Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Aihe vapaan lukeminen on vaikuttanut ihmiskäsitykseesi?

Vierailija
06.08.2017 |

Itse käyn paikalla ehkä joka toinen kuukausi. Huomaan aina, että ne valinnat, jotka menevät palstan valtavirtaa vastaan, ovat kaikkein helpoimmat ja hyödyllisimmät tavat toimia elämässä. Elävässä elämässä haluaisin tavata kirjoittajista ehkä promillen tuhannesosan.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt siitä naisvihan määrästä mitä täällä kohtaa. En ollut tajunnut miten paljon ylimielisiä itseään ja omia tarpeitaan maailman napana pitäviä miehiä on.

Mä olen taas huomannut, että täällä kauhistellaan naisvihaa kymmenen kertaa useammin kuin mitään naisvihaan viittavaa täällä edes esiintyy. Sitten kun joku trolli kirjoittaa, että  "naista ei voi raiskata", niin palstan naiset ihan tosissaan uskovat, että tuo on merkki jostain naisvihasta. No ei ole. Tuon viestin on vain tarkoitus saada reaktioita aikaan, eikä se edusta kirjoittajan todellisia mielipiteitä.

Miten voit tietää, mikä tuollaisten viestien takana on, ellet itse niitä tehtaile? Eli kerropa, millaisia kiksejä saat siitä, että "saat reaktioita aikaan" jollain nettipalstalla?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Medialukutaito

Niin?

Toistan lainauksen: "Tuon viestin on vain tarkoitus saada reaktioita aikaan, eikä se edusta kirjoittajan todellisia mielipiteitä."

Minä en voisi mennä väittämään tuollaista, koska en tiedä kirjoittajasta muuta kuin tuon, mitä hän kirjoitti. Hän voi olla trolli, mutta hän voi yhtä hyvin olla mielenterveysongelmainen, sovinisti, miesasiamiesten höyräyttämä ressukka tai ihan mitä vaan. Koska tuon kirjoittaja pystyy noin faktana väittämään, hän lienee itse trolli. Kiinnostaisi kuulla suoraan "hevosen suusta", mitä tuollaisesta saa.

Näin puolivillaisella keittiöpsykologialla ajatellen voisi kuvitella, että trolli on lapsena jäänyt paitsi huomiota. Kylmät vanhemmat eivät ole reagoineet häneen millään lailla, joten hän nyt aikusena hakee muiden ihmisten reaktioita näinkin keroutuneella tavalla. (Veljet että kuulostan ihan av-älyköltä! :DDDD)

Vierailija
102/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiskäsitykseen negatiivisesti, mieskäsitykseen positiivisesti. On mukava nähdä, että on olemassa miehiä, jotka eivät valkoritaroi jokaisella mahdollisella hetkellä kuten tuolla oikean elämän puolella.

M36

Minulle taas on käynyt tasan päinvastoin. En ennen AV:n piilovihaisten kilttimiesten avautumisia ollut tiennyt tuollaisen ihmislajin olemassaolosta, mutta nykyisin tulee suhtauduttua uusiisiin miestuttavuuksiin jonkinasteisella varauksella: kuka vain saataa olla tällainen naisia salaa vihaava, "kiltti" miesasiamies. Koskaan ei voi olla liian varovainen! 😱

Miksi suhtaudut heihin varauksella? Mitä pelkäät?

En halua lähelleni tuollaisia myrkkyä tihkuvia ihmisiä. Ei kai kukaan normaali ihminen halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ennen tajunnut kuinka epäviehättävänä naiset pitävät kaljuuntuvia miehiä ennen kuin siitä on naiset kertoneet rehellisesti anonyymisti

Vierailija
104/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat täysin sairaita ja kypsymättömiä. Ei mitään kykyä analysoida omia vikoja vaan jokainen asia on aina muiden vika. Oma seksivietti, rais-.kaukset, oma yksinäisyys, oma työttömyys, oma väkivaltaisuus - kaikki on naisen vikaa. Miehet ovat käsittämättömän idiootteja, naista alentavia, yliaggressiivisia ja irrationaalisia. En omaa enää mitään sympatiaa yksinäisiä miehiä kohtaan.

Miehet syyttävät kaikesta naista ja itkevät kun miehiä yleistetään. Lisäksi miehet ovat ylitunteellisia ja itkevät kun naiset harrastavat seksiä vaikka he itse harrastavat kaikkialla maailmassa enemmän irtosuhteita. Egoismi, minä, mutku mä haluuuuuun. Miehet ovat kakaroita.

Miten te naiset edes kestätte vaarallisempaa, kiimaisempaa sukupuolta omassa kodissanne? Hyi.

Vähänkö nyt karkas sulla mopo käsistä.

Ihan yhtä ällöttävää on koko sukupuolen niputtaminen samaan pinoon, kohdistuipa tuo yleistäminen kumpaan sukupuoleen hyvänsä.

Vierailija
105/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ennen tajunnut kuinka epäviehättävänä naiset pitävät kaljuuntuvia miehiä ennen kuin siitä on naiset kertoneet rehellisesti anonyymisti

Älä sinäkään kuvittele, että palstalta löytyy jokin yleinen "naisten mielipide".

Vierailija
106/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiskäsitykseni on muuttunut. Ennen olen kuvitellut että naiset ovat jotenkin parempia, mutta palstaa lukiessa olen todennut että naiset ovat enimmäkseen kusipäitä.

t.mies

Tunnetko ketään naista irl elämässä? Itse työskentelen miesvaltaiselka työpaikalla fiksujen miesten kanssa, en tunnista tämän palstan miehiä samoiksi tyypeiksi. Oma aviomies, isä, veli ja perhetutut miehet ovat älykkäitä ja muita kunnioittavia.

Minä ainakin tunnen, mutta heidänkin teot ja sanat voi tulkita nykyään eri tavalla. Ruusunväriset lasit on osittain otettu pois. Ei välttämättä vauva-palstan takia mutta netin ylipäätänsä. Vauvalla vielä sitten vahvistetaan negatiivinen näkemys, miten paljon ihmiset valehtelee ja kaunistelee, jos se saa heidät näyttämään paremmilta.

-eri

Älä tulkitse liikaa. Suurimmaksi osaksi ihmiset tarkoittavat juuri sitä mitä sanovat. Jos alkaa etsimään liikaa kaikenlaisia piilomerkityksiä on mielenterveys vaakalaudalla hyvin nopeasti. Ihmiset on kuitenkin aika yksinkertaisia eläimiä.

No jaa. Ihmisten halut ovat yksinkertaisia kyllä, mutta ei ole aina niitä joita näytetään. Kehotat sinisilmäisyyteen. 

Vierailija
107/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että monella on paha olla ja kova halu vittuilla sekä nälviä. Itse kirjoitan vain sellaisia kommentteja joita voisin sanoa toiselle ihmiselle kasvotusten. Mutta moni täällä purkaa pahaa oloaan olemalla ilkeä täysin tuntemattomalle ihmiselle.

Vierailija
108/109 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV on avannut silmäni huomaamaan, miten totta on äidinkielen taitojen ravistuminen. Monella ei ole mitään käsitystä yksinkertaisimmistakaan oikeinkirjoitussäännöistä, virkkeenmuodostus on ihan hakoteillä ja sanojen merkitykset vähän jotain sinnepäin. Tosi raskasta luettavaa, vaikka ajatus taustalla olisi ihan fiksukin.

Vierailija
109/109 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa mainitaan mielenterveysongelmaiset useaan otteeseen. Mietin vain, mistä tiedätte, että se selittäisi monet jutut täällä. Se olisi kiva uskoa, mutta mitä jos ihan tavalliset oikeassa elämässä järkevät ja mukavatkin ihmiset on niitä pahimpia kirjoittelijoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi