Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!
Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Legopalikat taitavat olla ainoimpia lastenleluja, jotka ovat yhtä kestäviä vuosikymmenestä toiseen. Heidän myyntinsä ei perustu siis siihen, että legot ovat hajonneet ja siksi pitäisi ostaa uusia legoja. Heidän myyntinsä perustuu jatkuvasti uusiin legoihin ja huippulaatuun. Ihmiset tietää, että kun ostaa legopalikoita, niin ne kestävät eivätkä hajoa. Legot ovat meillä ainoat lelut, jotka ovat kestäneet.
Brion puiset junaradat kestävät myös. Minulle 80-luvulla hankitut ovat nyt pojalla käytössä.
Läpinäkyvät lego-palikat ainakin 80/90-luvun taitteesta hajoavat. Samoin vanhimmat avaruusukkojen kypärät, koska ovat leuan alta liian ohuita. Lego-elokuvassa tähän viitattiinkin sillä, että Bennyllä oli rikkinäinne kypärä. Myös ukkojen käsivarret lohkeavat, jos kämmeniä vaihtaa liian usein. Mutta useimmat peruspalat toki kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma valurautapannun tai -padan pesu on? Heti vaan käytön jälkeen pesu tiskiharjalla ja kuumalla vedellä ilman tiskiainetta. Kuivatus hellan jälkilämpimällä levyllä.
Pinnoitettujakaan pannuja (teflon, keraaminen) ei pidä työntää tiskikoneeseen. Nekin kannattaa pestä heti käytön jälkeen tiskiharjalla, kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Siinä missä valurautapannun pitää olla rasvassa teflonpannu pitää pestä rasvattomaksi, sillä tefloniin rasva ei imeydy kuten rautaan, vaan eltaantuu muutamassa päivässä. Tästä olen taittanut peistä monta kertaa ja huomannut, että jääräpää ei usko, vaikka rautalangasta vääntäisi tai muovailuvahasta leipoisi.
Sievin kengät ovat laadukkaita, mutta eivät minun kapeahkoon jalkaan sovi, vaan jalka liukuu kärkeä kohti, vaikkei korko ole korkeakaan. Silloin kun ne tulivat markkinoille, oli lesti toisenlainen ja silloin käytin niitä, mutta sitten oli taas palattava Eccoon, jonka lesti on kuin tehty minun käpälääni.
Fiskarsin sakset ovat erinomaiset. Niitä, joita käyttää ompelutöihin ja kankaiden leikkaamiseen, ei pidä käyttää askarteluun, sillä paperin leikkaaminen tylsyttää ne. Eli eri sakset eri toimiin.
Esim. meillä ei ole edes tiskiharjaa kuin siivouskomerossa, kun ei mitään pestä käsin. Paistinpannulla tehdään kastike, ja ruokaa ei siirretä erikseen tarjoiluastiaan vaan lautasille. Lisäksi jäähdyttyään nostamme pannun suoraan kannen kanssa jääkaappiin, sieltä saa loppuja lämmittää ja ottaa töihin evääksi.
Jos pannu pitäisi pestä käsin heti käytön jälkeen, pitäisi liata erillinen tarjoiluastia ja sitten vielä pestä se koneessa. Lisää työaikaa, lisää tiskiä, lisää kamaa keittiöön - aika turhaa, vaivalloista ja vanhanaikaista minun mielestäni.Meneehän teillä väkisinkin likaiseksi myös ne eväsrasiat, joissa ruoka otetaan töihin. Samalla vaivalla laittaa ruoan pannulta suoraan niihin eväsrasioihin ja jääkaappiin. Vie vähemmän tilaakin. Ja meillä suoraan käytön jälkeen = ruokailun jälkeen, eli mitään erillisiä tarjoiluastioita ei tarvitse, jos ei välttämättä halua käyttää.
Meillä ei pestä eväsrasioita, koska eväät pakataan minigrippusseihin, jotka laitetaan käytön jälkeen suoraan roskiin. :) Niistä ei siis tule lainkaan tiskiä.
Kaikki eivät ole ruoka-aikaan kotona, ja syövät sitten omaan aikaansa. Heidän ei myöskään tarvitse syödä niisä minigrippusseista, vaikka se jääkaapissa tilaa säästäisikin.
Lidlin kurahaalarit ja sadetakit on meillä todettu kestäviksi. Meni veljeksillä kuusi vuotta päiväkotikäyttöä, kunnes kasvoivat yli. Lisäksi niissä on jonkin verran vuoria jolloin toimivat erinomaisen hyvin Suomen viileässä syyssäässä.
Vikingin vuorelliset talvikumpparit kestivät myös kahden veljeksen käytön hajoamatta, nuorempi piti niitä vielä pari loskatalvea ensisijaisina talvikenkinään.
Citymarketista 2000-luvun alussa ostetut Blue-merkkitset miesten kauluspaidat ovat kestäneet säännöllistä käyttöä n. 15 vuotta. Harmi, ettei niitä enää saa.
Nyt ei häirikkönaikkonen kestä sydänsurujaankaan, hajoaa käsiin.
Mikä olisi hyvä ja kestävä viihde-elektroniikkamerkki? Ainakin tv-pitäisi hankkia. Entä kestävä ja laadukas pakastin?
Mistä laadukkaita vaatteita pluskoossa?
Marimekon tuotteet, vaatteet, kankaat, lakanat.
Villeroy & Boch posliiniastiat
Hackmanin teräskattilat ja aterimet
Fiskarsin tuotteet
Longchampin laukut
Wonders kengät
Miele kodinkoneet
Samsonite ja Tumi matkalaukut
ym ym. kyllä laatua vielä löytyy, yleensä maksaa vähän enemmän, joskus joku edellinenkin tuote yllättää kestävyydellään.
Vierailija kirjoitti:
Varusteleka! Erityisesti jos tykkää retkeilystä, mutta siellä on myös todella kestäviä villakerrastoja, pipoja jne. Ja hinnat on halvat ja kaikki Suomessa tehtyä.
No nyt on mielekäs ketju! Kiitos. Kirjoitan näitä nimiä muistiin. Anorakkeja etsin - mutta kestäviä. Jos nyt tärppäisi.
Klassikkokirjat ja elokuvat kestävät aikaa ja ovat useimmiten oikeasti hyviä ja syystäkin klassikkoja.
Vierailija kirjoitti:
iMac on ollut käytössä nyt 6 vuotta ja edelleen toimii kuin unelma. iPad on ollut lasten kovakouraisessa käytössä 3 vuotta eikä mitään vikaa siinäkään. iPhonea olen nyt käyttänyt vajaa vuoden ja olen tosi tyytyväinen. Applen tuotteista ollaan monta mieltä, mutta oman kokemuksen perusteella laatu on tosi hyvä.
Mukla on käytös miehen vanha iphone. Ikää tällä on jo 6vuotta. Ja toimii edelleen hyvin. Kamera mennyt huonoksi. Hankala saada tarkkoja kuvia. Mut muuten ei valittamista
MK-lompakko. Ei näy mitään kulumaa muutamankaan vuoden käytön jälkeen. Yleensä hajonnu käsiin lompakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma valurautapannun tai -padan pesu on? Heti vaan käytön jälkeen pesu tiskiharjalla ja kuumalla vedellä ilman tiskiainetta. Kuivatus hellan jälkilämpimällä levyllä.
Pinnoitettujakaan pannuja (teflon, keraaminen) ei pidä työntää tiskikoneeseen. Nekin kannattaa pestä heti käytön jälkeen tiskiharjalla, kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Siinä missä valurautapannun pitää olla rasvassa teflonpannu pitää pestä rasvattomaksi, sillä tefloniin rasva ei imeydy kuten rautaan, vaan eltaantuu muutamassa päivässä. Tästä olen taittanut peistä monta kertaa ja huomannut, että jääräpää ei usko, vaikka rautalangasta vääntäisi tai muovailuvahasta leipoisi.
Sievin kengät ovat laadukkaita, mutta eivät minun kapeahkoon jalkaan sovi, vaan jalka liukuu kärkeä kohti, vaikkei korko ole korkeakaan. Silloin kun ne tulivat markkinoille, oli lesti toisenlainen ja silloin käytin niitä, mutta sitten oli taas palattava Eccoon, jonka lesti on kuin tehty minun käpälääni.
Fiskarsin sakset ovat erinomaiset. Niitä, joita käyttää ompelutöihin ja kankaiden leikkaamiseen, ei pidä käyttää askarteluun, sillä paperin leikkaaminen tylsyttää ne. Eli eri sakset eri toimiin.
Esim. meillä ei ole edes tiskiharjaa kuin siivouskomerossa, kun ei mitään pestä käsin. Paistinpannulla tehdään kastike, ja ruokaa ei siirretä erikseen tarjoiluastiaan vaan lautasille. Lisäksi jäähdyttyään nostamme pannun suoraan kannen kanssa jääkaappiin, sieltä saa loppuja lämmittää ja ottaa töihin evääksi.
Jos pannu pitäisi pestä käsin heti käytön jälkeen, pitäisi liata erillinen tarjoiluastia ja sitten vielä pestä se koneessa. Lisää työaikaa, lisää tiskiä, lisää kamaa keittiöön - aika turhaa, vaivalloista ja vanhanaikaista minun mielestäni.
Mä teen kastikkeen tms valurautapannul. Tarjoilen sen pannulta. Jämät kaavin muovikippoon joka jääkaappiin (tekisin näin muillakin pannuil, ei tu mieleenkään laittaa isoa paistinpannua jääkaappiin). Pesen pannun noin 3min. Uuuuu. Olipa haastavaa ja vanhanaikasta. Kastikkeen voi lämmittää muovikipos mikros tai pannul. Kun pannusta pitää huolta, sen pesu on nopeaa.
Mulla on Nokian N9 puhelin jatkuvassa käytössä ja se tehtiin 2011. On pudonnut lattialle ja maahan eikä naarmuakaan näyttöön. Oli tehty, ennen myyrä Elopin tuloa. En raaski hommata uutta puhelinta, kun tuo pelittää vieläkin. Onhan noita paljon paljon vanhempiakin nokialaisia käytössä monillakin.
Hooverin pyykinpesukone pyörii vieläkin ja ostettu 12 vuotta sitten. Pari kertaa on kuluvat hiilet vaihdettu.
Pelloplastin kontaktimuovilla on helppo päällystää kirjat, eikä sisällä pvc-muovia.
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2013/08/kontaktimuovit-sisustuksessa…
Mulla on HP:n 2230s 12-tuuman bisnesläppäri käytössä nyt kahdeksatta vuotta. Kovalevy tosin vaihdettu SSD:ksi. Tietokoneiden nopeuden kehitys on tasaantunut aika lailla, joten jos ei pelaa uusimpia pelejä ei ole mitään syitä päivitellä. Näissä vanhemmissa on yleensä paremmat näppäimistötkin.
Mun valurautapannuni on äitivainaa saanut häälahjaksi vuonna -34, on edelleen kuin uusi.
Kaikki väittää että italialaiset ei osaa tehdä kulkuvälineitä mutta mun italialaiset kenkäni (ostettu ameijasta kotiutusrahalla -69) ja oli just 20 000km. huollossa, ovat melkein uudenveroiset.
HP:n läppäri ollut työkäytössä-99-11 ja siitä eteenpäin yksityiskäytössä edelleen,toimii moitteetta paitsi akku ei kestä enää kuin 15 min.
Samsung puhelin ostettu 2008 (14,95€) toimii moitteetta paitsi akku täytyy ladata kolmen viikon välein.
Kulkuvälineenä Toyota HJ-60 -81 ajettu 1570 000km ,toimii edelleen.
Sitten on vastaavasti paljon tavaroita jotka on täyttä kuraa mutta siitä listastasta tulisi niin pitkä että jääköön tekemättä.
Mietittiin tätä just miehen kanssa. Kaikki viimeaikaiset hankinnat imurimet, lastenvaunut, blenderit jopa auto (bmw) kaikessa joku häikkä. Ärsyttää kun ei jaksais aina palautella uusia tuotteita.
Jääkaappikylmän pannun ja rasvalian poistaminen käsin hinkkaamalla ilman pesuainetta? Ja sen jälkeen täytyy ohjeen mukaan lämmittää lieden levy, jotta voi kuivata pannun? Kätevää totta tosiaan.