Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?

Vierailija
10.08.2017 |

Käsi sydämelle! Tähän ketjuun en toivo mitään nahistelua vegaanit vs. sekasyöjät. Mielenkiinnosta kyselen :)

Sekasyöjä: Söisitkö lihaa, jos joutuisit tappamaan jokaisen eläimen itse?

Vaihtoehdot

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kasvissyöjä enkä minäkään kasvata omia rehujani

Vierailija
2/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mooses, lammasta lakoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti voitaisiin kysyä, että olisitko kasvissyöjä, jos joutuisit kasvattamaan kaiken ruokasi itse.

Vierailija
4/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin. Ihmisen ravintoon kuuluu liha.

Vierailija
5/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan tappamiseen toppuu ja se käy sitä helpommaksi mitä useammin tappaa.

Vierailija
6/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi tappamaan kanaa tai lehmää. Sen sijaan kalaa voisin edelleen syödä.

Vierailija
7/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten oli ennen kun joka talonpojalla oli navetassa elikkoja ja lätissä pari possua? Ei ollut kenellekään mikään ongelma teurastaa eläimiä tarpeen mukaan. Nyt olisi siinä mielessä hankalaa, että pitäisi ensin olla koko päivä muissa töissä ja iltasella ehtiä vielä teurastelemaan.

Vierailija
8/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en jaksaisi ensin päästää puttea päiviltä, roikottaa, nylkeä, suolistaa, valuttaa ja paloitella. Liian vaivalloista arkeen. Ehkä viikonloppuna sitten.

Vierailija
9/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvin murhaaminen on näköjään taas eettisesti oikeampaa kuin eläimen murhaaminen. Vaikka kasvit ovat ekosysteemille paljon tärkeämpiä kuin eläimet.

Vierailija
10/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea kuvitella tälläistä tilannetta nyky-yhteiskunnassa. Mutta jos eläisin metsässä, niin kyllä.

Vierailija
11/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ihminenhän syö yhdestä lehmästä tai hirvestä aika kauankin, että ei niitä täytyisi joka päivä tappaa. Myöskään ei tee moraalisesti pahaa tappaa eläimiä, vastustan vain eläinrääkkäystä. Oikeastaan olisi parempi jos jokainen eläin olisi itse tapettu, tietäisin ainakin että se ei olisi kärsinyt niin paljon tai jos olisi, niin yrittäisin muuttaa tappotapaa.

Vierailija
12/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, niin kuin en varmaan söisi viljaakaan jos sen joutuisin itse kasvattamaan, eikä paljoa eksoottisia hedelmiäkään ruokapöydästä löytyis jos ne joutuisi itse tropiikista hakemaan. Mitäs tässä sitten söisikään markkinataloudessa kasvaneena, jos itse joutuisi sen tuottamaan?

Vierailija
13/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kyllä, mutta luultavasti paljon harvemmin, koska se teurastus, , kyniminen, suolestus ym. oheispuuha veisi hirveän paljon aikaa ja vaivaa. En minä kyllä kasviksianikaan kasvata itse joten...

Vierailija
14/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ihan sen takia että liian työlästä. Toki jos olisi sopivat tilat ja säilöntämahdollisuudet ja joku kaverina niin mikä ettei. Kyllähän esim. yhdestä lehmästä saa jo kivasti tavaraa pakasteeseen. Jos olisi varaa eläimiin, niin mukavahan niitä oliso hoitaa ennen teuraaksi laittoa. Näin nykyisin on helppoa mennä markettiin ja ostaa muoviin käärittyä sisäfilettä tai mitä nyt sattuu tekemään mieli.

Vierailija
15/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan koska se olisi niin hankalaa, en varsinaisesti sen takia että eläimen tappaminen inhottaisi. Jos siis kasvisruokaa olisi helpommin saatavilla. Toisaalta olisi varmaan reilua ajatella että tuollaisissa olosuhteissa joutuisi marjatkin keräämään metsästä ja viljelemään viljan itse tms.?

Vierailija
16/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Pitää olla valmis kaikkeen. Minä en pidä muovista vaatteissa enkä myöskään hyväksy muovin syöttämistä elämille.

Vegaanien takia muoviroskan määrä  tulee vääjäämättä lisääntymään koska vegsut tyhmyyksissään käyttävät  ideologisista syistä muovista tehtyjä kenkiä jotka eivät kestä pitkään ja se muoviroska joutuu luontoon ja päätyy eläinten ravinnoksi.

Minä  syön eläimiä mutta pyrin myös suojelemaan luontoa jättämällä  kaikki mahdolliset muovit kauppaan ja kierrättämällä loput. Sipsikaljaveegaanit heittävät sipsikaljaroskat ilman tunnontuskia luontoon.

Vierailija
17/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta luultavasti vähemmän

Vierailija
18/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Mä en pysty edes onkimaan, kun en pysty tekeen sille kalalle mitään!

No toisaalta mä olen huono vastaamaan tähän kysymykseen, kun en nytkään syö hirveesti lihaa, paitsi sitä hirveä/peuraa tms. mitä avokki tuo metsältä. Se kokkaa myös kaikki ne metsästämänsä lihat, kun mä en voi sitä lihaa käsitellä. Ja perkaa ja paistaa kalat. Me ei osteta kaupasta lihaa, ja esmes kiinalainen noutoruoka, otan vaan niitä kasvisversioita.

Vierailija
19/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä söisin, mutta vähemmän kuin nyt ja todennäköisesti joko ainoastaan tai pääosin riistaeläimiä ja itse pyydettyä kalaa.

Vierailija
20/73 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon taitaa kaupunkilaiset kommentoida entisajan maalaistaloja. Joten mäkin: 20-luvulla syntynyt sukulaisnainen kertoi usein siitä, ettei syönyt lapsena ollenkaan lihaa, ei mitään liharuokia. Hän sanoi, että ne eläinten teurastukset oli niin kamalia, ja kun siinä meni esim. nimikkopossu tai nimikkovasikka, hän päätti että hänen takiaan ei yksikään eläin kuole.

Mutta hänkin alkoi sitten kolmekymppisenä  syömään lihaa, kun aviomies halusi liharuokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi