Mikä on typerintä mitä aikuinen ihminen on sinulle ikinä sanonut?
Minä kerroin kerran entiselle opiskelukaverilleni lähteväni käymään Pietarissa ja hän alkoi vänkäämään vastaan, ettei Pietaria ole olemassa. :D
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
mieleltään sairas äitini soitteli kouluaikana kouluun psykoosissa ja haukkui koko koulun, pyysi rehtorin ensiksi puhelimeen ja aloitti huudon siitä. tämä tapahtui 80-luvulla jolloin mt-sairauksia hävetiin kuten homoseksuaalisuutta vaikka 50-luvulla, todella tabua.
noh minut 5-luokkalainen kutsuttiin sitten keskusradion välityksellä nimellä suuressa koulussa takasin luokkahuoneeseen jossa opettaja josta pidin kovasti ja olin hyvä oppilas, superkiltti, alkoi täysin järkyttyneenä huutamaan minulle!!! " miten selität sanna tämän, mitä tämä tarkoittaa, mitä me olemme Sinulle tehneet, selitä tämä!!!!!!!!!"
menin shokkiin, enkä muista tilanteesta mitään.
olihan se sinäsnä hyvää oppia tulevaisuuteen, tämä sama tuli toistumumaan yläasteella myös pilkuntarkasti, jolloin jo osasin tukea opettajan järkytysta ja yhdessä käsitellä sitä että psyykkisesti sairas ihminen oli tavattu puhelimessa. en ihmettele vaikka olisin lohduttanut surullista opea, joka kuuli haukut
opeparat on se vaikeaa!
kiitokset kun sain avautua tästä TYPERYYDESTÄ!
joo tsemii hei.
Vierailija kirjoitti:
Muotinäytöksessä esittelin ylläni hääpukua. Muutama päivä sen jälkeen tuttu keski-ikäinen akateeminen nainen kommentoi, että onko sulla jäänyt prinsessavaihe päälle.
Selvennykseksi, että olen sirorakenteinen aikuisikäinen ja pukeutumistyylinini ei herätä millään tavoin huomiota. Siis semmoinen hiirulainen olen, en todellakaan mikään prinsessa.
oisit sanonut että onneks ei sentään TÄTI-vaihe jäänyt päälle niin kuin sulla.
Ketjua lukiessani jäin pohtimaan, että miksi noita kakkossivulla olleita hevosen ja ponin eroon liittyviä kirjoituksia oli alapeukutettu niin paljon. Onko oikeasti olemassa niin paljon aikuisia ihmisiä, jotka luulevat, että ponit ovat hevosenpoikasia? En ole mikään hevosihminen enkä varmaan erottaisi isoa ponia ja pientä hevosta toisistaan, mutta minulle on kyllä ollut aina ihan selvää, että on olemassa hevosia ja poneja. Ja onhan sellainen paksu pikkuponi nyt ihan eri näköinen kuin hevosen varsa.
Vierailija kirjoitti:
"Onko norja suomen naapurimaa?"
Eihän tuo ole tyhmä kysymys. Harvemmin sitä ihmiset puhuvat, että "minä asun Suomessa, eli Ruotsin, Norjan, Venäjän ja Karjalan tasavallan naapurimaasta". Useimmat ihmiset eivät siis kykene tuosta noin vain luettelemaan valtioiden rajanaapureita, vaan heidän on kuviteltava mielessään maailmankartta ja sieltä nimettävä ympäröivien valtioiden nimet. Norjan ja Suomen välinen raja on niin pieni verrattuna Ruotsin ja Suomen tai Venäjän ja Suomen väliseen rajaan, minkä lisäksi se on myös aivan pohjoisessa, eli alueella, jonka karttoja useimmat eivät tule kovin syvällisesti tutkineeksi. Ei mikään ihme, että joku ei osaa heti sanoa varmaksi, ovatko Suomi ja Norja rajanaapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole tyhmä kysymys. Harvemmin sitä ihmiset puhuvat, että "minä asun Suomessa, eli Ruotsin, Norjan, Venäjän ja Karjalan tasavallan naapurimaasta". Useimmat ihmiset eivät siis kykene tuosta noin vain luettelemaan valtioiden rajanaapureita, vaan heidän on kuviteltava mielessään maailmankartta ja sieltä nimettävä ympäröivien valtioiden nimet. Norjan ja Suomen välinen raja on niin pieni verrattuna Ruotsin ja Suomen tai Venäjän ja Suomen väliseen rajaan, minkä lisäksi se on myös aivan pohjoisessa, eli alueella, jonka karttoja useimmat eivät tule kovin syvällisesti tutkineeksi. Ei mikään ihme, että joku ei osaa heti sanoa varmaksi, ovatko Suomi ja Norja rajanaapureita.
Ihan yleissivistykseen kuuluu tietää suomen naapurimaat. Meillä ainakin ne piti jo ala-asteella ulkoa opetella. Mikäli niitä ei osaa ulkomuistista sanoa (edes kuvittelemalla ensin sen maailmankartan, ja miettimällä lähimmät valtiot), niin pitää aika puupää olla.
Meidän perheessä ollaan myös ajettu autolla norjan puolelle suomesta (missä kyseinen henkilö oli mukana, joka ei tiennyt onko norja suomen naapurimaa).
No niin, sanopa nyt se syy minkä takia sinulla ei ole miestä. Noin hyvännäköinen nainen eikä ole miestä. Miten se voi olla mahdollista?
Odotti tietysti lesbo-tunnustusta, anna mun kaikki kestää.
Vastasin että en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
mieleltään sairas äitini soitteli kouluaikana kouluun psykoosissa ja haukkui koko koulun, pyysi rehtorin ensiksi puhelimeen ja aloitti huudon siitä. tämä tapahtui 80-luvulla jolloin mt-sairauksia hävetiin kuten homoseksuaalisuutta vaikka 50-luvulla, todella tabua.
noh minut 5-luokkalainen kutsuttiin sitten keskusradion välityksellä nimellä suuressa koulussa takasin luokkahuoneeseen jossa opettaja josta pidin kovasti ja olin hyvä oppilas, superkiltti, alkoi täysin järkyttyneenä huutamaan minulle!!! " miten selität sanna tämän, mitä tämä tarkoittaa, mitä me olemme Sinulle tehneet, selitä tämä!!!!!!!!!"
olihan se sinäsnä hyvää oppia tulevaisuuteen, tämä sama tuli toistumumaan yläasteella myös pilkuntarkasti, jolloin jo osasin tukea opettajan järkytysta ja yhdessä käsitellä sitä että psyykkisesti sairas ihminen oli tavattu puhelimessa. en ihmettele vaikka olisin lohduttanut surullista opea, joka kuuli haukut
opeparat on se vaikeaa!
Mun äiti oli kanssa tällainen huutaja. Kilahti milloin mistäkin, linjat auki ja kauhea helvetti päälle.
Opettajat ja muut ei niinkään pyytäneet selvitystä, mutta isä luuli että äiti sai näitä huutokohtauksia jostain oikeasta syystä ja tosi kiva kun äiti soittaa rehtorille ja huutaa, rehtori lupaa selvittää asian ja soittaa takaisin ja kertoo ettei mitään tälläistä ole tapahtunut, isä tulee sanomaan että jos kerrankin vielä valehtelen/liioittelen äidille niin saan tyyliin selkään.
Ja äiti siis keksi näitä aina päästään.
Mä luulen että isä tiesi, mutta ei halunnut uskoa. Ehkä sen oli helpompi syyttää mua valehtelusta kuin hyväksyä se että sen vaimo oli vähän hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisessa lähiössä lammen rannalla kuultua:
Lapseni kahlasi muiden tenavien kanssa matalassa vedessä, läheisillä penkeillä istui aikuisia.
Eräs perheenisä hörppi tölkkikaljaa ja huuteli varoituksia lapsille:
-Älkää sit ottako sielt mitään ylös sielt vedestä, siellä on iilimatoja.
Ne on sellasii, et ne menee ihmisen ihon alle ja jää verenkiertoon.Tässä vaiheessa puutuin huuteluun ja korjasin,
ettei suomalainen iilimato mene ihon läpi, saattaa vain imeä verta niinkuin hyttynen. Vaarallinen se ei ole.
Isä suuttui minulle ja alkoi raivota:
-Mitä v****a sää siinä yrität opettaa!
Iilimato voi mennä aivoihin ja se on saat**a vaarallinen! Per**leen opettaja! ja niin poispäin.
Lapset pelästyivät ja lähdimme siitä sitten oman lapseni ja hänen kaverinsa kanssa menemään.Vaikka olisitkin oikeassa, niin kyllä muakin ärsyttäisi tällaiset "oikaisijat" ja sivusta kommentoijat.
Jos joku kaljaveikko tulisi rannalla opettamaan noin pöyristyttävää hevonpaskaa minun lapselleni - aivan taatusti minäkin avaisin suuni.
Sinäkö vain tyytyväisenä hymistelet vieressä, jos vieras huru-ukko tulee pelottelemaan lastasi?
Kaverin miehellä meni joskus hermo kun kikatimme mökillä jollekin jutulle. Hän päätti heittää minua kaljatölkillä silmään. Kun kaveri raivosi että miksi teki niin, niin perusteli "No ne on niin isot että niihin on helpoin tähdätä"
Joo-o, siinäpä vasta mainio puolustus :D
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin kerran entiselle opiskelukaverilleni lähteväni käymään Pietarissa ja hän alkoi vänkäämään vastaan, ettei Pietaria ole olemassa. :D
Minulla taas oli opiskelukaveri, joka oli innoissaan lähdössä Pietariin, eihän hän ollut siellä käynyt. Sitten joku kertoi, että kaupungin nimi oli vielä muutama vuosi sitten Leningrad, ja kummasti into matkustamiseen lopahti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leningrad-nimi vaihtui Pietariksi, ehkä hän muisti asian olevan toisinpäin?
Ei, vaan hän oli sitä mieltä ettei kyseistä kaupunkia ole ikinä ollut olemassakaan. Venäjän Atlantis ilmeisesti. :DD
- ap
Ps. tää on pisin mun aloittamani ketju ikinä, kiitos mammat.
"Ku sä oot tommonen" sanoi yli 30 vuotias "mies" jolla on lapsen mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleissivistykseen kuuluu tietää suomen naapurimaat. Meillä ainakin ne piti jo ala-asteella ulkoa opetella. Mikäli niitä ei osaa ulkomuistista sanoa (edes kuvittelemalla ensin sen maailmankartan, ja miettimällä lähimmät valtiot), niin pitää aika puupää olla.
Meidän perheessä ollaan myös ajettu autolla norjan puolelle suomesta (missä kyseinen henkilö oli mukana, joka ei tiennyt onko norja suomen naapurimaa).
Meillä taas ei pitänyt ala-asteella opetella Suomen naapurimaita ulkoa. Tietysti meille opetettiin Euroopan maantietoa, opetettiin lukemaan karttaa, kerrottiin mitä naapurimaa tarkoittaa ja tuontuollaiset. Opetettiin, että pitää osata luetella Pohjoismaat sekä kaikki mantereet ja maanosat, osoittaa Euroopan rajat kartalta, mutta koskaan ei täytynyt osata luetella minkään valtion kaikkia rajanaapureita apteekinhyllymeiningillä. Ihan fiksuja meistä kasvoi, vaikkeivät kaikki osaakaan puolessa sekunnissa sanoa, onko Suomella ja Norjalla rajaa, vai onko Ruotsi välissä koko pituudelta.
Miksi minun edes tarvitsee selittää, että eri aikoina ja eri kouluissa ei opeteta ihan kaikkia asioita tismalleen samoilla tavoilla? Eikö se nyt varsinkin ole osa yleissivistystä, että yleissivistyksen sisältö vaihtelee ajan mittaan ja että kaikilla ihmisillä, yleissivistyksen omaavillakaan, ei tule koskaan olemaan juuri samoja yleissivistyksen kriteerit täyttäviä tietoja?
Eikä kaikkien ihmisten aivot vain toimi niin, että ne välittömästi yhdistäisivät kaikki saman aihepiirin tiedot toisiinsa. Minulla itselläni tämä ominaisuus on, eli minä siis muistan Suomen ja Norjan olevan rajanaapureita siksi, koska olen kerran nähnyt valokuvan siitä vedessä seisovasta/kelluvasta alustasta, joka merkkaa Suomen, Ruotsin ja Norjan välistä rajapistettä. Kaverisi aivot eivät ehkä vain toimi näin. Hän ei ehkä tullut heti ajatelleeksi sitä, että hän oli kerran ylittänyt Suomen ja Norjan välisen rajan, koska onhan se nyt aivan eri asia olla fyysisesti autossa kuin vastata kysymykseen, johon lähtisi ensisijaisesti hakemaan vastausta kartalta. Rajan ylitys ja kartalta katsominen antavat molemmat oikean vastauksen samaan kysymykseen, mutta niitä ei välttämättä tule yhdistäneeksi toisiinsa, sillä toisistaan eroavat kokemukset (autossa istuminen ja kartan katsominen) aktivoivat aivoissa eri alueita.
Useimmat "tyhmät" asiat ovat loppujenlopuksi aivan ymmärrettäviä, kun niitä vain osaa ajatella vähän laajemmin.
Olin 15v ja kesätöissä kun siististi pukeutunut keski-ikäinen mies kehotti minua "tekemään itselleni jotain" kun olen hyi-vittu-niin-ruma. Kyse ei ollut painosta tai vastaavasta, vaan fyysisestä vammasta kasvoissa, mitä ei nykylääketieteen keinoin niin vain paranneta :(
Tapailin hetken aikaa suomenruotsalaista miestä. Hän oli täysin suomenkielinen ja opiskelimme samassa tiedekunnassa ihan suomen kielellä. Hän jatkuvasti ja jokayhteydessä morkkasi suomea, suomenkieltä ja suomalaisia.
Muutaman viikon kuluttua hän lopetti suhteemme ja ilmoitti syyksi "kielimuurin". Hänen äitinsä sattui olemaan umpisuomalainen ja kotoisin savosta.
Tämän tapauksen jälkeen tapailin toista suomenruotsalaista ja hänelläkin oli omasta mielestään huomattavan kehittynyt ja parempi kulttuuri kuin meillä suomalaisilla. Perheensä asui jossain lautahökkelössä Porvoon metsässä ja jäi epäselväksi tuo kulttuurin hienous tuossa torpassa.
139 jatkaa: Jotta en vain jäisi jankuttamaan, niin kerron myös tyhmimmät asiat, mitä aikuiset ovat minun kuulteni sanoneet. "Kyllä kaikki äidit rakastavat lapsiaan", "Aikuiset tietävät aina paremmin", "Ei ajo-oikeutta naisille", "Nuo käsittämättömät ihmisperseet ansaitsevat kuolla koska he kirjoittivat palstalle käyttävänsä eri kissanhiekkaa kuin minä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opeparat on se vaikeaa!
Mun äiti oli kanssa tällainen huutaja. Kilahti milloin mistäkin, linjat auki ja kauhea helvetti päälle.
Opettajat ja muut ei niinkään pyytäneet selvitystä, mutta isä luuli että äiti sai näitä huutokohtauksia jostain oikeasta syystä ja tosi kiva kun äiti soittaa rehtorille ja huutaa, rehtori lupaa selvittää asian ja soittaa takaisin ja kertoo ettei mitään tälläistä ole tapahtunut, isä tulee sanomaan että jos kerrankin vielä valehtelen/liioittelen äidille niin saan tyyliin selkään.
Ja äiti siis keksi näitä aina päästään.
Mä luulen että isä tiesi, mutta ei halunnut uskoa. Ehkä sen oli helpompi syyttää mua valehtelusta kuin hyväksyä se että sen vaimo oli vähän hullu.
halitsempit Sulle, kiitos kun vastasit. Me ei tunneta mut sun tarinan perusteella haluan sanoa, että olet rakas lähimmäinen mulle.
itkin just kun mun jutulle tuli 8 yläpeukkua, itken vieläkin. kiitos hyvät ihmiset, tarkoititte mitä tahansa. mut nolattiin täydellisesti äitini toimesta koko lapsuus, ja olen pitänut paljon sisälläni. erittäin voimaannuttavaa edes anonyymina puskea totuus ulos ja tulla "hyväksytyksi"
rakkautta kaikille. lopulta se miten typerää on joku sanonut ei enää merkkaa
vain se, miten kauniita ja hyviä asioita joku sanoo. se parantaa!
Vierailija kirjoitti:
Olin 15v ja kesätöissä kun siististi pukeutunut keski-ikäinen mies kehotti minua "tekemään itselleni jotain" kun olen hyi-vittu-niin-ruma. Kyse ei ollut painosta tai vastaavasta, vaan fyysisestä vammasta kasvoissa, mitä ei nykylääketieteen keinoin niin vain paranneta :(
mun ei edes tarvi tietää sanoakseni Sulle
olet kaunis!!! älä koskaan unohda sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kouluttaudu merkonomiksi, nillä papereilla pääsee pankkeihin, vakuutusyhtiöihin ja tilitoimistoihin saman tien hyvään virkaan, eikä tarvitse olla päivääkään työttömänä." Sanojana ihminen, joka on ollut pankissa töissä merkonomin papereilla 70-luvun alusta, mutta joka ei ymmärrä, että nykypäivänä merkonomin papereilla ei pääse edes kaupan kassalle.
höpönhöpön. Kyllä merkonomin papereilla edelleen pääsee töihin sekä pankkeihin, tilitoimistoihin että vakuutusyhtiöihin.
Ei pääse edes tradenomin papereilla
Toiset pääsee, toiset ei.
Niimpä. Yksi kaverini valmistui merkonomiksi kaksi vuotta sitten, ja on nyt vuoden ollut pankissa töissä (ihan vakituinen paikka on). Että älkääpä puhuko tyhmiä täällä :)
opeparat on se vaikeaa!