Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?
Käsi sydämelle! Tähän ketjuun en toivo mitään nahistelua vegaanit vs. sekasyöjät. Mielenkiinnosta kyselen :)
Kommentit (73)
Jokaikinen meistä on valmis tappamaan eläimen ja syömään sen pysyäkseen hengissä. Turha kenenkään pitää mitään sädekehää yllä. Todellinen nälkä laittaa tappamaan eläimiä.
Toki. Osaan käyttää asetta ja olen mesästänyt ja kalastanut nuorempana. Enää en viitsi rämpiä maastossa, huonot polvet.
En minä autoakaan itse rakenna. Ostan sen valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan tappamiseen toppuu ja se käy sitä helpommaksi mitä useammin tappaa.
Niin, sillä kai Saksassakin pystyttiin niin tehokkaisiin harventamisoperaatioihin?
En nykytilanteessa, sillä tykkään eläimistä. Mutta jos tulisi nälänhätäkin tai vaikka sodan takia puuteaika, niin sitten karaisisin itseni ja tappaisin nälkääni eläimen, jos sellaisen saisin.
Kasvinsyöjät ovat lihansyöjien ruokaa eläinkunnassa, koska lihansyöjät ovat älykkäitä, vahvoja, nopeita ja kykenevät loogisiin päätöksiin metsästäessään kasvinsyöjiä.
Kasvinsyöjät ovat laumasieluisia joilla ei ole omaa tahtoa koska niillä ei ole kykyä loogisiin päätöksiin vaan niiden paras puolustus on pakoon juoksu.
Ihmisten kohdalla on pitkälti sama asia.
Kalastaisin ainakin ja varmasti kanan kaulan katkaiseminen onnistuisi myös. Mitään possuja ja lehmiä en varmaan alkaisi tappamaan, mutta niitä nyt en oikeastaan syö muutenkaan paitsi jos joku tarjoaa kun olen kylässä yms.
En söisi, koska en pystyisi tappamaan eläintä. Sinänsä en näe pahana asiana lihan syöntiä, jos liha on tuotettu eettisesti eikä sitä syö usein. Itse en vaan pystyisi tappamaan, ja alkaisin kasvissyöjäksi. Tällä hetkellä syön lihaa silloin tällöin, koska se on hyvää. Tiedän olevani tekopyhä...
Vierailija kirjoitti:
Paljon taitaa kaupunkilaiset kommentoida entisajan maalaistaloja. Joten mäkin: 20-luvulla syntynyt sukulaisnainen kertoi usein siitä, ettei syönyt lapsena ollenkaan lihaa, ei mitään liharuokia. Hän sanoi, että ne eläinten teurastukset oli niin kamalia, ja kun siinä meni esim. nimikkopossu tai nimikkovasikka, hän päätti että hänen takiaan ei yksikään eläin kuole.
Mutta hänkin alkoi sitten kolmekymppisenä syömään lihaa, kun aviomies halusi liharuokia.
Miten tuokin pärjäsi sota-aikana, kun kranttuili.
MInä kyllä olen poiminut mansikoita itse, ei se ollut vaikeaa. Vihanneksiakin olen kasvattanut ihan alusta loppuun, mutta ap taisi kysyä että tappaisinko vaikka sian, jos haluaisin syödä sen. Noh, en usko, että haluaisin syödä sikaa niin paljon, että viitsisin sen itse tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen meistä on valmis tappamaan eläimen ja syömään sen pysyäkseen hengissä. Turha kenenkään pitää mitään sädekehää yllä. Todellinen nälkä laittaa tappamaan eläimiä.
Just mietin että eipä olis bronssi tai rautakaudella kasvissyöjä pysynyt hengissä. Viimeistään talvella pitäis alkaa miettimään kuinka sais tapettua jotain ruokaa. Koska ei ole mitään saumaa että olis voisi kerätä sellaista määrää ruokaa varastoon lyhyen kesän aikana että koko talven pärjäisi ja se vielä pysyisi syömäkelpoisena.
Kasvinsyöjät ovat lihansyöjien ruokaa eläinkunnassa, koska lihansyöjät ovat älykkäitä, vahvoja, nopeita ja kykenevät loogisiin päätöksiin metsästäessään kasvinsyöjiä.
Kasvinsyöjät ovat laumasieluisia joilla ei ole omaa tahtoa koska niillä ei ole kykyä loogisiin päätöksiin vaan niiden paras puolustus on pakoonjuoksu.
Ihmisten kohdalla on pitkälti sama asia.
Äitini perheessä sodan aikana pidettiin kaneja ruuan takia. Niitä sitten laitettiin ruokaan salaa.
Heillä oli perätysten 2 lehmää. Teurastukset tapahtui tässä kaupunkiomakotitalin pihalla. Vaikeaa käsittää. Molemmat sairastuivat ja tejrastettiin siksi.
Varmaan kalalinjalla menisi. Tai sitten pitäisi opetella ampumaan ja lähteä hirvimetsälle.
Aika monta syömääni eläintä olen tappanut.
t. Mehtuumies
Olen katsonut nautojen teurastusvideon ja ihan kotimaisen tuottajan possunkastroimisvideon. Nuo oli mielestäni niin julmia ja epäeettisiä, etten hakua olla enää rahoillani tukemassa sellaista. Ihmiskunnan kuuluisi kehittyä, lopetettiinhan orjuuskin!
Voisin itse tappaa, jos tietäisin että se eläin on elänyt hyvän elämän.
Ei mun tee kuin vähän pahaa kalauttaa kuoliaaksi kalastamani ahven, se on kerrasta henki pois ja kestää sen 2 sek.
Joten jos tietäisin että possu on elänyt hyvän elämän ennen kuolemaansa, niin voisin mä sen ampua ruuaksi. Todennäköisin vaihtoehto kyllä olisi että päätyisin itse kasvattamaan muutamaa lehmää ja paria possua. Kuitenkin yhdestä lehmästä tulee niin paljon lihaa, ettei se elämä yhtä teurastusta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mietin että eipä olis bronssi tai rautakaudella kasvissyöjä pysynyt hengissä. Viimeistään talvella pitäis alkaa miettimään kuinka sais tapettua jotain ruokaa. Koska ei ole mitään saumaa että olis voisi kerätä sellaista määrää ruokaa varastoon lyhyen kesän aikana että koko talven pärjäisi ja se vielä pysyisi syömäkelpoisena.
Nimenomaan, mutta entä kun nyt tällä hetkellä meillä on ihmisinä mahdollisuus valita? Meillä on asiat niin "hyvin", että pystyisimme valita lihattoman/vähälihaisen ruokavalion. Enkä siis tarkoita tätä millään, että ketään ei saisi lihaa syödä vaan ihan keskuteluna aiheesta. Itse en tällä hetkellä näissä olosuhteissa olisi valmis tappamaan eläintä ruoakseni, mutta varmasti jossain elooonjäämis kamppailussa olisin kun olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon taitaa kaupunkilaiset kommentoida entisajan maalaistaloja. Joten mäkin: 20-luvulla syntynyt sukulaisnainen kertoi usein siitä, ettei syönyt lapsena ollenkaan lihaa, ei mitään liharuokia. Hän sanoi, että ne eläinten teurastukset oli niin kamalia, ja kun siinä meni esim. nimikkopossu tai nimikkovasikka, hän päätti että hänen takiaan ei yksikään eläin kuole.
Mutta hänkin alkoi sitten kolmekymppisenä syömään lihaa, kun aviomies halusi liharuokia.
Miten tuokin pärjäsi sota-aikana, kun kranttuili.
Niin, täytyykin kysäistä (on vielä toistaiseksi hengissä), toisin kuin isänsä, joka kuoli joulukuussa -39.
En pystyisi tappamaan eläintä. Kannan kaikki hämähäkitkin kämpästä pihalle. Pari kertaa olen perhosen päälle vahingossa astunut ja joutunut sen sitten tappamaan. Tunnustan silti etten ole ainakaan vielä pystynyt juustosta, maidosta ja rahkasta luopumaan. Kalaakin syön eli sellainen julmuri minä olen, en siis aito "kasvissyöjä". Ihmisen voisin hätätilanteessa tappaa jos henkeni olisi uhattuna, mutten viatonta eläintä. Ja monta kertaa olen mielessäni tappanut ne eräät tyypit.