Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
201/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele pesukone 20 v ja vieläkin toimii!

Vierailija
202/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whirlpoolin AWE 2156 -pyykkikone. Pyörittänyt pyykit jo vuodesta 2004 ja ei koskaan mitään ongelmaa. Pyykkikoneiden kanssa tuskailevien ongelma on usein se, että kaikki pyykit lingotaan noin miljoonalla kierroksella per minuutti, kun oikeasti se 500 per/min on aivan riittävä.

Täällä AEG, Lavamat (update) -pyykkikone.

Ihan ihme kapistus, pesee, pesee, pesee- vuodesta toiseen hienosti.

Niin kauan ollut taloudessamme (yli 10 v ainakin) ettemme edes muista milloin hommattiin.

Minulla oli AEG Lavamat RS1055 pesukone viime joulukuun alkuun asti. Äitini osti sen 1981 keväällä. Äidin kuoltua -90 luvulla se jäi hetkeksi vähemmälle käytölle, mutta muuttaessani otin sen oman koneeni tilalle, koska se oli parempi. Jouduin luopumaan siitä pesuhuoneremontin jälkeen, kun se ei oikein sopinut uuteen paikkaan. Se oli vielä täysin kunnossa ja siisti, kesti hyvin käyttöä yli 35 vuotta. Harmitti luopua hyvin toimivasta koneesta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whirlpoolin AWE 2156 -pyykkikone. Pyörittänyt pyykit jo vuodesta 2004 ja ei koskaan mitään ongelmaa. Pyykkikoneiden kanssa tuskailevien ongelma on usein se, että kaikki pyykit lingotaan noin miljoonalla kierroksella per minuutti, kun oikeasti se 500 per/min on aivan riittävä.

Alkaa vaatteet haisemaan jos ne kuivaa liian hitaasti. Toki jos ulos tai saunaan vie kuivamaan, niin riittää, mutta kun tuohon olohuoneen nurkkaan jättää, niin kuivuu liian hitaasti. 

Vierailija
204/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asea Skandia Cylinda pesukone.

On nykyään mökillä niin pesee harvemmin. Mutta ennen eläkepäiville siirtymistään pesukone vanhuksella on takanaa 20+ vuotta jumputtamista lapsiperheessä. Tyylin vähintään 1 koneellinen per päivä.

Nyt palvellut mökillä kohta 10 vuotta. Kulutusosia on vaihdeltu, mm. uusi sähkömoottori joka löytyi 40 eurolla paikallisen huoltoliikkeen löytölaarista. Huoltoliike meni konkkaan, koska nykyään "ei kannata korjata", ts. ihmiset ei korjauta mitään. Ostetaan vaan joku Sampsung paska joka toimii 2 vuotta ja sitten roskiin ja kaupasta uutta. Vanha sähkömoottori olisi toiminut muuten, mutta 20 vuoden pyöriminen oli syönyt sähkömoottorista akselista kuparit pois....ja sitä ei voi oikein korjata kustannustehokkaasti.

Asea Skandian pesukoneita ei ole enää valmistettu aikoihin ja tehdaskin on myyty italialaisille, jotka ovat varmasti pilanneet laadun.

Vierailija
205/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen lopputulokseen, että varmin tapa saada laatua edes jotenkuten kohtuulliseen hintaan on ostaa hyvät materiaalit ja tehdä itse (jos suinkin pystyy). Ompelen nykyään vaatteeni ja kodintekstiilit itse, osaan myös tehdä puutöitä.

Ei pelkästään tavaran, vaan myös ruoan laatu on laskenut. Kun kaikkea pitää saada nopeasti, paljon ja mahdollisimman halvalla, niin laatu, ympäristöarvot ja ihmisoikeudet jää jalkoihin.

Allekirjoitan täysin.  Kankaidenkin haussa saa olla tarkkana, että laatu hyvää.

Joku nuorempi ja innokkaampi saisi tehdä blogin aiheesta mitä vaate maksaa ja paljonko säästää vaikka 5 vuoden aikana.

Kerran sain niin hyviä luomuporkkanoita että tokaisin kaupassa, että porkkana maistuu porkkanalta, myyjä nauroi.

Mä en tätä ihan ymmärtänyt. Sesongissa porkkana maistuu tietysti herkullisemmalta mitä sen ulkopuolella. Tuore porkkana tietysti paremmalta kuin ei-tuore. Kuitenkin esim. tällä hetkellä kaupan pussiporkkana maistuu aivan yhtä hyvältä kuin maasta nostettu luomuporkkana. Silti porkkana maistuu aina porkkanalta, sesonkina hyvältä ja sen ulkopuolella ei niin hyvältä.

Vierailija
206/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEAn vessaharja on huippu! Se muovinen, musta ja maksaa jonkun euron plus hilut.

Ihan huippulaatuinen ja halvin mahdollinen.

Yksi mun IKEA-vakkarituote, säilytysrasioiden lisäksi.

Vierailija
207/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittalan tuotteet eivät mene rikki helposti...

Itselläni on ollut Iittalan astioita, jotka olen todennut huonolaatuisiksi (naarmuuntuvat ja särkyvät äärimmäisen helposti), sekä Hackmanin Tuulia-aterimia, jotka ruostuivat normaalikäytössä ja käsin tiskatessa.

Ongelmat loppuivat, kun hankin divarista Arabian Ruija-astiaston, Riihimäen Lasin juomalaseja ja Hackmanin aterimet 60-luvulta. Alkoivat astiat kestää, eivätkä loppujen lopuksi ole edes hassumman näköisiä.

Vierailija
208/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todennut lompakon tarpeettomaksi. Kännykkäkotelossa kulkee pari luottokorttia ja ajokortti. Muista "plussakorteista" sun muista olen luopunut. Säilytän mahdollisia kortteja ja lippuja kotona omassa vanhassa lompakossa, josta otan mukaan jos on tarve, esim. Kelakortti. Sitähän ei tarvitse kuin esim. lääkärissä käydessä, joten miksi raahata joka päivä sitä mukana?

Seteleitä käytän harvoin, ja jos käytän niin taitan ne sievästi sinne kännykkäkoteloon. Muutaman kolikon pidän omassa kolikkopussissa, joka sekin on mukana vain joskus.

Elämää helpottaa joskus pelkkä yksinkertaistaminen eikä vain uuden, laadukkaan tuotteen hankkiminen.

Mitä yksinkertaistamista se on, että yhden tuotteen (lompakon) korvaa usealla (kännykkäkotelo, kolikkopussi, vanha lompakko)? Minulla ei ole kännykässä kuorta ja lompakossa kulkee setelit, kolikot, pankki-, kela-, kirjasto- ja matkakortti. Ja täytyy sanoa, että tämä oma systeemini tuntuu huomattavasti helpommalta. Kaikki aina mukana pienessä tilassa eikä niin, että jos käyn kauppareissulla apteekissa, joudun muistamaan erikseen ottaa sen kelakortin jostakin toisesta säilöstä.

Toki itse maksan ostokset lähes aina käteisellä

Vierailija
209/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iMac on ollut käytössä nyt 6 vuotta ja edelleen toimii kuin unelma. iPad on ollut lasten kovakouraisessa käytössä 3 vuotta eikä mitään vikaa siinäkään. iPhonea olen nyt käyttänyt vajaa vuoden ja olen tosi tyytyväinen. Applen tuotteista ollaan monta mieltä, mutta oman kokemuksen perusteella laatu on tosi hyvä.

Meillä on vuonna 2009 hankittu iMac, joka edelleen toimii loistavasti. On ollut kokoajan päivittäisessä käytössä. Lisäksi minulla on 2008 ostettu Macbook Pro, joka myös täysin toimiva. Nämä ovat molemmat sellaisia metallisia, eikä niissä ole koskaan ollut mitään vikoja ja edelleen toimivat yhtä hyvin kuin uutena. Miehellä taas on 2010 hankittu Macbook ollut päivittäisessä työkäytössä ja sen muovikuoret eivät ole kestäneet vaan repsottaa. Eivät taida enää ollenkaan tehdä noita muovisia lappäreitä. Meillä on myös alkuperäinen iPad, sen ainoa ongelma on, että kaikki ohjelmia ei enää saa siihen. Minun 2010 hankittu iPhone 4 taas täytynee uusia, koska luin, että syksyn jälkeen päivityksiä ei siihen enää saa.

Vierailija
210/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emza termoskannut, ne teräksiset pienet kermalle ja maidolle (eleganza mallinimi pohjassa), joita näkee kahviloissa ja ravintoloissa tiskillä. Samoin kuin isompikin Sokkarilta ostamani muovikuorinen Emza termoskannu on olleet todella hyvät käytössä jo pitkään.

Samoin Beka visselipannu on ollut tosi hyvä ostos, niin kuin kaikki norjalaiset ruostumattomasta teräksestä tehdyt kattilatkin, joiden malleja ja nimiä en muista. Ovat ikuisia kun käyttää asiallisesti. Vanhimmat niistä mitä mulla on, on peräisin äidiltäni ja ostettu -60 ja -70 luvuilla. Ne on edelleen viikottain käytössä.

Vierailija
211/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tefalit on täysiä paskoja! Vääntyvät heti jos hiukankin liian kuumaksi lämmittää. Ikean eivät väänny ja ovat puolta halvempia.

Vierailija
212/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby hallin Koodi-tuotteet. Meillä matot, verhot ja lakanat kestäneet todella hyvin.

Premoda vaatteet tokmannilta, halpoja ja kestää hintaansa nähden hyvin pesuja ja käyttöä

Fiskarssin sakset

Wellpurin Jyskin tyynyt ja patjat, ihan ehdottomat meillä 

Prisman House farkut, tregginssit mitkä lie niin parhaat mitä ikinä löytänyt tälle kropalla (m/l koko muuten mutta vatsaa jonku verran...) 

Onko kellään vinkkejä muihin hyviin farkkuihin/housuihin ilman nappeja tai muuten mukavan tuntuisiin?

Vierailija
213/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsihlk kirjoitti:

Tefalit on täysiä paskoja! Vääntyvät heti jos hiukankin liian kuumaksi lämmittää. Ikean eivät väänny ja ovat puolta halvempia.

Liian kuumaksi?

OK, tuotteessa vika kun ei kestä sun väärinkäyttöä. Oliko muita vastaavia ongelmia, jotka ei ole sun vika?

Ps. Ei ole mun ne Tefal Titanium Pro pannut, joissa Välimäki patsastelu niitä suosittelemassa ylikuumenemisesta olleet millään. Välimäestä en pidä, mutta nuo pannut on todella parhaita mitä meillä kaupoissa on ollut.

Vierailija
214/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, mulla on ollut jo 80 luvun lopulta myös Tefalin johdoton silitysrauta. Joka viikko siitä lähtien käytetty pari kertaa vähintään ja edelleen kuin uusi. Se oli silloin kun sen ostin varsin kallis, koska se oli aivan uutta että rauta lämpiää alustalla johon johto tulee ja jonka voi kelata alustan sisään. Oli todella hyvä ostos.

Vierailija
215/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tefalin pannut on ihan yliarvostettuja. Ostin alkuvuidesta hiiliteräspannun enkä enää pinnoitettuun vaihda.

Vierailija
216/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään erityisesti kulutuselektroniikan kestämättömyys hoituu itseksiään tekemällä laitteiden virtalähteet persiilleen minkä seurauksena laite ei vaan käynnisty enää ja uutta tilalle vaikka kyseessä olisikin vain parin konkan vaihto. Esim digiboksien powerien ongelmista & korjausohjeita on netti väärällään artikkeleita.

Halpiskaffikeittimet kusahtavat yleensä kolmesta kohtaa: lämpölevy(vastus), termostaatti tai vesipumppu. Moccamastereihin saa varaosia joita näppärä kotisäätäjäkin pystyy itse vaihtamaan jos nuo meinaavat hajota. Halpisvohvelirautakin olisi useimmiten helposti fiksattavissa termostaatin vaihdolla, mutta uutta pitää ostaa...

Vierailija
217/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 2010 hankittu iPhone 4 taas täytynee uusia, koska luin, että syksyn jälkeen päivityksiä ei siihen enää saa.

Niin ei siihen 4:n ole enää yli jo vuoteen tullut käyttöjärjestelmän ohjelmistopäivityksiä. 4S malliin loppui viime syksynä ja osa 5:sta putoaa nyt syksyllä pois tuen piiristä.

Muullakin on vielä 4S ja mietin mitä seuraavaksi. Mulla on pari MBP:tä ja iPad 4 32g malli, joten taidan pysyä edelleen ios laitteessa puhelimenakin, niin yhteiskäyttö ja synkkausta ei tarvitse säätää sen enempää ja vaihto on todella helppo tehdä.

Yritystason PC läppäreitä on kanssa pari Linuxilla muussa käytössä, HP:ta molemmat.

Vierailija
218/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tefalin pannut on ihan yliarvostettuja. Ostin alkuvuidesta hiiliteräspannun enkä enää pinnoitettuun vaihda.

Niin, sullahan ei toki voi olla molempia yhtä aikaa kuten monella, minullakin on. Pari tefalia ja pari valurautapannua, joista toinen jo yli 50v vanha ja edelleen hyvässä kunnossa kun hyvin hoidettu. Myös teräspannu löytyy, mutta se on jossain kaapin perällä varsin vähällän käytön vuoksi.

Vierailija
219/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todennut lompakon tarpeettomaksi. Kännykkäkotelossa kulkee pari luottokorttia ja ajokortti. Muista "plussakorteista" sun muista olen luopunut. Säilytän mahdollisia kortteja ja lippuja kotona omassa vanhassa lompakossa, josta otan mukaan jos on tarve, esim. Kelakortti. Sitähän ei tarvitse kuin esim. lääkärissä käydessä, joten miksi raahata joka päivä sitä mukana?

Seteleitä käytän harvoin, ja jos käytän niin taitan ne sievästi sinne kännykkäkoteloon. Muutaman kolikon pidän omassa kolikkopussissa, joka sekin on mukana vain joskus.

Elämää helpottaa joskus pelkkä yksinkertaistaminen eikä vain uuden, laadukkaan tuotteen hankkiminen.

Mitä yksinkertaistamista se on, että yhden tuotteen (lompakon) korvaa usealla (kännykkäkotelo, kolikkopussi, vanha lompakko)? Minulla ei ole kännykässä kuorta ja lompakossa kulkee setelit, kolikot, pankki-, kela-, kirjasto- ja matkakortti. Ja täytyy sanoa, että tämä oma systeemini tuntuu huomattavasti helpommalta. Kaikki aina mukana pienessä tilassa eikä niin, että jos käyn kauppareissulla apteekissa, joudun muistamaan erikseen ottaa sen kelakortin jostakin toisesta säilöstä.

Toki itse maksan ostokset lähes aina käteisellä

Minulla on korttilompakko, jossa on myös muutama seteli jos kortti ei toimi. Käynnykkä on taskussa erikseen ilman mitään koteloita. Jos käytän käteistä, niin heitän kolikot vain taskun pohjalle ja kotona heitän ne kolikkosäilööni.

Tavallinen lompakko korttineen kaikkineen on mielestäni turhan iso laitos ja sieltä on hankala ottaa kortteja. Korttilompakossa ne aukeaa viuhkaksi, josta saa kätevästi tarvitsemansa. 

Vierailija
220/353 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hiiliteräspannua voi edes käyttää minkään happaman ruuan tekemiseen, kuten tomaattikastikkeen tekemiseen. Sitä varten itselläni on tefloni ja tefal on erittäin hyvä merkki. Hyviä pannuja halvalla. Ei noista tefloneista kannata paljoa maksaa, kunhan ei sellaista kevyttä rimpulaa osta.