Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin ensimmäistä kertaa elämässäni 4 tunnin siivouksen kotiini. Järkytyin.

Vierailija
26.07.2017 |

Me olemme myymässä asuntoa ja tilasin siivousfirman tehosiivoamaan kotia. Heidän piti siivota keittiö, vessat ja sauna perusteellisesti, muu koti oltiin jo hoidettu omin voimin. Halusin, että vessoissa seinäkaakelit kiiltäisivät, hanat olisivat kirkkaat, saunan ovi olisi puhdas, keittiössä uuni pesty, jääkaapin ovi siisti jne. Siis sellaista perusteellisempaa siivousta niistä paikoista, jotka jäävät tavallisessa viikkosiivouksessa imuroinnin ja lattianpesun jälkeen usein tekemättä.

Mies lähti meidän lasten kanssa Särkänniemeen päiväksi ja minä jäin vähän kuin "kotivahdiksi" siivojien takia. Halusin olla paikalla, jotta pystyin neuvomaan tarvittaessa. No, eilen sattumoisin jouduinkin ottamaan veljen kolme pientä lasta hoitoon ja olin siis näiden 1-4-vuotiaiden kanssa meillä. Vähän hankalaa oli väistellä siivoojia, mutta leikittiin olohuoneessa ja pihalla.

Kun siivoojat tulivat, he olivat ystävällisiä ja kysyivät ovelle vastaan tulleilta lapsilta nimiä ja ikiä. En muistanut kaikkien tarkkoja ikiä (siis muistin suurin piirtein, mutten ihan kuukautta) ja sanoinkin, etteivät ne ole minun, vaan hoidan heitä tämän päivän. Tajusin vasta myöhemmin, että siivoojat siis luulivat minun olevan joku lastenhoitaja, eikä suinkaan talon omistaja.

Siivoojat käyttäytyivät epäasiallisesti, pyysivät toisiaan katsomaan meidän likaisia uuneja ja vessanpöntön taustoja. Yökkäilivät suureleisesti jne. Ihmettelin aluksi, miten ihmeessä kukaan voi olla niin tyhmä, että tekee tuollaista, kun asunnon omistaja on vieressä. Olin niin hämmentynyt, etten saanut sanaa suustani. Sitten tajusin sen, että luulivat minua lastenhoitajaksi.

Siivoojat siivosivat neljä tuntia, naureskelivat meidän törkyisille lattialistoille ja vessan kaakeleille. Kun olivat lähdössä, annoin tulla. Sanoin, etten ole koskaan nähnyt mitään epäammattimaisempaa käytöstä kuin heiltä eilen. Kuka kehtaa tulla toisen kotiin yökkäilemään ja arvostelemaan? Näin ilmeistä, että tajusivat vasta silloin, että olen talon emäntä.

Laitoin palautetta siivousfirmaan välittömästi. Tänään sain vastauksen, jossa pahoiteltiin kovasti, ilmoitettiin laskun mitätöimisestä ja tarjottiin vielä tuntuvaa lahjakorttia.

Ihan vaan teille muillekin tiedoksi, jotka mietitte, mitä siivoojat teillä tekevät poissa ollessanne.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
2/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo. Millaista keskustelua toivot syntyvän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma? Laita facebookkiin näkyviin arvostelu heidän sivulle.

Vierailija
4/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä ikinä näyttänyt yökötystäni, vaikka joskus inhottikin jokin erityisen likainen kohta.

Asiakkaani olivat myös kaikki todella fiksuja, ja mukavia. Muutamasta tuli jopa perhetuttuja.

Vierailija
5/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä mieltä ovat. Kunhan siivoavat hyvin.

Vierailija
6/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Lastenhoitajaksi luultu voisi hyvinkin olla talon emännän tuttu. Kukaan ei naureskelisi tuollaisessa tilanteessa paikan siivottomuudelle. Eivätkä siivoojat muutenkaan jaksaisi innostua naureskelemaan asialle, johon törmäävät koko ajan töissä. Keksi ensi kerralla parempi provo.

Vierailija
7/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma? Laita facebookkiin näkyviin arvostelu heidän sivulle.

Kyllä laitoinkin jo eilen ja siihen on tullut jo pahoitteleva vastine.

Kyseessä Pirkanmaalla toimiva siivousfirma.

ap

Vierailija
8/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Lastenhoitajaksi luultu voisi hyvinkin olla talon emännän tuttu. Kukaan ei naureskelisi tuollaisessa tilanteessa paikan siivottomuudelle. Eivätkä siivoojat muutenkaan jaksaisi innostua naureskelemaan asialle, johon törmäävät koko ajan töissä. Keksi ensi kerralla parempi provo.

Eikö tuttu tietäisi lasten iät paremmin? Ja kun sanoin, että olen vain tämän päivän hoitamassa lapsia, niin varmaan siksi olettivat minun olevan vain joku random hoitaja.

ap

Vierailija
9/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko siivouksen lopputulos kuitenkin yhtä kiiltävä kuin mitä olit halunnut?

Vierailija
10/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sepitteessä oli hyviä aineksia.

Tuo että siivousfirma mitätöi laskun oli hieno oivallus. Kirjoittaja antoi vinkin että ei ole otsa rypyssä kirjoitettu. Myös hienovarainen vinkki siihen suuntaan että tarina on keksitty.

Vierailija
11/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saakin yökkäillä ja naureskella, jos kämppä on oikeasti paskainen - niinhän me asukkaat itsekin teemme. Ja varmaan yökkäilylle ja naureskelulle oli ihan aihetta, jos kerran ammattilaisen tekemälle siivoukselle oli alunperinkään tarve. Eikö pääasia ole se, että työn jäljessä ei ole moittimista?

Vierailija
12/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti jäädä kyttäämään?

Vierailija
13/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Ensinnäkin siivoojat nyt näkee vaikka mitä kamaluuksia joka tapauksessa. Enkä usko tohon laskun mitätöintiin ja lahjakorttiin. Enkä siihen, että kertoisivat perheen lastenhoitajalle että yököttää.

Vierailija
14/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuttu tietäisi lasten iät paremmin? Ja kun sanoin, että olen vain tämän päivän hoitamassa lapsia, niin varmaan siksi olettivat minun olevan vain joku random hoitaja.

ap

Random hoitajakin voi kertoa talon emännälle, mitä talossa on päivän aikana tapahtunut. Ei kelpaa.

Vierailija
15/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäasiallistahan tuollainen käytös tietysti on, mutta luulisin, että jokaisessa ammatissa on oma ammatti"huumorinsa", jonka avulla työtä on joskus helpompi tehdä. Omassa työssäni joudun olla tekemisissä kuoleman kanssa, ja joskus rankkaakin vitsiä työkavereiden kanssa väännetään (ei vainajasta itsestään, vaan kuolemasta yleensä). Toki pitäen tarkasti huolta, että vainajan omaiset eivät ole paikalla kuulemassa.

Vierailija
16/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmillista. Itse olen tehnyt paljon siivoustyötä ja työkaverit ovat olleet mukavia ja fiksuja. Mutta sitten oli tämä eräs, jo viisikymppinen nainen, joka oli painajainen. Ei käytöstapoja, kamala jäkätys ja käkätys joka asiasta ja sellainen kähisevä viskibasso-räkätys päälle. Teki kyllä huolellista jälkeä, mutta se työn edistyminen oli hidasta puhelinta samalla räpläten. Kyllä toisen kotiin ja ylipäänsä töihin mennään kunnioittavalla asenteella.

Vierailija
17/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo. Millaista keskustelua toivot syntyvän?

Samanlaista kauhistelua odotin. Olin ja olen niin järkyttynyt tästä, etten olisi ikinä uskonut. Kyllä, meillä oli törkyistä, koska ei oltu vähään aikaan enää siivottu perusteellisesti. Mutta silti, että jotkut siivoojat naureskelevat siivouskohteissa, sitä en olisi koskaan uskonut.

ap

Vierailija
18/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon ja alun perusteella, että siivoojat tekivät vain tavallisen pölyjenpyyhinnän ja jättivät uunit ja vessat kunnolla pesemättä.

Siksi tämä aloitus palauttikin uskoni ihmiskuntaan.

Vierailija
19/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi on ok mollata asunnon siisteystasoa jonkun ulkopuolisen kuulen mutta ei omistajan?

Tarkoitan että ajattelevat siivoojat vaikka mitä niin jos paikalla on heidän lisäkseen muita pidetään mölyt mahassa.

Vierailija
20/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat niillle siivoojille, rankka työ siivota tuollaisia sikolättejä . Ota opiksesi  ja yritä saada elämäsi hallintaan.