Musta Torni = "Filmi on täydellinen katastrofi ja järjettömän huono tekele"
Kommentit (23)
Minkä hiton takia siinä on väärän värinen mies pääosassa? Tarinan edetessä värillinen nainen haukkuu tyyppeja (viimeisiä revolverimiehiä) valkoisiksi äpäröiksi. Hyvin onnistuu kun on musta mies roolissa. Suoraan sanoen vituttaa jo valmiiksi mutta pakko katsoa joskus minkälaisia elokuvia musta torni kirjoista saadaan aikaan.
King varmaan tykkää siitä sitten, yleensä tuntuu olevan että mitä huonompi leffa sitä enempi kirjailija itse pitää siitä.
Harvoin Stephen Kingin kirjat on tarpeeksi hyviä filmattavaksi. Pari poikkeusta toki löytyy.
Menen katsomaan mutta en odota mitään ihmeitä.
Susannah, Eddie ja Oi puuttuvat ja Roland on väärän värinen.
Kirjoja on seitsemän, joten ei voi odottaa että yhteen elokuvaan mahtuisi kaikki mutta päähenkilöiden jättäminen pois elokuvasta on vähän erikoista.
Tämä on taas tätä Hollywoodin SJW roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoja on seitsemän, joten ei voi odottaa että yhteen elokuvaan mahtuisi kaikki mutta päähenkilöiden jättäminen pois elokuvasta on vähän erikoista.
Mä oletin että tämä on sarjan ensimmäinen elokuva. Tarina on hyvä kirjoina ja ei se yhteen leffaan mahdu millään. Muita päähenkilöitä tuli kirjoissakin vasta toisessa osassa mistä tarina oikeastaan alkaa. Makuasia mistä tykkää mutta mulle musta torni kirjat on toiseksi paras. Edelle menee vain taru sormusten herrasta ja sekin ihan sadasosan erolla.
Käsitämätöntä, miten he ovat edes päätyneet yrittämään tuollaista? Musta torni on kirjasarja ja eihän sellaista määrää tekstiä voi ympätä yhteen elokuvaan kuvitellen, että siitä tulisi mitään tolkullista. Saati sitten vielä Kingin tuotantoa, hänellä kun on usein hyvin poukkoileva kerronta. Siinä ei kannata hirveästi oikoa, jos ei halua tippua täysin kärryiltä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin Stephen Kingin kirjat on tarpeeksi hyviä filmattavaksi. Pari poikkeusta toki löytyy.
Äläpäs nyt, kaikki kirjat eivät vain "taivu" elokuviksi tai niiden käsikirjoitus/dialogi on sössitty elokuvan tekijöiden tahoilta. Esim. Shawshank Redemption on IMDB:ssä rankattu parhaaksi elokuvaksi ja sehän on Kingiä :) Taru sormusten herrasta on muuten aivan upea kirjasarja mutta ne elokuvat...puistatus!
Vierailija kirjoitti:
Käsitämätöntä, miten he ovat edes päätyneet yrittämään tuollaista? Musta torni on kirjasarja ja eihän sellaista määrää tekstiä voi ympätä yhteen elokuvaan kuvitellen, että siitä tulisi mitään tolkullista. Saati sitten vielä Kingin tuotantoa, hänellä kun on usein hyvin poukkoileva kerronta. Siinä ei kannata hirveästi oikoa, jos ei halua tippua täysin kärryiltä.
Onko se koko tarina muka juntattu yhteen elokuvaan? Jos on niin tehokkaasti pilattu hyvä kertomus. Jos nyt jotain niin kingi osaa tarinan kertomisen. Raha se lopulta puhuu elokuvien teossakin. Kingin kirjoihin pohjautuvilla jutuilla on valmis yleisö. Tuollaisesta kirjasarjasta kun tekee hyvän elokuvasarjan niin kassakone kilisee. Valitettavan moni kingin kirja on pilattu elokuvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs nyt, kaikki kirjat eivät vain "taivu" elokuviksi tai niiden käsikirjoitus/dialogi on sössitty elokuvan tekijöiden tahoilta. Esim. Shawshank Redemption on IMDB:ssä rankattu parhaaksi elokuvaksi ja sehän on Kingiä :) Taru sormusten herrasta on muuten aivan upea kirjasarja mutta ne elokuvat...puistatus!
Taru Sormusten Herrasta kirjasarja on koko elokuvahistorian paras trilogia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä hiton takia siinä on väärän värinen mies pääosassa? Tarinan edetessä värillinen nainen haukkuu tyyppeja (viimeisiä revolverimiehiä) valkoisiksi äpäröiksi. Hyvin onnistuu kun on musta mies roolissa. Suoraan sanoen vituttaa jo valmiiksi mutta pakko katsoa joskus minkälaisia elokuvia musta torni kirjoista saadaan aikaan.
Samasta syystä miksi Marvel ja DC vaihtaa valkoiset miehet mustiksi miehiksi ja miehet naisiksi.
Se on sitä avointa halveksuntaa valkoista miestä kohtaan. Menestyneet kirjasarjat, sarjakuvat jotka ovat tulleet kymmeniä vuosia ja jopa Disneyn klassikot tuhotaan tuolla toiminnalla.
Siitä on jo aikaa kun kirjat luin, mutta kuvittelin muistavani jotain tarinasta. Katsoin trailerin, enkä kyllä olisi tunnistanut leffaksi kyseisestä kirjasta ellen olisi tiennyt mitä katson. Ensinnäkään revolverimies ei ollut musta, toisekseen kirja ei ollut juuri lainkaan toimintapainotteinen ja tämä oli ihan täysiverinen toimintaelokuva. En edes tunnistanut näitä kohtauksia ja tämä vaikutti siltä, että elokuvan pointtina olisi revolverimies vastaan joku muu. Ei kirjassa hänellä ollut mielestäni mitään selkeää vihollista, jonka hän olisi halunnut tuhota. Hän halusi ainoastaan löytää tornin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoja on seitsemän, joten ei voi odottaa että yhteen elokuvaan mahtuisi kaikki mutta päähenkilöiden jättäminen pois elokuvasta on vähän erikoista.Mä oletin että tämä on sarjan ensimmäinen elokuva. Tarina on hyvä kirjoina ja ei se yhteen leffaan mahdu millään. Muita päähenkilöitä tuli kirjoissakin vasta toisessa osassa mistä tarina oikeastaan alkaa. Makuasia mistä tykkää mutta mulle musta torni kirjat on toiseksi paras. Edelle menee vain taru sormusten herrasta ja sekin ihan sadasosan erolla.
Trailerissa Jake menee kummitustaloon, joka kirjassa tapahtuu vasta kolmannessa osassa ja Susannah ja Eddie on jo vedetty Keski-maailmaan. Luulen, että on vaan ympätty koko kirjasarja samaan elokuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjat on hyviä, elokuvatoteutukset ei. Paitsi Avain pakoon ja Hohto.
Joku Uinu,uinu lemmikkini on täysin epäonnistunut, b-luokan tekele.
Musta torni elokuvasta ei niin kökköä saa, ainakaan noilla näyttelijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoja on seitsemän, joten ei voi odottaa että yhteen elokuvaan mahtuisi kaikki mutta päähenkilöiden jättäminen pois elokuvasta on vähän erikoista.Mä oletin että tämä on sarjan ensimmäinen elokuva. Tarina on hyvä kirjoina ja ei se yhteen leffaan mahdu millään. Muita päähenkilöitä tuli kirjoissakin vasta toisessa osassa mistä tarina oikeastaan alkaa. Makuasia mistä tykkää mutta mulle musta torni kirjat on toiseksi paras. Edelle menee vain taru sormusten herrasta ja sekin ihan sadasosan erolla.
Trailerissa Jake menee kummitustaloon, joka kirjassa tapahtuu vasta kolmannessa osassa ja Susannah ja Eddie on jo vedetty Keski-maailmaan. Luulen, että on vaan ympätty koko kirjasarja samaan elokuvaan.
Eli siis kaikin tavoin pilattu hyvä tarina. Tyyppien vetäminen revolverimiehen mailmaan on oleellinen juttu koko tarinassa. Jaken kohtalosta en viitsi puhua etten pilaa sitä joltakin joka haluaa lukea kirjat. Jos itse tekisin nuo kirjat elokuviksi niin en yrittäisi tehdä niistä yhtä leffaa. Typistämällä ehkä 4-5 kolmen tunnin elokuvaa voisi riittää tarinan elokuva versioon.
Koskaan aikaisemmin en ole lukenut niin hyvää sekoitusta eri tyylilajeista. Musta torni kun on ensinnä länkkäri, siis ihan perus westerni missä asesankari hoitaa homman. Toiseksi siinä on kauhua ja scifiä. Niin hyvä tarina että ansaitsee kunnollisen filmatisoinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kaikin tavoin pilattu hyvä tarina. Tyyppien vetäminen revolverimiehen mailmaan on oleellinen juttu koko tarinassa. Jaken kohtalosta en viitsi puhua etten pilaa sitä joltakin joka haluaa lukea kirjat. Jos itse tekisin nuo kirjat elokuviksi niin en yrittäisi tehdä niistä yhtä leffaa. Typistämällä ehkä 4-5 kolmen tunnin elokuvaa voisi riittää tarinan elokuva versioon.
Koskaan aikaisemmin en ole lukenut niin hyvää sekoitusta eri tyylilajeista. Musta torni kun on ensinnä länkkäri, siis ihan perus westerni missä asesankari hoitaa homman. Toiseksi siinä on kauhua ja scifiä. Niin hyvä tarina että ansaitsee kunnollisen filmatisoinin.
Totta, ansaitsisi ainakin kolmen elokuvan sarjan, ellei neljänkin.
Kolme ensimmäistä kirjasarjan osaa ovat parasta Kingia, neljännessä osassa tapahtuu kaikkea mutta juoni ei etene, ja kolme viimeistä kirjaa valtavia pettymyksiä.
Jos itse saisin päättää, elokuvasarjassa keskityttäisiin ekoihin kirjoihin, neljättä sivuttaisiin (rakkaustarina) ja loput kolme tiivistetyäisiin yhteen elokuvaan.
Tätä voisin odottaakin vuosia, tyylin tsh.
Onko yhtä paska kuin Rennyn kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Onko yhtä paska kuin Rennyn kaikki?
Heh, penny harlin. Suomen "lahja" mailmalle elokuvien ohjaamisesta. Teki niin paskan merirosvo elokuvan ettei sitä pelastanut edes sen aikaisen muijansa daisarit. Siinä on jo saavutus sinänsä. Oli nimittäin aika hyvät eikä muijassa muutenkaan vikaa. Ulkonäössä ainakaan. Henk koht en tunne niin luonteesta vaikea sanoa mitään.
Mennäänpä off topicista asiaan. Ihmetryttää miksi hyvistä kirjoista tehdään huonoja elokuvia? Ei kingi ole ainoa kirjailija jonka teoksista on tehty paljon kirjoja huonompia elokuvia. Ihan heti en keksi yhtäkään elokuvaa joka olisi parempi kuin kirja mihin se perustuu.
Kingin Carrie-kirjasta tehty elokuva oli kyllä mielestäni myös ihan mainio.
Jostain nykysarjoista tulee outoja King-flashbackeja. Esim. Walking Deadista Tukikohta, siis ne kirjat. Ihan vaan "maailman" takia.
No en tod.