Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS teki asenteellisen pilkkajutun ABC-asemasta - tiesikö hääpari?

Vierailija
06.08.2017 |

HS kertoo pilkkaavaan sävyyn ABC ketjun asemista. Mukana on Kajaanin ABC asemalla häitä viettävä pariskunta. Tiesivätkö pariskunta, että heidän häistään tehdään pilkkajuttu ja kuvitukseksi valitaan mahdollisimman rumat kuvat?

Kommentit (849)

Vierailija
761/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon.

Teksti ja kuvat olivat minusta omiaan aiheuttamaan kohteelle kärsimystä, ja morsiamen kommenteista päätellen aiheuttivatkin. Samoin olivat omiaan aiheuttamaan halveksuntaa, ja tämän palstan joistakin viesteistä päätellen aiheuttivatkin.

Aaahahaa tää oli kaiken huippu. Ai että hesarissa ei tunneta lakiakaan vaan tehdään laittomia juttuja ihmisistä? Jos näin olisi, eiköhän koko hesari olisi jo kaatunut :D Kunnon jenkkimeininkiä, kaivellaan lakikirjoista epämääräisiä pykäliä tukemaan omaa mielipidettä tajuamatta laista mitään, ja kohta varmaan haastetaan hesari oikeuteen :D

Vierailija
762/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on vängätty sivukaupalla. Mun mielestä tähän sopii, että minkä haluat tehdä muille niin hyväksy että se tehdään myös itsellesi.

Kovin moni ei halua häistään tällaista "reportaasia" eikä "reportaasikuvia". Näin minä sen ymmärrän. Kaikki muu on jossittelua. Ja tämän hääparin juhlapäivää käytettiin hyväksi.

Ei sovi, sillä vaihtoehto olisi ollut myös kieltäytyä koko jutusta. Ei tätä vain "tehty" heille, he myös itse suostuivat tähän, tietäen kyllä minkälaiset heidän häänsä ja pukunsa ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa enää vääntää, sanon vielä kerran: kokonaisuutena juttu oli tökerö. Kuvien tyyli voidaan ymmärtää realistisena arkikuvauksena, mutta kuvien ja tekstin muodostama kokonaisuus on tässä se, joka on hiertänyt.

Mikäli tähän reportaasiin olisi panostettu ajallisesti hieman enemmän ja paneutumalla oikeasti näiden ihmisten elämään ja tärkeään päivään (ja osattu tuoda tämä välittäminen ja paneutuminen tekstissä myös esiin!) ei jutusta olisi tullut näin kömpelön oloista. Se on sitten toinen ongelma, miten paljon nykytoimittajilla on aikaa ja mahdollisuuksia oikeasti keskittyä aiheisiinsa. Valitettavasti ilmeisesti nykyajan tehokkuus-kiire-äkkiäklikkijuttuja -asenne tuottaa sitten tämmöisiä reportaaseja/juttuja?

t. yksi joka on vääntänyt tässä ketjussa jo ihan tarpeeksi, ja nyt en enää jaksa :P

Vierailija
764/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa amerikkalaisjutussa on sata kertaa kauniimpia kuvia kuin ABC-jutussa. Ihmiset eivät ole yhtään sen kauniimpia ja tyylikkäämpiä, mutta kuvissa on herkkyyttä ja mielenkiintoisia kuvakulmia, eikä ketään ole nolattu. Kuvat on otettu ihmisiä kunnioittaen.

Minusta näissä kuvissa taas oli paljonkin herkyyttä. Mutta ennenkaikkea ne kuvasivat todella hienosti määrätynlaista suomalaista arkea ja ihmistä. Tälläisiä ihmisiä Suomessa on. Jokainen meistä on elämänsä aikana törmännyt heihin, elleivät peräti itse ole tätä ryhmää. Eikä heissä tai heidän elämäässään ole mitään noloa ja siten jotenkin pilkattavaa jos sen tuo nähtäville.

Kaikilla ei ole varaa tai haluja juhlia suurieleisesti häitään. Ehkä heille se avioliitto oli tärkeämpi kuin häät. Niin minä ainakin sen kuvista aistin. Rohkeita oman tien kulkijoita, jotka miettivät mihin se oma budjetti riitti.

Joku aiemmin kirjoitti kuinka kajaanilaisista oltaisiin luotu jotenkin huono kuva. Minulle ei ainakaan ole syntynyt sellaista. Enkä ymmärrä yhtään miksi heidän olisi pitänyt varata joku muu paikka häilleen, vaan siksi, että Kajaanissa on kauempana kivoja paikkoja. Oletan, että he varasivat ABC:n koska HE halusivat ja raha ratkaisi.

Kuvat olivat mielenkiintoisen hienot vaikkeivat hääalbumiin soveltuisikaan.

Ja jos morsianta jäi harmittamaan näkyvät rintaliivit, niin ensikerralla tarkistaa sitten paremmin. Virheitä sattuu eikä mitään anteeksiantamaton nyt kuitenkaan ole tapahtunut.

Ei helvetti mitä vääristelyä.

Katsokaa nyt ihan rauhassa ajatuksella tätä hääkuvasarjaa sekä tuota amerikkalaista kuvasarjaa. Kumpikin kuvasarja esittää realistisia hetkiä tavallisten ihmisten vaatimattomasta elämästä, ja kenelläkään näistä ihmisistä ei ole mitään hävettävää.

Mutta jos ihan oikeasti olette sitä mieltä, että molemmissa kuvareportaaseista on sama sävy ja yhtä edulliset kuvakulmat, niin en tiedä mitä sanoa.

Voin löytää miljoonia kuvia sinun väitteesi tueksi, joissa tosiaan on hyödynnetty edulliset kuvakulmat ja photari on laulanut. Mutta nyt ei ole kyse pelkän täydellisen kauneuden metsästyksestä. Lehtikuvan ei ole tarkotus olla mainoskuva. Ei siinä tarvitse edes olla herkkyyttä. Mutta se voi siltikin olla hieno kuva.

Totta kai morsiammesta olisi varmaan saanut miljoona kertaa upeampia kaunotarkuvia. Mutta se taas ei olisi vastannut sen hetkistä todellisuutta. Siinä ei olisi ollut oikeasti edes mitään mielenkiintoista, jos reportaasiin olisi laitettu lancomen tai diorin mainoskuvat kuvitukseksi.

Ymmärrän, että itse olisi mielellään nähnyt itse itsensä lancomen mallin näköisenä, mutta reportaasina ja lehtikuvina nuo nykyiset olivat vain kymmenen kertaa hienommat.

Vierailija
765/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on vängätty sivukaupalla. Mun mielestä tähän sopii, että minkä haluat tehdä muille niin hyväksy että se tehdään myös itsellesi.

Kovin moni ei halua häistään tällaista "reportaasia" eikä "reportaasikuvia". Näin minä sen ymmärrän. Kaikki muu on jossittelua. Ja tämän hääparin juhlapäivää käytettiin hyväksi.

Ei sovi, sillä vaihtoehto olisi ollut myös kieltäytyä koko jutusta. Ei tätä vain "tehty" heille, he myös itse suostuivat tähän, tietäen kyllä minkälaiset heidän häänsä ja pukunsa ovat.

Meillä jokaisella on vähän erilainen ymmärrys asioista. Henkilökohtaisesti en ole koskaan lukenut hääreportaasia, jossa jotenkin juhlaa, miljöötä, juhlijoita vedetään alta kölin esimerkiksi sanavalinnoin ja epäedullisin kuvakulmin ja -tilantein. Tällä elämänkokemuksella (yli 50 vuotta) en olisi osannut kuvitella, että juttu tehdään kuten se nyt tehtiin.

Jos sinulla on linkkejä hääjuttuihin, joissa koristeet kakun päällä törröttävät, kerrotaan hääparin auton väri ja malli, näytetään kun on tullut puvun kanssa ongelmia, niin pistäpä tänne. Mielelläni katson ja vertaan.

Vierailija
766/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa HS:n facebook-sivuilta niin huomaatte että morsiankaan ei pitänyt juttua heille edullisena. Lisäksi hän sanoi ihmetelleensä toimittajan asennetta jo haastattelun aikana.

Kajaanin Abc:n facessa on kuva printtiHesarin aukeamasta, jolla juttu on. Juttu kuvineen näyttää ihan hyvältä ja asialliselta. Myös morsian itse on peukuttanut kuvaa kuten moni muukiin.

Vierailija
767/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hääparin auton värin ja mallin kertominen on sinusta jotenkin loukkaavaa?

Vierailija
768/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanin Abc:n facessa on kuva printtiHesarin aukeamasta, jolla juttu on. Juttu kuvineen näyttää ihan hyvältä ja asialliselta. Myös morsian itse on peukuttanut kuvaa kuten moni muukiin.[/quote]

No miten hän muka muuten voisi enää pelastaa kasvonsa???

Vierailija
769/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tää pariskunta kehitysvammaisia vai miksi tästä heidän ns. hyväksikäytöstä on noussut tällainen kohu? :O

Meinaatko, että ihmisiä saa surutta julkisesti pilkata niin kauan, kunhan heillä ei ole mitään vammaa tai muuta enemmistömassasta erottavaa piirrettä?

Vierailija
770/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jokaisella on vähän erilainen ymmärrys asioista. Henkilökohtaisesti en ole koskaan lukenut hääreportaasia, jossa jotenkin juhlaa, miljöötä, juhlijoita vedetään alta kölin esimerkiksi sanavalinnoin ja epäedullisin kuvakulmin ja -tilantein. Tällä elämänkokemuksella (yli 50 vuotta) en olisi osannut kuvitella, että juttu tehdään kuten se nyt tehtiin.

Jos sinulla on linkkejä hääjuttuihin, joissa koristeet kakun päällä törröttävät, kerrotaan hääparin auton väri ja malli, näytetään kun on tullut puvun kanssa ongelmia, niin pistäpä tänne. Mielelläni katson ja vertaan.

Ensinnäkin reportaasissa oli sekä kuvaaja, että toimittaja. Lehtikuvan kohdalla on minusta vähän outoa puhua epäedullisista kuvakulmista. Niitä kun ei kuulu edes verrata johonkin hääalbumin kuviin tai mainoskuviin. Niiden tulee olla pikemmin mielenkiintoisia, puhuttelevia tai kertovia. Eikä silloin pääosassa kuulu olla edes kohteen kauneuden esiin tuominen. Ja voisin linkata sinulle vaikka kuinka paljon reportaaseja joissa ihmisiä on kuvattu kaikissa muissa paitsi kaikkein edullisimassa kuvakulmassa.

Se onko kyse hääjuhlasta on reportaasin ja kuvaajan kohdalla aika toissijaista. Lehtijutun kuuluu olla edes jossain määrin mielenkiintoinen ja sellaiseksi se kirjoitetaan ja kuvataan.

Mitä sinusta siellä häissä olisi voinut olla lehtikuvien arvoista mielenkiintoisuudessaan, mikä nyt jäi kuvaamatta?

Minä taas kuvittelen täysin, että juuri tämän tyyppisiä reportaaseja Hesari kirjoittaa ja kuvaa. Eivät he tee juttua jostain nobodysta, joka menee naimisiin Haikon kartanossa valkoisessa puvussa. Mutta me naiset, anna. Eeva, Gloria jne. tekevät.

Ymmärrän jos lähipiirin kuuluvat loukkaantuvat, koska todellisuus ei näytä lehdessä prinsessasadulta, vaikka itse ehkä sen kokee niin. Mutta tällaisenä täysin ulkopuolisena lukijana niin minulla ei tullut fiilistä, että heitä mitenkään pilkattiin tai nöyryytettiin. Juttu oli vaan tehty kertakaikkiaan yhtään kaunistelematta ja juuri se siinä niin hienoa olikin.

Ja miksi se nyt oli jotenkin pilkkaavaa kertoa auton merkki tai väri tai päivän aikana tapahtuneista vastoinkäymisistä? Inhimillistä lähinnä. Sellaista sattuu.

Vierailija
771/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa amerikkalaisjutussa on sata kertaa kauniimpia kuvia kuin ABC-jutussa. Ihmiset eivät ole yhtään sen kauniimpia ja tyylikkäämpiä, mutta kuvissa on herkkyyttä ja mielenkiintoisia kuvakulmia, eikä ketään ole nolattu. Kuvat on otettu ihmisiä kunnioittaen.

Minusta näissä kuvissa taas oli paljonkin herkyyttä. Mutta ennenkaikkea ne kuvasivat todella hienosti määrätynlaista suomalaista arkea ja ihmistä. Tälläisiä ihmisiä Suomessa on. Jokainen meistä on elämänsä aikana törmännyt heihin, elleivät peräti itse ole tätä ryhmää. Eikä heissä tai heidän elämäässään ole mitään noloa ja siten jotenkin pilkattavaa jos sen tuo nähtäville.

Kaikilla ei ole varaa tai haluja juhlia suurieleisesti häitään. Ehkä heille se avioliitto oli tärkeämpi kuin häät. Niin minä ainakin sen kuvista aistin. Rohkeita oman tien kulkijoita, jotka miettivät mihin se oma budjetti riitti.

Joku aiemmin kirjoitti kuinka kajaanilaisista oltaisiin luotu jotenkin huono kuva. Minulle ei ainakaan ole syntynyt sellaista. Enkä ymmärrä yhtään miksi heidän olisi pitänyt varata joku muu paikka häilleen, vaan siksi, että Kajaanissa on kauempana kivoja paikkoja. Oletan, että he varasivat ABC:n koska HE halusivat ja raha ratkaisi.

Kuvat olivat mielenkiintoisen hienot vaikkeivat hääalbumiin soveltuisikaan.

Ja jos morsianta jäi harmittamaan näkyvät rintaliivit, niin ensikerralla tarkistaa sitten paremmin. Virheitä sattuu eikä mitään anteeksiantamaton nyt kuitenkaan ole tapahtunut.

Ei helvetti mitä vääristelyä.

Katsokaa nyt ihan rauhassa ajatuksella tätä hääkuvasarjaa sekä tuota amerikkalaista kuvasarjaa. Kumpikin kuvasarja esittää realistisia hetkiä tavallisten ihmisten vaatimattomasta elämästä, ja kenelläkään näistä ihmisistä ei ole mitään hävettävää.

Mutta jos ihan oikeasti olette sitä mieltä, että molemmissa kuvareportaaseista on sama sävy ja yhtä edulliset kuvakulmat, niin en tiedä mitä sanoa.

Voin löytää miljoonia kuvia sinun väitteesi tueksi, joissa tosiaan on hyödynnetty edulliset kuvakulmat ja photari on laulanut. Mutta nyt ei ole kyse pelkän täydellisen kauneuden metsästyksestä. Lehtikuvan ei ole tarkotus olla mainoskuva. Ei siinä tarvitse edes olla herkkyyttä. Mutta se voi siltikin olla hieno kuva.

Totta kai morsiammesta olisi varmaan saanut miljoona kertaa upeampia kaunotarkuvia. Mutta se taas ei olisi vastannut sen hetkistä todellisuutta. Siinä ei olisi ollut oikeasti edes mitään mielenkiintoista, jos reportaasiin olisi laitettu lancomen tai diorin mainoskuvat kuvitukseksi.

Ymmärrän, että itse olisi mielellään nähnyt itse itsensä lancomen mallin näköisenä, mutta reportaasina ja lehtikuvina nuo nykyiset olivat vain kymmenen kertaa hienommat.

Minä en puhunut mistään Lancômen mainoskuvista. "Amerikkalainen kuvasarja", johon viittasin, oli saman valokuvaajan (Markus Jokela) ottama. Amerikkalaisista taviksista, ilman photarin laulamista ja muotikuvaposeerauksia. Mutta jostain syystä amerikkalaisia taviksia kohdellaan reportaasissa sata kertaa kunnioittavammin kuin kainuulaisia taviksia.

Vierailija
772/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tää pariskunta kehitysvammaisia vai miksi tästä heidän ns. hyväksikäytöstä on noussut tällainen kohu? :O

Meinaatko, että ihmisiä saa surutta julkisesti pilkata niin kauan, kunhan heillä ei ole mitään vammaa tai muuta enemmistömassasta erottavaa piirrettä?

Mistä heitä siis pilkattiin? Näet nyt jotain sellaista jota itse en huomaa.

Vierailija
773/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt anni itse ja hs:n porukka yrittää puolustella juttua. Ala-arvoista p*skaa koko tuotos

Vierailija
774/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin hipsterit: jutun sisältö ei muutu vaikka kuinka pyörittelisitte ja kaunistelisitte.

Vierailija
775/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ilpost.it/wp-content/uploads/2017/02/067_Markus-Jokela_Helsi…

No tuossa on esimerkki Jokelan voitokkaasta kuvasta. Miten tämä eroaa näistä hääkuvista "pilkkatasolla"?

Vierailija
776/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ilpost.it/wp-content/uploads/2017/02/067_Markus-Jokela_Helsi…

No tuossa on esimerkki Jokelan voitokkaasta kuvasta. Miten tämä eroaa näistä hääkuvista "pilkkatasolla"?

No Jokelalla on ilmeisesti jokin fetissi epäedullisissa asennoissa makaaviin ihmisiin. Ihmekös siis tuo, että innostui kun mummo pyllähti leikkipaikalla koivet kohti kattoa.

Vierailija
777/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun puhelimesta silloin kun se ilmestyi ja nyt huomasin tällaisen elämää pidemmän ketjun aiheesta. Anteeksi jos tämäkin näkökulma on jo tullut esiin, mutta minusta jutun parin puolesta loukkaantumisessa on jotain alentavaa siinäkin. Miksi heitä pitäisi jotenkin suojella oman elämänsä näkemisestä sellaisena kuin se on.  Vaikuttivat minusta sellaisilta, että eivät muutenkaan kauheasti mieti, mitä muut ajattelevat. Muistan lukeneeni, että häiden ajankohta päätettiin vasta aivan vähän aikaa sitten ja ensin piti juoda vain kahvit kotona. Sitten päädyttiin juomaan hääkahvit abc-asemalla, mikä palaa jutun aiheeseen eli siihen, että nämä ovt syrjäseudulla monitoimitiloja. Tämä oli mitä mainioin esimerkki siitä.

Jos tarinaa olisi siloiteltu, se olisi näyttänyt tökeröltä, oudolta abc-mainokselta ja sitten hääpari vasta kummalliselta näyttäisi valintoineen. 

Jutusta välittyi kyllä, että pari on tosissaan liittonsa ja pienen perheensä kanssa ja se kai avioitumisessa on tärkeintä. En tajua, mikä tässä olisi sellaista, että toimittajan, kuvaajan tai yhtään kenenkään pitäisi hävetä tai olla pahoillaan. 

Vierailija
778/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin reportaasissa oli sekä kuvaaja, että toimittaja. Lehtikuvan kohdalla on minusta vähän outoa puhua epäedullisista kuvakulmista. Niitä kun ei kuulu edes verrata johonkin hääalbumin kuviin tai mainoskuviin. Niiden tulee olla pikemmin mielenkiintoisia, puhuttelevia tai kertovia. Eikä silloin pääosassa kuulu olla edes kohteen kauneuden esiin tuominen. Ja voisin linkata sinulle vaikka kuinka paljon reportaaseja joissa ihmisiä on kuvattu kaikissa muissa paitsi kaikkein edullisimassa kuvakulmassa.

Se onko kyse hääjuhlasta on reportaasin ja kuvaajan kohdalla aika toissijaista. Lehtijutun kuuluu olla edes jossain määrin mielenkiintoinen ja sellaiseksi se kirjoitetaan ja kuvataan.

Mitä sinusta siellä häissä olisi voinut olla lehtikuvien arvoista mielenkiintoisuudessaan, mikä nyt jäi kuvaamatta?

Minä taas kuvittelen täysin, että juuri tämän tyyppisiä reportaaseja Hesari kirjoittaa ja kuvaa. Eivät he tee juttua jostain nobodysta, joka menee naimisiin Haikon kartanossa valkoisessa puvussa. Mutta me naiset, anna. Eeva, Gloria jne. tekevät.

Ymmärrän jos lähipiirin kuuluvat loukkaantuvat, koska todellisuus ei näytä lehdessä prinsessasadulta, vaikka itse ehkä sen kokee niin. Mutta tällaisenä täysin ulkopuolisena lukijana niin minulla ei tullut fiilistä, että heitä mitenkään pilkattiin tai nöyryytettiin. Juttu oli vaan tehty kertakaikkiaan yhtään kaunistelematta ja juuri se siinä niin hienoa olikin.

Ja miksi se nyt oli jotenkin pilkkaavaa kertoa auton merkki tai väri tai päivän aikana tapahtuneista vastoinkäymisistä? Inhimillistä lähinnä. Sellaista sattuu.

Kyselin linkkejä, en mitään vuodatusta. Kyllä mustaa voi vängätä valkoiseksi vaikka koko päivän.

Vierailija
779/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt anni itse ja hs:n porukka yrittää puolustella juttua. Ala-arvoista p*skaa koko tuotos

Mikä näistä viesteistä on Annin kirjoittama? Jos luulet, että yksikin mun teksteistäni on tai jonkun muun toimittajan, niin lupaan hakea Hesarille töihin.

Vierailija
780/849 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin toimittaja, niin haluaisin tehdä vastaavanlaisenlaisen jutun jostakin stadilaisista. Arkirealistiset, huippuvalokuvaajan kuvat tietty mukaan! Esimerkiksi jossakin Sturenkadun kommuunissa asuvien polyamoristen suhteidenvirallistamisbileistä? Että nyt on Routa, Kuura ja Korsi alkaneet virallisesti olemaan ihan vain kolmestaan (sukupuolet tuntemattomat). Roudalla on tosin tullut juhla-asun kanssa hieman tenkkapoo - friikkuna kirjoitetusta jutusta ei ole tullutkaan palkkiota sovittuna päivänä tilille, ja hän joutuu tyytymään vanhaan juhla-asuunsa. Sipsikaljavegaaniruokavalio on tuonut hieman epäedulliset makkarat vyötäisille, ja ne korostuvat ikävästi asussa. Mutta ei se niin justiinsa. Kuvaaja toki zoomaa tähän Roudan ei-niin-mairittelevaan kehonosaan, mutta sou what -siltähän se todellisuudessa näyttikin!

Juhlaruoka koostuu pienpanimoiden oluista ja vegaanisista herkuista, kuvaaja ottaa kuvat puoliksi syödystä raaka-kakkumössöstä ja lasin pohjalle jääneestä oluttilkasta. Kuuralla on huulipuna levinnyt ja ruskeaa kaakao-taatelimössöä hampaanvälit täynnä, mutta kuvaaja zoomaa Kuuran ammottavaan kitaan, juuri kun sinne uppoaa saaristolaislimppua savuporkkanalla.

jne. jne.

Tosin erotuksena tuohon HS:n hääjuttuun edellämainitunlainen ei olisi oikeastaan verrannollinen - se menisi toki hipstereille itselleen itseironian piikkiin (vaikka oikeasti vähän Routaa harmittaisi ne mahaläskit...). Asenne ei olisi niin ylhäältä-alas alentuva, koska hei, lol, itseironia. Ironia menee itseironiania usein aivan hyvin, mutta muihin kohdistettaessa se muuttuu ivaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi