Ärsyttää- rintaliivikauppa tuputti TAAS vääränkokoiset liivit
Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Parhaat liivit olen ostanut Tokmannilta tai Prismasta. Siellä saa rauhassa katsoa oikeaa kokoa eikä tarvi kuunnella sitä lässytystä liian isosta ympäryksestä. Onhan se totta, että nuo markettien liivit ei ole huippulaatua ja löystyvät käytössä kohtuu nopeasti. Mieluummin kuitenkin ostan SOPIVAT, halvat liivit muutaman kerran vuodessa kuin lähemmäs satasen maksavat käyttökelvottomat ja puristavat liivit.
Juuri piti tulla kommentoimaan samaa, mutta ehdit ensin.
Kaikki "alan ammattilaisten ladyliikkeet" käyty läpi ja käsi sydämellä -- elämäni paras liiviostos Tokmannilta . Istuvat kehoon hyvin, tukevat ja kaiken lisäksi kohtuuhintaiset. Sai rauhassa vertailla kokoja ja malleja, sovittaa ja valita sopivimmat.
Haen takuuvarmasti toiset samanlaiset.
Paras vinkki sovituksessa on vanha klassikkko: kumarru ja aseta rinnat kuppeihin, sitten suorista selkä ja katso ettei jää makkaroita - ei selkään eikä kainaloihin. Sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi.
Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä.
Mulla 75 ympärys changella, ehdottavat 70 vaikka olen lihava 90 kg. Otin kuitenkin 75. Eli 75DD aina liivit changelta. No yhdet laittaa kainalon läheltä ihon verille mut en saanu palauttaa vaikka siinä sellainen pleksi. Ostin kymmeniä liivejä per kausi changelta mutta koska eivät antaneet rahoja takaisin noista joissa jotain pleksiä niin en osta enää ikinä.
Mikä hiton pleksi?
ite menisin kyllä palauttamaan ihan sama vaikka on käytetyt
Sovittaessa liivejä pue ne yllesi kuten linkin videossa näytetään. Eli kumarru eteenpäin, kouraise kainalosta asti rinta sinne kuppiin ja varmista, että kaarituki on oikealla kohdallaan heti rinnan alla. Jos jostain kohtaa yhtään tursuaa tissiä yli kupin, on kyseessä liian pieni kuppi.
http://www.curvykate.com/blog/this-little-trick-is-the-only-way-to-know…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi.
Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä.
Mulla 75 ympärys changella, ehdottavat 70 vaikka olen lihava 90 kg. Otin kuitenkin 75. Eli 75DD aina liivit changelta. No yhdet laittaa kainalon läheltä ihon verille mut en saanu palauttaa vaikka siinä sellainen pleksi. Ostin kymmeniä liivejä per kausi changelta mutta koska eivät antaneet rahoja takaisin noista joissa jotain pleksiä niin en osta enää ikinä.
Mikä hiton pleksi?
joku kova muovi saumasta. Ei auttanut reklamaatioon.
Olen kokoa 75H ja olen aina ostanut liivini erikoisliikeestä. Ja saanut erittäin hyvin istuvat liivit, joita ei oikeastaan edes huomaa päällä, asiantuntevan palvelun kera. Myyjä, vaikka olisi kuinkakin asiantunteva, ei voi kuitenkaan tietää, miltä liivit tuntuvat asiakkaan päällä, joten lopullinen vastuu istuvuudesta on aina ostajalla.
Pidän sovituskopissa valitsemiani liivejä päällä , puseron kera, jotta näen , miltä ne näyttävät vaatetettuna ja liikun siellä kopissa eri tavalla, kiireettömästi . Näin huomaan, tuntuvatko liivit mukavilta päältä.
Kyse on kuitenkin melko kalliista tuotteesta, joten haluan olla varma, että liivit sopivat.
Meidän naisten rinnat ovat paitsi eri kokoa, myös eri malliset. Kun löydät merkin, joka tuntuu hyvältä päällä, pitäydy siinä, ellet liho/laihdu merkittävästi.
PrimaDonnan liivit olen huomannut parhaiten itselleni sopiviksi (englantilaiset) , kun taas ranskalaiset liivit merkistä huolimatta eivät lainkaan tunnu hyvältä eivätkä istu (pari hutiostosta nuorempana).
Mä ostan rintaliivit Lindexiltä. Mulla on mustana, beigeä ja harmaana samat liivit. Perusmalleja, joista hyvin kokoja ja plussana t-paitaliivit. Hinta 25e max eikä kukaan tunge sovituskoppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.
Huomaa myös, että liikkeet ovat tuputtaneet ylijäämäkokoja ihmisille.
Mistäs lähtisin etsimään 70G tai 75E liivejä? Kympillä? Ostan heti kymmenet. :D
Kyllä tässä ketjussa huomaa kellä on pienet tissit kun päästää tuommoisia kympin liivit aivopieruja.
Tämä on vähän sama kun joku välittää kun ei ole varaa halpoihin laseihin ja joku tulee kertomaan kuinka koko ajan on mainoksia että kolmet lasit parilla kympillä ja silmien tarkistus kaupan päälle. Ja kuinka kehysaleja on koko ajan. Joo varmaan on jos ne perus linssit kelpaa mutta sitten kun on pakko ohentaa ja laittaa häpäisyn estoja jne niin hinta nousee ja tätä ei tajuta. Tai sitä että kehykset halvat ja linssit kalliit.
Mun 70 vuotiaalle äidille väkisinmyytiin myös alusvaateliikkeessä kalliit vääränkokoiset liivit. Pitäisi olla kokoa 60H, pienikokoinen kun on. Myyjä oli pakottanut hämmentyneen äitini ostamaan 70 ympärysmitalla liivit, kuppikokoa en nyt muista. Liivit pyörii ympyrää päällä ja kupit ei pysy paikoillaan. Äitini yleensä osaa pitää puolensa, mutta oli ollut niin hämmentynyt myyjän päsmäröinnistä.
Itse olen opetellut jo vuosia sitten mittaamaan itse liivikokoni. Löydän istuvia rintsikoita siis helposti. Ja yllättävän paljon vaikuttaa liivimerkki eli samat koot eivät aina toimi eri merkeillä. Siksi sovitankin yleensä "uudet merkit", jos mulla ei niitä aiemmin ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.
Mistä saa kympillä kokoa 60g?
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mä olen aikuisena osatnut yhdet väärän kokoiset liivit ammattiliikkeestä, nekin tietäen olevan väärää kokoa. Malli oli pakko saada juhliin ja tuon yhden päivän menee kyllä huonolla koolla.
Pikkukaupungin liiviliikkeen myyjä ei edes mitannut, toi näppituntumalla oikean kokoiset.
Changeen en enää mene, siellä ei ole minulle sopivaa mallia.
Sokos ja Stockman myy hyvällä valikoimalla, harmi vain että näissä minua katsotaan nenän vartta pitkin. Ilmeisesti en näytä kohderyhmään kuuluvalta? Apua ei saa, mutta aikaa on seurata kahden rivin päästä tekemisiäni..
Hyvä näin, nämä kokemukset pakottivat pikkukylän myyjän luo. Loistava oli palvelu!
Minä olen jo reilusti aikuinen myös ja changesta ja funky ladystä en osta mitään. Todella päällekäyvät myyjät, ei mitään hajua asiakaspalvelusta. Olen myös löytänyt Sokokselta ja Stokkalta ja aikaisemmin Anttilasta liivejä. Seuraavaksi ajattelin ruveta tilaamaan netistä saksalaisia ja ruotsalaisia liivejä. Minä olen kyllä saanut ihan hyvää palvelua tarvittaessa stokkalla ja sokoksella. En ole mikään hienohelma vaan ihan tavallinen rennosti pukeutuva tytöntyllerö. Yleensä en kyllä kaipaa palvelua vaatekaupassa, koska tiedän itse mistä tykkään ja myös sen mikä sopii minulle. Useimmilla myyjillä ei ole hajuakaan siitä minkälaiset vaatteet sopivat lyhyelle omenavartalolle. Kai ne on opetettu opastamaan missivartaloita, joille sopii vaikka roskasäkki vyöllä kiristettynä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokoa 75H ja olen aina ostanut liivini erikoisliikeestä. Ja saanut erittäin hyvin istuvat liivit, joita ei oikeastaan edes huomaa päällä, asiantuntevan palvelun kera. Myyjä, vaikka olisi kuinkakin asiantunteva, ei voi kuitenkaan tietää, miltä liivit tuntuvat asiakkaan päällä, joten lopullinen vastuu istuvuudesta on aina ostajalla.
Pidän sovituskopissa valitsemiani liivejä päällä , puseron kera, jotta näen , miltä ne näyttävät vaatetettuna ja liikun siellä kopissa eri tavalla, kiireettömästi . Näin huomaan, tuntuvatko liivit mukavilta päältä.
Kyse on kuitenkin melko kalliista tuotteesta, joten haluan olla varma, että liivit sopivat.
Meidän naisten rinnat ovat paitsi eri kokoa, myös eri malliset. Kun löydät merkin, joka tuntuu hyvältä päällä, pitäydy siinä, ellet liho/laihdu merkittävästi.
PrimaDonnan liivit olen huomannut parhaiten itselleni sopiviksi (englantilaiset) , kun taas ranskalaiset liivit merkistä huolimatta eivät lainkaan tunnu hyvältä eivätkä istu (pari hutiostosta nuorempana).
PrimaDonna on belgialainen merkki, ei englantilainen. Käyttää kokomerkinnöissään eu-mitoitusta, joka eroaa englantilaisesta kokomitoituksesta.
Itse iskin mitat Lumingerien asiakaspalveluun ja koon joka on lähes oikea = samana päivänä sähköpostissa oli liuta ehdotuksia ja kerralla meni nappiin koko tilaus!
Esimerkiksi mitta rinnan alta on 88cm ja päältä 126cm -> kokolaskuri käskee tarkistamaan mitat. Käytän kokoa 85 L/M.
En voi kuin suositella tuota verkkokauppaa :)
Myyjä alkoi nauraa, kun sanoin kuppikokoni olevan 90b ja että käytän yleensä jatkopaloja
"ei tuommoista kokoa kuule oo!"
Sitten kun päästiin sovittamaan " onpa leveä selkä! Ei nämä nyt ole hyvät.. eikä nämä.. ootas.. entä nämä".. Nöyryyttävä kokemus :(
t. leveäselkäinen minitissi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PrimaDonna on belgialainen merkki, ei englantilainen. Käyttää kokomerkinnöissään eu-mitoitusta, joka eroaa englantilaisesta kokomitoituksesta.
Kiitos tiedosta, olen vuosia luullut niitä englantilaisiksi, siitä saakka, kun ensimmäiset ostin:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ketjussa huomaa kellä on pienet tissit kun päästää tuommoisia kympin liivit aivopieruja.
Tämä on vähän sama kun joku välittää kun ei ole varaa halpoihin laseihin ja joku tulee kertomaan kuinka koko ajan on mainoksia että kolmet lasit parilla kympillä ja silmien tarkistus kaupan päälle. Ja kuinka kehysaleja on koko ajan. Joo varmaan on jos ne perus linssit kelpaa mutta sitten kun on pakko ohentaa ja laittaa häpäisyn estoja jne niin hinta nousee ja tätä ei tajuta. Tai sitä että kehykset halvat ja linssit kalliit.
Ehkä jotakin 75 B:tä voi hyvällä tuurilla löytääkin mutta Lindexillä ei näytä edes olevan C-kuppia suurempaa, D-kupitkin kaikki loppu varastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Minulla on liivit kokoa 75F/G ja näkö luokkaa -6, joten allekirjoitan molemmat.
Tosin häpäisyn estoa en ole saanut linsseihini rahallakaan :D
Itse tilaan seuraavaksi VIctorias Secretit vai onko heillä jo myymälä Suomessakin. Ainakin koot näyttivät riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne suositellun napakat rintsikat edes terveelliset? 12 tuntia päivässä puristava vanne ympärillä?
Lähdetäänkö polttamaan roviolla rintaliivejä niinkuin 60- luvulla äitimme/isoäitimme? Vapautus kahleista?!!
Ei ole. Voivat aiheuttaa mm. kuopan selkä- tai kylkilihaksiin, hankaumia, ihottumaa...
Tätä itsekin epäilen, mahdollisesti muutenkin epäsopivan mallin lisäksi. Aiemmin olin 65 ympärystä, tämä myyjä yritti antaa 80! Toi sitten 75, joka varmaan liian suuri, koska kupit hiertävät kainaloista ja olkaimet liian sivulla.