Älyvapaimmat työtehtävät mitä teillä on ollut
Olen töissä baarissa ja meille haetaan viinat Virosta. Työntekijät lähtee hakureissulle ja jos tullimiehet kysyy jotain niin pitää sanoa että tulee vain omaan käyttöön. Kaikki ilman erillistä korvausta. Yhdessä toisessa paikassa piti omalla henkilöautolla kuljettaa firman perävaunua joka oli poikkeuksetta ylikuormassa.
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
kun piti alkaa laskea akvaariokaloja niin koko juttu alkoi tuntua vittuilulta :D Yhdessä isossa akvaariossa saattoi olla satoja kaloja, useampaa lajia sekaisin, ja voin kertoa että kalat ei viihdy kovinkaan kauan paikoillaan vaikka kuinka käskisi :D
Jos tämä tapahtui älypuhelimen valtakaudella, voihan niistä kaloista napata kuvan ja laskea siitä
Kukkasten kastelu sateella! Kesätöillä seurakunnalla esimies selitti, ettei sade riitä kastelemaan kukkasia. Silti tuntui tosi hölmöltä seistä vesisateessa sadevaatteet ja saappaat päällä kasteluletkun kanssa. Välillä esimies tuli keskeyttämään kastelun kun satoi ihan kaatamalla.
mennä pomon puolesta istumaan kokouksiin joihin et saa mitään alustusta ja monesti nimenomaan sen takia että asiat olivat menneet projektissa päin persettä. ahdistavaa mennä kuuntelemaan muiden vittuilua tunniksi etkä tiedä yhtään mistä on kyse. tämä juuri työelämään siirtyneenä. nyt kuitenkin onnellisesti toisen firman palveluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Konepajalla siviilipalveluksessa purettiin vasaralla kuormalavoja, naulat ja puuosat lajiteltiin erikseen. Sitten kannettiin kaikki samalle roskalavalle.
Olipa sivarit poissa tekemästä suurempaa vahinkoa.
Laskin purkissa olevien neulasten määriä. Työkkärin pakkoduuni metsän tutkimuslaitoksessa :-)
Itse olen kukkia myyvässä kaupassa töissä. Minua aina säälittää laittaa Tettiläiset ja muut työhön tutustujat laittamaan kukkapapereita valmiiksi. Tylsempää ja yksinkertaisempaa hommaa saa etsiä (mutta siis meidän työtä nopeuttava ja sitä kautta ihan tarpeellinen homma). Homma menee siis näin: Otetaan pinkasta yksi kukkapaperi, laitetaan sen päälle pari aukeamaa maaseudun tulevaisuudesta ja sitten taas seuraava kukkapaperi ja lehdet. Kun pinkka on riittävän korkea tehdään siitä rulla, joka kiinnitetään narunpätkällä ja aloitetaan uuden pinkan teko.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä hommassa työhön kuului mekaanisempi vaihe, tyyliin ota esine ja tee sille hommat A, B, C ja D. Rupesin tekemään sitä sarjana, eli tyyliin otin 20 kpl ja tein kaikille enisn A:n, sitten B:n jne. Jossain vaiheessa yksi vanhempi työntekijä tuli marisemaan ettei niin saanut tehdä koska ei ennenkään oltu tehty. Syy ei siis ollut huonompi jälki vaan ainoastaan tapa. No, onneksi tuo mekaaninen vaihe tehtiin tiloissa joissa olin suurimmaksi osaksi yksin ja pystyin tekemään omalla tavallani. Sain pomolta kehuja siitämiten nopea ja tarkka olin hommassani.
Kaikkein älyvapain on ollut kuitenkin kiinteä työaika hommassa, jossa työn määrä vaihteli viikonpäivien mukaan. Ylitöitä ei saanut tehdä, muttei myöskään lähteä kotiin kun työt oli tehty. Niinpä sitten maanantaisin ja keskiviikkoisin istuin työparini kanssa 3 tuntia juomassa kahvia ja torstaisin ei ehditty yleensä edes ruokatunteja pitämään kun oli niin kiire, perjantaina sitten tehtiin ne hommat joita torstaina ei ollut ehditty vaikka olisi pitänyt.
Sama täällä,ns.kekseliäisyyttä ei hyväksytä helpottamaan työtä-työvaihetta-tuotannonlisäystä
Eräässä kehitysapujärjestössä ei saanut käyttää teippiä uusille lahjoittajille lähetettävän infopaketin sulkemiseen vaan piti käyttää tarroja, jotka oli hankala irrottaa pohjapaperista. Yhtä raivostuttavaa kuin kaupan ohuiden hedelmäpussien avaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Itse nautin liukuhihnatyöstä koska olen paljon älykkäämpi ja filosofisempi tapaus kun yksikään narisija tällä palstalla. ÄLYVAPAA on sitä kun älysi on vapaasti käytettävissä muuhun kuin siihen itse työhön.
Moni tuntemistani neroista työskentelee juuri noissa aivot narkikkaan duuneissa.
Aika paljonkin alkaa närästämään kun lukee noita juttuja missä hyvää tavaraa heitetään roskiin, kun maapallo on muutenkin hukkumassa psaskaan ja eläimiä kuolee sukupuuttoon. Pistää vihaksi.
Tämä.
Ollaan entisiä duunikavereita☺. T. 'Monica'
Löin leiman tyhjään lomakkeeseen. Sain puuhailla tämän parissa päiväkaupalla ihan itsekseen. En osaa tehdä mitään hitaasti, joten ehdin valmistaa niitä ehkä kymmenen vuoden tarpeisiin. Sihteeri oli järkyttynyt laatikot nähdessään.
Julkisessa hallinnossa moni muukin varmasti tuntee iki-ihanan työajan raportointiohjelman nimeltä Kieku. Sen täyttäminen on täysin älyvapaata puuhaa.
Tarrojen liimaaminen satoihin pakkauksiin on loistavaa työtä... yläkouluikäiselle, jolloin itse sellaista tein. :D
Nää on niin hyviä. Tässähän alkaa tuntea oman työnsä lypsäjänä hyvinkin merkitykselliseksi.
Olin aulavartija eräässä kiinteistössä ja siellä aina kaikille vieraille piti tulostaa erilliset vierailijakortit eli meillä oli koneella ohjelma, joka tulosti paperille henkilön nimen ja taustaorganisaation. Sen jälkeen A4-paperista leikattiin tämä irti ja pujotettiin sellaiseen muoviseen koteloon, joka viereilijan tuli kiinnittää rintaansa. Tuo loppu A4-arkki heitettiin paperinkeräykseen. Todella järkevää. Samoin se, ettei noilla tulostuskoneilla tehty mitään muuta. Niitä ei saanut käyttää mihinkään muuhun, ei edes sähköpostinlukuun.
Kiky-tunnit. Niitä pitää olla 24 vuoden loppuun mennessä, niin nyt tullaan töihin tuntia aikaisemmin lukemaan intraa, täytetään webropol-kyselyjä, luetaan alan kirjallisuutta, katotaan tylsiä luentoja you tubesta jne. Vaikea ymmärtää miten Suomi lähtee nousuun tällä alyvapaalla puuhastelulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli myös lihajalostamossa töissä ja hänen piti ensin käsin ja sitten vaa'alla punnita oikea määrä leikkelettä tms. Kertoi saaneensa ranteeseensa tulehduksen ja osaavansa punnita melko tarkasti noin 400 g lihaa.
Oma älyvapain työ oli ehkä hautausmaalla perjantaisin hiekkakäytävien haravointi. Pitihän käytävien olla siisteinä, mutta ensimmäinen tuulenpuuska ja käytävällä oli lehtiä, neulasia yms.
Samaisessa työpaikassa nypittiin useampi päivä sormet kipeinä kiveyksen väleistä rikkaruohoja (tehokkaampaa olisi ollut polttaa ne, mutta tähän emme saaneet lupaa). Ensimmäinen sade ja kiveys oli samannäköinen kuin ennen työskentelyämme.Turhauttavinta ja unettavinta on ollut vahtia toisten työskentelyä. Etenkin jos hän vain tekee jotain tietokoneella, eikä edes liiku minnekään...
Missä työssä valvotaan tietokoneella työskentelyä? Kuulostaa todella oudolta.
Perheenjäseneni työ Googlella Haminassa oli sellaista. Hän ei myöskään saanut kertoa työstään mitään ja oli kirjoittanut kuusi vaitiolovelvollisuuslappua.
Olin harjoittelijana suurehkossa hotellissa ja minut passitettiin vahtimaan jotain tyhjän kokoustilan ovea, ettei se vaan mene lukkoon. No ei mennyt, kun yksikään ihminen ei edes liikuskellut näköpiirissä.
Samaisessa hotellissa piti myös kiertää jokainen huone ja tarkistaa onko niissä vedenkeitin ja kaksi tyynyä kaapissa.
Piti myös kiertää kaikki huoneet ja jakaa niihin maksukanavalla näkyvän Shrek-elokuvan pieni mainosständi. Mukava herättää koputuksella jatkavan huoneen päiväunilla oleva asukas ja ojentaa hänelle ovenraosta täysin tyhjänpäiväinen mainos.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kukkia myyvässä kaupassa töissä. Minua aina säälittää laittaa Tettiläiset ja muut työhön tutustujat laittamaan kukkapapereita valmiiksi. Tylsempää ja yksinkertaisempaa hommaa saa etsiä (mutta siis meidän työtä nopeuttava ja sitä kautta ihan tarpeellinen homma). Homma menee siis näin: Otetaan pinkasta yksi kukkapaperi, laitetaan sen päälle pari aukeamaa maaseudun tulevaisuudesta ja sitten taas seuraava kukkapaperi ja lehdet. Kun pinkka on riittävän korkea tehdään siitä rulla, joka kiinnitetään narunpätkällä ja aloitetaan uuden pinkan teko.
Edelleenkään tuo ei ole älyvapaata työtä, vaan välttämätöntä työtä, joka jonkun on tehtävä. Älyvapaata on työ, jolla ei ole mitään merkitystä, ns. turhaa työtä.
Tet-jaksolla eräässä kyläkaupassa sain tehtäväkseni lyödä hintalaput kuormalavalliseen sädetikkupaketteja. Jokaiseen pikkupakettiin siis oma hintatarra ja sitä vehjettä joutui koko ajan säätämään, kun hintamerkintä asettui väärään kohtaan tarraa. Tästä on aikaa vajaa 20 vuotta. Maailma muuttuu.