Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?
Käsi sydämelle! Tähän ketjuun en toivo mitään nahistelua vegaanit vs. sekasyöjät. Mielenkiinnosta kyselen :)
Kommentit (73)
Eläimet on tarkoitettu syötäväksi. Olen usein halunnut grillata naapurin koiraa.
Kyllä ainakin kalaa söisin. Toisaalta tuolla kysymyksen logiikalla tuskin käyttäisin edes kenkiä, koska en sellaisia itse osaa tehdä. Jokainen tehköön sitä hommaa, jonka osaa ja kokee omakseen.
Luuletko ap että tuollainen fanaattinen tyyli saa minut lopettamaan lihansyönnin. Taidanpa käydä hakemassa makkaraa jääkaapista.
Kyllä söisin. Ei ole eettinen ongelma minulle.
Jokaisen meidän lihansyöjän pitäisi vähentää lihansyöntiä radikaalisti. Eikä edes eläinten takia, vaan siksi että se pilaa meidän terveyden.
Se on kyllä jotenkin naurettavaa miten pienellä lihamäärällä me voitaisiin hyvin ja kuinka paljon me sitä todellisuudessa mätetään naamaan. Joten nykylihansyönnin ja kasvissyönnin välissä on niitä vaihtoehtoja vaikka kuuuuuuinka paljon.
nimim. syyllinen minäkin
p.s. mua ärsyttää vegaanit ja kasvissyöjät siksi, koska ne tekee siitä mustavalkoisen vastakkainasettelun, vaikka paras vaihtoehto kaikille olisi se että tavalliset mässääjät vain vähentäisi radikaalisti lihansyöntiä.
Söisin, mutta harvemmin.
Vai pitäisikö vilja ja hevikin kasvattaa, korjata ja käsitellä itse?
Mitä tuossa nyt on? Niinhän minä joka syksy teenkin. Ihan vapaaehtoisesti ja omalla vapaa-ajallani.
T. Metsästäjä
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen meidän lihansyöjän pitäisi vähentää lihansyöntiä radikaalisti. Eikä edes eläinten takia, vaan siksi että se pilaa meidän terveyden.
Se on kyllä jotenkin naurettavaa miten pienellä lihamäärällä me voitaisiin hyvin ja kuinka paljon me sitä todellisuudessa mätetään naamaan. Joten nykylihansyönnin ja kasvissyönnin välissä on niitä vaihtoehtoja vaikka kuuuuuuinka paljon.
nimim. syyllinen minäkin
p.s. mua ärsyttää vegaanit ja kasvissyöjät siksi, koska ne tekee siitä mustavalkoisen vastakkainasettelun, vaikka paras vaihtoehto kaikille olisi se että tavalliset mässääjät vain vähentäisi radikaalisti lihansyöntiä.
Minun psyykkiselle terveydelleni on aivan olennaista syödä tarpeeksi lihaa ja liikkua tarpeeksi vähän. Ihminen ei ole robotti. Mielihyvän kokemukset ja elämykset ovat ihmiselle tärkeitä. Jos minä saan mielihyvää jauhelihamakaronilaatikosta, niin minä syön sitä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ap että tuollainen fanaattinen tyyli saa minut lopettamaan lihansyönnin. Taidanpa käydä hakemassa makkaraa jääkaapista.
Sinulla lienee jonkinlaisia ongelmia, vihamielisyyttä tai sitten luetunymmärtämisvaikeuksia?
Itse en pysty ap:n kirjoituksesta varmuudella päättelemään, onko hän sekasyöjä/kasvissyöjä/vegaani/jotain muuta sen enempää kuin ikäänsä, sukupuoltaan tai ihonväriään. Veikkaisin kyllä tekstistä päätellen itseäni nuorempaa naishenkilöä, jonka ruokavalio painottuu kasvisvoittoiseksi. Fanaattisuutta en kirjoituksesta löydä.
Oma tekstisi sen sijaan kuulostaa riidankylväjän kirjoittamalta.
En söisi, ei mulla ole oikeestaan mitään tarvetta syödä lihaa, se vaan on hyvää ja oikeestaan vaan tapa. Voisihan sitä tietty opetella korvaamaan lihan jollain muulla.
miks tällanen ketju saa olla mut mun maito-ketju poistettiin??
Naapurit tuskin tykkäisivät, jos tappaisin sikoja tai nautoja kylpyhuoneessani tai parvekkeellani kerrostaloasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla lienee jonkinlaisia ongelmia, vihamielisyyttä tai sitten luetunymmärtämisvaikeuksia?
Itse en pysty ap:n kirjoituksesta varmuudella päättelemään, onko hän sekasyöjä/kasvissyöjä/vegaani/jotain muuta sen enempää kuin ikäänsä, sukupuoltaan tai ihonväriään. Veikkaisin kyllä tekstistä päätellen itseäni nuorempaa naishenkilöä, jonka ruokavalio painottuu kasvisvoittoiseksi. Fanaattisuutta en kirjoituksesta löydä.
Oma tekstisi sen sijaan kuulostaa riidankylväjän kirjoittamalta.
Ai, sinä tulkitsit sen sillä tavalla.
Tärkeintä on eläimen tappamisessa nopeus, ettei eläin edes huomaa kuolemaa ja sen pitää kuolla kerralla. Tätähän ei usein tapahdu, näkee kuinka joissain maissa eläin sätkii kun veret lasketaan, ei näin vaan ensin nopea tainnutus ja sitten vasta henki pois, isäni teki näin aina.
Mielelläni teurastaisin. Luomuteurastus kiinnostaisi eniten. Eli nyrkillä eläintä pataan niin pitkään että nupissa sumenee.
Menisi varmaan enimmäkseen kalan ja siipikarjan syömiseksi, koska en usko saavani henkeä naudalta, sialta tai lampaalta. Saati että saisin isomman elukan järkevästi palasiksi ja säilötyksi.
Kasvatan itse kanoja ja lampaita. Itse teurastan ylimääräiset. Syödään kaikki osat mitä syödä voi. On meillä ollut kesäpossujakin, jotka teurastin joulukinkuksi ja loput pakastimeen. Parasta sikaa mitä ikinä olen syönyt. Paksu läskikerros.
Vierailija kirjoitti:
En toivonut tähän ketjuun riitaa tai pahaa mieltä kellekään. Aloin vain miettiä kyselyn aihetta, kun tuossa toisessa ketjussa taas puhuttiin teurastamisesta ja lihansyönnistä. Itse siis syön kasvispainotteisesti, mutta silloin tällöin myös liha- ja maitotuotteita. Ja vastasin itse kyselyyn että ei, en söisi. Olen herkkis.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni teurastaisin. Luomuteurastus kiinnostaisi eniten. Eli nyrkillä eläintä pataan niin pitkään että nupissa sumenee.
Ketonen ja Myllyrinne
- AP
Luonnossa lihansyöjät syövät kasvinsyöjiä ja isot lihansyöjät syövät pienempiä lihansyöjiä. Eli eläimet ovat luonnostaan ravintoa muille eläimille ja ihmisille.