Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää- rintaliivikauppa tuputti TAAS vääränkokoiset liivit

Vierailija
02.08.2017 |

Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette outoja, jos ostatte väärän kokoisiksi tietämiänne liivejä. Sieltä kaupasta voi kävellä ulos ostamatta mitään, jollei saa sitä, mitä haluaa.

mutta yksi tosiasia on kyllä sekin, että suurin oma suomalaisista naisista EI käytä liian isoja ympärysmittoja, vaan nimenomaan niitä selkäläskit esille puristavia liian pieniä ympärysmittoja.Tämä johtuu usein myös siitä, että liivimyyjien koulutuksessa käytetään liivikoon laskentamalleja, joissa oletetaan, että naisella on rimpula ylävartalo ja aina kun ympärysmitta lisääntyy, se kasvaa suoraan eteenpäin, kun taas tässä suomalaisessa vartalonmallista naisilla on lihaksikas ja leveä selkä ja leveyden myötä myös kuppien etäisyys toisistaan luonnollisesti kasvaa..

Huvittavaa. Kun tulin niin ulkotakkiarvio oli että olen C ja Changen koko on ollut selvästi liian suuri (vaikka sanoin että liian pieni). Kumma kyllä siinä sovitellessa olinkin muka 75F. Taisi olla sitä kokoa hyllyssä.

Vierailija
22/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman myyjän apua en varmasti olisi uskaltanu kokeilla kokoa 60D (Changen koot). Istuu täydellisesti. Ja napakkuus hälvenee kyllä pesujen myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit on niin kalliita että olen ottanut tavaksi etten ensimmäisellä kerralla mitään osta. Toisella kerralla voi jo sanoa ei kiitos, en tarvitse apua ja ottaa ne mitä aikaisemmin sovitti ja ihan rauhassa miettiä onko me hyvät.

Joo vaikuttaa siltä kun olisin jossain autokaupoilla mutta epäsopivan auton voi sentään myydä eteenpäin, liivejä pahemmin ei.

Vierailija
24/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat liivit olen ostanut Tokmannilta tai Prismasta. Siellä saa rauhassa katsoa oikeaa kokoa eikä tarvi kuunnella sitä lässytystä liian isosta ympäryksestä. Onhan se totta, että nuo markettien liivit ei ole huippulaatua ja löystyvät käytössä kohtuu nopeasti. Mieluummin kuitenkin ostan SOPIVAT, halvat liivit muutaman kerran vuodessa kuin lähemmäs satasen maksavat käyttökelvottomat ja puristavat liivit.

Markettiliivit on vielä usein paljon halvempia että voi heittää huoletta menemään kun lörpsähtää.

Vierailija
25/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.

Et sitten saanut suutasi  auki siellä kaupassa ja sanottua että jospa sinä valitsisit sulle sopivat ihan itse kun sinä niitä kuitenkin joudut käyttämään??

Osta seuraavaksi ne, mitkä tuntuvat hyvältä päällä, älä  niitä mitä myyjä tuputtaa.Ei se myyjä mikään jumala ole eikä se tiedä miltä ne susta tuntuvat. Se vaan tuputtaa.

Liika häveliäisyys kostautuu rahanmenona ja pahana mielenä.

Vierailija
26/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi. 

Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä. 

Käy ostamassa niihin Changelta jatkopala selkään. Sitten saattavat olla sopivat. Jatkopala maksaa jotain 3-4 euroa. Itselläni on myös Changelta 70H mutta jatkopalan kanssa.

Jatkopaloja myy myös esim. Cubus.Ei tartte takas sinne Changelle mennä.

Vierailija
27/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette outoja, jos ostatte väärän kokoisiksi tietämiänne liivejä. Sieltä kaupasta voi kävellä ulos ostamatta mitään, jollei saa sitä, mitä haluaa.

mutta yksi tosiasia on kyllä sekin, että suurin oma suomalaisista naisista EI käytä liian isoja ympärysmittoja, vaan nimenomaan niitä selkäläskit esille puristavia liian pieniä ympärysmittoja.Tämä johtuu usein myös siitä, että liivimyyjien koulutuksessa käytetään liivikoon laskentamalleja, joissa oletetaan, että naisella on rimpula ylävartalo ja aina kun ympärysmitta lisääntyy, se kasvaa suoraan eteenpäin, kun taas tässä suomalaisessa vartalonmallista naisilla on lihaksikas ja leveä selkä ja leveyden myötä myös kuppien etäisyys toisistaan luonnollisesti kasvaa..

Kuvottava tuo lihaksikas ja leveä selkä...

Vierailija
28/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nuo Change ja Funky ole kauhean kalliita? Miksi ette osta normaalisti ketjuliikkeistä?

Vierailija
29/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö nuo Change ja Funky ole kauhean kalliita? Miksi ette osta normaalisti ketjuliikkeistä?

Jotkut tarvitsee ketjuliikkeitä isompia kokoja ja joutuu siksi menemään erikoisliikkeeseen joilla niitä on.

Vierailija
30/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mä olen aikuisena osatnut yhdet väärän kokoiset liivit ammattiliikkeestä, nekin tietäen olevan väärää kokoa. Malli oli pakko saada juhliin ja tuon yhden päivän menee kyllä huonolla koolla.

Pikkukaupungin liiviliikkeen myyjä ei edes mitannut, toi näppituntumalla oikean kokoiset.

Changeen en enää mene, siellä ei ole minulle sopivaa mallia.

Sokos ja Stockman myy hyvällä valikoimalla, harmi vain että näissä minua katsotaan nenän vartta pitkin. Ilmeisesti en näytä kohderyhmään kuuluvalta? Apua ei saa, mutta aikaa on seurata kahden rivin päästä tekemisiäni..

Hyvä näin, nämä kokemukset pakottivat pikkukylän myyjän luo. Loistava oli palvelu!

Vierailija
31/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.

Huomaa myös, että liikkeet ovat tuputtaneet ylijäämäkokoja ihmisille.

Vierailija
32/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten saanut suutasi  auki siellä kaupassa ja sanottua että jospa sinä valitsisit sulle sopivat ihan itse kun sinä niitä kuitenkin joudut käyttämään??

Osta seuraavaksi ne, mitkä tuntuvat hyvältä päällä, älä  niitä mitä myyjä tuputtaa.Ei se myyjä mikään jumala ole eikä se tiedä miltä ne susta tuntuvat. Se vaan tuputtaa.

Myyjä sanoi että kaikissa liiveissä tulee minun kohdallani olkaimet valumaan joten yritin ottaa mielestäni vähiten huonon. Epäonnistuin siinäkin kun kupit liian isot. Luulen, että se johtuu osin 10cm kasvaneesta ympärysmitasta. Se sopiminen on mahdotonta huomata 5min sovittamisella, vaan hiertymät tulevat vasta käytössä!

Vierailija
33/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuliikkeissä ei myydä mun kokoa.

Vierailija
34/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka sovittanut niitä kaupassa?

Sovitin. Todellinen tuntuma kuitenkin tulee vasta, kun liivit olleet päällä useamman tunnin. Sen jälkeen näkee, pystyykö hengittämään, hiertävätkö, valuvatko olkaimet jne. Paikallaan liikkeessä seistessä vikoja ei ole helppo huomata varsinkin, kun myyjä tuputtaa väärää kokoa ja kehuu sen sopimista.

Mä tiedän 3 sek. liivien päällelaiton jälkeen ovatko ne ok vai ei. Jos puristavat, ei jatkoon.Valuvat olkaimet saa tartutettua silikoninauhoilla,kiristys on se mitä inhoan.

Vierailija
35/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tarvitsee ketjuliikkeitä isompia kokoja ja joutuu siksi menemään erikoisliikkeeseen joilla niitä on.

Tämä 75 on aika löysä ympärys eikä edes uutena voi puhua kovin napakasta. Myyjä yritti vieläpä myydä ympäryksen 80 liivejä! Esim kokoa 65 ja usein myös 70 on mahdotonta löytää marketeista, en edes H&M:ltä löytänyt kuin jotain 75B-C:tä, jotka liian löysiä ja kupit liian pieniä.

Vierailija
36/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.

Mistä tavallisesta liikkeestä saa kokoa 65J? Ja ei, kyseessä ei ole ns. Changen mitoitusta oleva koko.

Vierailija
37/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs lähtisin etsimään 70G tai 75E liivejä? Kympillä? Ostan heti kymmenet. :D

Vierailija
38/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä sanoi että kaikissa liiveissä tulee minun kohdallani olkaimet valumaan joten yritin ottaa mielestäni vähiten huonon. Epäonnistuin siinäkin kun kupit liian isot. Luulen, että se johtuu osin 10cm kasvaneesta ympärysmitasta. Se sopiminen on mahdotonta huomata 5min sovittamisella, vaan hiertymät tulevat vasta käytössä!

Liian löysä ympärys aiheuttaa niiden olkainten valumisen.

Vierailija
39/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko liivit viedä takaisin kauppaan, jos eivät olekaan hyvät. Jospa myyjätkin alkaisivat oppia.

Minulla on asiallisia kokemuksia Kuopion Lady Royallista. Harmi vaan, että kokoani 75 A on vaan topattuna, eikä kokonaan luonnonkuotuisena.

Aikoinaan haudoin topatuilla, mutta en enää, kuin pakottavissa tilanteissa, kun ei voi nöpöttää. Enkä mielellään pidä koko päivää.

Nyt Slogin topit ovat mieleen.

Vierailija
40/106 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi. 

Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä. 

Mulla 75 ympärys changella, ehdottavat 70 vaikka olen lihava 90 kg. Otin kuitenkin 75. Eli 75DD aina liivit changelta. No yhdet laittaa kainalon läheltä ihon verille mut en saanu palauttaa vaikka siinä sellainen pleksi. Ostin kymmeniä liivejä per kausi changelta mutta koska eivät antaneet rahoja takaisin noista joissa jotain pleksiä niin en osta enää ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi