Mitä ajattelisit jos poikasi menisi sivariin?
Kommentit (101)
Edellytän armeijan käymistä ihan yhtä paljon pojiltani kuin tyttäriltänikin.
Eli en niinkuin ollenkaan. Ihan saavat itse mennä tai olla menemättä oman kiinnostuksensa mukaan. Ei siellä ole kumpikaan vanhemmistakaan ollut.
Minusta sivariksi meno olisi parempi vaihtoehto. Mies kyllä suhtautuu sivareihin tosi nihkeästi ja yrittää kovasti puffata pojalle armeijaa, minä taas yritän heitellä hiukan sivarimyönteisiäkin kommentteja väliin. Saa nähdä, miten poika valitsee, siihen on vielä muutamia vuosia.
Ajattelisin jokseenkin näin: "Okei" (sävy täysin neutraali). Samoin ajattelisin, jos hän haluaisi mennä armeijaan.
Tuen häntä valitseepa hän kumman tahansa. Hänen elämänsä, ei minun.
Sivari kestää kauemmin, soteleikkileiri menee nopeasti, kun ei ole ns. upseeriainesta. Toisaalta monet sivarit tekee yhteiskuntaa hyödyntäviä hommia. Ihan sama mitä lapset tekee. Armeijassahan on riittävästi väkeä, monia innokkaita ryssäntappajanaisia, korvaamassa sivareiden aiheuttamaa vajetta zoomilandian puolustuksessa.
Mieluummin sivari kuin armeija, varsinkin jos löytyy sivaripaikka mieluiselta alalta.
Löisin ja katkaisisin välit. Vapaamatkustaja ei ole poikani. T: res. yliluutn.
Oma valintahan se on ja tuen mitä tahansa päätöstä. Sivarissa voi saada hyvää työkokemusta, josta on hytyä kun hakee opiskelemaan. Toki joillain aloilla myös armeijassa suoritetuista koulutuksista saa pisteitä.
Tärkein juttu mielestäni on se, että ennen päätöksen tekoa pitää oikeasti käsitellä, mistä armeijassa on kysymys. Sinne ei saa mennä vain "koska kaveritkin menee". Pitää ymmärtää, että lopulta kyse on toisen ihmisen tappamiseen valmistavasta koulutuksesta, vieläpä muiden käskystä. Jos on valmis tappamaan huonojen poliittisten päätösten tai talousvaikuttajien takia ja puolesta, niin homma ok.
Olisin iloinen ja tyytyväinen.
Olisi outoa että meidän perheemme kasvatuksella poika haluaisi armeijaan.
Olemme sivistyneitä, älykkäitä ihmisiä ja toivomme lapsistamme fiksuja myös.
Hyvä valinta. Pääsisi tekemään oikeita töitä ehkä jopa joltain mieluiselta alalta.
Löisin ja katkaisisin välit. Vapaamatkustaja ei ole poikani. T: res. yliluutn
TAItaapa olla ihan oikea reserviläinen eikä trolli. Idiootti.
Vanhuksena saakin lukea rauhassa reserviläistä kun ei ole poika häiritsemässä.
Vähän tyhmänä pitäisin koska vapatuksen saa erittäin helposti.
Oleellista on ettei kasarmiloisten suojatyöpaikkoja poika edesauta.
Ajattelisin, että tehköön sitten tuon yhteiskunnan eteen, koska se ei joutune pakolla armeijaan eikä sivariin. On sokea kuin yölepakko.
Mun lapset saa kyllä ihan itse päättää mitä tekevät aikuisena.
M41
Veisin pojan rossoon syömään, onnittelisin rohkeudesta tulla ulos kaapista ja kyselisin poikaystävästä ja muista tulevaisuuden suunnitelmista as usual.
Itse kannustan poikaani tekemään näin, jos hänellä ei ole tarvetta tappaa ketään eliitin intressien tai minkä tahansa syyn, joka sotia aiheuttaa, takia:
Käy armeija puolivaloilla kuudessa kuukaudessa ja vaihda sivariksi heti sen jälkeen. Eli viikon täydennyspalvelus vain tuohon intin päälle.
Hullua, että pitäisi uhrata kokonainen vuosi elämästään sivarissa vain sen takia, että osaa ajatella omilla aivoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloin jo valistamaan siinä vaiheessa kun pelasi sotapelejä tietokoneella. Puhuin armeijasta ja sanoin että vellihousut ei käy armeijaa. Poika kävi armeijan ja yks yliopisto vuosi meni. Valmistuu vuoden myöhemmin lisuriksi.
Meinaatko että suurin osa suomalaisista naisista on vellihousuja?
Ajettelisin, että maksan sakot jos poika ei mene kutsuntoihin.
Tällä kutsuntojen "unohtamisella" muutaman kerran armeija käyty.
Armeijaan menee heikkolahjainen yhteiskunnan pohjasakka,
"palvelukseen" tai "työhön, jolla tarkoitus".
Haluaisin käydä armeijan.
-sivarimies