Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että uusi käppis (myös minun kotiini) muuttaessaan alkaa valittaa ja haukkua miten sotkuista on?

Vierailija
06.08.2017 |

Hän on toki oikeassa, mutta sanoi tulevansa vasta myöhemmin. Tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkansa, vaan tuli voivottelemaan ja siivoamaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up? 

Vierailija
2/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu, onko sotku yhteisissä tiloissa, joista maksaa vuokraa. Jos näin, niin ihan aiheesta valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siis aikaisemmin kuin oli sovittu, etkä ollut vielä siivonnut, vaikka oli tarkoitus siivota ennen kuin hän tulee? 

Vierailija
4/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto. 

Eli minkälainen on vuokrasuhde? Maksatteko täysin puoliksi vai onko asunto sinun omistusasuntosi vai miten on?

Ja mitkä tilat ovat sotkuiset? Jos omasi, ei hänellä pitäisi olla nokan koputtamista. Mikäli yhteiset, asia on mutkikkaampi. 

Vierailija
5/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on toki oikeassa, mutta sanoi tulevansa vasta myöhemmin. Tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkansa, vaan tuli voivottelemaan ja siivoamaan?

Siivoa jälkesi vitun sika. Vai onko jotain ongelmia elämänhallinnan / mt:n kanssa? Olet varsinainen itsekäs perseläpi.

Miksi pitää puhua toiselle ihmiselle noin? 

Vierailija
6/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaudut täällä sen sijaan, että siivoaisit? Nyt sipsit ja siiderit pois ja vähän elämänhallintaa kehiin kiitos.

Vierailija
7/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kätevämpää siivota ensin ja muuttaa sitten. Jos vaikka keittiö on saastainen ei sinne viitsi puhtaita astioita ja ruokatarvikkeita tuoda.

Vierailija
8/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoa jälkesi vitun sika. Vai onko jotain ongelmia elämänhallinnan / mt:n kanssa? Olet varsinainen itsekäs perseläpi.

Miksi pitää puhua toiselle ihmiselle noin? 

Itkee tuollaisesta päivänselvästä asiasta. Saatana, että risoo a) epäsiistit ja b) laiskat tyypit. Missään yhteisasumismuodossa ei moiset ällötykset ole toivottavia.

Vierailija
9/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ollut masentunut, eli on  ollut sellainen ongelma mt:n ja elämänhallinann kanssa. Kyse on yhteisistä tiloista. Vointini on jo parempi, lähes normaali, mutta siivoustaso ei tosiaan riittänyt kämppikselle.

ap

Vierailija
10/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää ennusta kämppissuhteelle.

Vierailija
11/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
12/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on perussiisti (ei näkyviä likatahroja ja roskia) mutta kämppis haluaa kiiltävän puhdasta, hän voi aivan hyvin siivota itse sen siihen kuntoon kun haluaa. Hänellä on myös oikeus sanoa, millainen hänen oma siisteystasonsa on. Tietysti pitäisi olla kohtelias, eikä esim. tiuskia ja huutaa. Asioista voi keskustella ihan normaalisti, sopia yhdessä yhteisten tilojen siivoamisesta jne.

Kimppakämppä on hankala jakaa sellaisen kanssa, jolla on aivan erilaiset siisteysstandardit kuin itsellä. Jokaisen tulisi kuitenkin siivota omat jälkensä. Siis myös vaikka itseä ei sotku haittaisi, mutta toinen näin toivoo. Jos kaikille on ok asua sikolätissä, niin sitten voi siivota kevyemmin ja hoitaa tarkan loppusiivouksen vasta pois muuttaessa.

Vierailija
13/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan sellainen sottapytty kämppiksenä, etten voinut muuta kuin muuttaa pois. 

Aina hänen jäljiltään keittiö kuin pommin jäljiltä. Paljastui vähän myöhemmin bulimikoksi eli siihenhän usein kuuluu äärettömän epäsiisti syöminen. 

Vessassa oksennusjämiä, käärepapereita ihan joka puolella lattioita. Oli vielä muutenkin epähygieeninen. Käytettyjä tamponeja saattoi olla avoimesti keittiön roskiksessa haisemassa ym. 

Oli päävuokralainen, eikä tuollaiseen sairauteen olisi varmaan mitkään neuvottelut auttaneet. 

Kävi lähinnä suuresti sääliksi, en osannut tuntea sen kummempaa..

Vierailija
14/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis varmaan pelkäsi, että jos hän ei nyt sano mitään, niin yhteiset tilat ovat yhtä sotkussa silloinkin, kun hän muuttaa sinne.

Vierailija
15/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun et kertonut, missä kunnossa keittiö ja kylpyhuone ovat. Oliko muutama pesemätön astia vai kasoittain homeista tiskiä? Vessanpönttö pesemättä sillä viikolla vai todella pinttynyt? Kerro hiukan enemmän, niin voi määritellä, nipottaako uusi kämppis turhasta vai asiasta.

Vierailija
16/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia en suostuisi asumaan kimppakämpässä. Ihmisillä on niin eri käsitykset siitä mikä on riittävän siistiä ja miten haluaa kotinsa sisustaa. Tosi hyvin pitäisi tuntea toinen että tietäisi ollaanko ollenkaan samoilla linjoilla.

Vierailija
17/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen valittajankin pitäisi tajuta, että tuolla tavalla ei aloiteta kämppissuhteen luomista. Onkohan sinulla minun entinen kämppikseni? Siitä valittamisesta ei nimittäin ikinä tullut loppua, aina löytyi jotain, astia lavuaarissa tai roska lattialla, mistä piti erikseen käydä sanomassa. Itse jätti käytettyjä laastareita ja kuukautissiteitä lojumaan kylppäriin. 

Vierailija
18/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulle tuli ainakin tunne että siivoan mutta välttelen tätä kämppistä ja varmaankin yleisten tilojen käyttöä jos aina on joku sitten vikana..?

ap

Vierailija
19/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minulle tuli ainakin tunne että siivoan mutta välttelen tätä kämppistä ja varmaankin yleisten tilojen käyttöä jos aina on joku sitten vikana..?

ap

Yritä olla välttelemättä yleisten tilojen käyttöä, kun niistä kerran maksatkin. Jotkut ehkä pyrkivät tuolla valittamisstretegialla valloittamaan koko asunnon itselleen. /19

Vierailija
20/27 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ollut masentunut, eli on  ollut sellainen ongelma mt:n ja elämänhallinann kanssa. Kyse on yhteisistä tiloista. Vointini on jo parempi, lähes normaali, mutta siivoustaso ei tosiaan riittänyt kämppikselle.

ap

Miksi muuten alapeukutatte tätä kommenttia? Mikä siinä on miestänne väärin tai huonoa?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi