Järjettömintä maailmassa: nämä adhd-jonon ohi -passit huvipuistoissa
Minun oikeus- ja tasavertaisuustajuuni ei vieläkään mahdu, miksi joillekin annetaan passeja siksi että ovat liian malttamattomia jonottamaan? Ei adhd ole sairaus! Nämä passit kuuluvat kehitysvammaisille, eivät kauhukakaroille ja vanhemmille joilla on tarpeeksi pokkaa niitä kassalta ruinata.
Kommentit (55)
Missä tuollaisia on? Ei kai Suomessa?
täällä ei sentään ole tunnin jonot kuten disneylandissa...
Oho, ai sellaisiakin passeja on. Kaikkea sitä kuulee kun vanhemmaksi elää.
Mitä minä just luin? Missä näitä on? Minäkin halaun tämmöisen minä minä minä ensin -passin.
Whaaat?
Missä noin on? Särkänniemessä myydään jonon-ohi -passeja ja niitä saa ostaa kuka tahansa. Voipi olla ihan järkevää, jos on puistossa paljon porukkaa ja itellä rajallinen aika.
Kuulemma nimenomaan ruinaamalla ja käskemällä lasten huutaa siellä kassalla sellaset saa.
Adhd lapselle voi yhtä hyvin opettaa sietämään odottelua kun kenet tahansa muun malttamattoman lapsen.
Isossa maailmassa pääsee jonojen ohi rahalla -ja se on hyvä.
Suomessa nyt ei mitään jonoja edes ole.
https://www.linnanmaki.fi/esteettomyys
Lääkärintodistusta ei vaadita ja "ratkaistaan tapauskohtaisesti". Eli juuri röyhkeimmät ruinaajat saavat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä just luin? Missä näitä on? Minäkin halaun tämmöisen minä minä minä ensin -passin.
Otatko sen sairauden myös koko loppuelämäksi?
Eikö se pyörivä muotilelu ole sitä varten, että saa jonossa ajan kulumaan?
No voi hyvä jumala! No, eipä tarvitse ainakaan Linnanmäelle enää mennä.
Saako aspergerkin sellaisen? Olen as-aikuinen, 24 vuotta.
Suomalaisen kateuden huipentuma: Kunpa minunkin lapsellani olisi adhd, jotta pääsisimme jonon ohi huvipuistossa.
Ei taas ole todellista. Mistä ihmiset ihan oikeasti keksii näitä toinen toistaa päättömämpiä ideoita ja miksi vielä pöljemmät on päästetty toteuttamaan niitä? Mihin h*lvettiin tämä maailma on menossa?
N40
Jos lapsi ei vapaa-aikana voi oppia jonottamaan, milloin sitten.
Myöhemmin ulistaan kuin ei saa tasa-arvoista kohtelua, kun on ensin opetettu pitämään itseä erilaisena.
Adhd-lapsen äitinä voin todeta, että tämä on huvipuiston puolelta todella hieno asia, jonka perheemme otti ilomielin vastaan Linnanmäen vierailulla. Mutta laittakaa toki niitä alapeukkuja tulemaan, kunhan teillä on paljon omakohtaista kokemusta ja asiantuntemusta adhd-lapsen kanssa elämisestä.
Todistin itsekin tämmöistä. Parasta oli että sillä passilla sai menmä kaksi kertaa laitteessa! En tiennyt mikä juttu, joten kysyin siltä tytöltä että onko sulla joku Vip lippu..
Pitäisi olla,rajpitettu aikakin siinä lipussa esim vain 5h kun pääsee kuitenkin enenmän laitteisiin päivän aikana.
Sitten normit valittaa kun adhd:t sählää jonossa.