Mikä on typerintä mitä aikuinen ihminen on sinulle ikinä sanonut?
Minä kerroin kerran entiselle opiskelukaverilleni lähteväni käymään Pietarissa ja hän alkoi vänkäämään vastaan, ettei Pietaria ole olemassa. :D
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan vaikean masennuksen kokeneena törmäsin usein lausahdukseen "Koita ryhdistäytyä". Ei ehkä typerintä, mutta semi turhauttavaa. Ei kukaan halua olla vapaaehtoisesti masentunut.
Mulla yksi typerimmistä kommenteista ollessani masentunut "mene vähän ulos kävelemään"
"Sun kannattaa jättää tää lukio kesken". Nykyään sitten Helsingin yliopistossa ja kohta valmistumassa että onneksi en kuunnellut:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan vaikean masennuksen kokeneena törmäsin usein lausahdukseen "Koita ryhdistäytyä". Ei ehkä typerintä, mutta semi turhauttavaa. Ei kukaan halua olla vapaaehtoisesti masentunut.
Mulla yksi typerimmistä kommenteista ollessani masentunut "mene vähän ulos kävelemään"
Ulkoilu ja erityisesti luonnossa liikkuminen auttavat masennukseen oikeasti. Että ei se mikään typerä kommentti ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu ja erityisesti luonnossa liikkuminen auttavat masennukseen oikeasti. Että ei se mikään typerä kommentti ole ollut.
Vaikeasti masentunut ihminen ei kykene parantumaan kävelylenkeillä ja positiivisella ajattelulla. Lievää masennusta kärsiville taas ulkoilu ja puuhaaminen, joihin siinä vaiheessa voimat vielä riittävätkin, usein tekee hyvää. Koittakaa jo ihmiset ymmärtää näiden kahden tilan ero, vaikka sairaus onkin sama. Samalla lailla kuin sormensa murtanut pystyy elämään huomattavasti rajoitteettomammin kuin vaikka koko kätensä murtanut.
Vierailija kirjoitti:
"Mikset säkin hankkisi kånkenia kun se on niin nätti ja pirtsakka"
Hehheh. Nätti.. joo, makunsa kullakin. Sopii koululaiselle. Miksi ne ovat muuten aina niin paskaisia kaikilla jotka näitä omistaa? Olen vain huomannut.
Ketjuun vastaus:
"liity nyt säkin fb:hen ja whats appiin". En liity koska en halua - miksi pitäisi?
Olin alle 20v kun tappelin silloisen poikaystäväni kanssa, minua vanhempi, sen takia kun hän ei hoitanut raha-asioitaan, putosi työssäkäyvänä ihmisenä perintätoimistojen listoille, yritti salata kaiken. Ryyppäsi salaa, oli muutenkin tosi veemäinen mua kohtaan aika ajoin. Yritti pummia minulta rahaa, sen tajusin etten todellakaan antanut. En edes lainaan, itse opiskelijana ja hän hyväpalkkaisessa työssä käyden ulosottotoimiston asiakkaana silti jo. Ihan omien töpeksimistensä takia. Eron otin puheeksi ja sitä puitiin pitkän aikaa kun toisaalta roikuin hänessä vielä, niin tämän seurustelun loppumetreillä hän kysyi kuitenkin ihan tosissaan että unohdetaan jo menneet, mennään naimisiin ja tehdään lapsia.
En suostunut. Tiedän kyllä, että meni pari vuotta aikaa, meno jatkui samanlaisena ja joku kyllä oli sitten suostunut lisääntymään tämän jo sittemmin potkutkin saaneen kultakimpaleen kanssa. Lastensuojelun asiakas valitettavasti kyseinen lapsi tänään.
Että uutiset ovat puolueettomia ja kertovat aina kaiken totuudenmukaisesti mitään asiayhteyksiä pois jättämättä.
Huoh.... On kyllä muutenkin vähän yksinkertainen tapaus, etten ihmettele vaikka uskoisi keijukaisiinkin.
"Sinusta ei koskaan tule mitään". Näin lausahti alakoulun opettajani. Mielestäni olen selvinnyt oikein hyvin.
"Sinustahan on tullut kaunis!"
Isoäitini, joka inhosi ja vihasi (vieläkin) minua.
Oikein juoksi ulos silmät sepposen selällään nähdessään minut seisovan ulkona äitini vieressä.
Ajatukseni: wtf...ai että nyt oon kaunis...niiku nälkää näkevä, yksinasuva, vuokraamaksava, todentamatonta masennusta kärsivä 17v.opiskelija-tyttö (tämän kaiken ansiosta laihduin yli 100kg alle 60kg )
Tuo kommentti ei edes ole pahin mitä olen saanut kuulla.
Minun on pakko pyytää anteeksi niiltä henkilöiltä, jotka ovat kirjoittaneet "tapa ittes" kommentteja. Äitini monta kertaa kehotti minua tappamaan itseni, ensimmäiset kehotukset tulivat ollessani 6-8v.
Olen siis turtunut tuohon kommenttiin (ja aika moneen muuhunkin), enkä ole ymmärtänyt, mitä olen suustani päästänyt.
Olen pahoillani ja minua kaduttaa, kun olen niin sanonut muutamalle ihmiselle.
-Antakaa anteeksi, mutta unohtaa ei tarvitse-
Olin 10v sitten sairaaloisen laiha (173cm 48kg). Jouduin pissatulehduksen vuoksi tiputukseen. Pyysin hoitsua samalla laittamaan jotain lihottavaa suoneen, heikotti niin.
'en laita, kaikki ihanoivat nykyään laihuutta, ole onnellinen'.
Pääsin lukiossa kolmen parhaan joukkoon englanninkielisessä novelli kirjoituskilpailussa, kolmen parhaan joiden kesken valittiin yksi voittaja. (ei siis toisia tai kolmansia sijoja) Kilpailu oli koko Suomen laajuinen.
Kokeiden palautuksessa joka oli päivä tämän tiedon julkitulon jälkeen äidinkielen opettajani: "No ei sulla toi äidinkielen kielioppi näytä sujuvan yhtä hyvin kuin englannin", jonka jälkeen hain kokeeni englanninkielen opettajaltani joka sanoi: "No sä oletkin tuollainen tarinankertoja."
Ai vitsi että hymyilytti tuollainen aliarvioiminen. :) Se et aina ei ole koulumotivaatiota ei kerro sun potentiaalia jos teet jotain mikä sua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mene töihin."
Tämä. 30000 työpaikkaa ja 300000 työtöntä.
"Miksi lähdit suhteesta? Se mieshän oli täydellinen. Et tule löytämään toista yhtä hyvää." Muille ehkä joo mutta kotona katseilta piilossa alkoi pilkkaus, vähättely ja töniminen ynnä muu.
Ja mieluummin olen yksin kuin haukuttavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvani kuulemma itki niin paljon siksi, kun häntä ei ollut kastettu.
Mulle sanottiin, että lapsi kyllä parantuu neurologisesta vammastaan sitten kun hänet kastetaan... no yllätys yllätys ei parantunut.
Minulle sanottiin, että "entäs jos vauvasi kuolee eikä ole kastettu"... No, vielä ovat elossa koko katras (yli ja alle 4-kymppisiä) ja erinomaisia lapsenlapsiakin tuottaneet iloksemme.
Kammottavaa, millaiseen vanhatestamentilliseen tai suorastaan pakanalliseen vihan ja koston jumalaan jotkut ns. uskovaiset uskovat.
Minulle sanoi kerran sukulaismies ollessani herkässä murrosiässä ja muutenkin epävarma ulkonäöstäni, että "sinäki se oot kaukaa kaunis mutta läheltä ku sateen pieksämä lehmänpaska". Meni monta, monta vuotta ennen kuin pääsin tästä ulkonäön arvostelusta yli:( Jälkeenpäin kun olen sen aikaisia kuvia katsellut, niin olen aivan tavallinen, sievä, nuori tyttö.
Entisen lukion rehtori totesi masennukseen, että "oma vika, pyöräilisit useammin" ... juu-u pyöräilyhän tunnetusti parantaa kaikki sairaudet 😅 tosin sama henkilö totesi, etten koskaan tule pääsemään lukiota läpi (8,9 keskiarvo, muutama E saatuna jo ja loput kirjoitukset ensikuussa)
" Anteeks nyt vaan mutta meitä viisikymppisiä voi tervehtiä eri tavalla, tuo moi kuulostaa tosi naiivilta"