Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?

Vierailija
10.08.2017 |

Käsi sydämelle! Tähän ketjuun en toivo mitään nahistelua vegaanit vs. sekasyöjät. Mielenkiinnosta kyselen :)

Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaikinen meistä on valmis tappamaan eläimen ja syömään sen pysyäkseen hengissä. Turha kenenkään pitää mitään sädekehää yllä. Todellinen nälkä laittaa tappamaan eläimiä.

Just mietin että eipä olis bronssi tai rautakaudella kasvissyöjä pysynyt hengissä. Viimeistään talvella pitäis alkaa miettimään kuinka sais tapettua jotain ruokaa. Koska ei ole mitään saumaa että olis voisi kerätä sellaista määrää ruokaa varastoon lyhyen kesän aikana että koko talven pärjäisi ja se vielä pysyisi syömäkelpoisena.

Nimenomaan, mutta entä kun nyt tällä hetkellä meillä on ihmisinä mahdollisuus valita? Meillä on asiat niin "hyvin", että pystyisimme valita lihattoman/vähälihaisen ruokavalion. Enkä siis tarkoita tätä millään, että ketään ei saisi lihaa syödä vaan ihan keskuteluna aiheesta. Itse en tällä hetkellä näissä olosuhteissa olisi valmis tappamaan eläintä ruoakseni, mutta varmasti jossain elooonjäämis kamppailussa olisin kun olisi pakko.

Luonnossa lihansyöjät syövät kasvinsyöjiä ja isot lihansyöjät syövät pienempiä lihansyöjiä. Eli eläimet ovat luonnostaan ravintoa muille eläimille ja ihmisille.

Vierailija
42/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet on tarkoitettu syötäväksi. Olen usein halunnut grillata naapurin koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kalaa söisin. Toisaalta tuolla kysymyksen logiikalla tuskin käyttäisin edes kenkiä, koska en sellaisia itse osaa tehdä. Jokainen tehköön sitä hommaa, jonka osaa ja kokee omakseen.

Vierailija
44/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap että tuollainen fanaattinen tyyli saa minut lopettamaan lihansyönnin. Taidanpa käydä hakemassa makkaraa jääkaapista.

Vierailija
45/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä söisin. Ei ole eettinen ongelma minulle.

Vierailija
46/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen meidän lihansyöjän pitäisi vähentää lihansyöntiä radikaalisti. Eikä edes eläinten takia, vaan siksi että se pilaa meidän terveyden.

Se on kyllä jotenkin naurettavaa miten pienellä lihamäärällä me voitaisiin hyvin ja kuinka paljon me sitä todellisuudessa mätetään naamaan. Joten nykylihansyönnin ja kasvissyönnin välissä on niitä vaihtoehtoja vaikka kuuuuuuinka paljon.

nimim. syyllinen minäkin

p.s. mua ärsyttää vegaanit ja kasvissyöjät siksi, koska ne tekee siitä mustavalkoisen vastakkainasettelun, vaikka paras vaihtoehto kaikille olisi se että tavalliset mässääjät vain vähentäisi radikaalisti lihansyöntiä.

Vierailija
47/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, mutta harvemmin.

Vai pitäisikö vilja ja hevikin kasvattaa, korjata ja käsitellä itse?

Vierailija
48/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa nyt on? Niinhän minä joka syksy teenkin. Ihan vapaaehtoisesti ja omalla vapaa-ajallani.

T. Metsästäjä

Vierailija
49/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen meidän lihansyöjän pitäisi vähentää lihansyöntiä radikaalisti. Eikä edes eläinten takia, vaan siksi että se pilaa meidän terveyden.

Se on kyllä jotenkin naurettavaa miten pienellä lihamäärällä me voitaisiin hyvin ja kuinka paljon me sitä todellisuudessa mätetään naamaan. Joten nykylihansyönnin ja kasvissyönnin välissä on niitä vaihtoehtoja vaikka kuuuuuuinka paljon.

nimim. syyllinen minäkin

p.s. mua ärsyttää vegaanit ja kasvissyöjät siksi, koska ne tekee siitä mustavalkoisen vastakkainasettelun, vaikka paras vaihtoehto kaikille olisi se että tavalliset mässääjät vain vähentäisi radikaalisti lihansyöntiä.

Minun psyykkiselle terveydelleni on aivan olennaista syödä tarpeeksi lihaa ja liikkua tarpeeksi vähän. Ihminen ei ole robotti. Mielihyvän kokemukset ja elämykset ovat ihmiselle tärkeitä. Jos minä saan mielihyvää jauhelihamakaronilaatikosta, niin minä syön sitä.

Vierailija
50/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ap että tuollainen fanaattinen tyyli saa minut lopettamaan lihansyönnin. Taidanpa käydä hakemassa makkaraa jääkaapista.

Sinulla lienee jonkinlaisia ongelmia, vihamielisyyttä tai sitten luetunymmärtämisvaikeuksia?

Itse en pysty ap:n kirjoituksesta varmuudella päättelemään, onko hän sekasyöjä/kasvissyöjä/vegaani/jotain muuta sen enempää kuin ikäänsä, sukupuoltaan tai ihonväriään. Veikkaisin kyllä tekstistä päätellen  itseäni nuorempaa naishenkilöä, jonka ruokavalio painottuu kasvisvoittoiseksi. Fanaattisuutta en kirjoituksesta löydä.

Oma tekstisi  sen sijaan kuulostaa riidankylväjän kirjoittamalta.

Vierailija
51/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi, ei mulla ole oikeestaan mitään tarvetta syödä lihaa, se vaan on hyvää ja oikeestaan vaan tapa. Voisihan sitä tietty opetella korvaamaan lihan jollain muulla.

Vierailija
52/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks tällanen ketju saa olla mut mun maito-ketju poistettiin??

Vierailija
53/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit tuskin tykkäisivät, jos tappaisin sikoja tai nautoja kylpyhuoneessani tai parvekkeellani kerrostaloasunnossa.

Vierailija
54/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla lienee jonkinlaisia ongelmia, vihamielisyyttä tai sitten luetunymmärtämisvaikeuksia?

Itse en pysty ap:n kirjoituksesta varmuudella päättelemään, onko hän sekasyöjä/kasvissyöjä/vegaani/jotain muuta sen enempää kuin ikäänsä, sukupuoltaan tai ihonväriään. Veikkaisin kyllä tekstistä päätellen  itseäni nuorempaa naishenkilöä, jonka ruokavalio painottuu kasvisvoittoiseksi. Fanaattisuutta en kirjoituksesta löydä.

Oma tekstisi  sen sijaan kuulostaa riidankylväjän kirjoittamalta.

Ai, sinä tulkitsit sen sillä tavalla.

Vierailija
55/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on eläimen tappamisessa nopeus, ettei eläin edes huomaa kuolemaa ja sen pitää kuolla kerralla. Tätähän ei usein tapahdu, näkee kuinka joissain maissa eläin sätkii kun veret lasketaan, ei näin vaan ensin nopea tainnutus ja sitten vasta henki pois, isäni teki näin aina.

Vierailija
56/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni teurastaisin. Luomuteurastus kiinnostaisi eniten. Eli nyrkillä eläintä pataan niin pitkään että nupissa sumenee.

Vierailija
57/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi varmaan enimmäkseen kalan ja siipikarjan syömiseksi, koska en usko saavani henkeä naudalta, sialta tai lampaalta. Saati että saisin isomman elukan järkevästi palasiksi ja säilötyksi. 

Vierailija
58/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse kanoja ja lampaita. Itse teurastan ylimääräiset. Syödään kaikki osat mitä syödä voi. On meillä ollut kesäpossujakin, jotka teurastin joulukinkuksi ja loput pakastimeen. Parasta sikaa mitä ikinä olen syönyt. Paksu läskikerros.

Vierailija
59/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En toivonut tähän ketjuun riitaa tai pahaa mieltä kellekään. Aloin vain miettiä kyselyn aihetta, kun tuossa toisessa ketjussa taas puhuttiin teurastamisesta ja lihansyönnistä. Itse siis syön kasvispainotteisesti, mutta silloin tällöin myös liha- ja maitotuotteita. Ja vastasin itse kyselyyn että ei, en söisi. Olen herkkis.

-AP

Vierailija
60/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni teurastaisin. Luomuteurastus kiinnostaisi eniten. Eli nyrkillä eläintä pataan niin pitkään että nupissa sumenee.

Ketonen ja Myllyrinne

- AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän