Miten Aihe vapaan lukeminen on vaikuttanut ihmiskäsitykseesi?
Itse käyn paikalla ehkä joka toinen kuukausi. Huomaan aina, että ne valinnat, jotka menevät palstan valtavirtaa vastaan, ovat kaikkein helpoimmat ja hyödyllisimmät tavat toimia elämässä. Elävässä elämässä haluaisin tavata kirjoittajista ehkä promillen tuhannesosan.
Kommentit (109)
Ennen luulin, että valtaosa ihmisistä suhtautuu ymmärtävästi niihin joilla menee huonosti (työttömiin, yksinäisiin, mt-ongelmaisiin, jopa vankeihin ja päihteiden käyttäjiin). Nyt tiedän että näin ei ole. Tämä tosin tuli selväksi jo ennen av:tä 90-luvun lopun palstoilla.
Olen järkyttynyt siitä naisvihan määrästä mitä täällä kohtaa. En ollut tajunnut miten paljon ylimielisiä itseään ja omia tarpeitaan maailman napana pitäviä miehiä on.
Olen hämmästynyt, miten matala koulutustaso ihmisillä kommenttien perusteella on. Olen myös hämmästynyt, millaisilla tiedoilla nykyisin pääsee peruskoulusta läpi ja miten nuoret kirjoittavat.
Ainakin sne olen oppinut, että naiset ovat feikkejä irl. Palstalla voivat sitten vierailijana kertoa ne todelliset mielipiteensä, joita eivät uskalla omalla nimellään sanoa. Ja kuinka myrkyllisiä ja katkeria ihmisiä sieltä tekohymyn takaa paljastuukaan.
Av:lla kirjoittavat taitavat sika harvoin olla sitä mitä väittävät. Sukupuoli ja ikä voivat olla jotsin ihan muuta kuin allekirjoituksessa lukee. Paha siitä tehdä mitään johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt siitä naisvihan määrästä mitä täällä kohtaa. En ollut tajunnut miten paljon ylimielisiä itseään ja omia tarpeitaan maailman napana pitäviä miehiä on.
Paljon? Itse en ole näihin tyyppeihin irl törmännyt ollenkaan. Ja osa noista oudoista miehistä vaikuttaa olevan lähinnä miehiä vihaavia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos edes ovat miehiä... takana voi hyvin olla myös katkera nainen tai provoa värkkäävät teinit. Kaikkea ei kannata uskoa.
Tyhmiä ihmisiä on huomattavasti enemmän kuin luulin.
Ei mitenkään. Ihmiskäsitykseni ei ole alkujaankaan ollut mitenkään ruusuinen.
Olen huomannut, kuinka iso osa ihmisistä ajattelee ihan eri tavalla kuin media väittää ihmisten ajattelevan. Tämän saman olen huomannut myös oikeassa elämässä. Suurin osa tapaamistani sadoista ihmisistä on perhekeskeisiä, konservatiivisia ja tavallaan vanhanaikaisia. Media luo tahallaan väärää mielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiskäsitykseen negatiivisesti, mieskäsitykseen positiivisesti. On mukava nähdä, että on olemassa miehiä, jotka eivät valkoritaroi jokaisella mahdollisella hetkellä kuten tuolla oikean elämän puolella.
M36
Minulle taas on käynyt tasan päinvastoin. En ennen AV:n piilovihaisten kilttimiesten avautumisia ollut tiennyt tuollaisen ihmislajin olemassaolosta, mutta nykyisin tulee suhtauduttua uusiisiin miestuttavuuksiin jonkinasteisella varauksella: kuka vain saataa olla tällainen naisia salaa vihaava, "kiltti" miesasiamies. Koskaan ei voi olla liian varovainen! 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas huomannut, että täällä kauhistellaan naisvihaa kymmenen kertaa useammin kuin mitään naisvihaan viittavaa täällä edes esiintyy. Sitten kun joku trolli kirjoittaa, että "naista ei voi raiskata", niin palstan naiset ihan tosissaan uskovat, että tuo on merkki jostain naisvihasta. No ei ole. Tuon viestin on vain tarkoitus saada reaktioita aikaan, eikä se edusta kirjoittajan todellisia mielipiteitä.
Miten voit tietää, mikä tuollaisten viestien takana on, ellet itse niitä tehtaile? Eli kerropa, millaisia kiksejä saat siitä, että "saat reaktioita aikaan" jollain nettipalstalla?
Mä luulen että täällä jotkut ilmiöt vaikuttavat todellisuutta paljon suuremmilta, kun pieni porukka tai jopa ihan muutama ihminen jankkaa samaa agendaa ja vastailee itselleen. Osalla voi olla useita tunnuksia, joilla peukuttavat omia aloituksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas huomannut, että täällä kauhistellaan naisvihaa kymmenen kertaa useammin kuin mitään naisvihaan viittavaa täällä edes esiintyy. Sitten kun joku trolli kirjoittaa, että "naista ei voi raiskata", niin palstan naiset ihan tosissaan uskovat, että tuo on merkki jostain naisvihasta. No ei ole. Tuon viestin on vain tarkoitus saada reaktioita aikaan, eikä se edusta kirjoittajan todellisia mielipiteitä.
Miten voit tietää, mikä tuollaisten viestien takana on, ellet itse niitä tehtaile? Eli kerropa, millaisia kiksejä saat siitä, että "saat reaktioita aikaan" jollain nettipalstalla?
Internet tekee joistakin ihmisistä elukoita, eikä hyvässä mielessä. Vaikka on tämä toki muuallakin netissä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tietää siitä, kun viestit ovat yliampuvia. Ei kukaan oikeasti tulisi naisvaltaiselle palstalle esittämään täysin kärjistettyjä väitteitä naisista ja odottaisi saavansa aikaan rakentavaa keskustelua. Mutta on hyvin loogista tulla heittämään tuollainen äärimmilleen vedetty väite naisista, jos tarkoitus on vain suututtaa porukkaa. Trolleilla on keskimääräistä useammin sadistisia piirteitä, joten saavat juurikin niitä kiksejä siitä, kun hönöt mammat ottavat jutut todesta ja pahoittavat mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vähäinenkin myötätunto, joka minulla joskus oli yksinäisiä miehiä kohtaan (koska siskoni aikuinen poika taitaa kuulua tähän porukkaan; asuu pienessä kaupungissa ja viettää opintojen jälkeen kaiken aikansa yksin tietokoneella) on loppunut. Että voi länsimaisessa, vapaassa maassa hyvin toimeentulevat miehet, joille maailma olisi avoin koska tahansa, heittäytyä avuttomiksi ruikuttajiksi!
Toinen ihmisryhmä, johon suhtaudun entistä negatiivisemmi ovat maahanmuuttokriittiset. Aikoinaan vielä kuvittelin, että heidän kanssaan voisi kuitenkin keskustella, mutta luettuani muutaman ketjun tältä palstalta (enää en niitä edes availe) en kuvittele. Kun on lusikalla annettu niin on turha kauhalla vaatia.
Minun veljeni on tuollainen klassinen nörtti omissa oloissaan ja arvostan häntä nyt paremmin, koska hän ei ole samanlainen vinkuja kuin jotkut netissä olijat, vaikka elääkin aika samassa tilanteessa. Hän vain keskittyy omiin kiinnostuksen kohteisiinsa.
Voit olla varma että fistbumppaa tovereidensa naisvihaa Ylilaudalla, ehkä täälläkin. Ei kukaan normaali mies näitä juttuja kenellekään oikeassa elämässä puhu.
- Kilttimies
Ei kukaan _normaali_ mies noita juttuja oikeassa elämässä ajattele.
- Normaali mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiskäsitykseen negatiivisesti, mieskäsitykseen positiivisesti. On mukava nähdä, että on olemassa miehiä, jotka eivät valkoritaroi jokaisella mahdollisella hetkellä kuten tuolla oikean elämän puolella.
M36
Minulle taas on käynyt tasan päinvastoin. En ennen AV:n piilovihaisten kilttimiesten avautumisia ollut tiennyt tuollaisen ihmislajin olemassaolosta, mutta nykyisin tulee suhtauduttua uusiisiin miestuttavuuksiin jonkinasteisella varauksella: kuka vain saataa olla tällainen naisia salaa vihaava, "kiltti" miesasiamies. Koskaan ei voi olla liian varovainen! 😱
Miksi suhtaudut heihin varauksella? Mitä pelkäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Toistan lainauksen: "Tuon viestin on vain tarkoitus saada reaktioita aikaan, eikä se edusta kirjoittajan todellisia mielipiteitä."
Minä en voisi mennä väittämään tuollaista, koska en tiedä kirjoittajasta muuta kuin tuon, mitä hän kirjoitti. Hän voi olla trolli, mutta hän voi yhtä hyvin olla mielenterveysongelmainen, sovinisti, miesasiamiesten höyräyttämä ressukka tai ihan mitä vaan. Koska tuon kirjoittaja pystyy noin faktana väittämään, hän lienee itse trolli. Kiinnostaisi kuulla suoraan "hevosen suusta", mitä tuollaisesta saa.
En ole tiennyt, että sinkut elävät niin hienoa ja helppoa elämää ja käyvät ravintoloissa ja ties millä retkillä. Käyttävät aikansa vain itseensä. Siis sinkut tarkoittavat tässä myös lapsettomia ei-sinkkuja.