Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viet lapsen hoitoon jos olet itse kotona?

Mama
04.08.2017 |

Olen itse aika jyrkkä tämän asian suhteen. Eli en todellakaan vie lastani hoitoon jos olen itse kotona. Päiväkoti aikana jos jäin kotiin kuumeessa niin jäi sitten lapsikin. Ja nyt kun olen äitiyslomalla toisesta lapsesta niin ei käynyt mielessäkään viedä lasta enää päiväkotiin. En myöskään hyväksy sitä muilta ihmisiltä vaan halveksun sitä.
Mutta haluaisin ymmärtää teitä paremmin ja muuttua suvaitsevaisemmaksi! Joten olisi kiva tietää hyviä perusteluja miksi toimit niin?
Ainoa ymmärrettävä syy on tietenkin jokin sairaus jonka kanssa ei pysty lasta hoitamaan.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin on hyvä et lapset pääsee hoitoon jos on huonot vanhemmat. Saavat lämpimän ruuan ja joku katsoo perään.

Vierailija
82/117 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, sanat eivät riitä kertomaan, kuinka vähän minua kiinnostaa ap:n tai kaltaistensa halveksunta :)

Elämä tuon uhmaikäisen kanssa on ainakin näin viimeisilläni raskaana ollessa niin rankkaa, että ilomielin vien hänet osa-aikahoitoon jonkin ajan kuluttua kuopuksen synnyttyä. Ja jos vauva silloin suo, aion nukkua!

No minä olen 7. kuulla raskaana oleva lastenhoitaja. Päivisin hoidan sinun raskasta esikoistasi 20 muun ohella ja illalla vielä omaa 4-vuotiastani. Mutta tuo ihmeessä lapsesi hoitoon, kun SINULLA on niin rankkaa...

Oikeasti, en voi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No sinä olet ammattisi valinnut ja ennemmin pesisin vessoja kuin tekisin sinun työtäsi. Siinä mielessä saat kyllä täyden sympatiani, että juuri pahempaa työtä tuskin on.

Olen ymmärtänyt, että niin kauan kuin maksan lapseni hoidosta, minulla on oikeus hänet sinne tuoda. Korjaa toki, jos olen väärässä :)

Vierailija
84/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset vanhemmat ovat laiskoja pummeja.

Kannattiko hommailla lapsia jos ei niitä jaksa hoitaa.

Vierailija
85/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, sanat eivät riitä kertomaan, kuinka vähän minua kiinnostaa ap:n tai kaltaistensa halveksunta :)

Elämä tuon uhmaikäisen kanssa on ainakin näin viimeisilläni raskaana ollessa niin rankkaa, että ilomielin vien hänet osa-aikahoitoon jonkin ajan kuluttua kuopuksen synnyttyä. Ja jos vauva silloin suo, aion nukkua!

Ja ei, tämän toisen jälkeen meille ei tule enempää lapsia, olen läksyni oppinut.

P.S. Esikoinen ollut nyt reilun kuukauden lomalla päiväkodista ja jo puhunut toiveikkaasti sinne paluusta.

Täysin samaa mieltä! :) Meillä esikoinen meni päiväkotiin reilun vuoden ikäisenä, koska menin töihin. Nyt kun meille tulee toinen, en aio ottaa esikoista pois päiväkodista, koska hän todellakin tykkää olla siellä. Päivät eivät tietysti ole saman mittaisia ja varmasti pidetään vapaa päiviä. Maksan joka tapauksessa koko aikaisesta hoidosta ja se on oma valinta vaikka tyttö olisi siellä vain puolet ajasta. Jos päiväkotiin meneminen olisi tytölle pakkopullaa, ajattelisin varmasti eri tavalla.

Ja kyllä, todennäköisesti näin toisen kohdalla osaan myös itse ottaa ne unet välillä kun vauva nukkuu… sitä ei tehdä vilkkaan taaperon kanssa.

Vierailija
86/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin kun lapsi on hoidossa, en ole kotona joutilaana vaan etätöissä.

Vierailija
87/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä hoitajalla ei saanut mitään kehitystä ja Päiväkodissa kehitetään lapsia niin että elämäni meni pilalle kun en päässyt päiväkotiin. Olin sellaisella perhepäivä hoitajalla joka ei edes osannut ruokaa tehdä vaan hanasta laski kuumaa tee vettä  teehen ja kuivan näkkileivän tarjosi. Olin aliravitsemustilassa ja kun 17v aloin itse tienaamaan niin sain kunnon ruokaa. Menin talouskouluun jotta opin itse tekemään ruokaa kun kotona ei saanut ruokaa tehdä koskaan. Rakastan leipoa säännöllisesti ja se on terapiaa. 

Vierailija
88/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on eskarissa neljä tuntia, joten nuorempi menee samaksi ajaksi päivähoidon puolelle.

Teen töitä kotona sillä aikaa.

Vierailija
89/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta. Vauva, leikki-ikäinen ja koululainen. Vauvaa hoidan kotona ja leikki-ikäinen on päiväkodissa. Koululainen viihtyy itsekseen ja kuormittuu sosiaalisista tilanteista. Leikki-ikäinen taas on todella sosiaalinen tapaus, joka jo heti aamulla herättyään haluaa päästä leikkimään "jonkun kanssa". Hän osaa leikkiä myös yksin ja leikkii tosiaan aamusta iltaan. Voisin pitää häntä kotona, mutta juoksen vauvan perässä vahtimassa, siivoan, pyykkään, laitan ruokaa. Mua surettaa ajatus että nyt ottaisin hänet vauvan takia pois hoidosta nyt kun näen miten hän nauttii elämästään, on saanut kavereita ja uusia turvallisia aikuisia elämäänsä. Näen asian niin että päiväkoti ei ole vain varastointia varten, vaan varhaiskasvatuksen piirissä oleminen on positiivinen asia. Koululaiseni hoidin kotona eskarilaiseksi asti, joten on kokemusta myös tästä.

Vierailija
90/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyy lapsi kuukauden päästä ja todellakin vien viisivuotiaani tarhaan kuten ennenkin. Hän puhuu tarhan omasta tyttöjengistään, rakastaa viikottaisia retkiä, muskareita ja taidepajoja. Suomalainen varhaiskasvatus on laadukasta ja aika paljon vanhemman pitäisi panostaa, että saisi joka päivälle samat ohjelmat. Eikä sekään riittäisi, sillä lapsi tylsistyisi ilman ystäviään.

Vierailija
91/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen äiti kirjoitti:

Minulla on 3 lasta. Vauva, leikki-ikäinen ja koululainen. Vauvaa hoidan kotona ja leikki-ikäinen on päiväkodissa. Koululainen viihtyy itsekseen ja kuormittuu sosiaalisista tilanteista. Leikki-ikäinen taas on todella sosiaalinen tapaus, joka jo heti aamulla herättyään haluaa päästä leikkimään "jonkun kanssa". Hän osaa leikkiä myös yksin ja leikkii tosiaan aamusta iltaan. Voisin pitää häntä kotona, mutta juoksen vauvan perässä vahtimassa, siivoan, pyykkään, laitan ruokaa. Mua surettaa ajatus että nyt ottaisin hänet vauvan takia pois hoidosta nyt kun näen miten hän nauttii elämästään, on saanut kavereita ja uusia turvallisia aikuisia elämäänsä. Näen asian niin että päiväkoti ei ole vain varastointia varten, vaan varhaiskasvatuksen piirissä oleminen on positiivinen asia. Koululaiseni hoidin kotona eskarilaiseksi asti, joten on kokemusta myös tästä.

Mikset mene leikkipuistoon?

Vierailija
92/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä me päiväkodin työntekijät ihmetellään päivittäin!vanhemmat lorvii kotona ja lapset hoidossa.Hoidossa oleminen on raskasta,lapsen työtä!Jokainen lapsi jäisi vanhempien kanssa kotiin,jos saisi valita!

Se on huomattu. Siis se, että tätä päivitellään nykyään paljon. Uskotaan, että lapset jäisivät mieluummin kotiin (oletteko kysyneet lapsiltaitseltäön?). Tiedetään, että vanhemmat lorvii kotona. Ja kun nämä on niin selviä faktoja, niin näistä puhutaan Kahvitauoilla päivittäin! Luodaan vähän yhteishenkeä, tunnelmaa johon äipät saavatsittenlapsensa tuoda (sivuvilkaisu niin ettei äippä huomaa, ja kahvitunnilla taas räkänaurua)! Lapset ei tässäpöivökodissa viihdy vaan olisivat mieluummin kotona, siitä pidetään huoli!

Vierailija
93/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa vaan aina nää selittelyt, että kun lapsi niin viihtyy siellä jne...

Voi huokaus.

Vierailija
94/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen äiti kirjoitti:

Täällä toinen samanlainen perhe :)

Vierailija
95/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 lapsen äiti kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat? Että se leikki-ikäinen muodostaa merkityksellisiä kaverisuhteita joidenkin randomien kanssa puistossa? 🤣

Vierailija
96/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää tätä ketjua lähettääkseni terveiset eräälle minua arvostelleelle henkilölle: syö pa*kaa mu*kku! :D Henkilö siis kiillotti sädekehäänsä jo etukäteen, lapsettomana ihmisenä, että sitten kun hänellä on lapsia niin hän käyttää täydet hoitovapaat ja ai että se hiekkalaatikkoelämä on parasta mitä hän voi kuvitella (tämä oli vi*tuilua minulle, kun olin kertonut että kyllä usein väsyttää lasten kanssa ja tekisi mieli tehdä jotain muutakin kuin sitä iänikuista ulkoilua). Noooo... kelataanpa nykyhetkeen, niin muijalla puolitoistavuotias päiväkodissa. Että niin ihanaa oli hiekkalaatikolla :D

Vierailija
97/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 lapsen äiti kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat? Että se leikki-ikäinen muodostaa merkityksellisiä kaverisuhteita joidenkin randomien kanssa puistossa? 🤣

Sinun ja sisaruksensa.

Vierailija
98/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, jolla psykoottinen masennus. Yritän saada lääkityksen kuntoon ja sillä välin lapsen on parempi ja turvallisempikin olla osa päivää hoidossa.

Hoitopaikalle näyttäydyn varmasti vain laiskana tai kylmänä äitinä.

Vierailija
99/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sossu pakotti. Kuulemma seurakunnan kerho ei ole riittävä vaan pakko viedä päiväkotiin. 

Vierailija
100/117 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapsen hoitoon työttömänä, koska muuten menettäisin tutun päivähoitopaikan ja lapsi joutuisi vieraaseen paikkaan jos löydän töitä. Töitäkin helpompi vastaanottaa kun hoitopaikka on valmiina. Pidän silti lyhyitä päiviä lapsen hoidossa ja pidän kun muu perhe sairas aina lapsen kotona jottei tartuta ryhmässä sen ajan kun ollaan sairaita.

Näin korona-aikana turvallisempaa pitää lapsi päiväkodissa kuin harrastaa hirveästi eri paikoissa ja käydä kerhoissa joissa vaihtuu lapset paljon. Avoin päiväkotikin kaukana ja siellä vaihtui porukka koko ajan.Toteutan laadukasta monipuolista varhaiskasvatusta myös kotona mutta lapsen hyvä olla ikäistensä seurassa ja tottua myös päiväkodin tapoihin. Meillä lapsi viihtyy kotona erinomaisesti ja meni vasta 3v päiväkotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä