Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas alkoi räyhätä minulle, kun en tiennyt mikä on vanna

Vierailija
03.08.2017 |

Olin parikymppisenä Tarjoustalossa kesätyössä. Asiakkaat olivat mukavia eivätkä juuuri tulleet kysymään apua. Toki mielelläni autoin aina kysyttäessä.

Kerran eräs nainen tuli kysymään onko meillä vannoja myynnissä. Minä kysyin naiselta "Mikä on vanna?" Koska en tosissaan ennen ollut kuullut tuollaista sanaa. "Etkö sä tiedä mikä on vanna!?!" Nainen huutaa pää punaisena. "No siinä kylvetetään vauvaa!" Minä vastasin että joo, kyllä meillä on sellaisia ja näytin hänelle.

Kotona otin sitten selvää että kyseessä oli murresana. Samalla tavalla minä olisin voinut palvella häntä vaikka stadin slangilla ja suuttua kun ei ymmärrä mitä mikäkin sana tarkoittaa.

Kaikkea sitä.

Kommentit (370)

Vierailija
1/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea sitä aina tapahtuu ja sattuu kun busineksiin ruvetaan. toivottavasti olet jo toipunut, eihän sitä kaikkea ihminen voi tietää.

Vierailija
2/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kahvilassa: Ottaisin tuon lakkakakun palan.

Myyjä: Ööö, minkä?

Minä: Tuon tuossa

Myyjä: Ai tämän, ei tätä kukaan ole aikaisemmin kutsunut lakkakakuksi

Minä: Aha?

Leivoksen nimi oli Keskiyön aurinko, nimilappu oli vain sijoitettu väärään kohtaan eli lasivitriinissä olevan toisen leivosrivin eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja on ne asiakkaat, jotka ei tiedä nimeä asialle, jota ovat vailla. Selitykset on välillä niin ympäripyöreitä että on työn ja tuskan takana selvittää, että jaa.. se haluaa muistilappuja. Ja osalla tosiaan meinaa hermo mennä, kun en myyjänä tajua mitä keltaista postimerkkiä hän on vailla.

Vierailija
4/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sinun kielelläsi sitten on? En kyllä ole ikinä kuullut missään päin Suomea kutsuttavan sitä muuksi kuin vannaksi.

Vierailija
5/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä myyjänä, enkä tiennyt mikä on vakstuuki.

Sanoin: hetkinen... kävin sitten kysymässä muilta myyjiltä.

Vierailija
6/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muistot mieleen vanhasta viikonlopputyöpaikasta: olin lounasravintolassa savossa, olin siinä kassalla maksuttamassa ihmisiä. Yksi vanhempi mies sitten kysy: "onko tuossa sopassa sattumia?" Ihmettelin että mitä ne sattumat ovat. Se sitten selitti että onhan siinä muutakin kuin liemeä. Huvittava muisto. Se ei sentään raivonnut minulle.

Vierailija
7/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pari kertaa hämmästynyt, kun joku ei tiedä mikä on sontikka...

Vierailija
8/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole työskennellyt tarpeeksi asiakaspalvelussa jos tuo on pahin kokemus....

Vierailija
9/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se sinun kielelläsi sitten on? En kyllä ole ikinä kuullut missään päin Suomea kutsuttavan sitä muuksi kuin vannaksi.

Vauvan amme.

T. Eri

Vierailija
10/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amme. Vanna on murresana tosiaan, eikä voi olettaa että kaikki sen tietäisivät. Mielestäni on hiukan ylimielistä käyttää sanaa vanna, kun ollaan ihan tavallisissa ympyröissä eikä omalla murrealueella. Asiakkaan suuttuminen oli myös aika kuvaavaa.

Vierailija
11/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin säälittää se nuorimiesparka, joka tuli tädin grillille ostoksille. Halusi kortonkipaketin... öö?... tupakkakartonginko?

Minä 16 v. ihan pihalla 😂 ostaja nuppi punaisena 😁

Vierailija
12/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kahvilassa: Ottaisin tuon lakkakakun palan.

Myyjä: Ööö, minkä?

Minä: Tuon tuossa

Myyjä: Ai tämän, ei tätä kukaan ole aikaisemmin kutsunut lakkakakuksi

Minä: Aha?

Leivoksen nimi oli Keskiyön aurinko, nimilappu oli vain sijoitettu väärään kohtaan eli lasivitriinissä olevan toisen leivosrivin eteen.

Tämä on yleistä kahviloissa nykyään, hontalaput puuttuvat tai väärä hintalappu tuotteen kohdalla. Toinen on kahvin pakkomyynti, ostan pienen kupin kahvia mutta myyjä myy suuren kupin kahvia.

Vierailija
13/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan amme.

T. Eri

Juuri näin, myös punkkana tunnettu.

Vierailija
14/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan amme. En ole koskaan kutsunut vannaksi, vaikka tiedänkin mitä se tarkoittaa. Helsinki.

Vierailija
15/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vanna on ihan tavallinen sana. 

Mutta onhan se äärettömän törppöä ruveta raivoamaan tai edes hyhkäilemään, jos joku ei tiedä. Yleensä kyllä käytetään vain amme -- vauvan amme. 

Vierailija
16/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on ihan vaan punkka:D

Vierailija
17/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekissa:

saisinko nimeltä mainitsemattomia naisten juttuja?

"joo, tule tänne vaan, täällä nämä XXXXXXXXXXX ovat, millanen vaiva, ONKO PAHAKIN?"

Vierailija
18/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö ihan oikeasti tylysti mikä on vanna?  Asian, kun olisi ystävällisemmin esitänyt vastauskin oli saattanut olla ystävällisempi. Opettele sanan pahoitteluni käyttö töksäyttelyn sijaan.

Vierailija
19/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kylvetettiin vauvat ammeessa , vauvan ammeessa.

Vierailija
20/370 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahviloihin tulee Suomessa pakolliset tipit niin silloin lopetan asioinnin niissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi