Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''

Vierailija
11.08.2017 |

!

Kommentit (941)

Vierailija
181/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sanaa puhvetti, erityisesti kun sitä käytetään synonyyminä naiselle.

Vierailija
182/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, olen puhunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likellä (=lähellä)

Vierailija
184/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokke ja taakke. Yksi kaverini käyttää luokse- ja taakse-sanoista noita muotoja. Kuulostaa vauvakieleltä.

Vierailija
185/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppu-luokkalainen

Vierailija
186/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi

Vierailija
187/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikea sana, mutta edukas on inhokkini.

Ehdit ensin :D. Tämä on inhottava uudissana : Ostin housut edukkaasti. Miksei voi sanoa, että osti halvalla, tai housut olivat edulliset.

Lisäksi nami, kun aikuiset puhuu keskenään kaupassa karkin ostamisesta: Otetaanko namia? 

Vierailija
188/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness

Vierailija
189/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia Helsinginslangista/murteesta tulevia sanoja jotka on levinneet tänne pohjoiseenkin. Ärsyttää kun puhutaan kuin eteläsuomalaiset vaikkei sellaisia olla ja sitten en tajua yhtään että mitä toinen yrittää sanoa, kun ei tiedä että puhuuko se Suomea, Ruotsia, Venäjää, Englantia vai mitälie Viroa.

Ensimmäisenä tulee mieleen ainakin sanat ragee, beesissä, biblu. Hyi, alkaa ärsyttämään jo noiden miettiminenkin.

Nuo on kyllä nuorison käyttämää nykykieltä, ei Stadin slangia.

Vierailija
190/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsaa pahempia on limska ja limpsa. Meillä puhuttiin kotona limpasta, en tiedä, onko se sen parempi :D

Mitä sanaa pitäisi käyttää, ettei ärsytä? Limonaadi, limu, limppari?! Jollain sanallahan makeaa virvoitusjuomaa on kutsuttava 🤔

Meillä käytetään yleisimmin limpsaa... Näin ollut jo lapsuudesta asti. Ja pipo oli pipa, pipari (se joulukeksi...) pippari. Ja, kun lähdettiin ovesta, sanottiin heipä 😂

Vierailija
191/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissittely, pikkuneiti, sänkkäri, maitobaari, elikkä, heipat, jösses, limukka, etupylly, jöpötys, leipasta.

Vierailija
192/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessi

Elämäntaparemontti

Sikahieno, sikasiisti jne.

Sairaan hieno, sairaan siisti jne.

Vierailija
193/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiskä

Äippä

😖

Vierailija
194/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään sanoja limppari, limu, limsa tai virvoitusjuoma. Limpskaa ja limskaa kammoksun :D Ne on sellaista Pelle Hermanni -kieltä.

Myös limuviina on kamala termi kaupassa myytäville Bacardi Breezereille yms.

Vierailija
195/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äpöstää / äpöstellä

En tiedä onko edes miten yleinen, mutta jostain syystä oon törmännyt tähän viime aikoina useasti.

Mitä mahtaa tarkoittaa?

Syömistä: "käytiin äpöstelemässä". Olen myös kuullut kun sanotaan äpös tarkoittaen siis ruokaa: "nyt on äpös pöydässä".

Ehkä joku itäsuomalainen murrejuttu, muualla en ole kuullut.

Vierailija
196/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastava ärsyttää minua myös. Olen sairaanhoitaja, eli kun saan potilaalta turpaan, potilas ei ole "väkivaltainen", vaan haastava. Että korpeaa tää asioiden silottelu! Tähän liittyen myös keskussairaalan osastojen ylipaikat eli siis käytäväpaikat, eivät ole ylipaikkoja vaan "puskuripaikkoja". V..tu.

Esimiehet ja johto kaunistelee asioita, tämä on tuttua. He eivät tee potilastyötä. Jokainen rivihoitaja tietää asioiden oikean laidan.

Vierailija
197/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdit ensin :D. Tämä on inhottava uudissana : Ostin housut edukkaasti. Miksei voi sanoa, että osti halvalla, tai housut olivat edulliset.

Lisäksi nami, kun aikuiset puhuu keskenään kaupassa karkin ostamisesta: Otetaanko namia? 

Apua, mun mies puhuu namista. Voisko johtua siitä, että oli tyttären yksinhuoltaja tytön vauva-ajoista asti? Se käyyttää muitakin tyhmiä sanoja, lienee jäänteitä tuosta ajasta. Tyttö on nyt jo 22v.

Vierailija
198/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiskä

Äippä

😖

Jännä, että minua eli äippä ei häiritse äippä-, äiskä- tai iskä-sanat ollenkaan, mutta typerät hymiöt minkä tahansa perässä ärsyttävät. Yllä loistava esimerkki.

Vierailija
199/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaarrgghh..!! Pitää hetki hengitellä paperipussiin...

Vierailija
200/941 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, mun mies käyttää tuota nami sanaa. Käyttää muitakin "lepertelysanoja". Kyllä, ärsyttää. Lienee jäänteitä siltä ajalta kun oli tyttärensä yksinhuoltaja. Tyttö nykyään 22v, että voisi jo unohtaa ne :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi