Onko Audi automerkki joka herättää enemmän tunteita kuin muut merkit? Jos niin miksi?
Kommentit (29)
Mulla ei ole mitään tunteita mitään automerkkiä kohtaan. Mutta fetissinsä kullakin.
Ei, ei Audi. Bemarit kylläkin. Ainakin itselläni. Mutta minä ajankin Audilla.
Audi on ihan samaa sarjaa wv:n ja Skodan kanssa,ei herätä mitään tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Audi on ihan samaa sarjaa wv:n ja Skodan kanssa,ei herätä mitään tunteita.
Mullakin menee tuo aina väärinpäin, se on VW. :)
Audi on sellainen köyhän miehen Mercedes. Kun ei ole varaa Mersuun niin laitetaan Audi.
Vierailija kirjoitti:
Audi on sellainen köyhän miehen Mercedes. Kun ei ole varaa Mersuun niin laitetaan Audi.
Mersuliikkeessä olisivat myyneet vastaavan mallin halvemmalla, mutta ei kiitos sitä sähkövikahelvettiä (paras kaverini on mekaanikkona Mersulla)...
Ajan audilla, ajakaa te muut millä haluatte ja pitäkää tunkkinne.
Ainakin eräs tuntemani hlö muuttui ihan silmissä, kun vaihtoi autonsa AUDIIN. Kärry täytyy peruuttaa rivarin pikkupihaan ja voi sitä puunausta ja ihastelua. Vaimo otetaan oven edestä kyytiin (oma parkkipaikka 5 metrin päässä), aina kun lähdetään.
Kaiken huipuksi auto on jo vanha ja "haalistunut". Kuva AUDISTA on tietenkin kommentoitavana facessa :D Ymmärtäisin kiihotuksen jostain sadantonnin autosta vielä, mutta että tuosta ropposesta. Heh heh.
Exäni kanssa menimme vuosia sitten tapaamaan hänen vanhempiaan. Mies meni melkein hyytelöksi kun katsoi isänsä autoa pihalla ja sanoi "Se on AUDI" :D Joo, se oli ex :D
Ja huomaan joka päivä liikenteessä, kuinka Audikuskeja eivät oikein nuo kärkikolmiot ja stoppimerkit koske. Punainen valokin on heille sellainen vttumainen ärsyke ja "kateuksissa vain Audeille tarkoitettu hidaste". Käsimerkkien käytössä ovat myös aika harjaantuneita. Nopeusrajoitusten noudattaminen sen sijaan ontuu pahasti. Röyhkeyttä riittää, joten itsetunto lienee korkealla, tai sitten se on AUDIN mukanaan tuoma luontaisetu.
Kaikki saksalaiset ns. premium-merkit herättää tunteita varsinkin korjaamossa ja varaosatiskillä, kun niissä on niitä salaperäisiä "kuluvia osia" niin helkkaristi. Jatkuvaa "kuluvan osan" vaihtoa.
Meillä on miehen kanssa kolme Fordia ja yksi Audi. En nyt ihan koe, että tuo yksi merkki nyt niin määrittäisi meitä...
Vierailija kirjoitti:
Ööööö.... Jos otetaan saman luokan autot Mersulta ja Audilta, niin Audi on kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö.... Jos otetaan saman luokan autot Mersulta ja Audilta, niin Audi on kalliimpi.
Olen huomannut saman, Audia on alettu ylihinnoitella jotta pääsee "parempaan luokkaan". Laatu ei ole muuttunut kuitenkaan hinnoittelun tavoin samassa tahdissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin totta, mutta mitä tuo "Ööööö" tarkoittaa? ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, Audia on alettu ylihinnoitella jotta pääsee "parempaan luokkaan". Laatu ei ole muuttunut kuitenkaan hinnoittelun tavoin samassa tahdissa..
Mersulla laatu ei ole koskaan ollut hintojen tasalla..
Ihan karvalakki osastoa nykyään. Eri juttu joskus ennen, sama kun ylioppilaat kävelivät se kotsa päässä koko kesän joskus ennen sotia kun olivat niin "lukeneita" :) Audi,skoda,vw. Samaa paskaa eri paketeissa vaan, ja eri logolla.
Aika suuri prosentti liikenteessä olevista mulkvisteista ajaa Audilla. Tai Bemarilla. Audit ovat myös ylihinnoiteltuja laatuun nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mistä puhut. Hyvä käytännön esimerkki on Suomen taksit. Kolmasosa on Mersuja. Volvo taitaa olla hiukan suositumpi. Ne on luotettavimmat ja kestävimmät autot mitä saa. Jos olisi ylihinnoiteltuja, ei taksiyrittäjillä olisi kiinnostusta niitä ostaa. Se on ala jossa lasketaan kannattavuus. Auton pitää olla kestävä ja laadukas, kun sillä ajetaan paljon.
Miksi Audeja ei ole takseina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mistä puhut. Hyvä käytännön esimerkki on Suomen taksit. Kolmasosa on Mersuja. Volvo taitaa olla hiukan suositumpi. Ne on luotettavimmat ja kestävimmät autot mitä saa. Jos olisi ylihinnoiteltuja, ei taksiyrittäjillä olisi kiinnostusta niitä ostaa. Se on ala jossa lasketaan kannattavuus. Auton pitää olla kestävä ja laadukas, kun sillä ajetaan paljon.
Miksi Audeja ei ole takseina?
Perustan mielipiteeni kaverin kokemuksiin, joka tosiaankin on Mersun mekaanikkona. Korjaa täyspäiväisesti pelkästään sähkövikoja eikä edes ehdi tekemään mitään muuta. Eipä taksimersujakaan ole näkynyt enää pahemmin täällä päin. Jaggea ja Teslaa näyttäisi tulevan kyllä ja sitten toisaalta taas joitakin halvempia merkkejä kuin ennen. Minä väittäisin taas taksimersun olevan enemmänkin kyse imagosta kuin mistään laadusta. En siis itse ole todellakaan kummankaan, Mersun tai Audin, kannalla, mutta pidän kyllä Audia moottoriongelmista huolimatta hinta-laatusuhteeltaan parempana ja vaikka kaikki mallit näyttävätkin vuodesta toiseen samalta, niin ovat silti omaan silmään vielä kauniimpiakin kuin susirumat Mersut. Sitä en kyllä tiedä saako Mersuja kustomoitua yhtä hyvin kuin Audia, johon todellakin sai valita todella perusteellisesti aivan kaiken mielen mukaan sisäkaton väristä ties mihin nippelsnappeleihin ja joka on minun kirjoissani aivan äärettömän suuri plussa.
Ei audi automerkkinä ole yhtään sen kummempi kuin vaikka Seat. Mutta se, että audin ratin takana istuu keskimääräistä useammin ajotaidoton mulkero, SE on asia joka herättää paljon tunteita.
Ei ole. Jotkut audikuskit on ääliöitä ja ne ärsyttää tai naurattaa, mutta auto sinänsä ei herätä tunteita. Samalla lailla on vannoutuneet mersumiehet, volvouskovaiset jne. Autot sinänsä eivät aiheuta tunteita, mutta ne pösilöt kuskit.