Mitä ajattelisit jos poikasi menisi sivariin?
Kommentit (101)
Ottakaapa selvää kuinka moni veteraaneistamme ei koskaan saanut minkäänlaista apua yhteiskunnalta vammauduttuaan sodassa ja tulkaa kertomaan kuinka kannattaa uhrata itsensä tämän maan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso ei todellakaan mene. Väkivallan kierre ei ratkea väkivallalla. Suomen armeija on mitätön, eikä pärjää minkään maan armeijalle.
Ollaan yhdessä päätetty että kuollaan ennemmin itse kun päätetään toisten elämästä. Helpompaa olisi kuolla kuin elää murhaajana. Tuomitkoon kuka tahansa, ei kiinnosta pätkän vertaa.
Mites siellä Pietarissa on syksy alkanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso ei todellakaan mene. Väkivallan kierre ei ratkea väkivallalla. Suomen armeija on mitätön, eikä pärjää minkään maan armeijalle.
Ollaan yhdessä päätetty että kuollaan ennemmin itse kun päätetään toisten elämästä. Helpompaa olisi kuolla kuin elää murhaajana. Tuomitkoon kuka tahansa, ei kiinnosta pätkän vertaa.Mites siellä Pietarissa on syksy alkanut?
Tapasin tässä eilen yhden venäläispojan joka kertoi minulle juuri sitä häneltä si666lloin kysyttyäni ,että ihan kivasti noin ilmojen puolesta. Puolukoita oli hänkin täällä poimimassa vapaa-ajallaan ja oli työkseen nyt tällä hetkellä paikallisen, tämän paikkakunnan tehtaan eräässä rakennusprojektissa mukana.
ps*...tuo luku 666 oli vain se kysytty lähetystunnusnumero, joka meni nyt vaan viestissäni vahingossa väärään paikkaa, sorry.
(...tulkitsijat huom. :ei siis mitään tekemistä minkään 'pedon luvun' tms. kanssa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy armeija puolivaloilla kuudessa kuukaudessa ja vaihda sivariksi heti sen jälkeen. Eli viikon täydennyspalvelus vain tuohon intin päälle.
Jonka jälkeen yksi Suomen suurimmista työnantajista tipahti juuri mahdollisuuksien listalta pois. PV työllistää kuitenkin yli 12000 henkilöä ja on työnantajana hyvin ainutlaatuinen. Siellä on kuitenkin aika paljon muutakin tarjolla kuin perus kapiukon virkaa, mutta ilman kunnialla suoritettua varusmiespalvelusta ei niihin paljon hakea tarvitse.
Itse hain erästä PV:n duunia ja olisin saanut sen. Jäi kuitenkin ottamatta, koska pääsin ykkösvaihtoehtooni
C-mies
Tamponipaketin saisi evääksi sinne.
Sivariin ei tule mennä koska vapautuksen saa erittäin helposti:
"Unohtaa" vain mennä kutsuntoihin 2 kertaa.
Tietenkin olisi ok, hänhän on täysi-ikäinen aikuinen mies. Itse vastaa tekemisistään.
Parhaasta raudasta ei taota neuloja, eikä parhaista miehistä tehdä sotilaita! Jos oma poikani kertoisi että ei halua armeijaan, vaan sivariin tai mieluiten totaalikieltäytyjäksi, olisi meidän perheessä juhlat edessä!
Olisin niin onnellinen kun vain terveen arvostelukyvyn ja järjen omaavan pojan isä, ikinä voi olla!
Minä olen rauhan aikana sivari. Jos tulee sota, menen armeijaan.
Jos tulee sota, menen Ruotsiin. Ja edelleen Norjaan, NATO maahan.
Vapautus mieluummin.
Sivariin menivät hyväksyvät nykyisen typerän asevelvollisuusperinteen.
Asevelvollisuus on käytännössä poistunut.
Mulle on aivan se ja sama meneekö armeijaan vai sivariin. Isänsä on sivarin kannalla.
Poikani kävi sivarin ja olin ylpeä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Löisin ja katkaisisin välit. Vapaamatkustaja ei ole poikani. T: res. yliluutn.
En nyt saa tästä kommentistani oikein kohteliasta muotoiltua millään, enkä yritäkään.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että kapiaisiksi monesti valikoituu sellaisia, jotka eivät oikein hyvin muuta osaa kuin ärjyä ja tiuskia jostain päiväpeiton suoristamisesta. Haluatko sinäkin karjua?
Olisin totta kai vähän pettynyt.
Etenkin minun sukuni miehissä on useita upseereita (olemme suomenruotsalaisia), isoisäni jopa ylennettiin joskus sotien jälkeen muistaakseni everstiksi. Presidentin allekirjoittama kirje on edelleen suvulla tallessa. Itse taas muistan vieläkin miten valtavan hienoa oli kun nuorena naisena pääsin silloisen poikaystäväni kurssijuhlan tanssiaisiin - hän oli armeijassa kai reserviupseerikoulussa?
Siihen on vielä aikaa kun oma poikani saavuttaa asevelvollisuusiän, mutta toivon hänen toki suorittavan palveluksen kunniakkaasti. Pojan isovanhempien luona, minun lapsuudenkodissani, on esillä muotokuvia suvun miehistä sotilasunivormuissa, joten olen luottavainen, että poika omaksuu kyllä isänmaalliset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy armeija puolivaloilla kuudessa kuukaudessa ja vaihda sivariksi heti sen jälkeen. Eli viikon täydennyspalvelus vain tuohon intin päälle.
Jonka jälkeen yksi Suomen suurimmista työnantajista tipahti juuri mahdollisuuksien listalta pois. PV työllistää kuitenkin yli 12000 henkilöä ja on työnantajana hyvin ainutlaatuinen. Siellä on kuitenkin aika paljon muutakin tarjolla kuin perus kapiukon virkaa, mutta ilman kunnialla suoritettua varusmiespalvelusta ei niihin paljon hakea tarvitse.
Itse hain erästä PV:n duunia ja olisin saanut sen. Jäi kuitenkin ottamatta, koska pääsin ykkösvaihtoehtooni
C-mies
PV:n siviilivirkoihin voi luonnollisesti hakea ilman armeijan käymistä.