Älyvapaimmat työtehtävät mitä teillä on ollut
Olen töissä baarissa ja meille haetaan viinat Virosta. Työntekijät lähtee hakureissulle ja jos tullimiehet kysyy jotain niin pitää sanoa että tulee vain omaan käyttöön. Kaikki ilman erillistä korvausta. Yhdessä toisessa paikassa piti omalla henkilöautolla kuljettaa firman perävaunua joka oli poikkeuksetta ylikuormassa.
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Kiky-tunnit. Niitä pitää olla 24 vuoden loppuun mennessä, niin nyt tullaan töihin tuntia aikaisemmin lukemaan intraa, täytetään webropol-kyselyjä, luetaan alan kirjallisuutta, katotaan tylsiä luentoja you tubesta jne. Vaikea ymmärtää miten Suomi lähtee nousuun tällä alyvapaalla puuhastelulla?
Ollaankohan samassa organisaatiossa töissä :)
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa hallinnossa moni muukin varmasti tuntee iki-ihanan työajan raportointiohjelman nimeltä Kieku. Sen täyttäminen on täysin älyvapaata puuhaa.
Puhumattakaan siitä miten paljon siihen menee aikaa: Kirjaamiseen, tarkistamisiin, korjauksiin, uusien ohjeiden lukemiseen, koodien etsimiseen jne jne. No, onneksi tuohon älyttömyyteen menevän työajan saa näkyviin työajan kohdennuksessa.
Töissä pitää tarkistaa SiNNETÖITY ensiapukärry päivittäin, koska ohjeistus niin sanoo. Vaikka sinetti olisi rikkoumaton. Ei siinä mitään. Nyt tuli uusi ohjeistus että ei tarvitse tarkistaa kuin kerran viikossa jos sinetti on ehjä, mutta siihen käytäntöön ei voida vielä ryhtyä kun ei ole uutta tarkistuspaperia joka allekirjoitettaisiin kerran viikossa. Tämä Englannissa ja täällä saa kyllä päätä hakata seinään aika useasti, tulee usein ikävä sitä tervettä kuuluisaa maalaisjärkeä.
Kukkien kastelija kirjoitti:
Kukkasten kastelu sateella! Kesätöillä seurakunnalla esimies selitti, ettei sade riitä kastelemaan kukkasia. Silti tuntui tosi hölmöltä seistä vesisateessa sadevaatteet ja saappaat päällä kasteluletkun kanssa. Välillä esimies tuli keskeyttämään kastelun kun satoi ihan kaatamalla.
Esimies oli oikeassa, vaikka kukkien kastelu sateella äkkiseltään tuntuu typerältä. Sade harvoin riittää katselemaan kukkia, mutta se tekee mullasta imevää. Oikein lämpimällä säällä kukkien kastelu on lähes turhaa, vaikka monesti sitä ajattelisi, että silloinhan niitä just pitää kastella.
Kyllä, olen kastellut letkulla puutarhakasveja kaatosateessa. 😃
T: kauppapuutarhuri
Vierailija kirjoitti:
Maalata kolmea pistettä puuhelmeen. Tein toki muutakin, mutta tuolloin en tuntenut olevani urani huipulla. :D
Minä kudoin kangaspuilla 27 samanlaista sinistä shaalia villalangasta, joihin tuli alkuun muutama väriraita, ja loppu 1,5m oli samaa sinistä. 4 L:n ylioppilaana otti hiukan päähän.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruudessani olin töissä maitopurkkiaihioita tekevässä tehtaassa. Kun pomot saivat tietää että terveystarkastaja oli tulossa vierailulle, minun käskettiin poistaa käytäville varastoitujen trukkilavojen päältä pölyisimmät purkkiaihiot. Normaalisti ne siis menivät eteenpäin meijereille vaikka puolen sentin likakerros olisi ollut päällä.
Nykyään olisin tehnyt vaivihkaa rikosilmoituksen.
No siis aika monessa paikassa jos on tietoa että ollaan tekemässä terveystarkastusta niin alkaa aikamoinen kuuraus :D Itsekin olen tällaista tehnyt
Ei ehkä anna luotettavinta kuvaa kyllä siitä yleisestä tilasta.
Mutta siellä missä itse olin töissä, terveystarkastuksen jälkeen käytännöt muuttui tiukemmiksi kun ennen oli ollut vähän sinne päin
Tiskiharjalla portatiivien pesu kylpyammeessa.
Aika monet työtehtävät tuntuu älyttömiltä kokonaisuudesta irrotettuna. Vähän samoin kuin sanan merkitys aukenee tarkasti vasta asiayhteydestä. Siksi esimerkiksi sillien asetteleminen vatsat vastakkain, kukkien pakkauspaperien järjestely tai kukkien kasteleminen sateella eivät ole varsinaisesti hölmöä hommaa vaikkakin turhauttavan tylsää kyllä. Se taas on älyvapaata, että lakaistaan manuaalisesti piha, jonka pyyhkäisee seuraavana päivänä harjakone.
Itse olen varsinaista älyvapaata hommaa tehnyt ainoastaan amiksessa (juu ja olen yo:ksi kirjoittanut myös), kun rapsuteltiin tupakkakatoksesta vanhat lateksit pois ja maalattiin se uudelleen, lateksilla. Kyseenalaistin ensinnäkin maalivalinnan, se lateksi kun niin kauniisti kesii heti kohta, mutta opettajan mielestä se oli hyvä. No kai niin, jotta jokainen vuosikurssi pääsee tekemään saman homman. Se pisti hieman ärsyttämään, kun kahden viikon kuluttua tuli toisen linjan pojat, veti katoksen palasiksi ja polttoon. Eikä tämäkään ihan varsinaisesti älyvapaata ollut, saatiinhan me jotain treeniä, mutta olis siellä koululla muutakin ollut jonka ulkonäköä olisi voinut fiksata. Mutta niinhän se on, idle hands are the devil's tools...olis silti voinu niitä joutilaita oikeestikin hyödyntää.
Käsin tehtävien turvatarkastusten tekeminen päiväkoti/koululaisryhmille on kyllä turhaa työtä. Turvallisuuspäällikkö on kuitenkin määrrännyt, että tietty määrä tällaisia sivuhuoneessa tehtäviä perusteellisia tarkastuksia pitää joka päivä tehdä vierailijoille ja jos ainoa vierailijaporukka sattuu olemaan päiväkoti- tai koululaisryhmä, on tilanne vähän absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa hallinnossa moni muukin varmasti tuntee iki-ihanan työajan raportointiohjelman nimeltä Kieku. Sen täyttäminen on täysin älyvapaata puuhaa.
Puhumattakaan siitä miten paljon siihen menee aikaa: Kirjaamiseen, tarkistamisiin, korjauksiin, uusien ohjeiden lukemiseen, koodien etsimiseen jne jne. No, onneksi tuohon älyttömyyteen menevän työajan saa näkyviin työajan kohdennuksessa.
Voi luoja varjele meitä Kiekulta! Tuo raportointiohjelma on todella aivan saatanasta. Ei voi kuin ihmetellä, että ketkä riemuidiootit kehittävät tuollaisia paskaohjelmia ihmisten kiusaksi. Eivätkö ne tomppelit käsitä, että miten paljon aikaa tuhlautuu siihen työajan kohdentamiseen.
Ja kun kyseinen helvetinkartanossa koodattu ohjelma on kaiken huipuksi yllättävän kankea, epäkäyttännöllinen ja hidas, niin kyllä sen käyttö saa suorastaan raivon valtaan. Mulla on aina Kiekun täytön jälkeen takki ihan tyhjä. Sen jälkeen tekee mieli vaan mennä kotiin lepäämään. Päivän työteho on nollassa.
Vierailija kirjoitti:
päiväkodissa avataan servietit, leikataan ne neljään osaan ja jokainen neljä osaa taitetaan puoliksi kolmioksi. Näin saadaan yhdestä servietistä neljälle lapselle servietti. Tapahtuu yhä 2017 kunnallisessa päiväkodissa. Kaikesta säästetään. Paitsi tuntuu, että teknisellä puolella tai koulussa ei ole tällaista??
Itse olin yhden kesän (4kk) teknisellä puolella, ja kyllä se meininki sielläkin oli vähän, että työaikaa käytettiin hyvin tuottamattomiin juttuihin, jos niillä "säästi" vähän rahaa.
Olin töissä päiväkodissa. Lapset lähtivät suoraan ulkoilusta kotiin ja heiltä riisuttiin kotiinlähtiessä kurahousut pois. Minun tehtäväni oli ottaa koko kurahousunippu roikkumaan sormiini niistä kengänaluskuminauhoista ja huljuttaa kurikset pihalla olleessa suuressa lätäkössä. Näin saatiin kuriksista hiekat pois. Js minun sormet oli aivan jäässä! Koko kesät nimittäin näin toimittiin, kun lumet osin sulivat lätäköksi. Sitten vein kurikset sisään tien toiselle puolelle päiväkotiin toiseen kerrokseen.
Olin teknisen tuen työtehtävissä. Sain siivota kaksi varastoa, koska niistä vastaavilla itseäni korkeammalle tasolle palkatuilla henkilöillä ei ollut aikaa (oman tulkintani mukaan mielenkiintoa). Varastoidut tavarat eivät liittyneet työtehtäviini millään tavalla, mutta esimiestemme esimies oli sama, joten tästä ei voinut kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalata kolmea pistettä puuhelmeen. Tein toki muutakin, mutta tuolloin en tuntenut olevani urani huipulla. :D
Minä kudoin kangaspuilla 27 samanlaista sinistä shaalia villalangasta, joihin tuli alkuun muutama väriraita, ja loppu 1,5m oli samaa sinistä. 4 L:n ylioppilaana otti hiukan päähän.
Idiootitko täällä alapeukuttaa, jotka ois pitäneet kyseistä työtehtävää mielenkiintoisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja varjele meitä Kiekulta! Tuo raportointiohjelma on todella aivan saatanasta. Ei voi kuin ihmetellä, että ketkä riemuidiootit kehittävät tuollaisia paskaohjelmia ihmisten kiusaksi. Eivätkö ne tomppelit käsitä, että miten paljon aikaa tuhlautuu siihen työajan kohdentamiseen.
Ja kun kyseinen helvetinkartanossa koodattu ohjelma on kaiken huipuksi yllättävän kankea, epäkäyttännöllinen ja hidas, niin kyllä sen käyttö saa suorastaan raivon valtaan. Mulla on aina Kiekun täytön jälkeen takki ihan tyhjä. Sen jälkeen tekee mieli vaan mennä kotiin lepäämään. Päivän työteho on nollassa.
Kannattaa merkitä runsaasti työaikaa tuon ohjelman käyttöön ja sen käytön opetteluun.
Jos kaikki tekevät niin, niin jossain vaiheessa joku tajuaa tehdä asialle jotain.
Eräs joutui tekemään raportteja ajankäytöstään ja siihen oli sakon uhalla velvollisuus.
Laki ei kuitenkaan kyennyt velvoittamaan niiden raporttien täsmälliseen täyttöön.
Kun erään vuorokauden työajaksi oli merkitty 26 tuntia, poistettiin hänet raportointivelvollisuutensa välittömästi.
Itse jouduin sakon uhalla antamaan erään raportin, mutta laissa sanotaan että jos tiedän että tieto on väärä, niin en saa antaa sitä. Vetosin siihen että tämä tieto on ihan varmasti väärin ja laki kieltää minua antamasta sitä, joten nyt ne eivät enää kysy sitä raporttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootitko täällä alapeukuttaa, jotka ois pitäneet kyseistä työtehtävää mielenkiintoisena?
Tässä ketjussa haettiin lähinnä turhia tehtäviä. Mielestäni tässä on paljon sellaisia oikeita töitä, kuten tämä, jotka eivät kuulu siihen sarjaan. Ei turhauttavia tehtäviä omaan älylliseen tasoon nähden, vaan outoja tehtäviä. Itse olen tehnyt muutamaa työvaihetta kesätöissä teollisuudessa, mutta en pidä sitä älyvapaana, koska niitä tuotteita on monessa paikassa rakennuksissa. Yhä löydän niitä ja mietin, onko itseni osin tekemiä. Niitä ei enää valmisteta.
Kärpästen läpsiminen kärpäslätkällä navetassa tuntui hieman turhalta puuhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin Laudatureita kirjoitellut. Tykkään kutomisesta kun siinä ei tarvitse ajatella sitä itse kutomista vaan voi käyttää omaa älykkyyttään samalla ja miettiä vaikka mitä maailman asioita.
Se edellyttää tietysti että omaa jonkun näköisen mielikuvituksen. Varmasti on tylsää jos ei päässä liiku mitään eikä kykene AJATTELEMAAN!!!!!
Olisikohan energiajätteeseen menevien maitotölkkien peseminen sellaista? Eräässä keittiöharjoittelupaikassa, jossa tölkit menivät puristimen kautta energiajakeeseen, piti ne pestä ja huuhtoa ennen poisviemistä. Tämä oli harjoittelijan (pää)tehtävä.