Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vetovoiman laki ja ikävät elämäntapahtumat. Tutustun aiheeseen ja ihmetyttää.

Vierailija
01.08.2017 |

Oon tutustumassa tähän aiheeseen. Oon viime vuodet ollut masentunut ja paljon tapahtunut negatiivista. Esimerkiksi pelkäsin yhden alkkissukulaiseni kuolemaa ja se kuolikin about vuoden sisällä pari vuotta sitten. Eli negatiivinen vetää negatiivista jne. En kuitenkaan ymmärrä, että miten olisin voinut ajatuksillani ja negatiivisilla tunteilla edes auttaa tuon henkilön kuolemaa :(?

Myös vanhempani kuoli tuskalliseen sairauteen. Aloin nyt jossittelemaan, että teinkö jotain väärin. Ajattelin koko ajan, että selvitään ja kyl se parantuu ku nii hyvä ennuste. Ei parantunut.

Olen masennukseni vuoksi ahdistunut. Pelkään esimerkiksi, että päänsärky on aivokasvain. En kai mä tällä pelolla saa sitä aikaiseksi?!! Toki stressi heikentää vastustuskykyä yms yms, mutta tajusitte ehkä pointin. Tai jos ajattelen, että olen terve ja mulla on kaikki ihanasti yms niin ei se estä syöpään sairastumista.

En ymmärrä tätä lakia. Luen siis Salaisuus-kirjaa nyt. Ymmärrän sen siihen pisteeseen, että totta kai jos oot sarvi otsassa koko ajan niin kaikki tuntuu paskalle ja et saa koskaan mitään kivaa. Mutta näiden sairauksien, onnettomuuksien kohdalla en ymmärrä. Kirjassa sanottiin, että jos on ollut onnettomuudessa niin on vetänyt sitä puoleensa. Okei ehkä voi ollakin, että on ollut ahdistunut vaikka ja siksi ajanut autoa aggressiivisesti ja toki riski onnettomuuteen suurenee. Silti tuntuu tosi kamalalle, että olisi ollut minun tai vanhempani vika koko sairastuminen ja siihen kuoleminen.

Miten te muut ootte ajatelleet tän lain ja negatiiviset kokemukset? Mitä tää laki sanoo siihen jos joku tätä harjoittava saa syövän, eihän se tilannut sitä universumilta? Vai vastataanko vaan, että juu ei ollut oikealla taajuudella kuitenkaa ajatukset :o

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppuahan se on, se on selvä. Etenkin sairauksien ja onnettomuuksien osalta. Omaa menestystään esim. Työelämässä voi josssin määrin edistää keskittymällä positiiviseen mäppäykseen. Vaan eipä siinäkään ajatusten maaginen voima yksin toimi, vaan teot.

Vierailija
2/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että olisi höpöhöpö-juttuja? Itsekin olen kirjan lukenut, ja siinä on ihan kannustavia elämänohjeita, kunhan suodattaa kaiken magiikan pois. Ihan on vanhastaan tunnettua, että positiiviset ja energiset ihmiset kääntävät kaiken voitokseen ja voivat saavuttaa vaikka mitä. Ei siihen ihmeitä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tähän siis juuri osittain, mutta en ymmärrä miten lain mukaan pitäisi suhtautua näihin tosi ikäviin juttuihin. Esimerkiks joku tällanen positiivisuushippi kun joutuu johonki tosi kummalliseen onnettomuuteen niin sekö on jotenkin kutsuttua eli hänen negatiivisten ajatustensa seurausta? Tuntuu myös käsittämättömältä, että esimerkiksi ylihysteeristen vanhempien lapset joutuisivat muita herkemmin onnettomuuteen, koska äiti on niin pelännyt lapsen auton alle jäämistä.

Ap

Vierailija
4/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kovin herkkä(uskoinen), suosittelen jättämään väliin tällaiset humpuukit. Rankkojen menetysten käsittely terapian tai sururyhmän kautta voisi auttaa.

Vierailija
5/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kannata ottaa tosissaan noita Salaisuus-horinoita jostakin vetovoiman laista. Nuo on täysin epätieteellisiä juttuja, joita valitettavasti tähän maailmaan mahtuu nykyisin tosi paljon (kyseessä on iso bisnes). Varmaan ns. positive psychology voi auttaa elämässä ja ihmissuhteissa mutta mitään maagista yhteyttä pelkän ajatuksen ja jonkin tapahtuman välillä tuskin on. Tai ainakin haluaisin nähdä todistuksen tällaisesta yhteydestä, jos jollakulla on sellainen esittää.

Vierailija
6/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tähän siis juuri osittain, mutta en ymmärrä miten lain mukaan pitäisi suhtautua näihin tosi ikäviin juttuihin. Esimerkiks joku tällanen positiivisuushippi kun joutuu johonki tosi kummalliseen onnettomuuteen niin sekö on jotenkin kutsuttua eli hänen negatiivisten ajatustensa seurausta? Tuntuu myös käsittämättömältä, että esimerkiksi ylihysteeristen vanhempien lapset joutuisivat muita herkemmin onnettomuuteen, koska äiti on niin pelännyt lapsen auton alle jäämistä.

Ap

Entä jos bussilastillinen ihmisiä joutuu onnettomuuteen? Ovatko he kaikki sen aiheuttajia? Huh hei mitä pötyä!

Vierailija
7/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä, että olisi höpöhöpö-juttuja? Itsekin olen kirjan lukenut, ja siinä on ihan kannustavia elämänohjeita, kunhan suodattaa kaiken magiikan pois. Ihan on vanhastaan tunnettua, että positiiviset ja energiset ihmiset kääntävät kaiken voitokseen ja voivat saavuttaa vaikka mitä. Ei siihen ihmeitä tarvita.

No totta kai on käynyt mielessä. Pohdin nyt tätä vaan, että enkö ymmärrä jotain oleellista vai kuseeko tämä tässä kohtaa :D

Ap

Vierailija
8/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se kirja, se on joidenkin porvarimummeleiden iltasatuhuttua. Niille joilla on aina mennyt hyvin se on kiva tarina joka "todistaa" että niillä menee hyvin koska ne osaavat ajatella niin positiivisesti, ei siksi että ovat aina riistäneet toisia ja olleet ilkeitä muille. Ja riistetyt ansaitsevat onnettomuutensa koska "eivät osaa ajatella oikein ja eivät ole Valaistuneita".

Vierailija
9/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista huttua tuo kirja. Et takuulla ole aiheuttanut läheisesi kuolemaa vetämällä universumista negatiivista energiaa hänen ylleen. Ja joo, tuohan se on se kaikkien huuhaa-juttujen ikuinen vastaus: et ole uskonut/ajatellut/tuntenut juuri oikealla tavalla ja siksi ei toiminut.

Vierailija
10/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaikuttaa toiseen omilla ajatuksillasi. Eli kuolemat ym eivät olleet sinuun ja ajatteluusi liittyviä millään lailla.

Vierailija
11/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei nuo jutut perustu mihinkään ymmärtämiseen, ne perustuu siihen että lukija vain sokeasti uskoo noihin juttuihin. Kyseessä on eräänlainen uskonto.

Vierailija
12/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten näkyy, tästä aiheesta on todella vaikea puhua saamatta isoa kuralastia niskaansa. Asiasta on käyty enemmänkin keskustelua ketjussa Kristitty mystikko, huhuu. Omasta kokemuksesta tiedän että juuri niin se on, ihminen pystyy omilla tiedostamattomilla uskomuksillaan luomaan itselleen esim. vastoinkäymisiä eikä vain luonnollisesti syntyviä vastoinkäymisiä (syy ja järkevä seuraus), vaan täysin friikkejä sellaisia. Minun on ollut henk koht vaikea tätä hyväksyä, ja jatkuvasti joudun kyseenalaistamaan oman mielenterveyteni ja siksi unohdan mieluimmin koko jutun. En ole tuota yllä mainittua ketjuakaan kovin jaksanut selailla siitä näkökulmasta että kuuluuko systeemiin armon käsite ollenkaan (tyyliin yliluonnollinen olento jeesaa ihmisparkaa), vai onko se vain garbabe in, garbage out -tyyppinen automaatio.

Vierailija
13/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten näkyy, tästä aiheesta on todella vaikea puhua saamatta isoa kuralastia niskaansa. Asiasta on käyty enemmänkin keskustelua ketjussa Kristitty mystikko, huhuu. Omasta kokemuksesta tiedän että juuri niin se on, ihminen pystyy omilla tiedostamattomilla uskomuksillaan luomaan itselleen esim. vastoinkäymisiä eikä vain luonnollisesti syntyviä vastoinkäymisiä (syy ja järkevä seuraus), vaan täysin friikkejä sellaisia. Minun on ollut henk koht vaikea tätä hyväksyä, ja jatkuvasti joudun kyseenalaistamaan oman mielenterveyteni ja siksi unohdan mieluimmin koko jutun. En ole tuota yllä mainittua ketjuakaan kovin jaksanut selailla siitä näkökulmasta että kuuluuko systeemiin armon käsite ollenkaan (tyyliin yliluonnollinen olento jeesaa ihmisparkaa), vai onko se vain garbabe in, garbage out -tyyppinen automaatio.

Kuralastiksiko kutsutaan niitä mielipiteitä, jotka eivät ole linjassa omasi kanssa? Ei ihme, että koet olevasi vastuussa vastoinkäymisistäsi.

Vierailija
14/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuralastiksiko kutsutaan niitä mielipiteitä, jotka eivät ole linjassa omasi kanssa? Ei ihme, että koet olevasi vastuussa vastoinkäymisistäsi.

En nyt jaksa ruveta riitelemään kanssasi. Ap, sanoisin että jos rupeaa tutkiskelemaan vetovoiman lain kaltaisia juttuja, kannattaa todella varautua siihen, ettei lopputulos ole pelkää hattaraa ja onnea. Jos opettelet jonkun taidon, kuten visualisioinnin avulla materialisoimisen, niin sitten osaat sen vähän liiankin hyvin myös negatiivisissa asioissa, ja ne ovat hankalia juttuja koska monet ihmisen uskomukset ovat piilossa myös häneltä itseltään ja sotkevat asioita.

Vierailija
15/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä voit todistaa että jollain "tiedostamattomalla uskomuksella" on mitään tekemistä jonkin reaalimaailman vastoinkäymisen kanssa? Ihmisen mielikuvitustahan tämä on. Sullahan pitäisi olla rinnaikkainen todellisuus, jossa voisit elää samaa elämää uskomuksella varustettuna ja ilman uskomusta ja vertailla sitten mitä tapahtuu?

Toki ihmisen tiedostamaton puoli voi vaikuttaa joskus ihmisen käyttäytymiseen ja valintoihin elämässä ja sitä kautta ihan loogisesti vaikuttaa myös asioihin, joita ihmiselle tapahtuu.

Vierailija
16/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksa ruveta riitelemään kanssasi. Ap, sanoisin että jos rupeaa tutkiskelemaan vetovoiman lain kaltaisia juttuja, kannattaa todella varautua siihen, ettei lopputulos ole pelkää hattaraa ja onnea. Jos opettelet jonkun taidon, kuten visualisioinnin avulla materialisoimisen, niin sitten osaat sen vähän liiankin hyvin myös negatiivisissa asioissa, ja ne ovat hankalia juttuja koska monet ihmisen uskomukset ovat piilossa myös häneltä itseltään ja sotkevat asioita.

Bill Gatesilla ja Warren Buffetilla ilmeisesti hyvin hallussa tämä "visualisoinnin" taito.....

Vierailija
17/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lentokone putoaa onko se täynnä negatiivisia ihmisiä vai riittääkö pelkästään yksi? Voiko enemmistö matkustajista silti olla positiivisia, mutta yksi negatiivinen matkustaja saa lentokoneen putoamaan?

Kaksoistornit romahtivat USA:ssa. Kuoliko siellä vain negatiivisia ihmisiä ja kaikki hilpeät pelastuivat? Entä paikalle saapuneet ja siellä menehtyneet päälle 300 pelastuslaitoksen työntekijää? Negatiivisia?

2. maailmansodassa kuoli suunnilleen 62 miljoonaa ihmistä. Kaikki näistä olivat siis negatiivisia.

PS

JOKAINEN kuolee lopulta. Olemme siis kaikki negatiivisia ihmisiä ja kutsumme kuoleman luoksemme. Jos olisimme positiivisia eläisimme ikuisesti.

Vierailija
18/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkään en ihan tätä juttua tajua, mutta siis niin ainakin ajattelen, että en minä voi kenellekään ihmiselle mitään pahaa saada ajatuksillani aikaan, päinvastoin ne ajatukset tulevat mulle bumerangina takaisin ja saan aikaan pahaa itselleni, esim. pahaa oloa ja siitä aiheutuvaa masennusta, stressiä, unettomuutta jne.

Mä olen tutustunut vetovoiman lakiin jo 90-luvun alkupuolella ja kyllä se mulle on toiminut postiivisessa mielessä ihan täysin. Kesti kyllä vuosia, ennenkuin mitään isompaa alkoi tapahtumaan, mutta pieniä positiivisia yllätyksiä alkoi sattua aika pian. Joku voi tietysti sanoa, että ihan sattumaa, voihan se niinkin olla, mutta sitten mun onni vaan sattui kääntymään ihan täydellisesti. Koko ajan tämä toimii paremmin ja tehokkaammin ja uskoni vahvistuu.

Ihan eka juttu oli, että voitin erään kaupan arvonnassa aika hyvän palkinnon ja palkinto oli juuri sellainen, mistä olin haaveillut. Ja se oli ihan eka arpajaisvoittoni ikinä. Siitä lähtien olen voittanut melkein kaikissa arvonnoissa joihin olen osallistunut ja palkinto on ollut sellainen, josta olen unelmoinut. Myös rahaa on tullut täysin käsittämättömästi, yritystoimintani kukoistaa, vaikka kaikki sanoivat, että ei mitään mahdollisuuksia menestyä, mm. en saanut sillä perusteella starttirahaa ja myös yrityskonsultti kehotti hautaamaan ideani. Unelmien talo löytyi helposti ja paljon kaikenlaista pienempää juttua. Miljonääriydestä en edes haaveile, joten ei, en ole voittanut lotossa miljoonia. 

Voihan se olla, että kaikki on pelkkää sattumaa. Sitten se on niin. Jatkan kuitenkin, koska nautin tästä! Ja sanottakoon, että olen saanut kaiken muunkin, mistä olen tosissani unelmoinut, kuin vain rahaa ja tavaroita, esim. onnellisen avioliiton. 

Vierailija
19/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä voit todistaa että jollain "tiedostamattomalla uskomuksella" on mitään tekemistä jonkin reaalimaailman vastoinkäymisen kanssa? Ihmisen mielikuvitustahan tämä on. Sullahan pitäisi olla rinnaikkainen todellisuus, jossa voisit elää samaa elämää uskomuksella varustettuna ja ilman uskomusta ja vertailla sitten mitä tapahtuu?

Toki ihmisen tiedostamaton puoli voi vaikuttaa joskus ihmisen käyttäytymiseen ja valintoihin elämässä ja sitä kautta ihan loogisesti vaikuttaa myös asioihin, joita ihmiselle tapahtuu.

Eihän sitä koskaan todistaa voikaan, mutta toisaalta jossain vaiheessa sattumat rupeavat vain tuntumaan liian uskomattomilta ja siinä sitä sitten miettii että olenko hullu vai onko tässä todella jotain. Minulla henk koht on sellainen ongelma, että sen jälkeen kun opettelin visualisoinnin, on ruvennut käymään niin että aina kun jokin asia on minulle erityisen tärkeä, alitajuntani rupeaa jonkun alitajuisen uskomuksen takia järjestämään kummallisia ja uskomattomia vastoinkäymisiä, ja nämä ihan välittömästi. Eka kerta on sattuma, toka kerta on hauska sattuma, kymmenen vuoden jälkeen sattumat eivät ole enää hauskoja vaan kamalia ja pelottavia. Esimerkkinä eräs viimeisimmistä (näitä taphtuu siis jotain 3-4 kertaa vuodessa, koska suunnilleen noin usein tulee jotain arkielämää tärkeämpää), päätin viimein toteuttaa pitkäaikaisen toiveen erään vaativan harrastuksen aloittamiesta. Samana päivänä tapahtui jotain todella ikävää, joka asetti koko jutun kyseenalaiseksi ja minäkin joka harvoin pillitän, pillitin kuin pieni lapsi. Okei, päätin taas kerran että tämä oli sattuma, nyt vain eteenpäin kuten mummo lumessa. Tilasin erään porukan kanssa tarvikkeita suomalaisesta verkkokaupasta. Tarvikkeiden tulo myöhästyi kummallisesti, koska samaan aikaan kyseisiä tarvikkeita saattoi ostaa ihan liikkeistä ympäri Suomea ja tarkoitus oli ollut nimenomaan saada ne nopeasti (asumme lantsulla jne.). Lopulta kuitenkin muut saivat kamansa paitsi minä. Lähetin kaksi sähköpostia varmuudella oikeaan osoitteeseen, ei mitään vastausta. Lopulta soitin, firmassa sanottiin etteivät he olleet saaneet minulta mitään sähköpostia, mutta että he olivat kyllä lähettäneet tavarat jo pari viikkoa sitten. Okei, eivät olleet tulleet perille vaan kadonneet postissa, laitetaan uusi paketti tulemaan. Uutta pakettia ei vain kuulunut. Odotin monta viikkoa koska en enää kehdannut soittaa ja ruveta sanomaan että no ei sitä uuttakaan pakettia ole kuulunut koska epäilin että kuvittelevat minun yrittävän sumuttaa. Paketti tuli lopulta, jotain ehkä puolitoista kuukautta keskustelustani firman kanssa. Olin siinä vaiheessa jo ostanut tavarat ajat sitten ihan kivijalkaliikeestä koko juttuun kyllästyneenä. Saldo tällä kertaa kaksi kadonnutta sähköpostia, yksi kadonnut paketti, yksi iankaikkisen viipynyt paketti. Osoite oli kuitenkin paketissa oikein, tarkistimme sen kun soitin. Jotain tällaista aina, kerta toisensa jälkeen. Olen tähän niin kyllästynyt ja ihan turhaa on nyt ruveta minua haukkumaan, menee kuin vesi hanhen selästä, voin jo etukäteen varoittaa :).

Vierailija
20/67 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti toivonut ja pelännyt asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut. Olen ihan oikeasti luullut kuolevani eri tilanteissa, mutta en ole vieläkään. Sitten olen esimerkiksi toivonut olevani rikas - isäni kuoli ja sain sitä myötä rahaa. Kuka meistä ei olisi joskus toivonut vaurautta? Ja isäni oli kuollessaan 69, loppujen lopuksi melko pitkä elämä.

Googleta "sample size", tätä siis tarkoitan.

Ihmiselle on taikaselitysten lisäksi luontaista keksiä selityksiä asioille jälkikäteen, mutta se ei tarkoita että jälkiviisaat rationalisoinnit olisivat mitenkään todellisuuden kanssa yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi