Ärsyttää- rintaliivikauppa tuputti TAAS vääränkokoiset liivit
Liivit olleet pari päivää käytössä. Aiemman 65F tilalle 75F. Nyt kupit painavat kainaloita, rintojen alta luita ja olkaimet valuvat. Myyjä kehotti hankkimaan kumiset pidikkeet. Hankinkin ja ne ovat hautoneet ihon syville finneille / ihon rikki. Olipa taas hutiostos. :/ Mietin voiko oma kokoni olla muka kasvanut noin paljon niin ei tosiaan ole. Kun olkaimet vetää normaaliin paikkaan, kupit menevät poimulle. Kainaloihin sattuu koko ajan ja liivit hankaa. En voi kuin itkeä ja nauraa kun suositellaan menemään liivikauppaan "ammattilaisten" mitattavaksi. Huoh. Helsingistä tarttui mukaan nämä täysin epäsopivat liivit.
Kommentit (106)
Sama homma, Raision Myllyn Changen liikkeessä. Myyjä onnistu myymään liian pienet liivit. Sanoin jo sovituskopissa, etten pidä jos liivit puristavat, mutta myyjä tiesi paremmin rintojeni koon. Nyt on sitten liivit, mitkä kiristävät ja kaikenlisäksi rinnat tursuavat liiveistä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Lumingerie on vain kalliimpi versio brittiläisestä Bravissimosta, josta itse isoja kuppeja käyttävänä hankin liivini. Tai joskus vielä edullisemmin Bra Stopista.
Lumingerien etuna on ilmainen palautus. Alennus- tai poistomyynnistä voi löytää hinnaltaan ihan edullisiakin liivejä. Itse käytän sekä lumingerieta että brittiläisiä kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.
Huomaa myös, että liikkeet ovat tuputtaneet ylijäämäkokoja ihmisille.
Mistäs lähtisin etsimään 70G tai 75E liivejä? Kympillä? Ostan heti kymmenet. :D
Kyllä tässä ketjussa huomaa kellä on pienet tissit kun päästää tuommoisia kympin liivit aivopieruja.
Tämä on vähän sama kun joku välittää kun ei ole varaa halpoihin laseihin ja joku tulee kertomaan kuinka koko ajan on mainoksia että kolmet lasit parilla kympillä ja silmien tarkistus kaupan päälle. Ja kuinka kehysaleja on koko ajan. Joo varmaan on jos ne perus linssit kelpaa mutta sitten kun on pakko ohentaa ja laittaa häpäisyn estoja jne niin hinta nousee ja tätä ei tajuta. Tai sitä että kehykset halvat ja linssit kalliit.
Ot, mutta mäkin alan käyttämään laseja, jos niillä voi estää muhun kohdistuvan häpäisyn!
Vierailija kirjoitti:
Mulle myytiin myös eri tavalla epäsopivat Change-liikkeessä. Mulla oli ennestään päällä mieleiset 80 D kokoa olevat liivit. Samaa kokoa kyselin, mutta myyjä otti esiin mittanauhan ja mittasi - ympärys 79 cm, hänestä siis pitää ostaa ympärysmittaa 70 cm... Ja kuppi nyt täytyy olla PALJON isompi.
Kun liivejä kokeiltiin, minusta ympärysnauha oli erittäin tuskallisen kireä ja puristi läskiä pussukoiksi selkään. Sanoin että tämä on kyllä liian pieni ympärysmitta, mutta myyjä piti luennon siitä miten ihmiset käyttää liian isoja ja ympäryksen pitää olla napakka. Lähdin kaupasta 70 H kokoisten liivien kanssa. Mutta ei noita ole pystynyt käyttämään, kun ei pysty edes hengittämään niin kireissä kuristusliiveissä.
Minulle on myyty Kapin Changessa liian pienet liivit, jotka iskivät rintojen sivuille läskiä. Ei koskaan vastaavaa esimerkiksi Triumphin HYVISSÄ liiveissä.
Change-ketju kannattavaksi - väärän kokoisia rintaliivejä naisille?
Minä olen saanut liiviliikkeessä hyvää palvelua. Sovitin kolmea myyjän tuomaa liiviä. Mikään niistä ei ollut täydellisen istuva. Lähdin ilman uusia liivejä pois, mutta myyjä tilasi erilaisia liivimalleja sovitettavaksi. Ei ollut ketjuliike.
Olen tähän asti luottanut Helsingin Stokkan rintaliivimyyjiin. Olen syntynyt 50-luvulla, joten tissit, kauniisti sanottuna, roikkuvat. Lisäksi olen kokoa 70 D, eikä sopivia liivejä ole ollut helppo löytää. Paras malli minulle on jo pitkään ollut niin sanottu balconette. Jostakin kumman syystä sieltä Stokkalta ei ole kuitenkaan löytynyt oikean mallisia, riittävän kohottavia, rintaliivejä. Olenkin luullut, että minun on alistuttava pitkin rintakehää roikkuviin mummoihini, joiden seurauksena yksikään pusero ei näytä enää miltään. Jostakin oikusta päätin käydä katsomassa, löytyisikö Mark & Spenceriltä sopivia rintaliivejä. Olen edelleen ihmeissäni, kun törmäsin oikeasti kohottaviin balconette -tyyppisiin liiveihin, joihin mummoni solahtavat kauniisti, eivätkä pursuile sinne, tänne. Nämä uudet Mark & Spencerin rintaliivit on vielä nätitkin! Olin jo täysin alistunut kohtalooni niitten Stokkan tätien holhouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 euroa liiveistä? Voi ei. Ostakaa tavallisista liikkeistä, niin pääsette tarjouksessa vaikka kympillä.
Huomaa myös, että liikkeet ovat tuputtaneet ylijäämäkokoja ihmisille.
Mistäs lähtisin etsimään 70G tai 75E liivejä? Kympillä? Ostan heti kymmenet. :D
Ihan kympillä et saa, mutta Lindexillä ja Cubuksella on aika hyvä valikoima isompiakin kuppikokoja. Itse ostin just Cubukselta 70G-kokoiset liivit. Maksoi muistaakseni 17,90.
Minä olen myös ostanut Changesta monet vääränkokoiset liivit, jotka ovat sovituskopissa tuntuneet hyvältä, mutta käytössä kiristäneet ja tissit ovat niistä pursuilleet ulos.
Sen verran kuitenkin on pakko kehaista Kampin Changen myyjää, että hän kerran suositteli minua kokeilemaan kokokuppista, toppaamatonta liiviä. Olen aina vaan kokeillut/ostanut topattuja balconette-mallisia enkä edes vilkaissut toppaamattomia (koska en tykkää, että nännit näkyy paidan läpi). Kaiken lisäksi ne kokokuppiset ovat mielestäni rumia, mummotyylisiä liivejä. Mutta niin vaan kävi, että tuo olikin minulle sopiva malli! Eikä päällä ollenkaan mummomainen vaan kaunis ja seksikäskin. Ei niistä nännitkään pääse näkymään läpi, ellei sitten ole ihan ohut paita. Tuon kokeilun jälkeen olen käynyt ostamassa useat samanlaiset lisää, tosin en 65-ympärysmitalla, jota minulle aina yrittävät tyrkyttää, vaan 70-kokoiset. Suosittelen kokeilemaan siis tätäkin mallia!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös ostanut Changesta monet vääränkokoiset liivit, jotka ovat sovituskopissa tuntuneet hyvältä, mutta käytössä kiristäneet ja tissit ovat niistä pursuilleet ulos.
Sen verran kuitenkin on pakko kehaista Kampin Changen myyjää, että hän kerran suositteli minua kokeilemaan kokokuppista, toppaamatonta liiviä. Olen aina vaan kokeillut/ostanut topattuja balconette-mallisia enkä edes vilkaissut toppaamattomia (koska en tykkää, että nännit näkyy paidan läpi). Kaiken lisäksi ne kokokuppiset ovat mielestäni rumia, mummotyylisiä liivejä. Mutta niin vaan kävi, että tuo olikin minulle sopiva malli! Eikä päällä ollenkaan mummomainen vaan kaunis ja seksikäskin. Ei niistä nännitkään pääse näkymään läpi, ellei sitten ole ihan ohut paita. Tuon kokeilun jälkeen olen käynyt ostamassa useat samanlaiset lisää, tosin en 65-ympärysmitalla, jota minulle aina yrittävät tyrkyttää, vaan 70-kokoiset. Suosittelen kokeilemaan siis tätäkin mallia!
Topattujen liivien kupit ovat muodoltaan lähes aina hyvin matalia ja verrattain laakeita, ja siten aika harvalle rinnanmuodolle sopivia. Tästä merkkinä on mm. hyvin yleisesti nähty tyhjä tila kupin yläosassa, joka ei välttämättä johdukaan liian isosta kuppikoosta, vaan yksinkertaisesti väärän mallisesta kupista omaan rintaan nähden. Sitten virheellisesti otetaan pienempi kuppi korjaamaan asiaa, joka tuo sitten mukanaan kaikkia muita istuvuusongelmia (ns.kainaloläskiä, rintojen pursuilua kupeistaan, painavia kaaritukia, kaarituet töttöttää irti rintalastasta...).
Kaikista parhaan istuvuuden saa toppaamattomalla, useammasta palasta ommellulla kupilla. Itse en voi enkä halua topattuja käyttää lainkaan, ne tuntuvat päällä ikäviltä ja niiden istuvuus on huono.
Miten tiedätte koon noissa ulkomaisissa nettikaupoissa? Bravissimo vaikutti hyvältä mutta tuntuu että liivien sopivuus on ihan mallista kiinni.. Esim changelta vain balconettemalli sooii mulle.
Shock absorberit ostan aina netistä koska suomessa vain harvoin tarjouksessa järkihinnoissa..
Liivien ostaminen on kyllä tosi vaikeaa kun rintojen muotoja on niin monenlaisia. Itselläni on jotenkin tosi vaikean muotoiset rinnat. Koko on 70H, mutta rinnat on sellaiset laajat ja lattanat. Käytännössä solisluiden alapuolelta heti alkaa rintakudos kohoamaan kohti tissejä, jotka ovat pisaran muotoiset ja kaukana toisistaan sivulla. Useimmat liivit on tehty tissinmuodolle, jossa on muuten lattealla rintakehällä tietyssä kohtaa puolipallomaiset rinnat. Niinpä kun minä pistän tämmöiset päälle, sitä laajemmalla olevaa rintakudosta tursuaa joka puolelta vaikken ole ylipainoinen yhtään, eikä isompi kuppi ole useissa malleissa ratkaisu, koska sitten kuppiin jää tyhjää koska rintani ovat aika lattanat.
Onneksi joissain malleissa on erityisesti kokokupillisissa sopivia, samoin puolalaisen Nessan mallit sopivat aika hyvin - ja ovat plussana kohtuu edullisia. Eipä sitä juuri tule seikkailtua uusien merkkien kanssa kun pettymysriskit on niin suuret.
Ikuinen piina tämä sopivien liivien löytäminen. Naisten pitäisi saada verovähennystä näistä kustannuksista! Itse käytin vuosia vääränkokoisia liivejä kun siihen aikaan isompia kuppeja löytyi vain jos ympärysmittakin oli iso. D oli yleisesti suurin kuppikoko. Ostin jopa 90D kokoisia. Sitten eräs kiva Stockan myyjä tarjosi sovitettavaksi liivit kokoa kertomatta ja ne olivatkin parhaat ikinä. Koko oli 75F eli ihan eri kuin mitä olin ennen ominpäin ostanut. Kyllä minulle ainakin sopivat napakammat liivit ja nykyisin onneksi kuppikokojakin löytyy. Suosin kauniita ja naisellisia malleja ja suosikkejani ovat Freya, Fantasie, Chantelle ja Prima Donna. Liikkeitä joissa käyn, ovat Funky Lady ja Sokos, molemmissa hyvä palvelu ja minulle sopivat valikoimat. Changen mallit eivät minulle sovi ollenkaan. Useissa ranskalaisissa liiveissä olisi kauniita malleja, mutta liikkeiden valikoimissa rajoitetusti kokoja. Jokaisen on vain löydettävä itselleen sopivat mallit, ei onnistu muuta kuin sovittamalla ja käyttökokemuksella. Onnea vain meille kaikille ihanillle ja erimallisille naisille sopivien liivien metsästykseen. Parhaat ovat sillloin kun istuvat eivätkä hankaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Liivien ostaminen on kyllä tosi vaikeaa kun rintojen muotoja on niin monenlaisia. Itselläni on jotenkin tosi vaikean muotoiset rinnat. Koko on 70H, mutta rinnat on sellaiset laajat ja lattanat. Käytännössä solisluiden alapuolelta heti alkaa rintakudos kohoamaan kohti tissejä, jotka ovat pisaran muotoiset ja kaukana toisistaan sivulla. Useimmat liivit on tehty tissinmuodolle, jossa on muuten lattealla rintakehällä tietyssä kohtaa puolipallomaiset rinnat. Niinpä kun minä pistän tämmöiset päälle, sitä laajemmalla olevaa rintakudosta tursuaa joka puolelta vaikken ole ylipainoinen yhtään, eikä isompi kuppi ole useissa malleissa ratkaisu, koska sitten kuppiin jää tyhjää koska rintani ovat aika lattanat.
Onneksi joissain malleissa on erityisesti kokokupillisissa sopivia, samoin puolalaisen Nessan mallit sopivat aika hyvin - ja ovat plussana kohtuu edullisia. Eipä sitä juuri tule seikkailtua uusien merkkien kanssa kun pettymysriskit on niin suuret.
Kuulostaa, että sinulla on ns. shallow breasts. Lue tämä blogipostaus aiheesta
http://www.venusianglow.com/2013/03/examples-of-shallow-breasts-nsfw.ht…
ABraThatFits on erinomainen tietolähde rintsikkaongelmaisille, varsinkin tuo beginners guide jossa on hyvät mittausohjeet kuppikoolle sekä tietoa eri mallisista rinnoista yms. Sillä kupin mallilla on ihan yhtä suuri merkitys rintsikan istuvuudelle kuin oikealla koollakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei liivikauppias voi myydä sinulle F65-kokoa, koska hänen valikoimissaan ei sellaisia ole. Sitten siinä käy juuri noin.
Liivejä sovittaessaan kannattaa myös istua. Siinä huomaa helpommin painavat kaarituet ja muut hankaluudet.
On se kumma, kun kuukautissuojiakin tehdään erimallisille, mutta ei rintaliivejä.
Kyllä niitä rintaliivejä tehdään satoja eri malleja, mutta naiset ostavat yleensä topattuja malleja, joiden kuppimallit ovat valmistusprosessista johtuen kovin samanlaisia riippumatta merkistä. Kokeilkaa kangaskuppisia, toppaamattomia liivejä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tiedätte koon noissa ulkomaisissa nettikaupoissa? Bravissimo vaikutti hyvältä mutta tuntuu että liivien sopivuus on ihan mallista kiinni.. Esim changelta vain balconettemalli sooii mulle.
Shock absorberit ostan aina netistä koska suomessa vain harvoin tarjouksessa järkihinnoissa..
Joskus käyn rintsikkaliikkeissä sovittamassa ja tilaan sitten netistä halvalla. Välillä taas tilaan useamman koon ja palautan epäsopivat, ulkomailta tilattaessa palautus on maksettava itse, mutta on ne liivit paljon halvempia. Toisinaan googlaan ko. rintsikkamallin/koon+review (esim panache jasmine 30G review), näin löytyy alusvaateblogeja joita tutkimalla voi saada vinkkiä liivin sopivuudesta itselle. Suomalaisella Lumingeriella on ilmaiset palautukset, mutta muuten kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liivikauppias voi myydä sinulle F65-kokoa, koska hänen valikoimissaan ei sellaisia ole. Sitten siinä käy juuri noin.
Liivejä sovittaessaan kannattaa myös istua. Siinä huomaa helpommin painavat kaarituet ja muut hankaluudet.
On se kumma, kun kuukautissuojiakin tehdään erimallisille, mutta ei rintaliivejä.
Kyllä niitä rintaliivejä tehdään satoja eri malleja, mutta naiset ostavat yleensä topattuja malleja, joiden kuppimallit ovat valmistusprosessista johtuen kovin samanlaisia riippumatta merkistä. Kokeilkaa kangaskuppisia, toppaamattomia liivejä.
En halua et nännit paistaa toppaamattomista liiveistä!
Jos se oli sellanen pikku vinkki..........
Ostan aina Lindexiltä. Joskus menee kauan sovitettaessa, mutta aina olen löytänyt hyvin istuvat. Tykkään erityisesti siitä Ella Mae- mallistosta. Parhaat imetysliivitkin on sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan Changen mielestä koko on 65F ja niissä siis vaikeuksia jopa hengittää, jäivät kahdet lioivit käyttämättä sen takia. Funky Lady totesi että kaikkien liivien olkaimet valuvat vartalon muodostami johtuen. Kas ettei epäsopivista liiveistä johtuen... Liivit todella hankaavat kainaloista ja hiertämisen tuntee koko ajan. Sanoin että mielestäni pienempi kuppi oli parempi niin ei, myyjän mielestä 75F on minun kokoa. Kaipa asiakkaalle täytyy saada myytyä jotakin, sama sopiiko vai eikö. Minun on ollut hankala löytä liivejä, mutta halvempi tehdä hutiostoksia vaikka H&M:llä kuin rintaliiviliikkeessä. Seuraavat tilaan netistä. Ap
Voisitko nyt selventää, että miksi aloitusviestissä lukee että 75F puristaa kun oikea kokosi on 65F? Miten isompi koko voi puristaa enemmän?
Ja tuossa viestissä nyt sitten sanot, että Changen mielestä koko oli 65F, viestin lopussa kuitenkin sanot että myyjän mielestä oikea koko oli 75F.
Eli kumpi nyt on siis oikea kokosi, ja kumpaa myyjä tuputti? En ymmärrä kun koko ajan sekoitat nuo koot keskenään.
No ei se seuraavaan hakaspariin siirtyminen mulla ole kiristänyt lörpähtäneitä liivejä tarpeeksi, niskaa kohden menevät silti vaikka laittaisi viimeiseen hakaseen. Jos on vahingossa ostanut liian kireät liivit, voi käyttää niitä jatkopaloja kunnes ovat venyneet tarpeeksi.