Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos poikasi menisi sivariin?

Vierailija
06.08.2017 |

Olisko ok vai yrittäisitkö käännyttää?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy armeija puolivaloilla kuudessa kuukaudessa ja vaihda sivariksi heti sen jälkeen. Eli viikon täydennyspalvelus vain tuohon intin päälle.

Jonka jälkeen yksi Suomen suurimmista työnantajista tipahti juuri mahdollisuuksien listalta pois. PV työllistää kuitenkin yli 12000 henkilöä ja on työnantajana hyvin ainutlaatuinen. Siellä on kuitenkin aika paljon muutakin tarjolla kuin perus kapiukon virkaa, mutta ilman kunnialla suoritettua varusmiespalvelusta ei niihin paljon hakea tarvitse.

Vierailija
62/101 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa selvää kuinka moni veteraaneistamme ei koskaan saanut minkäänlaista apua yhteiskunnalta vammauduttuaan sodassa ja tulkaa kertomaan kuinka kannattaa uhrata itsensä tämän maan puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso ei todellakaan mene. Väkivallan kierre ei ratkea väkivallalla. Suomen armeija on mitätön, eikä pärjää minkään maan armeijalle.

Ollaan yhdessä päätetty että kuollaan ennemmin itse kun päätetään toisten elämästä. Helpompaa olisi kuolla kuin elää murhaajana. Tuomitkoon kuka tahansa, ei kiinnosta pätkän vertaa.

Mites siellä Pietarissa on syksy alkanut?

Vierailija
64/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso ei todellakaan mene. Väkivallan kierre ei ratkea väkivallalla. Suomen armeija on mitätön, eikä pärjää minkään maan armeijalle.

Ollaan yhdessä päätetty että kuollaan ennemmin itse kun päätetään toisten elämästä. Helpompaa olisi kuolla kuin elää murhaajana. Tuomitkoon kuka tahansa, ei kiinnosta pätkän vertaa.

Mites siellä Pietarissa on syksy alkanut?

Tapasin tässä eilen  yhden venäläispojan joka kertoi minulle juuri  sitä häneltä si666lloin kysyttyäni ,että ihan kivasti noin  ilmojen puolesta. Puolukoita oli hänkin täällä poimimassa vapaa-ajallaan ja oli työkseen nyt tällä hetkellä  paikallisen, tämän paikkakunnan  tehtaan eräässä rakennusprojektissa mukana.

Vierailija
65/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps*...tuo luku 666 oli vain se kysytty  lähetystunnusnumero, joka  meni nyt vaan viestissäni vahingossa väärään paikkaa, sorry.

(...tulkitsijat huom.  :ei siis mitään tekemistä minkään 'pedon luvun' tms. kanssa)

Vierailija
66/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy armeija puolivaloilla kuudessa kuukaudessa ja vaihda sivariksi heti sen jälkeen. Eli viikon täydennyspalvelus vain tuohon intin päälle.

Jonka jälkeen yksi Suomen suurimmista työnantajista tipahti juuri mahdollisuuksien listalta pois. PV työllistää kuitenkin yli 12000 henkilöä ja on työnantajana hyvin ainutlaatuinen. Siellä on kuitenkin aika paljon muutakin tarjolla kuin perus kapiukon virkaa, mutta ilman kunnialla suoritettua varusmiespalvelusta ei niihin paljon hakea tarvitse.

Itse hain erästä PV:n duunia ja olisin saanut sen. Jäi kuitenkin ottamatta, koska pääsin ykkösvaihtoehtooni

C-mies

Vierailija
67/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponipaketin saisi evääksi sinne.

Vierailija
68/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivariin ei tule mennä koska vapautuksen saa erittäin helposti:

"Unohtaa" vain mennä kutsuntoihin 2 kertaa.

Vierailija
69/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olisi ok, hänhän on täysi-ikäinen aikuinen mies. Itse vastaa tekemisistään.

Vierailija
70/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaasta raudasta ei taota neuloja, eikä parhaista miehistä tehdä sotilaita! Jos oma poikani kertoisi että ei halua armeijaan, vaan sivariin tai mieluiten totaalikieltäytyjäksi, olisi meidän perheessä juhlat edessä!

Olisin niin onnellinen kun vain terveen arvostelukyvyn ja järjen omaavan pojan isä, ikinä voi olla!

Vierailija
71/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rauhan aikana sivari. Jos tulee sota, menen armeijaan.

Vierailija
72/101 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota, menen Ruotsiin. Ja edelleen Norjaan, NATO maahan.

Vierailija
73/101 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautus mieluummin.

Sivariin menivät hyväksyvät nykyisen typerän asevelvollisuusperinteen.

Asevelvollisuus on käytännössä poistunut.

Vierailija
74/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin.

Vierailija
75/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan se ja sama meneekö armeijaan vai sivariin. Isänsä on sivarin kannalla.

Vierailija
76/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kävi sivarin ja olin ylpeä hänestä.

77/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löisin ja katkaisisin välit. Vapaamatkustaja ei ole poikani. T: res. yliluutn.

En nyt saa tästä kommentistani oikein kohteliasta muotoiltua millään, enkä yritäkään.

Olen aina ollut siinä käsityksessä, että kapiaisiksi monesti valikoituu sellaisia, jotka eivät oikein hyvin muuta osaa kuin ärjyä ja tiuskia jostain päiväpeiton suoristamisesta. Haluatko sinäkin karjua?

Vierailija
78/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin itsarin häpeästä.

Vierailija
79/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin totta kai vähän pettynyt.

Etenkin minun sukuni miehissä on useita upseereita (olemme suomenruotsalaisia), isoisäni jopa ylennettiin joskus sotien jälkeen muistaakseni everstiksi. Presidentin allekirjoittama kirje on edelleen suvulla tallessa. Itse taas muistan vieläkin miten valtavan hienoa oli kun nuorena naisena pääsin silloisen poikaystäväni kurssijuhlan tanssiaisiin - hän oli armeijassa kai reserviupseerikoulussa?

Siihen on vielä aikaa kun oma poikani saavuttaa asevelvollisuusiän, mutta toivon hänen toki suorittavan palveluksen kunniakkaasti. Pojan isovanhempien luona, minun lapsuudenkodissani, on esillä muotokuvia suvun miehistä sotilasunivormuissa, joten olen luottavainen, että poika omaksuu kyllä isänmaalliset arvot.

Vierailija
80/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain erästä PV:n duunia ja olisin saanut sen. Jäi kuitenkin ottamatta, koska pääsin ykkösvaihtoehtooni

C-mies

PV:n siviilivirkoihin voi luonnollisesti hakea ilman armeijan käymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi