Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
221/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä monenlaisia imureita käyttäessäni ja moniin epämukavuuksiin ja vikoihin on tullut törmättyä. Parhaita on ollut Mielet. Vuosikymmeniä vanhat edelleen toimivia, vaikka niiden muotoilu on toki vähemmän optimaalinen kuin nykyajan malleissa. Pesukonehuollon yhteydessä ymmärsin, että huoltoliikkeessä pidettiin Mieleä hyvänä kodinkonevalmistajana, niitä voi ja kannattaa korjata.

Moccamasterin etu on varaosien saatavuus ja pitkäikäisyys ja helppokäyttöisyys. Ensimmäistä kahvinkeitintäni ehdin käyttää kaksi vuotta ennen kuin hajotin kannun, siihen oli tietysti mahdoton saada uutta, joten oli selvää että hankin Moccamasterin.

Mä oon myös tykännyt Ruskovillan hirssiakanatyynystä. Pestä täytteitä ei voi, mut ei haitanne mua. Ruskovillan villavaatteet on myös ahkerassa käytössä. Ne on laadukkaita, mutta kuluvilta osin ei ikuisia. Lyhyisiin housuihin tulee viimeistään toisena pyöräilytalvena reiät ja kolmantena haaraosat häviää kokonaan. Ulkoiluvillapaidan hihansuut alkaa väkisinkin repsottaa, kun sitäkin käyttää suuren osan vuodesta päivittäin. Villan kulutuksen kestävyys ei vaan oo niin hyvä. Muilta osin noi tietysti olisivat loistavassa kunnossa ja helppohoitoisia.

Vierailija
222/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi teflonista tykkäämätön. Hinta- laatusuhde on huono, parempia pinnoitepannuja saa muualtakin. 

Luovuin muuten vuosikymmeniä vanhoista valurautapannuistani muuton yhteydessä koska ne vaan makasivat kaapissa painavuutensa takia. Käytin niitä oikeastaan vain pihvien paistamiseen, jota ei meillä nyt kuitenkaan ihan viikottain tehdä. Enemmänkin laitetaan ruokia jossa pannua pitää nostella, aineita kaataa muualle jne. aika usein, ja raskas valurautapannu vaan ei pärjää tällaisessa ruoanlaittotyylissä. Haudutus tapahtuu useimmiten uunissa, joten siihenkään en tarvitse pannua. 

Ikituote minulle on Guessin rannekello. Sain yhden lahjaksi nuorena, kesti 20v. Nyt on toinen menossa kuudetta vuotta. Ottaen huomioon että kelloja on käytetty päivittäin sateessa, pakkasessa jne, on kestävyys uskomaton ottaen huomioon että hinta on kohtuulliset muutama sata euroa. Siitä ei paljoa tule vuotta tai päivää kohden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todennut lompakon tarpeettomaksi. Kännykkäkotelossa kulkee pari luottokorttia ja ajokortti. Muista "plussakorteista" sun muista olen luopunut. Säilytän mahdollisia kortteja ja lippuja kotona omassa vanhassa lompakossa, josta otan mukaan jos on tarve, esim. Kelakortti. Sitähän ei tarvitse kuin esim. lääkärissä käydessä, joten miksi raahata joka päivä sitä mukana?

Seteleitä käytän harvoin, ja jos käytän niin taitan ne sievästi sinne kännykkäkoteloon. Muutaman kolikon pidän omassa kolikkopussissa, joka sekin on mukana vain joskus.

Elämää helpottaa joskus pelkkä yksinkertaistaminen eikä vain uuden, laadukkaan tuotteen hankkiminen.

Mitä yksinkertaistamista se on, että yhden tuotteen (lompakon) korvaa usealla (kännykkäkotelo, kolikkopussi, vanha lompakko)? Minulla ei ole kännykässä kuorta ja lompakossa kulkee setelit, kolikot, pankki-, kela-, kirjasto- ja matkakortti. Ja täytyy sanoa, että tämä oma systeemini tuntuu huomattavasti helpommalta. Kaikki aina mukana pienessä tilassa eikä niin, että jos käyn kauppareissulla apteekissa, joudun muistamaan erikseen ottaa sen kelakortin jostakin toisesta säilöstä.

Toki itse maksan ostokset lähes aina käteisellä

No ei. Maksan 99% kortilla, joten käytän päivittäin vain kännykkäkoteloa, jossa kulkee kännykkä, pari korttia ja mahdollisesti taiteltu seteli tai pari. Helppoa, kevyttä. Kotona säilytän sitten pientä kolikkokukkaroa, jonka nappaan mukaan tarvittaessa, esim. jos on tiedossa jotain kolikolla kätevästi ostettavaa. Ehkä noin 5 kertaa vuodessa jossain matkalla tai jäätelökioskilla. Ja muutama muu kortti kuten kelakortti on vanhassa nätissä lompakossa - voisi olla ihan laatikossakin - josta vastaavasti nappaan sen mukaan jos tarvitsen. Eli harvoin.

Säilytän siis kotona harvoin käytettävät tavarat, joita muut raahaavat koko ajan, joka päivä kasseissaan ja lompakoissaan. Kännykkäkoteloni on avattava, siinä on paikat korteille ja seteleille.

Vierailija
224/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varusteleka! Erityisesti jos tykkää retkeilystä, mutta siellä on myös todella kestäviä villakerrastoja, pipoja jne. Ja hinnat on halvat ja kaikki Suomessa tehtyä.

Joo ei todellakaan ole varustelekassa kaikki Suomessa tehty. Siellähän myydään esim venäjän armeijan käytettyä tavaraa sunmuuta. Voisin vannoa että eipä ole suomalaista tekoa...

Vierailija
225/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaisia vinkkejä:

- laukut: Filson http://pinkomo.mycashflow.fi/brand/14/filson

- lakanat: Rosenberg Cph www.rosenbergcph.dk/

- sateenvarjot: London Undercover https://www.mukama.com/fi/london-undercover, Fox Umbrella http://herrainpukimo.fi/asusteet/sateenvarjot.html

- juomapullot: Sigg https://www.partioaitta.fi/tuotemerkit/sigg

Vierailija
226/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea muita mutta Fiskarsin sakset ostan aina. Ikinä en muita. Ei ooo tarvinnut ostaa kuin yhdet per 30 vuotta. Ja silloinkin ne hukkui.

Vierailija
227/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autokaupasta: Audi, MB tai Bmw. Rahalla saa hyvää ja köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Minä taas suosittelen Toyotaa tai Volvoa. Myös Citroeneissa hyviä yksilöitä :)

Mun Volvo täytti äskettäin 25v ja meni laakista läpi katsastuksessa. Sellaisia ei enää tehdä.

Vierailija
228/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta

Ai että känkkeni niin kestävä reppu?  Pitänee sellainen hankkia sitten. Sait mut vakuuttumaan että et puhu pötyä, kun kerroit tuon mokkamasterin kestävyydestä samassa viestissäsi. Meillä sellainen on kestänyt kovassa käytössä jo 22 vuotta ja edellee uutta vastaavassa kunnossa ulkonäöllisestikin milloin puhdistan.

Nyt on pakko kysyä, että millainen käsitys ihmisillä on muiden kuin moccamasterin kestävyydestä? Kahvinkeitin on kuitenkin hyvin yksinkertainen laite, ja jos ei itse särje lasikannua, ei ne käytännössä mene koskaan rikki. Myöskään ne parinkympin keittimet. Eikä se moccamaster myöskään mitenkään likaa hylji, ihan samalla lailla ne halpikset puhdistuvat :D. Kahvin laadusta, käyttömukavuudesta jne voi toki olla montaa mieltä (henk. koht. en koskaan ole saanut niin pahaa kahvia, kuin usealla moccamasterilla...), mutta KESTÄVYYDEN suhteen ei 8 tai edes 22 vuotta ole kahvinkeittimelle ikä eikä mikään.

Ne parinkympin kahvinkeittimet on aina alkanu vuoden-pari käytön jälkeen vuotaa vedet pohjasta. Ja parinkympin tehosekoittimet lakanneet toimimasta. Sitä edeltää ääni joka on kuin iskisi katuporalla kiveen...

Vierailija
229/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akanatyynyistä: Meillä on akanatyynyt Tattariina-verkkokaupasta. Siellä on aika paljon edullisemmat hinnat kuin ruskovillalla, ja ovat Suomessa käsin tehtyjä :).

Akanatyyny on kyllä ihana! Tilasin ensin itselleni, mutta myöhemmin piti ostaa vielä pojallekin kun ihastui mun "rapinatyynyyn".

Vierailija
230/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINI-tuotteen tavarat on kestäviä ja Suomessa tehtyjä.

Siivoustarvikkeet kestävät vuodesta toiseen ja niillä on tosi hyviä innovaatioita esim. kylppärin saumojen puhdistukseen, rättipidikettä, kylppärin kaivonsuodatinta jne.

En osta enää mitään halpissiivoustarviketta vaan aina SINIä.

Sini tekee myös auton lumiharjoja ja jääskrapoja ja muita tuotteita mutta toisella tuotemerkillä, taisi olla Kungs? Nekin kestää ja niissä on sellainen vaihdettava "teräosa" jonka vaan ostaa uusiksi joka talvi ja aina on hyvä terä skrapata jäärä. Aiemmissa oli aina se ongelma kun se terä tylsyy niin saa kiukulla raapia jäätä pakkasessa.

Sinit on tosi hyviä. Meilläkin on sellainen yli 40 vuotta vanha sinipiika ja edelleen toimii ja löytyy sieniä siihen. Ainoa huono puoli on, ettei noissa uusissa vaihtosienissä ole niitä muovisia sormimuttereita mukana.  Taitaa sitäpaitsi olla vielä yritys joka valmistaa yleensäkin tuotteensa suomessa suurelta osin ainakin.

Minä olen myös ostanut sinituotteita, koska olen halunnut suosia kotimaista. Yksi sinipiika meni heti rikki, jotenkin jumittui koko ajan ja varsi oli jatkettava jollain kiertosysteemillä, se meni jumiin myös heti eikä sitä ollut hyvä käyttää selllaisena lyhyenä pätkänä. Myös pyykkitelineestä meni muovitulpat nopeasti rikki ja eivätkä pysyneet muutenkaan paikoillaan, sitä on korjailtu jeesusteipillä ja rautalangalla.

Vierailija
231/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juomapullot: Sigg https://www.partioaitta.fi/tuotemerkit/sigg[/quote]

Kiitos juomapullovinkistä! Olen menettänyt aikaa sitten hermoni hajoileviin muovipulloihin. Sveitsistä näyttää tulevan parhaat tuotteet. T. Se, joka suosittelee Victorinox-veitsiä.

Vierailija
232/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Even&odd merkkiset urheiluhousut Zalandolta. Maksoi 15€, ovat kestäneet jo toista vuotta hyvänä. Ihanan paksua kangasta.

Vierailija
233/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin kengät olen todennut kestäviksi ja hvyiksi, mutta harmi kun Sievin saappaista ei voi sanoa samaa.  En tosin ole löytänyt parempiakaan, Vikingeissä on hinta/laatu ehkä parhaimmillaan näissä tavallisissa kengissä.

Vierailija
234/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo mainitsikin Unikulman tyynyt, laadukkaita ja pesua hyvin kestäviä ovat. Saman yrityksen sänkyjä kehuisin myös kestäviksi ja ovat täysin kotimaista työtä!

Vierailija
235/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa muovisissa säilytyslaatikoissa SmarStoren laatikot on vertaansa vailla. Onhan ne kalliimpia, mutta kestävät vuodesta toiseen hyvinä.

Petauspatjoissa, futoneissa ja peitoissa suomalainen Porin Villa&Peite on ollut todella hyvä laatuinen. Tyynytkin olisi varmaan hyviä, mutta minäkin olen ihastunut tuollaiseen tattarityynyyn ja näiltä ei sellaisia löydy. Jonkun aiemmin linkkaamasta Tattariinasta on omakin tyynyni ja voin suositella.

Vierailija
236/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINI-tuotteen tavarat on kestäviä ja Suomessa tehtyjä.

Siivoustarvikkeet kestävät vuodesta toiseen ja niillä on tosi hyviä innovaatioita esim. kylppärin saumojen puhdistukseen, rättipidikettä, kylppärin kaivonsuodatinta jne.

En osta enää mitään halpissiivoustarviketta vaan aina SINIä.

Sini tekee myös auton lumiharjoja ja jääskrapoja ja muita tuotteita mutta toisella tuotemerkillä, taisi olla Kungs? Nekin kestää ja niissä on sellainen vaihdettava "teräosa" jonka vaan ostaa uusiksi joka talvi ja aina on hyvä terä skrapata jäärä. Aiemmissa oli aina se ongelma kun se terä tylsyy niin saa kiukulla raapia jäätä pakkasessa.

Sinit on tosi hyviä. Meilläkin on sellainen yli 40 vuotta vanha sinipiika ja edelleen toimii ja löytyy sieniä siihen. Ainoa huono puoli on, ettei noissa uusissa vaihtosienissä ole niitä muovisia sormimuttereita mukana.  Taitaa sitäpaitsi olla vielä yritys joka valmistaa yleensäkin tuotteensa suomessa suurelta osin ainakin.

Minä olen myös ostanut sinituotteita, koska olen halunnut suosia kotimaista. Yksi sinipiika meni heti rikki, jotenkin jumittui koko ajan ja varsi oli jatkettava jollain kiertosysteemillä, se meni jumiin myös heti eikä sitä ollut hyvä käyttää selllaisena lyhyenä pätkänä. Myös pyykkitelineestä meni muovitulpat nopeasti rikki ja eivätkä pysyneet muutenkaan paikoillaan, sitä on korjailtu jeesusteipillä ja rautalangalla.

Tämä on kyllä outoa miten joillain kestää ja joillain ei. Mulla kaksi n.2v ja 4v vanhaa Sinin pyykkitelinettä eikä yhtään rikki mennyttä tulppaa. Niitä tulppia muuten saa ostettua kaupasta melkein ilmaiseksi, jos jesarivirityskin hajoaa.

Raahaatko telinettä jotenkin paikasta toiseen? Vai miten ne tulpat menevät rikki?

Vierailija
237/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitsubishi. Ei turhia hienosteluja vaan kestävyyttä.

Vierailija
238/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvisin toimivan nypynpoistajan. Sellasen jolla sais maton nypytkin pois!

Vierailija
239/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autokaupasta: Audi, MB tai Bmw. Rahalla saa hyvää ja köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Minä taas suosittelen Toyotaa tai Volvoa. Myös Citroeneissa hyviä yksilöitä :)

Mun Volvo täytti äskettäin 25v ja meni laakista läpi katsastuksessa. Sellaisia ei enää tehdä.

Meillä oli Volvo, joka oli ihan paska. Korjauksiin meni euro jo toinenkin. 

Vierailija
240/353 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat ja ehkä vähän hinnakkaammatkin kuitutäytteiset tyynyt eivät kestä montakaan pesukertaa, ennen kuin ovat jo möykkyisiä. Sen sijaan pallokuitutyynyt ja untuvatyynyt kestävät huomattavasti paremmin pesua. Sanon tämän omasta kokemuksestani. Tosin minulla on tällä hetkellä käytössä älyvaahtotyyny, muotoiltu. Se ei kestä lainkaan pesua. En ole kovin kova hikoilemaan, mutta siitä huolimatta olen pujottanut suojapäällisen alle vielä erillisen suojan, jotta tyynystä olisi kauemmaksi aikaa iloa. Tyyny oli edullinen kotimainen, ei mikään kovin tunnettu merkki. Kalliit tunnetut merkit eivät minun niskoilleni ole sopineet, sillä ne ovat kaikki liian korkeita ja niin kovia, että tuli tunne kuin nukkuisi koivuhalko pään alla.

Olen muuten sitä mieltä, että tyyny pitäisi saada kokeilla ensin riittävän pitkän aikaa, että voi sanoa, sopiiko se vai ei. Liian monta lupaavaa tyynyä on osoittautunut käytössä kelvottomaksi ja päätynyt sohvatyynyksi. Korkea hintakaan ei takaa sopivuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi