Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?
Käsi sydämelle! Tähän ketjuun en toivo mitään nahistelua vegaanit vs. sekasyöjät. Mielenkiinnosta kyselen :)
Kommentit (73)
Kyllä söisin ja ainakin tietäisi kuinka tuoretta lihaa saa syödäkseen.
Tottakait, en syö elävänä. Jotkut tunuu että ne haluaa syödä minut elävänä
"Sen minkä tapan, myös syön" - tosin pakko myöntää että porukassakin hirven käsittely maastosta vakuumiin on aika turaamista.
Onpas täällä palsta täynnä teurastajia. Totuus kuitenkin on, että 95% uhoajista ei siihen hommaan kykenisi. Suurin osa ei kykenisi edes katsomaan livenä ko. toimitusta. Itsekin syön lihaa, mutta pystyn olemaan sentään rehellinen. Ei minusta olisi eläimiä teurastamaan, ja ruokavalio muuttuisi ilman muuta kasvisruokavalioksi jos ap:n esittämän valinnan joutuisi tekemään.
Tietysti. Yhtä sikaa esimerkiksi syö aika kauan. Mutta tappamista suurempi homma on oikeaoppisessa paloittelussa. Pitää olla myös sopivat tilat ja pystyä nostamaan eläin roikkumaan veren laskua varten.
En syö kuin metsästettyä lihaa, ja metsästän itse. Eli teen niin jo nyt.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti voitaisiin kysyä, että olisitko kasvissyöjä, jos joutuisit kasvattamaan kaiken ruokasi itse.
Kuinka pitkään eläisit keräilytuotteilla?
Miten meille kävisi, jos pitäisi lypsää, teurastaa, kasvattaa, kalastaa, kerätä itse kaikki ruoka? Isovanhempani tulivat toimeen aika hyvin. Suolaa, sokeria ja kahvia ostivat, harvemmin muuta ruokatavaraa. Näin siis viime vuosisadan alussa maalla.
Vastaus otsikon kysymykseen: kyllä, kuulun hirviporukkaan. En tosin ole koskaan auton alle jäänyttä jänistä suurempaa tappanut, mutta nylkenyt kyllä.
En syö tapettuja eläimiä, ostan teollisesti valmistettua, tyhjiöpakattua lihaa.
Taas nähdään miten uusavutonta porukka on. Yksi 50 vuotta ja jo eletään pilvilinnoissa vaikka vihreän humanistin isoäitee avusti teurastuksissa.
-
Syöt kasvista tai lihaa niin aina tapat eläimiä.
Pitäiskö tän skenaarion mukaan myös kasvissyöjän tuoda soijansa itse Kiinasta?
Mutta ei mulla olisi mitään ongelmia tappaa syötäväksi eläintä, miksi olisi?
Itseasiassa teenkin niin. Syön vain omaa poroa.
Voisin tappaa, lihan syönti kyllä vähenisi, kun töitten jälkeen ei niin usein ehdi alkaa teurastajaksi kuin kaupasta ostaa, vai riittääkö että käyn tappamassa eläimen ja joku tekee loput. Jos ei niin olisi siinä opetteleminen, kun en osaa kuin kalan perata. En edes tiedä mitä sitten kun eläin on tapettu? Valutetaanko veret ja pilkotaan? Mitä sitten, kylmään vaan?
Ruuaksi voisin tappaa, mutta silti en tapa edes kärpästä sisällä, vaan pyydystä mukiin ja vapautan ulos.