Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kerrotaan erikoisia pohjaratkaisuja ym. hassuja rakennelmia, mihin olet asunnoissa törmännyt

Vierailija
02.08.2017 |

Myytäviä asuntoja katsoessa kyllä välillä miettii että millä idealla joku todella typerä ratkaisu on tehty.
Listaan niitä mihin te olette törmännyt.

Kommentit (537)

Vierailija
261/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa toinen wc kellarissa ja toinen master bed roomissa.

Joitakin vuosia sitten eräässä asuntomessutalossa yläkerran ainoaan vessaan pääsi vain menemällä yhteen makuuhuoneeseen, jonka yhteyteen tuo mukavuuslaitos oli muka fiksusti sijoitettu. Tuon talon yläkerrassa oli siis useampi makuuhuone.

Seinäjoen asuntomessuilla näytti ainakin kuvien mukaan erään talon yläkerran levyinen parveke olevan vain yhden sinne avautuvan makuuhuoneen asukkaan käytössä. Parvekkeelle vei siis vain yksi ovi tuosta yhdestä makuuhuoneesta. Pohjakuvissa ja talosta otetussa kuvassa ei näkynyt muita parvekkeelle vieviä ovia, vaikka samalla seinustalla oli muitakin huoneita.

Fiksua tuo vain yksi ovi parvekkeelle, jos oli lapsiperheen asunto.

Vierailija
262/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus katsomassa vuokrakämppää, jossa kylppäri oli sinänsä hyvän kokoinen ja alle viisi vuotta sitten remontoitu, mutta ainoa pistoke oli sijoitettu suihkun seinälle! Sen hetkinen asukas oli teipannut pistokkeen umpeen. :D Tämä asukas oli siis muuttamassa pois ja piti itse asuntonäyttöä minulle vuokranantajan pyynnöstä. Kysyin että mihin sä sitten tuon pesukoneen kytket, kun sellainen kylppärissä kuitenkin oli... Kuulemma veti aina jatkojohdon pesukoneesta eteiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nykyiset kokolasiet parvekkeet.  Kerrostalot ovat kuin harakanpesiä, kun kaikkien parvekkeiden röytäläjät näkyvät alas kadulle ja vastapäisiin taloihin.

Ha ha ha! Viimeksi tänään katselin uuden kerrostalon parvekeseinämää ja sen ah niin esteettistä näkymää. Oli kuin olisi katsellut avattuihin romukomeroihin. Huvittaa nyt muistella, kuinka parvekelasitusten tullessa oli niin tarkkaa, ettei kukaan vain laita epäesteettisiä verhoja parvekkeelleen arkkitehdin visiota pilaamaan. Itsekin inhoan niitä vanhoja valoverhoja ja erityisesti sitä kaarevaa, kätevästi yläkapan ja salusiinit yhdistävää mallia, josta mieleeni tulee hautaustoimisto, mutta täyteen ahdettu/sisustettu akvaarioparveke on vielä pahempi näky.

Vierailija
264/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen angsti teillä on tuosta "pytty kylppärissä" -ratkaisusta? Sehän on ihan kätevä ja hyvä, että on se pytty siinä. Pääsee lapsetkin pissalle siihen, ettei pissaile lattialle pesulla. Suihkussahan se pissahätä just iskee helposti. Ja joskus sitä voi käyttää lisävessanakin, jos muut vessat on varattu. Ja kyllä, meillä on siinä ihan pieni lavuaari myös, että kakkakädet saa pestyä, jos ei ole suihkuun menossa. Ehkä, siis ehkä, jos olisi rahaa, niin laittaisin siihen jonkun osittaisen seinän eteen, mutta tällä mennään.

Minusta tuo lisäpytty on vaan bonus. Pitkulainen pesuhuone, jonka toisessa päässä pytty ja lavuaari sekä pyyhkeiden paikat ja toinen pää sitten peseytymistä varten. Enkä kyllä aikanaan tavallisessa kaksiossakaan kärsinyt, kun ainoassa vessassa oli suihku. Hyvin siinä peseytyi ja oli tilava kylppäri. Nyt on kaksi erillisvessaa kaksikerroksisessa talossa ja pesuhuoneessa kolmas pytty. Aika paljon pesuhuonepyttyäkin tulee käytettyä, kun se on lähempänä oleskelutiloista kuin lähteä yläkertaan, jos joku möhkii alakerran vessassa. Ei siinä kukaan kakalla istu, jos porukka saunoo. Ehkä pieni lapsi oman perheen kesken, muttei vieraiden läsnäollessa. Sitä varten on erilliset vessat.

Vierailija
265/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

z-- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessanpönttö kylpyhuoneessa on köyhä ja halpa ratkaisu. :'D ja niin ne perinteet jatkuu.

Ei meillä.

No totta kai se on säästöratkaisu. Tuskin kukaan ehdottomasti HALUAA vessanpönttöä sinne kylpyhuoneeseen. Useimmiten se on se säästöratkaisu, koska erillisen kakkosvessan rakentaminen tuntuu turhalta, se vie neliöitä ja vaatii rahaa. 

Useimmilla sitä rahaa ei ole loputtomasti, vaikka rakennuttaisi itse ison omakotitalon, se ei tarkoita että olisi upporikas. Yleensä sitä joutuu aina jostain tinkimään. Toinen vessa on yksi asia, mistä itse ilomielin tinkisin, kun ei se pönttö siellä suihkutilassa mitään haittaakaan, mitä nyt jonkun mielestä voi olla halparatkaisu. 

Hienoa että sinulla on rahaa rakentaa kaikki just sellaiseksi kuin haluat! :)

--

Yksi mitä itse inhoan on isot peilit kylppärissä ja makkarissa. En halua tuijottaa itseäni kun istun pöntöllä, mutta en myöskään halua tuijottaa itseäni kun makaan (tai teen jotain muuta...) sängyssä. Sellainen sängyn vieressä tai päädyssä menevä kokoseinän peiliovikaapista on oma kauhistus. Kuinka ihmiset kestää sellaista?

Mä ainakin haluan. Vessa kylppärissä on kätevä etenkin aamulla ja illalla suihkun aikaan. Kätevä myös saunan yhteydessä ennen saunaa.

Toki taloon tarvitaan myös toinen vessa. Mieluummin vaikka kaksi. Kuten kylpyhuoneitakin. Mutta pienessäkin asunnossa ottaisin ennemmin vessan kylppärin yhteyteen kuin erikseen.

Vierailija
266/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt talossa jossa oli muistaakseni viidessä tasossa tiloja, tyyliin sisääntulon luona vessa, tokalla tasolla tupakeittiö, kolmannessa kylppäri ja ehkä makuuhuone, neljännessa huone tai pari ja viidennessä vielä huone. Kyseessä ei siis ollut varsinaisesti viisikerroksinen talo, vaan portaat olivat aina puolen kerroksen korkuiset. Lapsiperheen asunto...

Itsekin yllätyin, kun näin Etuovessa tms. tuollaisia asuntoja, joissa joka toiminnon välissä on aina pieni ilkeä portaikko. Kammoksumani brittien jyrkät portaikot kohtasivat voittajansa!

Meidän vuokrataloyhtiössä isoimmat asunnot ovat kaksikerroksisia kolmioita, joissa asunnon ainoa wc on yläkerran kylppärin yhteydessä. Lisäksi portaat ovat hetkuvat puiset "kierreportaat." (Myötätuntoni oli yhdessä noista asunnoissa asuneen perhepäivähoitajan puolella.) Sen sijaan, että asunnon yläkerrassa olisi vielä yksi tarpeellinen huone lisää, olohuone on kahden huoneen korkuinen ja sen ulkoseinän yläosassa on suuri ikkuna, jota ei pysty pesemään tavallisin konstein.

Vierailija
267/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin asuntonäytöllä yhdessä uudehkossa 160 neliöisessä omakotitalossa. Tuulikaapissa oli komero kahdella peililiukuovella. Luultiin tietysti, että siinä on vaatesäilytys, mutta kun liukuoven avasi, paljastuikin takaa wc-pönttö. Ei ollut sitten ilmeisesti parempaa tilaa löydetty asunnon toiselle wc-istuimelle...

Vierailija
268/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me etsittiin asuntoa. Rivaria. Kuvissa 100 neliötä näytti hyvältä mutta paikanpäällä: sisääntulo oli toiseen kerrokseen. Pienen eteiskopin jälkeen seurasi valtava aula ehkä n. 20 neliötä täynnä ovia. Ei yhtään ehjää seinää. Sitten oli outo tyhjä nurkka jossa ei ollut suoraa kulmaa. Siinä aulassa olisi voinut tanssit pitää. Huoneet olivat kolme makkaria ja vessa.

Alakerta: olkkarin 3 h sohva oli tungettu portaiden alle. Väliin mahtui pöytä ja sitten se 50 tuuman telkka. "Olkkari" oli n. 10 neliötä. Ei olisi sopinut nojatuolia eikä hyllyjä. Pimeä nurkka ilman ikkunaa. Noh. Sauna olikin siirretty yläkerrasta alakertaan ja vei kodinhoitohuoneineen 20 neliötä, joista osa oli napattu keittiöstä. Keittiöstä oli tullut rempassa melkein keittokomeron kokoinen ja pöytää sinne ei sopinut kun oli saareke...kuuden hengen ruokapöytä oli sitten tungettu olkkarin ainoan ikkunan eteen. Muita sinne ei sopinut, sauna oli syönyt neliöt. Se oli pienempi kuin silloisen asuntomme olkkari keittiöineen sen alakerran oleskelutilat...oikeasti olisi ollut hankala keitellä siellä kahveja edes anopille...

Vierailija
269/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon kuin 70-luvun neukkukuutioita haukutaankin, niin onhan näissä asunnoissa selkeät ja tilavat pohjaratkaisut! WC-kylpyhuone voisi olla isompi, mutta muuten ei mitään valittamista.

Tämä. Itse etsimässä uutta asuntoa, ja todellakin haluan 1960-70-luvun kerrostalosta asunnon.

- neliöt asuinhuoneissa ilman höperöjä hukkaneliöitä

- sopivan kokoiset kylppärit, joihin mahtuu pesukone, mutta ei esteettömiä jättikylppäreitä

- oikea keittiö, ei liian pientä avokeittiö-olkkaria

- usein vaatehuone ja muutenkin hyvin kaappitilaa

- isot ikkunat, valoisuus

Kyllä, ihan rehellisesti asun mieluiten neukkukuutiossa! :)

Vierailija
270/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi muuten aivan upea ja ihana omakotitalo ostamatta omistuisen huonejaon takia. 

Talossa oli siis kolme makuuhuonessa, joista yksi oli tavallaan ns. oma pieni rakennuksensa. Siis oli ihan kiinni talossa, mutta ilmeisesti edelliset omistajat olivat purkaneet oviseinän ja rakentaneet tilalle umpinaisen seinän. Kolmanteen makkariin kulku tapahtui ulkokautta erillisen sisäänkäynnin kautta. 

Tuossa pienessä sopessa oli vielä oma vessakin, eli olisikohan joku mamma asustellut siinä sitten. Oli vielä talon pienin makuuhuone, eli olisi pitänyt laittaa lapsen huoneeksi.

Vierailija
271/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko lapsuuteni asunut  talossa, jossa oli vessanpönttö kylppärissä. Minusta se on sille ihan luonnollinen paikka, enkä näe sitä mitenkään omituisena. Muistan kyllä käyttäneeni sitä kesken saunomisen, joskus pienempänä ja ennen saunaan tai suihkuun menoa siinä kävin aina asioilla. Vieläkin minulla  on sellainen tapa, että ennen suihkuun menoa käyn vessassa. Olen luullut, että se on ihan kaikilla normaali rutiini. 

Pytty kylpyhuoneessa on ihan normaali mutta saunan pesuhuoneessa ei. Vessassa voi käydä ennen saunomista wc:ssä. Meillä on eletty 36v lapsiperhe-elämää eikä kertaakaan ole käyty vessassa kesken saunomisen.

Mitä eroa on kylpyhuoneella ja saunan pesuhuoneella? Meillä ei ole kylpyhuonetta, on vaan se saunan pesuhuone jossa itsemme pestään. Ja ei, ei ole pyttyä pesuhuoneessa. Mut en nyt niin ihmettele vaikka jollain onkin, yleensä se on kuitenkin jotenkin erillään siitä pesutilasta.

Mä en ymmärrä, miten tästä on tullut niin hankala kysymys, itselle ihan päivänselvää. Pesuhuone on pesuhuone, jossa peseydytään. Siellä ei välttämättä ole muuta kuin suihku ja pari tellinkiä shampoille ja saippuoille. Kylpyhuoneessa on sitten wc-pönttöä, suihkua/ammetta sun muuta kalustusta ja trendikkäitä tähtikuvioisia sisustustekstiilejä. 

Kerrostalon yhteissaunoissakin on monesti pukeutumistila ja pesuhuone, ei se pesuhuone ole todellakaan mikään "kylpyhuone". :D

Vierailija
272/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.etuovi.com/kohde/8142350?sc=M1111720865&pos=8

Tän asunnon pohjakuva on aika hämmentävä. Livenä ei ole uskallettu katsomaan.

Kämpässä on ovi poikineen. Käynti tuulikaapista saunan pukuhuoneeseen on ehkä kätevä ja tuolla vessanpönttöä ei ole saunan pesuhuoneessa, vaan vessaan pääsee myös pukuhuoneesta. "Kirjastossa" on varmaan rauhallista syventyä maailmankirjallisuuden klassikoihin. Yksi makuuhuone on näköjään jaettu kahdeksi huoneeksi.

Milloin Halssilanrinteen metsiä aletaan rakentaa vielä päättäväisemmin eli yhtä ahneesti kuin täällä Kuokkalassa?

Vierailija
273/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kellarikerroksessa sauna ja pesuhuone. En tykkää. Monissa vanhemmissa taloissa tuntuu olevan sama ratkaisu. Ei ole kivaa, kun se kylmä kellari on siinä seinän takana. Eikä ole edes lattialämmitystä. Sitten kapeita portaita sinne kellarikerrokseen saunomaan. Että piti silloin tämäkin höskä ostaa.

Voin hyvin kuvitella tuollaisen paikan talvella. Eipä houkuttelisi mennä saunomaan, kun tietää että siellä odottaa kylmän nihkeät lattiat.

Vierailija
274/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko lapsuuteni asunut  talossa, jossa oli vessanpönttö kylppärissä. Minusta se on sille ihan luonnollinen paikka, enkä näe sitä mitenkään omituisena. Muistan kyllä käyttäneeni sitä kesken saunomisen, joskus pienempänä ja ennen saunaan tai suihkuun menoa siinä kävin aina asioilla. Vieläkin minulla  on sellainen tapa, että ennen suihkuun menoa käyn vessassa. Olen luullut, että se on ihan kaikilla normaali rutiini. 

Pytty kylpyhuoneessa on ihan normaali mutta saunan pesuhuoneessa ei. Vessassa voi käydä ennen saunomista wc:ssä. Meillä on eletty 36v lapsiperhe-elämää eikä kertaakaan ole käyty vessassa kesken saunomisen.

Mitä eroa on kylpyhuoneella ja saunan pesuhuoneella? Meillä ei ole kylpyhuonetta, on vaan se saunan pesuhuone jossa itsemme pestään. Ja ei, ei ole pyttyä pesuhuoneessa. Mut en nyt niin ihmettele vaikka jollain onkin, yleensä se on kuitenkin jotenkin erillään siitä pesutilasta.

Mä en ymmärrä, miten tästä on tullut niin hankala kysymys, itselle ihan päivänselvää. Pesuhuone on pesuhuone, jossa peseydytään. Siellä ei välttämättä ole muuta kuin suihku ja pari tellinkiä shampoille ja saippuoille. Kylpyhuoneessa on sitten wc-pönttöä, suihkua/ammetta sun muuta kalustusta ja trendikkäitä tähtikuvioisia sisustustekstiilejä. 

Kerrostalon yhteissaunoissakin on monesti pukeutumistila ja pesuhuone, ei se pesuhuone ole todellakaan mikään "kylpyhuone". :D

No minulle ei ainakaan ole ollut mitenkään päivänselvää. :D Eikä näytä olevan monelle muullekaan. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kylpyhuone 

"Pesuhuone on saunan yhteydessä oleva kylpyhuone." 

Vierailija
275/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiseen tehtaaseen rakennetuissa loft-asunnoissa on makuutila parvella sekä "makuuhuone", joka on yläosasta avoin. Makkarin seinät siis noin 2,5 metrin korkeuteen, sen jälkeen avointa tilaa, kunnes katto tulee vastaan jossain viidessä metrissä. Parvelta näkee makkariin ylhäältä päin. Ei siis minkäänlaista yksityisyyttä tai äänieristystä...

Vierailija
276/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä vuokrakämpässä oli kylpyhuoneessa lavuaarilla ja suihkulla yhteinen hana, sellainen pitkävartinen, jonka sai halutessaan kääntää lavuaarista ulos esim. pesusangon täyttöä varten. Bideesuihkua ei ollut, ja vessanpytyn ja suihkun välissä oli se lavuaari. Viemäriaukko oli seinässä ja sen ritilä ei ikinä pysynyt paikoillaan.

Kylpyhuoneeseen oli rakennettu nurkkaan pieni sauna, jonka kylpyhuoneeseen päin olevat seinät olivat käytännössä kaksi lasiovea (plus niiden välissä oleva kulmatolppa ja toisen vieressä pieni pala betoniseinää. Toisesta kuljettiin saunaan, toista vasten oli kiuas. Oven sai silti auki halutessaan, siitä vain ei päässyt kulkemaan törmäämättä kiukaaseen. Sinänsä kätevää, lasi kun on varmaan ohuin mahdollinen seinämateriaali eikä sauna syönyt liikaa tilaa kylppäristä.

Asunto muuten oli varsin toimiva kolmio pohjaltaan, läpitalon asunto, jossa makkarit toisella seinällä, eteinen keskellä ja olohuone sekä keittiö toisella seinällä, yhdistettynä ruokailutilalla toisiinsa.

Vierailija
277/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä vuokrakämpässä oli kylpyhuoneessa lavuaarilla ja suihkulla yhteinen hana, sellainen pitkävartinen, jonka sai halutessaan kääntää lavuaarista ulos esim. pesusangon täyttöä varten. Bideesuihkua ei ollut, ja vessanpytyn ja suihkun välissä oli se lavuaari. Viemäriaukko oli seinässä ja sen ritilä ei ikinä pysynyt paikoillaan.

Kylpyhuoneeseen oli rakennettu nurkkaan pieni sauna, jonka kylpyhuoneeseen päin olevat seinät olivat käytännössä kaksi lasiovea (plus niiden välissä oleva kulmatolppa ja toisen vieressä pieni pala betoniseinää. Toisesta kuljettiin saunaan, toista vasten oli kiuas. Oven sai silti auki halutessaan, siitä vain ei päässyt kulkemaan törmäämättä kiukaaseen. Sinänsä kätevää, lasi kun on varmaan ohuin mahdollinen seinämateriaali eikä sauna syönyt liikaa tilaa kylppäristä.

Asunto muuten oli varsin toimiva kolmio pohjaltaan, läpitalon asunto, jossa makkarit toisella seinällä, eteinen keskellä ja olohuone sekä keittiö toisella seinällä, yhdistettynä ruokailutilalla toisiinsa.

Tällainen on minunkin lapsuudenkodissani. En osaa pitää tätä mitenkään erikoisena ratkaisuna. 

Vierailija
278/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

z-- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessanpönttö kylpyhuoneessa on köyhä ja halpa ratkaisu. :'D ja niin ne perinteet jatkuu.

Ei meillä.

No totta kai se on säästöratkaisu. Tuskin kukaan ehdottomasti HALUAA vessanpönttöä sinne kylpyhuoneeseen. Useimmiten se on se säästöratkaisu, koska erillisen kakkosvessan rakentaminen tuntuu turhalta, se vie neliöitä ja vaatii rahaa. 

Useimmilla sitä rahaa ei ole loputtomasti, vaikka rakennuttaisi itse ison omakotitalon, se ei tarkoita että olisi upporikas. Yleensä sitä joutuu aina jostain tinkimään. Toinen vessa on yksi asia, mistä itse ilomielin tinkisin, kun ei se pönttö siellä suihkutilassa mitään haittaakaan, mitä nyt jonkun mielestä voi olla halparatkaisu. 

Hienoa että sinulla on rahaa rakentaa kaikki just sellaiseksi kuin haluat! :)

--

Yksi mitä itse inhoan on isot peilit kylppärissä ja makkarissa. En halua tuijottaa itseäni kun istun pöntöllä, mutta en myöskään halua tuijottaa itseäni kun makaan (tai teen jotain muuta...) sängyssä. Sellainen sängyn vieressä tai päädyssä menevä kokoseinän peiliovikaapista on oma kauhistus. Kuinka ihmiset kestää sellaista?

Tämä on täysin "off topic", mutta noista isoista peileistä tuli mieleeni kun setäni joskus esitteli ostamaansa taloa ja näytti makuuhuonetta, jossa oli tuollaiset peilit kaappien ovissa, ja sanoi että "niistä se on hyvä katella ku k*rpä uppoaa perseeseen". Tiesin kyllä, että tuo setäni puhuu tuollaisia rohkeita juttuja, mutta en aivan tuollaista odottanut. O__o

Vierailija
279/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle ei ainakaan ole ollut mitenkään päivänselvää. :D Eikä näytä olevan monelle muullekaan. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kylpyhuone 

"Pesuhuone on saunan yhteydessä oleva kylpyhuone." 

Uimahallissa siis peseydyt kylpyhuoneessa ennen kuin menet uimaan/saunaan? Ok, kukin tavallaan.

Vierailija
280/537 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammassa kämpässä tuli nuorempana asuttua. Hassuimmat ratkaisut:

Kaksio, jossa eteiseen tuhlattu neliöitä ihan älyttömästi. Ovesta tultiin isoon eteiseen, josta ns. kierrettiin asunnon keskelle rakennettu wc-kylppäri, joten eteisen perään oli toinen eteinen, josta pääsi vessaan, makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen. Tämä oli sellainen normaali kerrostaloasunnon eteinen. Ja keittiöön sitten mentiin olohuoneesta eli se oli siellä wc:n takana, kaikkein kauimpana.

Kolmioon oli rakennettu vaatehuoneen paikalle puolentoista hengen sauna. Eli yksi mahtui istumaan ja toiselle ei ollut kuin ylälauteella tilaa, ei jaloille laudetta vaan kiuas oli siinä.

Kolmio, jossa vessan kautta kuljettiin pienen pukuhuoneeseen, siitä pesuhuoneeseen ja lopulta oli sauna.

WC, jossa pytty oli korokkeella ja vastapäätä iso peili, joten sait ihailla itseäsi pytyllä.