Itken. Mies raivoaa mulle koska en uskalla ajaa autoa!
Äsken mies oli käymässä lääkärissä murtuneen jalan takia, sitten se soitti että sen pitää mennä vielä toiseen paikkaan lääkäriin. Ja röntgenkuvakansio olijäänyt meille kotiin. Mies siis soitti että voitko tuoda ne. Olin juuri tullut suihkusta tukka märkänä, ja puin nopeati vaatteet päälle je hyppäsin bussiin rontgenkuvakansio laukussani. Mies lähetteli koko matkan tekstareita että "missä vitussa olen" yms.
Kun saavuin tapaamispaikalle, ojensin kansion miehelle ja se rupesi ensinnäkin raivoamaan että miksi en ottanut muovipussia sille. en tajunnut siinä kiireen keskellä kotona ottaa pussia kun oli kiire vaan juosta nopeasti bussiin... ja mies jatkoi "laitanko nää sun perseeseen vai??" viitaten siihen että en tuonut pussia. räyhäsi ja jouduin toppuuttelemaan ettei herätä muiden ihmisten huomiota. ja alkoi raivota siitäkin että miksi en tullut autolla koska olisi säästynyt aikaa koska oli kiire sinne toiseen lääkäriin, en ole koskaan ajanut tolla meidän uudella autolla ja muutenkin pelottaa ja ahdistaa ajaminen.
ajatuksia, vinkkejä, mitä vaan?? auttakaa.
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäänhän ei oikeuta tuota miestä olemaan ääliö, mutta suurinta osaa keskusteluun osallistuneista ovat ärsyyntyneet ihmiseen joka omistaa ajokortin on suorittanut inssin mutta vikisee ettei osaa ajaa.
Ei suomen liikenteessä edes helsingissä tarvitse mitään ihmeellistä avaruudellista hahmotuskykyä.
Toki ymmärrän senkin että jos ei kortin hankittuaan ole ajanut niin silloin ei sitten aja ennenkuin on opetellut uudestaan. Miehelle pitää siis kertoa että joo mulla on kortti, mutta voin leikata sen saksilla kahtia koska en osaa ajaa joten turha tulla pyytelemään siinä hommassa apuja.
Mies hakekoon kuvansa taksilla ja jatkakoon matkaa sinne toiseen paikkaan minne olikaan menossa. Tämä toinen osapuoli oli täys toope kun lähti linja-autolla jotain kuvia ukolleen viemään, täys uuno.
Ja sulta pitäisi ottaa netinkäyttöoikeus pois. Ja etenkin oikeus kirjoittaa palstoille, joita lukutaitoiset ihmiset lukevat. Käsittääkseni kukaan ei kuollut, loukkaantunut lisää tai kärsinyt muuta kuin omaa v-mäistä oloaan sillä aikaa kun ap YSTÄVÄLLISESTI toimitti pyydetyt kuvat.
Mitä YSTÄVÄLLISTÄ on vatuloida jossain bussissa kun pihassa on toimiva auto ja oikeus ajaa sitä? EI MITÄÄN!!!
Mikään ei oikeuta rumaa käytöstä. Ei ap:n miehen eikä sinun. Vai oletko ap:n mies?
ohiksena kommentoin, ei kukaan ole sanonutkaan että ruma käytös olisi oikeutettua, mutta se on sanottu että vatulointi kyseisessä tilanteessa on hölmöä ja minun mielestäni oikeutaa taas miehen ärsyyntymään moisesta vaikka käyttäyminen ei ollutkaan oikeutettua.
Mulle taas on opetettu, että me aikuiset vastaamme omista tunteistamme. Aika yleinen reaktio toisen tekemään palvelukseen on kiitollisuus, ei ärsyyntyminen. Toisekseen on myös opetettu, että lahjahevosta ei ole suuhun katsominen. Täällä on muuten todettu, että ap ehkä sai kuvat nopeammin perille julkkareilla kuin olisi saanut omalla autolla.
Hienoa että täällä on todettu että Ap oli julkisilla nopeammin perillä kuin autolla. Kertokaa toki minullekkin mistä se Ap lähti ja minne se meni.
Ja erittäin hienoa ettei sen tarvinnut sitä bussia odottaa yhtää vaan suoraan pääsi kyytiin hyppäämään kotiovelta ja vei vielä suoraan miehen syliin.
Miksi ihmeessä sinä olet ilkeä tuntemattomalle ihmiselle??
Ja sanonpa nyt vain, että itse olen asunut erilaisissa lähiöissä koko ikäni, ja aina on ollut bussipysäkki aika lailla nokan alla, ja ei ole tarvinnut katsoa aikatauluja koska busseja menee viiden tai kymmenen minsan välein, esimerkiksi sairaloille. Jos ap kerran meni kotoa sairaalaan bussilla, niin voinee perustellusti olettaa, että hän ei asu Lieksassa, josta menee bussi Joensuun keskussairaalalle vain pari kertaa päivässä ja matka kestää yli tunnin.
En ole ollut ilkeä ap:lle enkä kenellekään muullekkaan. Jos otit itseesi siitä että kommentoin typerää väitettä "täällä on todettu että ap oli nopeammin julkisilla...." niin sille en voi mitään, se kommenttinikaan ei ollut ilkeä.
Eikös Ap:n miehen pitänyt niiden kuvien kanssa jatkaa matkaa jonnekin toiseen paikkaan? Kyllä helsingissä nämä luulisi olevan keskitetty siihen yhteen hoitoyksikköön, tiedä häntä sitten.
En ottanut itseeni, et sinä minulle ollut ilkeä. Olit ilkeä ap:lle. Vai eikö mielestäsi "suoraan miehen syliin" ollut väheksyvä ja tarpeettoman ilkeä ilmaisu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäänhän ei oikeuta tuota miestä olemaan ääliö, mutta suurinta osaa keskusteluun osallistuneista ovat ärsyyntyneet ihmiseen joka omistaa ajokortin on suorittanut inssin mutta vikisee ettei osaa ajaa.
Ei suomen liikenteessä edes helsingissä tarvitse mitään ihmeellistä avaruudellista hahmotuskykyä.
Toki ymmärrän senkin että jos ei kortin hankittuaan ole ajanut niin silloin ei sitten aja ennenkuin on opetellut uudestaan. Miehelle pitää siis kertoa että joo mulla on kortti, mutta voin leikata sen saksilla kahtia koska en osaa ajaa joten turha tulla pyytelemään siinä hommassa apuja.
Mies hakekoon kuvansa taksilla ja jatkakoon matkaa sinne toiseen paikkaan minne olikaan menossa. Tämä toinen osapuoli oli täys toope kun lähti linja-autolla jotain kuvia ukolleen viemään, täys uuno.
Ja sulta pitäisi ottaa netinkäyttöoikeus pois. Ja etenkin oikeus kirjoittaa palstoille, joita lukutaitoiset ihmiset lukevat. Käsittääkseni kukaan ei kuollut, loukkaantunut lisää tai kärsinyt muuta kuin omaa v-mäistä oloaan sillä aikaa kun ap YSTÄVÄLLISESTI toimitti pyydetyt kuvat.
Mitä YSTÄVÄLLISTÄ on vatuloida jossain bussissa kun pihassa on toimiva auto ja oikeus ajaa sitä? EI MITÄÄN!!!
Olisi muuten kiva kuulla olisiko sittenkin bussi ollut nopeampi? Usein pääkaupunkiseudulla etenkin matkat taittuvat julkkareilla nopeammin, kun bussit saavat ajaa omilla kaistoillaan ja jää pois parkkipaikan etsiminen. Parkkeeraamaan saattaa joutua hyvinkin kauaksi. Taksiakin voi joutua odottelemaan sen verran kauan, että bussilla olisi jo perillä.
Joskus jopa polkupyörä saattaisi olla nopeampi vaihtoehto kuin yksikään yllämainituista.
Tämä on kyllä aivan totta. Pk-seudulla hyvin usein julkiset on parempi vaihtoehto kuin oma auto, lähinnä siksi että parkkipaikkaa voi olla hyvin vaikea saada. Tuleepa mieleen Helsingissä muutakin sairaala, jonka lähelle ei tahdo saada autoa parkkiin millään.
Kyllä auton helsingissä parkkiin saa mutta siitä joutuu maksamaa. Ja etenkin isojen sairaaloiden yhteydessä on parkkihallit (maksulliset). Ainiin mutta ettehän te tietenkään parkkihalliin osaa / voi / kykene menemään. Ei ole kukaan opettanut, wiik wiik wiik olen avuton, kädetön, aivoton.
Miksi sinun pitää vielä jatkaa tuon parkkihallimaininnan jälkeen näitä olettamuksiasi? Tuleeko sinulle hyvä mieli, kun ajattelet ja ilmaiset että joku ei jotaan osaa, voi, kykene? Mitä saat tällaisen kommentin kirjoittamisesta? Tuleeko siitä sinulle hyvä mieli? Entä tämä jatko, "wiik wiik wiik olen avuton, kädetön, aivoton". Mitä tällaisen lauseen kirjoittamisesta? Tuoko se jotain iloa, kiihottumista, ylemmyyden tunnetta, tunnetko olevasi vahvempi, taitavapmpi, parempi?
Olisi kiva kuulla mikä ohjaa tällaista kommentointia.
Tätä ketjua lukiessa on tullut selväksi että se autolla ajo on niin kamalan vaikeaa joillekkin. Joten kai se parkkihalliin meno on sitten näille samaisille ihmisille aivan kammottava surmanloukku, joten mielestäni tuollaiset ihmiset ovat wiik wiik ihmisiä. Jos tästä nyt kovin mielesi pahoitit niin sulje kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei oikeuta rumaa käytöstä. Ei ap:n miehen eikä sinun. Vai oletko ap:n mies?
ohiksena kommentoin, ei kukaan ole sanonutkaan että ruma käytös olisi oikeutettua, mutta se on sanottu että vatulointi kyseisessä tilanteessa on hölmöä ja minun mielestäni oikeutaa taas miehen ärsyyntymään moisesta vaikka käyttäyminen ei ollutkaan oikeutettua.
Mulle taas on opetettu, että me aikuiset vastaamme omista tunteistamme. Aika yleinen reaktio toisen tekemään palvelukseen on kiitollisuus, ei ärsyyntyminen. Toisekseen on myös opetettu, että lahjahevosta ei ole suuhun katsominen. Täällä on muuten todettu, että ap ehkä sai kuvat nopeammin perille julkkareilla kuin olisi saanut omalla autolla.
Hienoa että täällä on todettu että Ap oli julkisilla nopeammin perillä kuin autolla. Kertokaa toki minullekkin mistä se Ap lähti ja minne se meni.
Ja erittäin hienoa ettei sen tarvinnut sitä bussia odottaa yhtää vaan suoraan pääsi kyytiin hyppäämään kotiovelta ja vei vielä suoraan miehen syliin.
Miksi ihmeessä sinä olet ilkeä tuntemattomalle ihmiselle??
Ja sanonpa nyt vain, että itse olen asunut erilaisissa lähiöissä koko ikäni, ja aina on ollut bussipysäkki aika lailla nokan alla, ja ei ole tarvinnut katsoa aikatauluja koska busseja menee viiden tai kymmenen minsan välein, esimerkiksi sairaloille. Jos ap kerran meni kotoa sairaalaan bussilla, niin voinee perustellusti olettaa, että hän ei asu Lieksassa, josta menee bussi Joensuun keskussairaalalle vain pari kertaa päivässä ja matka kestää yli tunnin.
En ole ollut ilkeä ap:lle enkä kenellekään muullekkaan. Jos otit itseesi siitä että kommentoin typerää väitettä "täällä on todettu että ap oli nopeammin julkisilla...." niin sille en voi mitään, se kommenttinikaan ei ollut ilkeä.
Eikös Ap:n miehen pitänyt niiden kuvien kanssa jatkaa matkaa jonnekin toiseen paikkaan? Kyllä helsingissä nämä luulisi olevan keskitetty siihen yhteen hoitoyksikköön, tiedä häntä sitten.
En ottanut itseeni, et sinä minulle ollut ilkeä. Olit ilkeä ap:lle. Vai eikö mielestäsi "suoraan miehen syliin" ollut väheksyvä ja tarpeettoman ilkeä ilmaisu?
Ei, ei ollut ilkeä vaan liittyy juurikin siihen että auto menee kotiovelta suoraan siihen miehen syliin mutta meneekö bussi. Ap:lle se nyt ei ainakaan ollut ilkeä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten kiva kuulla olisiko sittenkin bussi ollut nopeampi? Usein pääkaupunkiseudulla etenkin matkat taittuvat julkkareilla nopeammin, kun bussit saavat ajaa omilla kaistoillaan ja jää pois parkkipaikan etsiminen. Parkkeeraamaan saattaa joutua hyvinkin kauaksi. Taksiakin voi joutua odottelemaan sen verran kauan, että bussilla olisi jo perillä.
Joskus jopa polkupyörä saattaisi olla nopeampi vaihtoehto kuin yksikään yllämainituista.
Tämä on kyllä aivan totta. Pk-seudulla hyvin usein julkiset on parempi vaihtoehto kuin oma auto, lähinnä siksi että parkkipaikkaa voi olla hyvin vaikea saada. Tuleepa mieleen Helsingissä muutakin sairaala, jonka lähelle ei tahdo saada autoa parkkiin millään.
Kyllä auton helsingissä parkkiin saa mutta siitä joutuu maksamaa. Ja etenkin isojen sairaaloiden yhteydessä on parkkihallit (maksulliset). Ainiin mutta ettehän te tietenkään parkkihalliin osaa / voi / kykene menemään. Ei ole kukaan opettanut, wiik wiik wiik olen avuton, kädetön, aivoton.
Miksi sinun pitää vielä jatkaa tuon parkkihallimaininnan jälkeen näitä olettamuksiasi? Tuleeko sinulle hyvä mieli, kun ajattelet ja ilmaiset että joku ei jotaan osaa, voi, kykene? Mitä saat tällaisen kommentin kirjoittamisesta? Tuleeko siitä sinulle hyvä mieli? Entä tämä jatko, "wiik wiik wiik olen avuton, kädetön, aivoton". Mitä tällaisen lauseen kirjoittamisesta? Tuoko se jotain iloa, kiihottumista, ylemmyyden tunnetta, tunnetko olevasi vahvempi, taitavapmpi, parempi?
Tätä ketjua lukiessa on tullut selväksi että se autolla ajo on niin kamalan vaikeaa joillekkin. Joten kai se parkkihalliin meno on sitten näille samaisille ihmisille aivan kammottava surmanloukku, joten mielestäni tuollaiset ihmiset ovat wiik wiik ihmisiä. Jos tästä nyt kovin mielesi pahoitit niin sulje kone.
Joku ei osaa ajaa autoa, joku toinen ei osaa olla empaattinen. Wink wink. Kumpikohan on loppuviimein tärkeämpi taito elämässä?
Eli mies siis purkaa suoraan suhun kaikki turhautumisen ja pahan olon tunteet, oli syynä mikä hyvänsä. Tiedän, koska oma kihlattu on vähän samalainen. Kiehahtaa välillä nopeasti, ja purkaa pahaa oloaan muhun. Olen sanonut asiasta useasti, ja parannusta on kyllä tullut. Eli sano asiasta miehelle, rauhallisesti mutta jämäkästi ja totuudenmukaisesti. Kysy miltä hänestä tuntuisi jos käyttäytyisit samalla tavoin. Jos asiaan ei tule ajan kanssa muutosta niin kannattaa miettiä onko hän oikeasti sitten vain sika joka ei arvosta. Käytökselleen ja reagoinnille voi thedä jotain, mutta kusipäät harvoin tajuaa muuttua. Tsemppiä!
Kyllä mullakin menis hermo jos joutuisin odottelemaan vain siksi ettei toinen uskalla ajaa :D
Jätä, ap., koko tuollainen mies.
Se on heti se päällimmäinen neuvoni sinulle tuossa tilanteessasi. Ihminen voi kyllä olla ajokortitonkin ,jos haluaa ja mielestäni on ihan ok. haluta olla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minulle kerrottiin Kelataksista ennen ensimmäistä sairaalareissua. Ehkä hoitohenkilökunta ajatteli, että mies kuskaa. Oman auton käytöstä saat myös Kelan korvausta.
Minä olin murtuman takia leikkauksessa, ja kipsikin tietenkin oli. Periaatteessa sairaalalla on sääntö, että leikkauksen jälkeen ei saa päästää samana päivänä kotiin ilman saattajaa. Sanoin siellä, että mies on töissä, eikä pääse hakemaan, mutta otan taksin, ja olen kotona vain tunnin yksin, sitten mies tulee töistä kotiin. No sanoivat, että voivat tehdä poikkeuksen ja päästää minut leikkauspäivänä yksin kotiin. Siltikään he eivät maininneet minulle mitään kelataksista, vaan maksoin sen 40 e taksin ihan itse kokonaan. Kuulen täällä ekaa kertaa kelataksista, tai siis luulin että se on vain joillekin erittäin huonokuntoisille vanhuksille, jotka on suunnilleen sokeita ja saavat sellainen lopuniän käyttöoikeuden kelakuljetuksiin.
Sinä siis pyysit/ pyydät / sait pyytämättä Kelaa varten lääkäriltä lapun, että tarvitset taksia. Sen jälkeen sinä haet itse kelalta korvauksen, jossa omavastuu on vähän isompi kuin Kelataksissa.
Tiesikö henkilökunta, että sinun kotimatkasi on sen verran pitkä, että omavastuu ylittyy? Ehkä pääkaupunkiseudulla tai muussa isossa kaupungissa kuvitteli sinun matkaavan vain muutaman kilometrin.
Jos teillä ei ole lapsia niin juokse. Ihan ala-arvoisen törkeää käytöstä. Olen eronnut samantyyppisestä miehestä ja pari lasta. Raivoaa vieläkin kaikesta. Minäkään en joskus osannut ajaa autoa ja se asia teki minusta miehen mielessä halveksittavan.
Vierailija kirjoitti:
Asian ohi, mutta on kyllä karmivaa huomata kuinka täällä ollaan valmiita lynkkaamaan ihminen joka pelkää jotain. Ei minkäänlaista myötätuntoa, sympatiaa. Tai no osalla on, mutta todella paljon näitä epäempaattisia, ilkeitä kommentteja. Olisi jännä kuulla mitä nämä ilkeilijät saavat siitä, että näin lyövät lyötyä? Mikä saa toimimaan näin?
Kyse ei ole niinkään pelkäämisestä kuin siitä, että ei opettele vaan alistuu ajatukseen "en minä osaa". Kyllä minuakin pelotti ajaa, kun olin sairauden vuoksi ajamatta monta kuukautta, mutta niin vaan ajoin.
Kyse on siitäkin, että mistä löytyy tuollaisia säälittäviä eukkoriepuja, jotka eivät älyä tehdä mitään viisaampaa kuin itkeskellä, kun mies raivoaa. Ei tämä ole lynkkaamista vaan vilpitöntä ihmettelyä, miksi nämä naiset eivät arvosta itseään ja salli itselleen mukavampaa elämää kuin äijänrähjän likaämpärinä.
Miehesi jalka murtui jo 3 viikkoa sitten. Pystyykö hän ajamaan autoa? Jos ei, millä te olette kulkeneet tämän ajan, käyneet kaupassa jne? Eiks nyt olis ollut hyvä sauma ajaa kun mies ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ei osaa ajaa autoa, joku toinen ei osaa olla empaattinen. Wink wink. Kumpikohan on loppuviimein tärkeämpi taito elämässä?
Kaikesta, ihan kaikesta mielensä pahoittajille kukaan ei ole empaattinen. Mistähän mahtaa johtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian ohi, mutta on kyllä karmivaa huomata kuinka täällä ollaan valmiita lynkkaamaan ihminen joka pelkää jotain. Ei minkäänlaista myötätuntoa, sympatiaa. Tai no osalla on, mutta todella paljon näitä epäempaattisia, ilkeitä kommentteja. Olisi jännä kuulla mitä nämä ilkeilijät saavat siitä, että näin lyövät lyötyä? Mikä saa toimimaan näin?
Kyse ei ole niinkään pelkäämisestä kuin siitä, että ei opettele vaan alistuu ajatukseen "en minä osaa". Kyllä minuakin pelotti ajaa, kun olin sairauden vuoksi ajamatta monta kuukautta, mutta niin vaan ajoin.
Kyse on siitäkin, että mistä löytyy tuollaisia säälittäviä eukkoriepuja, jotka eivät älyä tehdä mitään viisaampaa kuin itkeskellä, kun mies raivoaa. Ei tämä ole lynkkaamista vaan vilpitöntä ihmettelyä, miksi nämä naiset eivät arvosta itseään ja salli itselleen mukavampaa elämää kuin äijänrähjän likaämpärinä.
Ei välttämättä ole kyse siitä, että alistuisi ajatukseen, että ei osaa. Voi olla kyse siitä, että ei HALUA. Moni ihminen ei ihan oikeasti halua edes opetella ajamaan autoa, ja se on ihan ok. Ei autoilu ole mikään kansalaispakko kuin ehkä jossain maalla, jossa ei ole julkista liikennettä.
Mutta se on hyvä kysymys, että miksi ap itkee. Ap:n ei todellakaan pitäisi itkeä, vaan suuttua takaisin. Mies kohtelee häntä törkeästi, ja ap:n pitäisi antaa joko potku perseelle tai suuttumalla takaisin pistää äijä kuriin.
Ymmärrän kirjoitti:
Eli mies siis purkaa suoraan suhun kaikki turhautumisen ja pahan olon tunteet, oli syynä mikä hyvänsä. Tiedän, koska oma kihlattu on vähän samalainen. Kiehahtaa välillä nopeasti, ja purkaa pahaa oloaan muhun. Olen sanonut asiasta useasti, ja parannusta on kyllä tullut. Eli sano asiasta miehelle, rauhallisesti mutta jämäkästi ja totuudenmukaisesti. Kysy miltä hänestä tuntuisi jos käyttäytyisit samalla tavoin. Jos asiaan ei tule ajan kanssa muutosta niin kannattaa miettiä onko hän oikeasti sitten vain sika joka ei arvosta. Käytökselleen ja reagoinnille voi thedä jotain, mutta kusipäät harvoin tajuaa muuttua. Tsemppiä!
Luettuani koko ketjun vielä tähän postaukseeni kommentti: Itsekin pelkään autolla ajoa vähän, koska olen vielä ihan uusi kuski. Teit oikean päätöksen, jos kiireessä piti lähteä ja pieni paniikkikin päällä. Silloin ei todellakaan lähdetä epävarmana kruisailemaan vieraalla autolla. Täällä ketjussa monet ihmiset viisastelee omista ajotaidoistaan ja päivittelee muiden ihmisten ajamista ja ajamatta olemista. Typerää ja noloa. En tiedä oletko kauhean nuori ja siksi niin herkillä, mutta älä anna miehen kommenttien ja varsinkaan tämän ketjun kommenttien mennä turhan tunteisiin. Ihmiset jauhaa aina kaikenlaista sen kummemmin ajattelematta. Sinä tiedät mihin kykenet ja teet mikä on mielestäsi oikein. Muista kuitenkin puolustaa itseäsi ja sanoa miehelle suoraan miltä tuntuu. Jos hän ei siitä muutu tai ole edes pahoillaan niin kuten sanottu mieti kannattaako enää hänen naamaa katsella.
Missä maassa tämä tapahtui? Kun röntgenkuvatkin on ihan itsellä kansiossa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi jalka murtui jo 3 viikkoa sitten. Pystyykö hän ajamaan autoa? Jos ei, millä te olette kulkeneet tämän ajan, käyneet kaupassa jne? Eiks nyt olis ollut hyvä sauma ajaa kun mies ei pysty.
No ei kun se on kova jätkä se ajaa autoa vaikka ilman jalkoja ja sitäpaitsi tää on provo jos nyt olet ainoa joka ei ole sitä vielä tajunnut ton mielensäpahoittajan lisäksi. Sitäpaitsi ap vastas jo tohon, eli heillä on automaatti vaihteinen auto ja mies ajaa jalka paketissa kun on kovajätkä mutta just tällä kertaa se lähti ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen autoton, ja ihmettelen aina näitä "miten käytte kaupassa" -kysymyksiä. Tervetuloa käymään pk-seudulla. Täällä on ruokakauppoja, muita kauppoja, posteja, kirjastoja ym ym käytännössä kaikkialla kävelymatkan päässä. Olen itse asunut Espoossa, Vantaalla ja Helsingissä, noin kymmenessä eri paikassa yhteensä. AINA on ollut kävelymatkan päässä vähintään kolme ihan hyvää ruokakauppaa. Ja olen aina, koko ikäni, hoitanut kaikki ruokaostokset kävellen. Tai työmatkan varrella ennen kotibussiin nousemista käynyt Kampissa kaupassa. Se ei koskaan ole ollut mikään ongelma. Hoidin ruokakaupan kävellen jopa kun sinkkuna minulta murtui raaja, sekään ei ollut mikään ongelma. Kulkemiset on aina hoitunut niin, että aina on bussipysäkki ihan vieressä. Kun asuin Punavuoressa niin ratikkapysäkki ja bussipysäkki oli aina lähempänä kotia kuin mihin sai edes auton parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa tämä tapahtui? Kun röntgenkuvatkin on ihan itsellä kansiossa.
Äh ne pyysi legurissa niitä röntgenkuvia mitkä oli otettu jo 20 vuotta sitten.
Tyypillä kun on kehitysvamma ja nyt operoidaan jalkoihin lisää pituutta tai muuten vain kieroon kasvaneita räpylöitä. Sitäpaitsi tää on aivan täysin keksitty juttu. Ei suomessa noin nynnyjä naisia ole.
a) Alat harjoitella autolla ajamista ja ajat niin paljon kuin mahdollista, ei se liikennesilmä muuten kehity.
tai
b) Sanot miehelle, että et aja ja sillä selvä. Jos valittaa, niin mies vaihtoon.
Emme tiedä onko ap pk-seudulla. Mutta Helsinkiläisenä voin kommentoida, että koska minulla on vakuutus niin käytän vain yksityistä sairaanhoitoa. Ja ihan olen murtumasta johtuvissa leikkauksissakin ollut yksityisissä sairaaloissa. Usein kontrollit on muualla kuin se sairaala, jossa leikattiin, koska sama kirurgi on eri päivinä eri paikoissa (esim. ma Töölön Mehiläisessä ja to Airportissa tms). Samaten magneettikuvissa olen usein joutunut käymään eri paikassa kuin missä leikkaava lääkäri on. Julkisen puolen keskittämisistä en tiedä mitään. Täällä on monella tapana käyttää yksityisiä ortopedisia sairaaloita, koska niitä kerran on niin hyvin täällä tarjolla, useita eri.