Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmeellisiä vaatimuksia päiväkodissa

Vierailija
02.08.2017 |

Lapsi aloitti juuri päiväkodissa. Hyvin on mennyt, lapsi viihtyy ja on hyvällä tuulella kun haetaan kotiin. Nyt alkoi vaan tulla outoja vaatimuksia vanhemmille. Pitäisi askarrella jotain julisteita perhekuvista, ja viedä päiväkotiin, ja kirjoitella jotain lasten parhaita puolia ja rakkaudensanoja, niin että niitä voidaan lueskella lapsille. Siis häh? En tajua. Onko päiväkodeissa yleistäkin että vanhemmille annetaan "kotiläksyjä"? Ja vielä sellaisia, että niihin joutuu laittamaan omaa aikaa? Ei kyllä kiinnosta yhtään. Lapsi on päiväkodissa, koska tarvitsee turvallisen paikan missä olla sillä välin kun vanhemmat ovat töissä. Ei tässä haluttu millekään askartelukurssille.

Kommentit (380)

Vierailija
21/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole yhtään kuvaa kymmeneen vuoteen missä näkyisin kaulasta ylöspäin. Olen erittäin itsekriittinen ihminen enkä ole antanut kenekään ottaa pärstäkuvaa itsestäni(paitsi passikuva) kymmeneen vuoteen. Olen elänyt toivossa että pääsen plastiikkakirurgille, mutta vielä ei ole toteutunut tämä toiveeni, joten kuviakaan ei ole.

Mies taas ei ole halunnut vartaloaan kuvattavan koska on sairaalloisen ylipainoinen. Kelpaakohan taulu jossa isän pää on yhdistettynä äidin vartaloon ja koira istuu vieressä?

Vierailija
22/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku vanhemmille, joita ei pätkääkään kiinnosta. Mä tekisin tuon yhdessä lapsen kanssa, ja kun sillä joskus tulisi ikävä, näkisi sen yhdessä tehdyn seinällä ja muistaisi nuo sanat ja tunnelman.

Mulla onkin vaan neljä lasta, joten mistäpä minä mitään tiedän...

Hehe, onko kiva kiillottaa omaa kruunua? Voi tehdä, jos a) päiväkoti maksaa valokuvat ja muut materiaalit, sekä b) korvaa minulta kuluneen ajan (vakiotaksani on 50 e/alkava tunti + alv). Luuletko että suostuvat?

Oletko ihan tosissasi? Lastasi varten tuollainen tehdään, lievittämään ikävää omista rakkaista vanhemmistaan. Hankit hänelle varmast aika paljon kalliimpiakin juttuja, kuin mitä parin valokuvan teettäminen tulee maksamaan. Etkö halua tukea lapsesi turvallisuuden tunnetta? E kai mikään mahti maailmassa pakota sinua sellaista tekemään, mutta onpa todella iso vaiva tulostaa pari valokuvaa, liimata ne pahville ja kirjoittaa siihen mukavia sanoja omasta lapsestaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku vanhemmille, joita ei pätkääkään kiinnosta. Mä tekisin tuon yhdessä lapsen kanssa, ja kun sillä joskus tulisi ikävä, näkisi sen yhdessä tehdyn seinällä ja muistaisi nuo sanat ja tunnelman.

Hehe, onko kiva kiillottaa omaa kruunua? Voi tehdä, jos a) päiväkoti maksaa valokuvat ja muut materiaalit, sekä b) korvaa minulta kuluneen ajan (vakiotaksani on 50 e/alkava tunti + alv). Luuletko että suostuvat?

Maksoiko joku sulle sen lapsen tekemisestä? Sääli, ettet saa työnnettyä sitä takaisin, vuoden mutsi.

En ole kommentoinut tuota edellistä, mutta kyllä joku voi ihan oikeasti olla niin varaton että kuukauden budjetti kärsii tuollaisesta, sinulle se ei ehkä ole ylimääräistä, mutta joku joutuu todella laskemaan kaikki rahansa centin rajoissa.

Vierailija
24/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi vasu edellyttää vanhempien osallistumista päiväkodin toimintaan.

Väärin. uusi vasu edellyttää sitä että opettajat ja hoitajat osallistavat vanhempia eikä vanhemmilla periaatteessa ole mitään velvollisuutta osallistua mihinkään "kotiläksyihin" todellakaan.

Vierailija
25/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten korpeaa, jos tähän "yhteisöllisyyteen" käytetty aika on pois lasten perustarpeiden täyttämisestä.

Tältä palstalta olen joskus lukenut, miten rankkaa päiväkotien henkilöstöllä on, kun pitää järjestää kaiken maailman äitienpäivähäppeningejä, isovanhempien kahvituksia ja ties mitä. Minunkaan arkeani nuo iltatapahtumat eivät tee yhtään helpommaksi, joten voitaisiin ihan suosiolla luopua niistä. Tai vanhempainyhdistys järjestäisi ne, ja henkilökunta tulisi omalla ajallaan, jos tulisi.

Joten hyvä perushoito etusijalle, henkilökunnan ei tarvitse näprätä seinille mitään teoksia meikäläisen perhekuvista eikä järjestää iltakekkereitä joiden vuoksi arkea pitää pyörittää vajauksella.

Vierailija
26/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa näkemässä, miten joka taapero menee päiväunilta herättyään taulunsa luo keräämään voimaa ja rakkautta. Mä olen nähnyt. Kauheaa, ettet välitä lapsestasi. Se taulu on lapselle tosi tärkeä.

Ja samalla lapsia eriarvoistava ja syrjivä kun osa vanhemmista panostaa ja osa ei. Tällaista ei todellakaan kuulu vaatia kotona tehtäväksi vaan se on päiväkodin tehtävä.

Vierailija
27/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa näkemässä, miten joka taapero menee päiväunilta herättyään taulunsa luo keräämään voimaa ja rakkautta. Mä olen nähnyt. Kauheaa, ettet välitä lapsestasi. Se taulu on lapselle tosi tärkeä.

Mistä teitä sikiää?!? Ei välitä lapsestaan?! Ei jessus. Vanhempiaan ikävöivälle voidaan laittaa ihan tavallinen valokuva vanhemmista mukaan, lapsen tarpeeseen vastaa täysin. Ihan ilman että vanhemmat askarteleepaskartelee vähinä vapaa-aikoinaan yhtään mitään. Mutta mammathan saa tästäkin kilpailun, hei se kellä on kauneimmat pitsireunat ja sydämet rakastaa lastaan eniten!

Lukiko jossain, että tässä olisi jostain askartelukilpailusta kyse? Tuotoksen ulkonäöllä ei ole lapsen kannalta varmasti mitään merkitystä, mutta sillä on, että näkee rakkaiden ihmisten kuvat ikävän iskiessä.

Vierailija
28/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hemmetti! Tuollaiseksiko se on mennyt? Ikävöivää lasta ei valokuva helpota, lisää vain ikävää. Hoitajien pitää olla lämpimiä ja turvallisia ihmisiä, joiden kanssa ei tarvitse ikävöidä ja itkeä äidin tai isän perään. Valokuvan tuijottelu ei korvaa läsnäolevaa aikuista.

Ruuhkavuosia elävän vanhemman ei todellakaan tarvitse ottaa päiväkodin vuoksi stressiä. Päiväkodin tehtävä on mahdollistaa työssäkäynti, illat pyhitetään yhdessäololle eikä päiväkotiprojekteille.

Vierailija
29/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä valitat? Älä tee taulua. On se kuitenkin VAPAAEHTOINEN. Mulla ei tulisi mieleen jättää turvataulua tekemättä. Mutta oma on lapsesi. Jos et välitä, sou, älä tee!

Vierailija
30/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan tosissasi? Lastasi varten tuollainen tehdään, lievittämään ikävää omista rakkaista vanhemmistaan. Hankit hänelle varmast aika paljon kalliimpiakin juttuja, kuin mitä parin valokuvan teettäminen tulee maksamaan. Etkö halua tukea lapsesi turvallisuuden tunnetta? E kai mikään mahti maailmassa pakota sinua sellaista tekemään, mutta onpa todella iso vaiva tulostaa pari valokuvaa, liimata ne pahville ja kirjoittaa siihen mukavia sanoja omasta lapsestaan...

Tulostaa? Kenelläpä on nykyaikana tulostinta? Tuoreimmat paperikuvani ovat 90-luvun puolelta. Kyllä, on iso vaiva. Vai ehdotatko, että teen homman työajalla, työpaikan materiaaleilla? Sitä kutsutaan varkaudeksi.

Vierailija
31/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhempien pitää askarrella, jos haluavat käydä töissä? Naurettavaa.

Lähinnä jos haluavat osallistua lapsen arkeen, josta useimmat suurimman osan viettävät päiväkodissa.

Mutta toki sielläkin ymmärretään ettei kaikilla vanhemmilla ole voimia/kykyä siihen.

Vierailija
32/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä jaksanut niitä hetkiä,et esim. joulujuhlissa vanhemmat joutuu leikkimään myös. Osasta vanhemmista se on varmaan ihan superkivaa päästä laulamaan ja leikkimään tipetiptappia,mut suurin osa kammoa näitä pakkoleikkejä. Onneksi lapsi on jo koulussa,eikä tarvii osallistua enää noihin.

Vierailija
33/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein eniten korpeaa, jos tähän "yhteisöllisyyteen" käytetty aika on pois lasten perustarpeiden täyttämisestä.

Tältä palstalta olen joskus lukenut, miten rankkaa päiväkotien henkilöstöllä on, kun pitää järjestää kaiken maailman äitienpäivähäppeningejä, isovanhempien kahvituksia ja ties mitä. Minunkaan arkeani nuo iltatapahtumat eivät tee yhtään helpommaksi, joten voitaisiin ihan suosiolla luopua niistä. Tai vanhempainyhdistys järjestäisi ne, ja henkilökunta tulisi omalla ajallaan, jos tulisi.

Joten hyvä perushoito etusijalle, henkilökunnan ei tarvitse näprätä seinille mitään teoksia meikäläisen perhekuvista eikä järjestää iltakekkereitä joiden vuoksi arkea pitää pyörittää vajauksella.

Lapsen turvallisuudentunteen tyydyttäminen/tukeminen on varmasti sinunkin mielestäsi aika perustavaa laatua oleva tarve? Siihen tällainen kai pyrkii. Tällainen tehtävä pitäisi olla jokaisessa päiväkodissa! Ei todella tarvi olla mikään Picasso että saa pari valokuvaa liimattua paperille omaa lasta varten.

Vierailija
34/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen turvallisuudentunteen tyydyttäminen/tukeminen on varmasti sinunkin mielestäsi aika perustavaa laatua oleva tarve? Siihen tällainen kai pyrkii. Tällainen tehtävä pitäisi olla jokaisessa päiväkodissa! Ei todella tarvi olla mikään Picasso että saa pari valokuvaa liimattua paperille omaa lasta varten.

Päiväkodin henkilökunnan tehtävänon tyydyttää lapsen turvallisuuden tarve sillä välin kun lapsi on hoidossa. Siitä heille maksetaan palkkaa.

Vierailija
35/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut paskarteluihin enkä päiväkodin vanhempainiltoihin. Hyvinhän tuo lapseni selvisi ja menee nyt kouluun.

Vierailija
36/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin henkilökunnan tehtävänon tyydyttää lapsen turvallisuuden tarve sillä välin kun lapsi on hoidossa. Siitä heille maksetaan palkkaa.

Heillä on velvollisuus myös noudattaa vasua.

Vierailija
37/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi yksityisessä päiväkodissa. Meiltä pyydettiin vanhempien valokuvat, askartelevat sen voimajulisteen niistä siellä itse. Ei vanhempainyhdistystä jolle täytyisi kerätä koko ajan rahaa. Maksaa 30e enemmän kuussa kuin kunnallinen. Käyvät urheilujutuissa, retkillä ja kulttuurimenoissa huomattavasti enemmän kuin kunnalliset.

Vierailija
38/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lapset on jo isoja koululaisia! En olisi ikinä suostunut mihinkään askarteluihin enkä päiväkodin vanhempainiltojen piirileikkeihin. Ja kyllä, rakastin ja rakastan edelleen lapsiani enemmän kuin mitään.

Luulen, että päiväkotilapselle on hyödyllisempää olla hoitopäivän jälkeen vaikka ihan äidin kainalossa vs. se, että saisi katsella jotain ihmeen valokuvakollaasia päiväkodissa ja olla sitä varten yksin kotona leikkimässä, kun äiti sitä askartelee.

Vierailija
39/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhempien pitää askarrella, jos haluavat käydä töissä? Naurettavaa.

Lähinnä jos haluavat osallistua lapsen arkeen, josta useimmat suurimman osan viettävät päiväkodissa.

Mutta toki sielläkin ymmärretään ettei kaikilla vanhemmilla ole voimia/kykyä siihen.

Kiva, että säkin olet löytänyt tavan osallistua lapsesi arkeen: askartelun. Meillä muilla voi olla muita, meille tärkeämpiä tapoja.

Vierailija
40/380 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on todennäköisesti lapsen sopeuttamisesta päiväkotiin. Erityisesti alle 3-vuotiaalle on tärkeää saada katsoa kesken päivän vanhempien kuvia jne. Tosin kuvien vaatiminen julisteeksi kuulostaa kohtuuttomalta, olisi riittänyt että pyytävät kuvia ja sitten lapsen kanssa voisi askarrella ne kehykset niihin.

Mutta sinuna ajattelisin asiaa nimenomaan lapsen näkulmasta, erityisesti jos on vielä pieni lapsi. Kyllä niille kauniille sanoille ja kuville tilausta löytyy. Vanhemmat herkästi vähättelevät päiväkodin aloittamisen vaikutusta lapseen, mikä on toki ymmärrettävääkin.

Tee noiden askarteluiden suhteen ihan voimavarojesi mukaan. Vie vaikka pelkkiä kuvia.

Lto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi