Vetovoiman laki ja ikävät elämäntapahtumat. Tutustun aiheeseen ja ihmetyttää.
Oon tutustumassa tähän aiheeseen. Oon viime vuodet ollut masentunut ja paljon tapahtunut negatiivista. Esimerkiksi pelkäsin yhden alkkissukulaiseni kuolemaa ja se kuolikin about vuoden sisällä pari vuotta sitten. Eli negatiivinen vetää negatiivista jne. En kuitenkaan ymmärrä, että miten olisin voinut ajatuksillani ja negatiivisilla tunteilla edes auttaa tuon henkilön kuolemaa :(?
Myös vanhempani kuoli tuskalliseen sairauteen. Aloin nyt jossittelemaan, että teinkö jotain väärin. Ajattelin koko ajan, että selvitään ja kyl se parantuu ku nii hyvä ennuste. Ei parantunut.
Olen masennukseni vuoksi ahdistunut. Pelkään esimerkiksi, että päänsärky on aivokasvain. En kai mä tällä pelolla saa sitä aikaiseksi?!! Toki stressi heikentää vastustuskykyä yms yms, mutta tajusitte ehkä pointin. Tai jos ajattelen, että olen terve ja mulla on kaikki ihanasti yms niin ei se estä syöpään sairastumista.
En ymmärrä tätä lakia. Luen siis Salaisuus-kirjaa nyt. Ymmärrän sen siihen pisteeseen, että totta kai jos oot sarvi otsassa koko ajan niin kaikki tuntuu paskalle ja et saa koskaan mitään kivaa. Mutta näiden sairauksien, onnettomuuksien kohdalla en ymmärrä. Kirjassa sanottiin, että jos on ollut onnettomuudessa niin on vetänyt sitä puoleensa. Okei ehkä voi ollakin, että on ollut ahdistunut vaikka ja siksi ajanut autoa aggressiivisesti ja toki riski onnettomuuteen suurenee. Silti tuntuu tosi kamalalle, että olisi ollut minun tai vanhempani vika koko sairastuminen ja siihen kuoleminen.
Miten te muut ootte ajatelleet tän lain ja negatiiviset kokemukset? Mitä tää laki sanoo siihen jos joku tätä harjoittava saa syövän, eihän se tilannut sitä universumilta? Vai vastataanko vaan, että juu ei ollut oikealla taajuudella kuitenkaa ajatukset :o
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain uskon tarpeeksi, minusta voi tulla huippumalli ja saan kaiken mitä haluan :) vaikka olenkin 158 cm pitkä, vanha ja lihava,ei sillä ole väliä kunhan uskon universumin voimiin!
Ihanko oikeasti aikuiset uskovat tällaista. Tekisi mieli antaa ympäri korvia ja jättää ilman viikkorahaa.
Ja jos ei toimi, niin et ajattele oikein. Ihan loogista. Mä aattelin voittaa miljoonia jostain. Toki en ikinä osallistu mihinkään peleihin, mut universumi hoitaa.
Voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Heitähän se huuhaakirja roskikseen. Kirjan uhreja ovat juuri masentuneet, joille kirja vielä hyvin epäterveesti uskottelee, että ihan kaikki riippuu siitä miten ajattelet. Ihan oikeasti, et aiheuta pelkoajatuksillasi kenenkään sairautta tai kuolemaa. Olethan aikuinen ihminen?
Kirjastossa on taatusti hyödyllisempiäkin, tieteeseen perustuvia kirjoja. Masennukseen self help -oppaista on vain haittaa, ne saavat sinut uskomaan että voit sinnikkäästi yrittämällä voittaa sairautesi, jos vain keskityt positiiviseen. Roskiin moiset.
Näiden kirjojen tarkoitus on saada ihminen ajattelemaan positiivisesti noin yleisesti ottaen. Tekisi siis hyvää aika monelle suomalaiselle:) Ei tietenkään kaikki toivomasi asiat toteudu. Mitä järkeä siinä olisi?
Esim. Cheek on menestynyt, koska hän osaa ajatella positiivisesti eikä jää vellomaan negatiivisiin asioihin niin kuin moni muu tekee. Moni esim. täälläkin on vain niin pohjattoman negatiivinen, ettei edes suostu yrittämään ajattelemaan positiivisesti, jos siitä ei heti saa miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain uskon tarpeeksi, minusta voi tulla huippumalli ja saan kaiken mitä haluan :) vaikka olenkin 158 cm pitkä, vanha ja lihava,ei sillä ole väliä kunhan uskon universumin voimiin!
Ihanko oikeasti aikuiset uskovat tällaista. Tekisi mieli antaa ympäri korvia ja jättää ilman viikkorahaa.
Ja jos ei toimi, niin et ajattele oikein. Ihan loogista. Mä aattelin voittaa miljoonia jostain. Toki en ikinä osallistu mihinkään peleihin, mut universumi hoitaa.
Voimia sinulle.
Hei kiitos!❤️ Siinäs näette, se toimii jo. Nyt mul on jo voimia, mitähän seuraavaks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitähän se huuhaakirja roskikseen. Kirjan uhreja ovat juuri masentuneet, joille kirja vielä hyvin epäterveesti uskottelee, että ihan kaikki riippuu siitä miten ajattelet. Ihan oikeasti, et aiheuta pelkoajatuksillasi kenenkään sairautta tai kuolemaa. Olethan aikuinen ihminen?
Kirjastossa on taatusti hyödyllisempiäkin, tieteeseen perustuvia kirjoja. Masennukseen self help -oppaista on vain haittaa, ne saavat sinut uskomaan että voit sinnikkäästi yrittämällä voittaa sairautesi, jos vain keskityt positiiviseen. Roskiin moiset.
Näiden kirjojen tarkoitus on saada ihminen ajattelemaan positiivisesti noin yleisesti ottaen. Tekisi siis hyvää aika monelle suomalaiselle:) Ei tietenkään kaikki toivomasi asiat toteudu. Mitä järkeä siinä olisi?
Esim. Cheek on menestynyt, koska hän osaa ajatella positiivisesti eikä jää vellomaan negatiivisiin asioihin niin kuin moni muu tekee. Moni esim. täälläkin on vain niin pohjattoman negatiivinen, ettei edes suostu yrittämään ajattelemaan positiivisesti, jos siitä ei heti saa miljoonaa euroa.
Cherk on maanis-depressiivinen ja lääkkeillä pysyy kasassa.
Mielenkiintoni heräsi. Onko muita vastaavia kirjoja, haluan tutustua aiheeseen ja ehkäpä jopa kokeilla :). Olen kyllä jo valmiiksi peruspositiivinen luonne ja unelmoin paljon ja aika usein unelmani toteutuvatkin. Mutta mitään systeemiä minulla ei tähän ole, jännä olisi kokeilla, voiko todella kaikki toiveet, joihin pystyn uskomaan, toteutua. Palaan joskus tänne kertomaan, miten kävi!
Kyse ei tarkalleen ole vain positiivisesta ajattelusta vaan tavoitteiden visualisoinnista.
Positiivinen ajattelu ei ole kaikille itsestäänselvää ja näillä opuksilla halutaan vain saada solmussa oleva ihminen uskomaan itseensä. Joskus ihminen vain tarvitsee ulkopuolisen neuvoa, kun kokee olevansa umpikujassa.
Kyse on juuri siitä, että ymmärrät, että kun vain uskot itseesi, niin hyviä asioita alkaa tapahtua. Tämä on monesti tietysti hankalaa, jos on ollut vaikea lapsuus, niin voi olla vaikea uskoa näitä asioita, mutta kyllä niistä selviää, kun ei vaadi liikoja.