia on limska ja limpsa. Meillä puhuttiin kotona limpasta, en tiedä, onko se sen parempi :D
Nuo ovat kaikki 70-lukulaisia jäänteitä (puistatus). Alkuperäinen limonadi kuullostaa noiden jälkeen jopa paremmalta. Kokis, fanta, jaffa jne. ovat parempia ilmaisuja.
Inhokkeja:
povipommi ("bombshell", ontuu pahasti, ei olisi pitänyt suomentaa, nykyään ei ole edes sidoksissa rintojen kokoon, pelkkä instagram-tyrkky riittää tähän määritelmään)
kaikki raflaavat toimittajien käyttämät sanat, joilla pyritään saamaan aikaan piilotettua asenteellisuutta ("järeä käsiase" = pistooli, "kaahaaja" = ylinopeudesta kiinni jäänyt, "äärioikeistolainen" = maahanmuuttoon realistisesti suhtautuva")
Kaikkia Helsinginslangista/murteesta tulevia sanoja jotka on levinneet tänne pohjoiseenkin. Ärsyttää kun puhutaan kuin eteläsuomalaiset vaikkei sellaisia olla ja sitten en tajua yhtään että mitä toinen yrittää sanoa, kun ei tiedä että puhuuko se Suomea, Ruotsia, Venäjää, Englantia vai mitälie Viroa.
Ensimmäisenä tulee mieleen ainakin sanat ragee, beesissä, biblu. Hyi, alkaa ärsyttämään jo noiden miettiminenkin.
Elixt. Tarkoittaen sanaa eli tai elikä.
"Feidata" on käsittämättömän raivostuttava ilmaisu.
Ap:n limsasta inspiroituneena: "limska" on vielä kauheampi sana limpparista.
Vierailija kirjoitti:
Puhvetti.
Vihaan myös sanaa täti, erityisesti kun sitä käytetään synonyyminä naiselle.
:DD Puhvetti on niin tyhmä sana, etten kehtaisi edes ääneen sanoa.
Daami on myös hirveä sana.
Vierailija kirjoitti:
Hakusessa
Pieru
Palaillaan
Mikä pierussa on vikana? Käytätkö sanaa "suolistokaasu" vai kenties sivistyneempää "flatus" -muotoa?
Vierailija kirjoitti:
Keretä. Siis joku vaikka miettii, että ehtiikö bussiin, niin sanoo: "kerkeänköhän bussiin".
En tiedä mikä mulle tuossa sanassa aiheuttaa tän inhon, mutta olen inhonnut sitä jo lapsesta asti.
Minäkin inhoan tuota! Sitä paitsi sitä tuntuvat käyttävän nimenomaan ne, jotka aina myöhästyvät joka paikasta. Kun eivät vaan "kerkeä". Ajoissa olevat ihmiset käyttävät verbiä "ehtiä".
Haastava ärsyttää minua myös. Olen sairaanhoitaja, eli kun saan potilaalta turpaan, potilas ei ole "väkivaltainen", vaan haastava. Että korpeaa tää asioiden silottelu! Tähän liittyen myös keskussairaalan osastojen ylipaikat eli siis käytäväpaikat, eivät ole ylipaikkoja vaan "puskuripaikkoja". V..tu.
Hallelujaa! Ainakin jos joku käyttää sitä silloin, kun toinen oivaltaa asian, jokin sujuu suunnitelmien mukaan tmv. Keski-ikäinen rouva huusi viikonloppuna taksitolpalla taksin nähdessään: "Hallelujaa, lopultakin."
Huikeeta ettei huikeaa ole mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Haastava ärsyttää minua myös. Olen sairaanhoitaja, eli kun saan potilaalta turpaan, potilas ei ole "väkivaltainen", vaan haastava. Että korpeaa tää asioiden silottelu! Tähän liittyen myös keskussairaalan osastojen ylipaikat eli siis käytäväpaikat, eivät ole ylipaikkoja vaan "puskuripaikkoja". V..tu.
Haastava on tekopositiivisten "meiltä kaikki onnistuu" ihmisten keksimä termi. Olen päättänyt, että ensi kerralla, kun joku sanoo palaverissa asian olevan haastava, niin korjaan: "Ei, kyllä tämä asia on ihan v*tun vaikea."
Vierailija kirjoitti:
AP: mainitsemaasi "limsaa" inhottavampia ovat limonadi-sanan muut lempinimet: limppari, limppa, limpska, limska. Kaikkia olen kuullut käytettävän, ja kaikista tulee limainen mielleyhtymä.
Joo, sellainen tahmaisen tuntuinen pullo, jossa oleva juoma on jo hiukkasen väljähtynyt, ja jossa uiskentelee jotain keksinmuruja...
Kaikki itseeni kohdistuvat imelät hellittelysanat joista "mussukka" on ylitse muiden, en todellakaan ole mussukkatyyppiä ja tiedän tyypin teeskentelevän aivan kympillä jos hän käyttää sitä. Silloin ryhdytään käärimään hihoja....
Himmailla