Järjettömintä maailmassa: nämä adhd-jonon ohi -passit huvipuistoissa
Minun oikeus- ja tasavertaisuustajuuni ei vieläkään mahdu, miksi joillekin annetaan passeja siksi että ovat liian malttamattomia jonottamaan? Ei adhd ole sairaus! Nämä passit kuuluvat kehitysvammaisille, eivät kauhukakaroille ja vanhemmille joilla on tarpeeksi pokkaa niitä kassalta ruinata.
Kommentit (55)
Onko Särkänniemessä joku vastaava? Oltiin viikonloppuna ja ihmettelin kahta poikaa jotka ryysi sivuportista sisään ja etuili jopa siinä, kun ekana oli pyörätuolissa oleva pikkupoika. Monta kertaa vielä. Pyörätuolissa olleen pojan isä jo kerran sanoi että älkää etuilko ja tönikö. Tää siis siellä missä on niitä lasten laitteita.
Olivat kyllä aika levottomia noin kaikkinensa, laitteissakin ryysivät ja sähläsivät, keinukarusellissa laitteen hoitaja jo kuulutti kahdesti, että ei saa heiluttaa keinua ja puhelimet pois ettei tartte pysäyttää kyytiä. Osuttiin tonnekin heidän kanssaan samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei noita varten voisi olla joku erityispäivä?
Ketä ne sitten ohittelisi?
Nyt kaikki ruinaamaan noita erityislupia, joihin ei edes vaadita lääkärintodistusta. Ehkä sitten Linnanmäelläkin ymmärretään järjettömyys kun 500 vanhempaa on jonossa vinkumassa tätä lapselleen.
Huomenna aion mennä ruinaamaan tuollaisen kolmelle lapsellemme.
Haha, en edes tiennyt että tuollaisiakin jaossa nykyään.
Hulluksi on maailma mennyt.
On se kumma, että n yksisoluinen eliökin oppii, mutta ihmisen pentu isoine aivoineen muka ei. Tai onhan ne adhdkin oppineet, että riehumalla saa kaiken heti. Muuten luulisi, että oppisivat odottamaan kuten muutkin. Ehkä oppisivat vähän hitaammin, mutta ei sillä ainakaan, että huonosta käytöksestä palkitaan. Alapeukut Lintsille.
Toivokaa nyt oikein kovasti, että saatte ikioman adhd-lapsen ja pääsette nauttimaan kaikista ykkösluokan eduista...
Ennenvanhaan ne saivat selkäänsä jos käyttäytyivät huonosti ja useimmat heistä oppivat näin käyttäytymään normaalisti sitten vanhempina.
Ei oo totta! Ja ilman mitään lääkärintodistuksia tuollaisen passin saa... taidan hakea omille lapsillenikin.
Noita passeja on käytetty Linnanmäellä jo yli 10 vuotta. Ensimmäisen kerran kuulin niistä joskus 2005-2007. Eivät ole mikään uusi nykyajan juttu.
Missä on tasa-arvo? Jotenkin voisin ymmärtää, jos vaadittaisiin lääkärintodistus.
Tällainen hyysäys ei lopulta oikeasti hyödytä lasta mitenkään, oli hänellä oikeasti ADHD tai ei. Altistaminen ja kärsimättömän olon sietämisen oppiminen tulisivat hyvin siinä jonottaessa, ei Suomen huvipuistoihin edes ole niin pitkät jonot, aika lyhyt siedätysaika mutta opettava kokemus kuitenkin. Mutta ei, mun erityislapseni minä minä, hirveetä rääkkäystä tämmönen, valitan Iltapuluun ja teen somekohun jos mun erityiselle Käpy-Usvalle koskaan sanotaan EI missään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset osaa olla kateellisia Kadehditaan jopa sairaita ihmisiä kun sattuvat pääsemään jonon ohi.
ADHD on kyllä sellainen maailmanluokan humpuukisairaus, että sen nojalla pitäisi päästää kaikki muut aina ohitse. Eihän tuossa muuta palkita kuin huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minun oikeus- ja tasavertaisuustajuuni ei vieläkään mahdu, miksi joillekin annetaan passeja siksi että ovat liian malttamattomia jonottamaan? Ei adhd ole sairaus! Nämä passit kuuluvat kehitysvammaisille, eivät kauhukakaroille ja vanhemmille joilla on tarpeeksi pokkaa niitä kassalta ruinata.
Adhd on sairaus. Älä jauha paskaa täällä.
t. adhd potilas
Uskomatonta, kyllä pitäisi olla lääkärintodistus. Tekisi heille adhd-lapsille erittäin hyvää opetella odottamaan ja jonottamaan. Menkää kaikki vanhemmat ja pyytäkää passia. Jokaiselle samanlainen passi.
Ihan ok systeemi - mutta ilman muuta vain lääkärintodistuksella.
Mä olen narsistinen "minä ensin" aikuinen. Saisinkohan minäkin sellaisen lipun.
Voisi myydä Asperger-passejakin tosiaan.
"Jonota tunti ja päästä vähintään 10 Adhd-passilaista ohitsesi, niin pääset valitsemaasi laitteeseen ilmaiseksi"
Ihmiset on valmiita ottamaan sairaiden tms. ettuja, mutta eivät sitä sairautta. Sitä sanotaan huijaukseksi. Jos adhd-lapsille on tuollainen suotu, niin miksei sitä voi käyttää. Tuokin on varmasti käytännön sanelema juttu. Eli huvipuisto on tullut tuohon ratkaisuun, koska se on kaikille parasta, luulen.
Miksei noita varten voisi olla joku erityispäivä?