Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos poikasi menisi sivariin?

Vierailija
06.08.2017 |

Olisko ok vai yrittäisitkö käännyttää?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen mopomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löisin ja katkaisisin välit. Vapaamatkustaja ei ole poikani. T: res. yliluutn.

En nyt saa tästä kommentistani oikein kohteliasta muotoiltua millään, enkä yritäkään.

Olen aina ollut siinä käsityksessä, että kapiaisiksi monesti valikoituu sellaisia, jotka eivät oikein hyvin muuta osaa kuin ärjyä ja tiuskia jostain päiväpeiton suoristamisesta. Haluatko sinäkin karjua?

Haluaisitko sinä selvittää itsellesi mikä on kapiainen?

82/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen mopomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löisin ja katkaisisin välit. Vapaamatkustaja ei ole poikani. T: res. yliluutn.

En nyt saa tästä kommentistani oikein kohteliasta muotoiltua millään, enkä yritäkään.

Olen aina ollut siinä käsityksessä, että kapiaisiksi monesti valikoituu sellaisia, jotka eivät oikein hyvin muuta osaa kuin ärjyä ja tiuskia jostain päiväpeiton suoristamisesta. Haluatko sinäkin karjua?

Haluaisitko sinä selvittää itsellesi mikä on kapiainen?

Ai niin. Olikos se elämänkoulun sivistystä kommentillaan jakanut oikein sellainen vähän isompi jermu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa vastuun pakoilua tuo "täysi ikäinen saa itse päättää". Teille on varmaan sitten ok kaikki muutkin valinnat, kuten vaikka puliukoksi ryhtyminen, kun kerran täysi ikäinen on! Kyllä omasta lapsesta pitää pitää huolta vaikka ei enää lain mukaan olisikaan holhouksen alainen.

Lisäksi juuri ja juuri 18v täyttänyt ei juuri koskaan ole mikään aikamies vaan mamman helmoissa pyörivä tenava. Se että lakiin on painettu joku numero ei muuta ketään aikuiseksi, vaan se tapahtuu pikkuhiljaa elämänkokemuksen karttuessa.

Mites ajattelit määrätä, ettei aikuinen lapsesi ryhdy puliukoksi? Kyllä se kuule niin on,että lapset on lainaa vain. He ovat erillisiä ihmisiä,eivät osa sinua tai sinun jatkeitasi. He tekevät mitä haluavat ja elävät miten haluavat.

Vierailija
84/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa vastuun pakoilua tuo "täysi ikäinen saa itse päättää". Teille on varmaan sitten ok kaikki muutkin valinnat, kuten vaikka puliukoksi ryhtyminen, kun kerran täysi ikäinen on! Kyllä omasta lapsesta pitää pitää huolta vaikka ei enää lain mukaan olisikaan holhouksen alainen.

Lisäksi juuri ja juuri 18v täyttänyt ei juuri koskaan ole mikään aikamies vaan mamman helmoissa pyörivä tenava. Se että lakiin on painettu joku numero ei muuta ketään aikuiseksi, vaan se tapahtuu pikkuhiljaa elämänkokemuksen karttuessa.

Mites ajattelit määrätä, ettei aikuinen lapsesi ryhdy puliukoksi? Kyllä se kuule niin on,että lapset on lainaa vain. He ovat erillisiä ihmisiä,eivät osa sinua tai sinun jatkeitasi. He tekevät mitä haluavat ja elävät miten haluavat.

No mutta paljonhan siinä on kiinni vanhemmista ja siitä millaisin arvoin lastaan kasvattavat.

Ei se tietenkään aina siitä ole kiinni ja monenlaista voi sattua, muttei se vanhempien rooli mikään ihan pieni lapsen tulevaisuuden kannalta ole.

Vierailija
85/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta paljonhan siinä on kiinni vanhemmista ja siitä millaisin arvoin lastaan kasvattavat.

Ei se tietenkään aina siitä ole kiinni ja monenlaista voi sattua, muttei se vanhempien rooli mikään ihan pieni lapsen tulevaisuuden kannalta ole.

Niin,lasta kasvatetaan aikuisuuteen asti mutta pitää osata päästää myös irti. Kun lapsi on lain mukaan täysi-ikäinen ja asuu omillaan,ei häntä enää määräillä kuin 5-vuotiasta. Ihmetyttää vanhemmat jotka latelevat mitä hyväksyisivät tai eivät hyväksyisi aikuisilta lapsiltaan, ihan kuin heillä olisi jotakin valtaa päättää miten heistä erillinen ihminen elää elämänsä.

Vierailija
86/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole ehdottomasti paras vaihtoehto? Rintamalla kuolee ihmisiä ja kuka hullu sellaista jälkikasvulleen haluaa?

Sodissa taidetaan kuolla paljon enemmän nälkään ja tauteihin kuin luoteihin. Rintama on tilastollisesti tuskin sen vaarallisempi paikka kuin kotirintama.

Vierailija
87/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin totta kai vähän pettynyt.

Etenkin minun sukuni miehissä on useita upseereita (olemme suomenruotsalaisia), isoisäni jopa ylennettiin joskus sotien jälkeen muistaakseni everstiksi. Presidentin allekirjoittama kirje on edelleen suvulla tallessa. Itse taas muistan vieläkin miten valtavan hienoa oli kun nuorena naisena pääsin silloisen poikaystäväni kurssijuhlan tanssiaisiin - hän oli armeijassa kai reserviupseerikoulussa?

Siihen on vielä aikaa kun oma poikani saavuttaa asevelvollisuusiän, mutta toivon hänen toki suorittavan palveluksen kunniakkaasti. Pojan isovanhempien luona, minun lapsuudenkodissani, on esillä muotokuvia suvun miehistä sotilasunivormuissa, joten olen luottavainen, että poika omaksuu kyllä isänmaalliset arvot.

Kai suvun tyttäret käyvät intin myös?

Vierailija
88/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että mikä meni pieleen kun tuli ryhtyi tuollaiseksi vastuunpakoilijaksi. Pidän armeijan käyneitä miehiä isänmaallisina ja arvostettavina aina ja kunnioitan sotiemme veteraaneja todella paljon. En haluaisi olla nyt venäläinen.

Vierailija
89/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisin, koska vain luuserit eivät kestä velvoitteita.

Onneksi omani on menossa armeijaan ja haaveilee myös upseerikoulusta.

Vierailija
90/101 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että mikä meni pieleen kun tuli ryhtyi tuollaiseksi vastuunpakoilijaksi. Pidän armeijan käyneitä miehiä isänmaallisina ja arvostettavina aina ja kunnioitan sotiemme veteraaneja todella paljon. En haluaisi olla nyt venäläinen.

kuka oikeesti alapeukuttaa veteraaneille?

Vierailija
91/101 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ok. Jos taas olisi menossa asepalvelukseen niin saattaisin muistuttaa että vaihtoehtokin on.

Vierailija
92/101 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä inhottaisi ja yrittäisin vielä keskustella asiasta.

Onneksi poika on sen henkinen, että aika epätodennäköistä että ei armeijaan menisi.

Vierailija
93/101 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Se on hänen asia.

Vierailija
94/101 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoa poikani tuon tekisi, niin etsisin nuoremman vaimon ja tekisin vielä muutaman muksun. Ihan sen takia että sieltä tulisi edes yksi poika joka käy armeijan.

Vierailija
95/101 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa poika taitaa olla aivopesun kohteena ?

Vierailija
96/101 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa jos vain yksi käy intin. Ei ole kyllä täysin varmaa että hänkään. Niin se urheilu tuhoaa ruumiin että eipä ne sinne huoli :D

Vierailija
97/101 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on vielä aikaa kun oma poikani saavuttaa asevelvollisuusiän, mutta toivon hänen toki suorittavan palveluksen kunniakkaasti. Pojan isovanhempien luona, minun lapsuudenkodissani, on esillä muotokuvia suvun miehistä sotilasunivormuissa, joten olen luottavainen, että poika omaksuu kyllä isänmaalliset arvot.

Hmm mahtaakohan toimia tuolla tavalla? Täytyykin laittaa lastenhuoneen seinälle meidän arkkiatrien kuvat

Vierailija
98/101 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa poika taitaa olla aivopesun kohteena ?

Ei tosiaankaan minkään sivari-rauhanaate-venäjä -aivopesun kohteena...

Vierailija
99/101 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi komeata poikaa, jotka molemmat sivareita. Olen heistä ylpeä. Toinen nyt valmis maisteri ja toinen tekee gradua.

Vierailija
100/101 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuksen saa erittäin helposti, miksi mennä sivariin ja hyväksyä sivarin ihmisoikeuksia loukkaava kesto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi