Ärsyttää- rintaliivikauppa tuputti TAAS vääränkokoiset liivit
Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.
Kommentit (106)
Itse käyn rintsikkakaupassa ja pyydän myyjää katsomaan, että rintaliivit todella sopivat. En häpeä yhtään, kun myyjä tulee pukukoppiin kattelemaan. Joskus ehdottaa toista mallia tai sanoo, että on ympärysmitaltaan liian suuri. Ostan sen verran kalliita rintsikoita, että ne pitää olla prikulleeen justiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.
Vika ei ole liiveissä vaan siinä, että sun tissit on loppupeleissä sellaiset etteivät standardimitoitetut liivit sovi sulle. Kannattaisko pienentää? Varmasti muutenkin järkyttävät niska-hartiakivut ilman että vielä kupit hiertää sieltä ja olkaimet täältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole liiveissä vaan siinä, että sun tissit on loppupeleissä sellaiset etteivät standardimitoitetut liivit sovi sulle. Kannattaisko pienentää? Varmasti muutenkin järkyttävät niska-hartiakivut ilman että vielä kupit hiertää sieltä ja olkaimet täältä?
Ihan uteliaisuudesta, minkä kokoisina pidät koon 65F rintoja? Tältä näyttävät tuon kokoiset tissit, kun on oikean kokoiset liivit kyseessä
https://2cakesonaplate.wordpress.com/2016/06/22/lingerie-review-ewa-bie…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse mahtua johonkin standardiin, että pitäisi jossain leikkauksessa käydä, että mahtuisi kaupan liiveihin. Lisää isompia kokoja kauppoihin pikemminkin. Isot rinnat eivät välttämättä merkitse niska-hartiakipuja, jos nainen on voimakasrakenteinen, harteikas. Mulla on Changen liivit kokoa 85L, ei kipuja rintojen tähden. Oon tilannut netistä, väärän kokoiset ovat olleet, muista liivikaupoista en löydä kokoani tai jos satun löytämään, ovat järkyttävän hintaisia.
Ite olen super tyytymätön changeen, sain sieltä liian tiukat ja oikeesti tissit litistävät liivit. En muutenkaan toppauksia käytä, mutta kun koko on vaatimaton 75B, haluan että liivit nostaa tissejä ja saa näyttämään hyviltä. Ei tissivakoa, mutta että näyttää tissit napakalta. Changessa myyjä laittoi koittamaan ihan kamalia liivejä: liian tiukat, kupissa tuskin mitään kaarta/muotoa ja oli varmaan lautasen kokoinen. Teki tisseistä olemattomat, tuntui ikävältä. Myyjä kurkkasi koppiin, sanoi:"nää on hyvät, viedään kassalle". Ööh, ei kiitos. Lopulta löysin h&m liivit, täydellinen istuvuus, ei myyjän apua ja hinta alle 20€🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, minkä kokoisina pidät koon 65F rintoja? Tältä näyttävät tuon kokoiset tissit, kun on oikean kokoiset liivit kyseessä
https://2cakesonaplate.wordpress.com/2016/06/22/lingerie-review-ewa-bie…
65F tai edes 75F ei ole todellakaan mikään jumbokuppi, josta olisi mitään tarvetta alkaa leikkaamaan puolet pois. Jos olisi 5> kokoa suurempi niin ehkä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.
Huomaa myös, että liikkeet ovat tuputtaneet ylijäämäkokoja ihmisille.
Mistäs lähtisin etsimään 70G tai 75E liivejä? Kympillä? Ostan heti kymmenet. :D
Kyllä tässä ketjussa huomaa kellä on pienet tissit kun päästää tuommoisia kympin liivit aivopieruja.
Tämä on vähän sama kun joku välittää kun ei ole varaa halpoihin laseihin ja joku tulee kertomaan kuinka koko ajan on mainoksia että kolmet lasit parilla kympillä ja silmien tarkistus kaupan päälle. Ja kuinka kehysaleja on koko ajan. Joo varmaan on jos ne perus linssit kelpaa mutta sitten kun on pakko ohentaa ja laittaa häpäisyn estoja jne niin hinta nousee ja tätä ei tajuta. Tai sitä että kehykset halvat ja linssit kalliit.
Eikä muuten auta aina edes se, että on pienet tissit, että vois ostaa kympin liivejä. Imetys vei muodon niistä vähistäkin ja jäljelle jäi nahkapussit, jotka eivät pysy liiveissä. Ketjuliikkeissä "tukevat" liivit tarkoittavat yleensä myös isoa kuppia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi.
Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä.
Siinä on vaan se, että jos ostat valmiiksi "sopivat" eli mukavat liivit, ne ovat ensimmäisen pesun jälkeen liian isot. Ja sitten se ympärysnauha nousee selästä ylös ja mitään tukea ei ole. Oikein mitoitetut liivit toimivat ilman olkaimiakin.
Ei liivikauppias voi myydä sinulle F65-kokoa, koska hänen valikoimissaan ei sellaisia ole. Sitten siinä käy juuri noin.
Liivejä sovittaessaan kannattaa myös istua. Siinä huomaa helpommin painavat kaarituet ja muut hankaluudet.
On se kumma, kun kuukautissuojiakin tehdään erimallisille, mutta ei rintaliivejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi.
Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä.
Siinä on vaan se, että jos ostat valmiiksi "sopivat" eli mukavat liivit, ne ovat ensimmäisen pesun jälkeen liian isot. Ja sitten se ympärysnauha nousee selästä ylös ja mitään tukea ei ole. Oikein mitoitetut liivit toimivat ilman olkaimiakin.
Missä myydään niin huonolaatuisia liivejä, että ne levähtävät jo ensimmäisessä pesussa? Kerro, minä haluan todella tietää, kun joudun ostamaan aina niin kalliit, että en todella välittäisi erehtyä ostamaan sellaisia.
Tilaan Cellbesiltä. Täydelliset mulle. Enkä ole tarvinnut palauttaa.
Marks&Spencerillä paras hinta-laatusuhde isojen kuppikokojen liiveissä, mutta EI Suomen myymälöissä, niiden valikoima on surkea! Tilaan suoraan Briteistä M&S:ltä ja koko 70G on aina sopiva. Suosittelen! 616
Minullakin kokemus että yleensä nämä liivikauppojen myyjät ovat niin "asiantuntijoita" etteivät vaan suostu myöntämään että asiakas tietää jo itse oman kokonsa. Sitten yritetään päteä että ei kun anna minä mittaan eikä sitten kehdata myöntää että oikeassahan se asiakas oli. Minulle yritettiin myös tuputtaa liian isoja liivejä tällaisen "asiantuntijan mittauksen" jälkeen. En ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten voi olla että mukao ikea koko on kaksinkerroin kainalossa ja koko ajan hiertää. Taidan jatkossa sanoa aina ei kiitos myyjien "avulle". Changesta niin kireitä liivejä ettei pysty hengittämään kunnolla sisään, Funky Ladystä kupit hiertää kainaloita ja todellakaan eivät istu vaan ovat liian suuret. *ituttaa koska ei olisi varaa ostaa hutiostoksia.. Mitähän tässä nyt sitten käyttäisi kun nykyisiä en pysty. :(
Saman ketjun liikkeessä kävin alkukesästä minäkin. Myyjä oli nuori ja ujo, tietysti duuniinsa koulutettu, ja teki työnsä kuten on käsketty. Ei tullut kauppoja. Heillä on kuulemma eri kokotaulukot kuin muilla. Kävelin saman kauppakeskuksen Tokmanniin ja ostin kahdet hyvät liivit tarjouksesta, eikä maksanut kuin murto-osan.
Lumingerie on vain kalliimpi versio brittiläisestä Bravissimosta, josta itse isoja kuppeja käyttävänä hankin liivini. Tai joskus vielä edullisemmin Bra Stopista.
Suosittelen lämpimästi tilaaaan liivit jatkodsa Lumingerien verkkokaupasta. Kokolaskuri on todella paikkansa pitävä, hinnat maltilliset laatuun nähden (40-50€ saa jo hyvät ja kauniit), palautusoikeus ja supernopea asiakaspalvelu. En mee enää ikinä sovituskoppiin hikoilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, jos ne mukavilta tuntuvat liivit lörpähtää pedussa, sitten voi siirtyä seuraavaan hakaspariin, mun kaikissa rintsikoissani on kolme hakasparia leveydensäätöä varten. Kannattako ostaa liivit, joiden kanssa pitää kärsiä puoli vuotta, ennen kuin ne on sopivat? Arvaan, että monella jää kärsimättä ja liivit pitämättä niin, että niitä saisi edes kymmentä kertaa pestyä.
Ostin erikoisliikkeestä yhdet tosi hyvät ja kauniit liivit.Olivat todella istuva malli ja mukava päällä.samaa merkkiä ei sitten enään ollut kun menin samaan liikkeeseen uudellen.Myyjä vakuutteli minulle sopivan toisen mallin, ostin sitten, mutta ihan huono ostos.Epämukava päällä ja puristaa, en ole voinut niitä pitää.Löysin sitten ihan Kärkkäiseltä sopivan mallin ja merkin.Näitä liivejä olen ostanut sitten varmaan kymmenet, aina varma valinta eikä tarvi edes sovittaa kun ottaa saman koon.Ja parasta hinta noin 25 eur.
Pakko kommentoida, että <3 Turun stockan liiviosaston myyjät jo vuosien ajalta.
Cittarista ostin 7 eurolla/kpl useammat. :)