Anoppi ja appiukko eivät suostu takaajiksi. Löysimme ihanan hirsiomakotitalon.
Ollaan oltu miehen kanssa melkein 10vuotta yhdessä ja haaveiltu omakotitalosta. Olemme etsineet pitkään jo mieluista taloa ja nyt vihdoin löysimme hirsiomakotitalon.
Anoppi ja appiukko ovat aina sanoneet, että voivat auttaa meitä ja pyysimme hienotunteisesti , josko he olisivat suostuneet meille takaajiksi. He kuitenkin kieltäytyivät, josta olen itse ainakin todella loukkaantunut.
Minun vanhempani ovat jo kuolleet, joten tästäkin syystä olimme varmoja, että he olisivat halunneet auttaa, koska emme voi ketään muutakaan pyytää.
Mitä ajattelette? En tiedä haluanko olla heidän kanssaan enää tekemisissä. He kuitenkin tiesivät, että yhteinen unelma on ollut meille tärkeä ja nyt kun vihdoin tavotimme sen, niin he eivät suostu tekemään mitään asian eteen.
Annamme olla asian ja ymmärrän, ettei kenenkään tarvitse suostua takaajaksi, mutta yhteyttä en heihin omalta osalta enää pidä.
Kommentit (173)
Ymmärrän heitä täysin. Muiden lainoja ei kannata alkaa takaamaan. Menee pian heiltä koko omaisuus teidän lainojenne maksamiseen. Toivottavasti ihmiset alkavat tulevaisuudessa ostamaan omilla säästöillään ja omaisuudellaan sen sijaan, että pankit hyväksyvät henkilötakaajia. Moni on joutunut kusetuksen uhriksi kun on taannut muiden nimiin otettuja velkoja.
En minäkään täysimääräisesti takaisi lapseni ja tämän aviopuolison velkaa. Liittojen kestävyys on vähän niin ja näin. Asunto on myös teille liian kallis jos ette ole pystyneet kahden ihmisen tuloilla säästämään tarpeeksi varoja sen ostoon. Pankit eivät kuitenkaan mitään hirveitä määriä omaa omaisuutta vaadit jos tulot ovat muuten kunnossa. Taitaa olla max. 10% näinä aikoina.
Ap, et ole vastannut kahteen olelliseen kysymykseen, jotka sinulle on täällä esitetty.
1. Paljonko teillä on omia säästöjä asunnon ostoon?
2. Miten olette ajatelleet pystyvänne lyhentämään velkaa, jos kaikki rahat menee sairaan lapsen hoitoon?
Muistakaa appivanhemmat ja muut joita tullaan ruinaamaan takaajiksi.
Sanotte: "hei, nyt kun tuli puheeksi nämä takaukset niin kun meillä on tuo kesämökki vielä velkainen ja asunnostakin suurin osa maksamatta, mutta ehdottomasti meidän täytyy jo vaihtaa asunto uudempaan tässä tulee kohta paljon huoltokustannuksia, niin kyseltiin jo lainasummia pankista, mutta tarvitsisimme takaajia, totta kai te lähisukulaisina lähdette antamaan meille takauksen? Katsokaas kun kuitenkin tää kaikki jää joskus teille niin se on niinkun vähän teidän velvollisuuskin"
Taitaa appivanhemmilla olla hyvät syyt kieltäytyä, kun miniä alkaa välittömästi kiristää lapsen näkemisellä, kun ei asia mene kuten HÄN haluaa....
Mutta tämä kyllä taitaa olla trolli.
Ei nykyään kukaan järkevä ihminen enää suostu takaajaksi. Vahingoista on viisastuttu, kun on jouduttu maksamaan toisten velkoja ja niiden takia menetetty jopa oma koti. En ilkeäisi edes pyytää keneltäkään nimeä lainapaperiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oma talous kunnossa ja voi osoittaa, että kykenee selviytymään lainanlyhennyksista, ei pankki vaadi takaajia, eiköhän se talo itse riitä takaukseksi jos on ns. elinvoimaisella alueella. Näin ainakin meillä oli, kun asuntolainaa haimme.
Missä vaiheessa olen kiristänyt lapsella? Ensinnäkään lapsi ei edes asu kotona ja on aikuinen. Jos joku on niin säälittävä, että haluaa esittää minua ja saa siitä kiksejä, niin suokoon ilo reppanalle.
AP.
Minulla on ystävä joka oli rahavaikeuksissa, luottotiedot menneet ja lasku laskulta meni ulosottoon ja pankki jo mainitsemaan että kohta on ulosmitattava se heidän omakotitalonsa joten ystävä nerokkaana oli sitten keksinyt että jos ottaa lainaa niin paljon että saa ne ulosottovelat maksettua (ok) niin selviytyy laskuistaan eikä laskut enää mene ulosottoon ja pankki lopettaa ahdistelun. Noh kun luottotiedot oli menneet niin lainaahan ei tietenkään tipu. Joten äiti ja isä oli sitten talousneroina hekin luvanneet pantata talonsa jotta lapsi saa lisää lainaa. Seuraavana päivänä olivat menossa pankkiin allekirjoittamaan lainapaperit, mutta onneksi tämä ystävä kertoi tarinansa minulle. Kerroin kuinka siinä sitten lopupeleissä tulee käymään, johon kaveri vastasi että hän ennemmin tappaa itsensä kuin antaa vanhempiensa menettää talonsa hänen takiaan =D=D Kerroin jälleen että eivät ne lainat/takuut/panttaukset mihinkään katoa vaikka hän itsarin tekisikin. Vanhemmat joutuvat vastuuseen jokatapauksessa. Kaveri perui lainanoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oma talous kunnossa ja voi osoittaa, että kykenee selviytymään lainanlyhennyksista, ei pankki vaadi takaajia, eiköhän se talo itse riitä takaukseksi jos on ns. elinvoimaisella alueella. Näin ainakin meillä oli, kun asuntolainaa haimme.
Missä vaiheessa olen kiristänyt lapsella? Ensinnäkään lapsi ei edes asu kotona ja on aikuinen. Jos joku on niin säälittävä, että haluaa esittää minua ja saa siitä kiksejä, niin suokoon ilo reppanalle.
Oho! Kirjoitin väärään paikkaan!
AP.
Trine kirjoitti:
Taitaa appivanhemmilla olla hyvät syyt kieltäytyä, kun miniä alkaa välittömästi kiristää lapsen näkemisellä, kun ei asia mene kuten HÄN haluaa....
Mutta tämä kyllä taitaa olla trolli.
Missä vaiheessa olen kiristänyt ? Jos joku saa siitä kiksejä, että esittää minua, niin suokoon ilo reppanalle. Ja toiseksi lapsi on melkein täysi-ikäunen ,että hieman hankalaa kiristää :D
"jossette taka lainaa lopetan yhteydenpidon"
Vierailija kirjoitti:
Eikös se pentu ollut 12v.?
Varmaan harhoissasi kyllä.
Olette olleet yhdessä kymmenen vuotta mutta lapsi on melkein täysi-ikäinen?
Toisin sanoen SINULLA on sairas lapsi, ei teillä. On täysin ymmärrettävää että appivanhempia ei kiinnosta auttaa taloudellisesti jos teidän rahanne ovat menneet siihen että on hoidettu lasta jonka olet tehnyt aiemmin jonkun toisen miehen kanssa.
Muutenkin en ihan osta tätä sairas lapsi -juttua. Yhteiskunta kumminkin ne hoidot yleensä maksaa, lääkkeissä on maksukatto jne. Vai jollekin enkeliterapeutilleko olette rahojanne kantaneet?
Vierailija kirjoitti:
Kaikille haukkujille tiedoksi!
Meillä on sairas lapsi, jonka hoitoon on mennyt rahaa vuosien aikana. Miettikääpä sitä.
Onko lapsi nyt parantunut tai taloudellinen tilanteenne kohentunut? Talon hankkiminen ja ylläpito on suhteellisen kallis harrastus, eikä voi perustua ulkopuolisten takuisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu miehen kanssa melkein 10vuotta yhdessä ja haaveiltu omakotitalosta. Olemme etsineet pitkään jo mieluista taloa ja nyt vihdoin löysimme hirsiomakotitalon.
Anoppi ja appiukko ovat aina sanoneet, että voivat auttaa meitä ja pyysimme hienotunteisesti , josko he olisivat suostuneet meille takaajiksi. He kuitenkin kieltäytyivät, josta olen itse ainakin todella loukkaantunut.
Minun vanhempani ovat jo kuolleet, joten tästäkin syystä olimme varmoja, että he olisivat halunneet auttaa, koska emme voi ketään muutakaan pyytää.
Mitä ajattelette? En tiedä haluanko olla heidän kanssaan enää tekemisissä. He kuitenkin tiesivät, että yhteinen unelma on ollut meille tärkeä ja nyt kun vihdoin tavotimme sen, niin he eivät suostu tekemään mitään asian eteen.
Annamme olla asian ja ymmärrän, ettei kenenkään tarvitse suostua takaajaksi, mutta yhteyttä en heihin omalta osalta enää pidä.
Ensinnäkin on todella lapsellista lopettaa yhteydenpito tuollaisen asian takia.
Toisekseen kuka katselee taloja tarkoituksenaan ostaa se, jos itsellä ei ole edes lainkaan säästöjä! Nyt säästämään ja ottamaan vastuu omasta elämästä ja omista unelmista. Kukaan muu ei niitä toteuta puolestasi!
Pitääkö oikein erikseen eritellä kaikille, että hei "tässä on tyttäreni, mutta se ei ole tuon mieheni" kyllä meidän perheessä puhutaan lapsesta, koska hän on kuitenkin isäpuoli tyttärelle.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö oikein erikseen eritellä kaikille, että hei "tässä on tyttäreni, mutta se ei ole tuon mieheni" kyllä meidän perheessä puhutaan lapsesta, koska hän on kuitenkin isäpuoli tyttärelle.
Tietenkin pitää, ja kaikki muukin mihin olet jättänyt vastaamatta.
Eiks porvoossa ole halvat asunnot ja tyhmät pankinjohtajat =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pitää, ja kaikki muukin mihin olet jättänyt vastaamatta.
Eiks porvoossa ole halvat asunnot ja tyhmät pankinjohtajat =D
Pidä provona mun puolesta. Ei haittaa kuule yhtään :)
Saimme asuntoasiat kuntoon ja pääsemme muuttamaan uuteen kotiin :))