Mies! Miksi et tee aloitetta naista kohtaan johon olet ihastunut?
Miksi et tee aloitetta tai pitkität sitä jopa vuosikausia?
Kommentit (470)
laser kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Naisten kuuluu tehdä nuo aloitteet, sillä heillähän on päätösvalta noissa asioissa.
Tämä olisi loogista mutta jostain syystä naiset ei toimi loogisesti.
Miksi se nirsompi osapuoli joka tekee päätökset ei voi tehdä myös sitä itse valintaa? Miksi nainen alistuu kohtaloonsa että tyytyy vain niihin miehiin ketkä aloitteen tekee?
Voisin väittää että naiset säästyisivät peli/jännämiehiltä jos tekisivät aloitteen itse niille ujommille kilteille ja kunnollisille miehille.
Sepä se. Ei ole pelkästään yksi kerta kun naisen tanssilattialta katselee minua ja sitten tätä lähestyy joku mies ja siitäkin huolimatta nainen vilkuilee minua vähän väliä. Saattaa kuitenkin alkaa sitten ajan kanssa nuoleskelemaan tuon miehen kanssa. Eli olisin ollut kiinnostavampi, mutta kun en lähestynyt, niin valitsi tuon toisen miehen.
Aika hankala minun on mennä siihen väliin jos hän tanssii toisen miehen kanssa. Sen sijaan hänen olisi helppo toivottaa hyvät illat miehelle ja tulla juttelemaan minulle. Enhän minä voi edes tietää onko tuo hänen poikakaverinsa ja voihan olla, että joskus onkin ollut.
laser kirjoitti:
Naisten kuuluu tehdä nuo aloitteet, sillä heillähän on päätösvalta noissa asioissa.
Miksi se nirsompi osapuoli joka tekee päätökset ei voi tehdä myös sitä itse valintaa? Miksi nainen alistuu kohtaloonsa että tyytyy vain niihin miehiin ketkä aloitteen tekee?
Voisin väittää että naiset säästyisivät peli/jännämiehiltä jos tekisivät aloitteen itse niille ujommille kilteille ja kunnollisille miehille.
Samoin pitäisi toimia myös kahviloissa, eli kondiittori tiskin takana esittäisi että tässä olisi bebe ja kun ei kelpaa, niin ehdottaisi aleksanteria. Porkkanakakkupala olisi seuraavana ja sitten perunaleivos, johon tuo asiakas sitten päättäisi tyytyä. Asiakas olisi kyllä oikeastaan halunnut palan suklaakakkua ja siihen suuntaan katselikin, mutta onhan se nyt sopimatonta kertoa mitä haluaa ja kondiittorin kuuluu tarjota vaihtoehtoja.
En normaalisti dokaile tai polta. Tämä viikonloppu kuitenkin on mennyt kännissä ja olen polttanut melkein koko askin. Maanantai pelottaa niin paljon. Enkö teidän mielestä saisi kertoa ihastukselleni tunteistani? Hän tosiaan lähtee kahden viikon päästä Ouluun enkä tule koskaan näkemään häntä. Luuletteko että unohdan hänet? Hän ei halua minua mutta pelkään etten pääse yli hänestä. Ehkä pitäisi vain mennä psykologille?
laser kirjoitti:
Samoin pitäisi toimia myös kahviloissa, eli kondiittori tiskin takana esittäisi että tässä olisi bebe ja kun ei kelpaa, niin ehdottaisi aleksanteria. Porkkanakakkupala olisi seuraavana ja sitten perunaleivos, johon tuo asiakas sitten päättäisi tyytyä. Asiakas olisi kyllä oikeastaan halunnut palan suklaakakkua ja siihen suuntaan katselikin, mutta onhan se nyt sopimatonta kertoa mitä haluaa ja kondiittorin kuuluu tarjota vaihtoehtoja.
Kahviloissahan tuo jo toimii niin, että asiakas on ikäänkuin se aloitteen tekevä nainen. Asiakas katsoo hetken tarjontaa, sanoo myyjälle, että haluaa suklaakakkua, ja saa sen. Hyvin yksinkertaista.
Samoin nainen voisi baarissa katsoa ensin tarjontaa. Jonkun kanssa on silmäpeliä, ja sitten nainen menee ottamaan haluamansa. Hyvin yksinkertaista.
Mikä päätösvalta? Siis että nainen päättää kehittyykö yhden yön juttu tai peräti parisuhde? Miksei minulle kerrottu tätä aikaisemmin? Olisin päättänyt, että minulle kehittyy parisuhde sen baarin halutuimman miehen kanssa! Tosin aika moni muukin nainen päätti niin ja siksi tuo ei oikein voi pitää paikkaansa. Jos kymmenen naista haluaa monogamisen suhteen yhden miehen kanssa, niin eihän se ole mitenkään mahdollista.
Tähän tulee tietysti vakiovastaus: "Te naiset haluatte aina itseänne korkeampitasoisia". Ehkä. Miestä/miehen joko haluaa tai ei, ei siinä aleta laskea mitään tasopisteitä. Riittävän mielenkiintoisen miehen kohdalla olen aina, aina tehnyt aloitteen, jos sille on ollut tilaisuus. Se aloite on ollut nonverbaalinen, mutta ne miehet, joihin olen silmäni iskenyt, ovat kyllä osanneet lukea niitä vallan mainiosti. Harmi vaan, että he ovat saaneet niitä niin monilta muiltakin...
Käyttäjä2941 kirjoitti:
Mikä päätösvalta? Siis että nainen päättää kehittyykö yhden yön juttu tai peräti parisuhde? Miksei minulle kerrottu tätä aikaisemmin? Olisin päättänyt, että minulle kehittyy parisuhde sen baarin halutuimman miehen kanssa! Tosin aika moni muukin nainen päätti niin ja siksi tuo ei oikein voi pitää paikkaansa. Jos kymmenen naista haluaa monogamisen suhteen yhden miehen kanssa, niin eihän se ole mitenkään mahdollista.
Tähän tulee tietysti vakiovastaus: "Te naiset haluatte aina itseänne korkeampitasoisia". Ehkä. Miestä/miehen joko haluaa tai ei, ei siinä aleta laskea mitään tasopisteitä. Riittävän mielenkiintoisen miehen kohdalla olen aina, aina tehnyt aloitteen, jos sille on ollut tilaisuus. Se aloite on ollut nonverbaalinen, mutta ne miehet, joihin olen silmäni iskenyt, ovat kyllä osanneet lukea niitä vallan mainiosti. Harmi vaan, että he ovat saaneet niitä niin monilta muiltakin...
Miksi se nyt on nii harmi että ovat saaneet aloitteita muiltakin? Kaikkihan sen tajuaa että pieni osa miehistä saa huomiota ja loput ovat yksin.
Ot. Onko tämä rekkauspakko tullut Turun iskun takia? Uskomatonta touhua... kaipa tämäkin sivusto kuolee pois.
Auttakaas joku.. olen siis ollut 15v masentunut ja nyt ollut pari vuotta ensi kertaa ihastunut työkaveriini. Olen jo 35v mies ja hän 22. Nyt hän on muuttamassa Ouluun (työskentelemme Espoossa) enkä varmaan koskaan näe häntä.
Pitäiskö minun kertoa hänelle vai vain antaa mennä? Pelottaa etten enää ihastu kehenkään. Ikääkin on jo jonkin verran. Hän ei halua minua, tiedän sen, mutta ihastus ei ota laantuakseen.
Vinkkinä, että joku muu tuolla palaisi janosta tarjota sinulle avoimen ja seksintäytteisen suhteen. Älä kuluta hyviä vuosiasi turhaan, sillä aina oma panos ei riitä ja pitää jatkaa matkaa.
Kiva että sinulla on kivaa, mutta sillä toisella ilmeisesti ei sinun seurassa...?
pyy pyy kirjoitti:
Vinkkinä, että joku muu tuolla palaisi janosta tarjota sinulle avoimen ja seksintäytteisen suhteen. Älä kuluta hyviä vuosiasi turhaan, sillä aina oma panos ei riitä ja pitää jatkaa matkaa.
On mulla seksiä ollut, mutta ei se tarkoita mitään tämän rinnalla. En vain ole ihastunut ennen tämän masennusjakson aikana.
pyy pyy kirjoitti:
Kiva että sinulla on kivaa, mutta sillä toisella ilmeisesti ei sinun seurassa...?
Ei hän minua mitenkään välttele... tulee juttusillekin välillä oma-alotteisesti. Miksi ajattelet noin?
pyy pyy kirjoitti:
Mikset hae apua masennukseen?
En ole lamaantunut... voin käydä töissä jne. Ainut apu mitä tarjotaan on lääkkeet. Eivät ne ole auttaneet. Ei ole koskaan tarjottu mitään keskusteluterapiaa.
Olen pitkä ja harteikas, jotenkin tuntuu ettei lääkärit usko minun olevan masentunut. Sisältä olen ollut aivan tyhjä, paitsi tämän ihastuksen suhteen.
Käyttäjä6463 kirjoitti:
pyy pyy kirjoitti:
Ei hän minua mitenkään välttele... tulee juttusillekin välillä oma-alotteisesti. Miksi ajattelet noin?
Mutta kuitenkin muuttaa mielellään sen sijaan että jäisi sun luo..?
pyy pyy kirjoitti:
Käyttäjä6463 kirjoitti:
pyy pyy kirjoitti:
Mutta kuitenkin muuttaa mielellään sen sijaan että jäisi sun luo..?
Niin siis hän varmaan pitää musta työkaverina mutta olen lopulta aika näkymätön hänelle. En siis ole kertonut tunteistani hänelle koskaan tai muutenkaan näyttänyt niitä.
Ja tuosta keskusteluterapiasta... olen töissä varastolla. Meidän työterveyshuolto ei tunnu ottavan mitään tosissaan. Kun ihastuksellani oli suhde olin tietenkin aivan paskana. Kävin työpsykogilla ja hän vain kirjoitti minulle 2 päivää sairauslomaa... ihan naurettavaa. Olin jo aika lähellä itsemurhaa.
Haloo olet sille vain työkaveri...