Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin ensimmäistä kertaa elämässäni 4 tunnin siivouksen kotiini. Järkytyin.

Vierailija
26.07.2017 |

Me olemme myymässä asuntoa ja tilasin siivousfirman tehosiivoamaan kotia. Heidän piti siivota keittiö, vessat ja sauna perusteellisesti, muu koti oltiin jo hoidettu omin voimin. Halusin, että vessoissa seinäkaakelit kiiltäisivät, hanat olisivat kirkkaat, saunan ovi olisi puhdas, keittiössä uuni pesty, jääkaapin ovi siisti jne. Siis sellaista perusteellisempaa siivousta niistä paikoista, jotka jäävät tavallisessa viikkosiivouksessa imuroinnin ja lattianpesun jälkeen usein tekemättä.

Mies lähti meidän lasten kanssa Särkänniemeen päiväksi ja minä jäin vähän kuin "kotivahdiksi" siivojien takia. Halusin olla paikalla, jotta pystyin neuvomaan tarvittaessa. No, eilen sattumoisin jouduinkin ottamaan veljen kolme pientä lasta hoitoon ja olin siis näiden 1-4-vuotiaiden kanssa meillä. Vähän hankalaa oli väistellä siivoojia, mutta leikittiin olohuoneessa ja pihalla.

Kun siivoojat tulivat, he olivat ystävällisiä ja kysyivät ovelle vastaan tulleilta lapsilta nimiä ja ikiä. En muistanut kaikkien tarkkoja ikiä (siis muistin suurin piirtein, mutten ihan kuukautta) ja sanoinkin, etteivät ne ole minun, vaan hoidan heitä tämän päivän. Tajusin vasta myöhemmin, että siivoojat siis luulivat minun olevan joku lastenhoitaja, eikä suinkaan talon omistaja.

Siivoojat käyttäytyivät epäasiallisesti, pyysivät toisiaan katsomaan meidän likaisia uuneja ja vessanpöntön taustoja. Yökkäilivät suureleisesti jne. Ihmettelin aluksi, miten ihmeessä kukaan voi olla niin tyhmä, että tekee tuollaista, kun asunnon omistaja on vieressä. Olin niin hämmentynyt, etten saanut sanaa suustani. Sitten tajusin sen, että luulivat minua lastenhoitajaksi.

Siivoojat siivosivat neljä tuntia, naureskelivat meidän törkyisille lattialistoille ja vessan kaakeleille. Kun olivat lähdössä, annoin tulla. Sanoin, etten ole koskaan nähnyt mitään epäammattimaisempaa käytöstä kuin heiltä eilen. Kuka kehtaa tulla toisen kotiin yökkäilemään ja arvostelemaan? Näin ilmeistä, että tajusivat vasta silloin, että olen talon emäntä.

Laitoin palautetta siivousfirmaan välittömästi. Tänään sain vastauksen, jossa pahoiteltiin kovasti, ilmoitettiin laskun mitätöimisestä ja tarjottiin vielä tuntuvaa lahjakorttia.

Ihan vaan teille muillekin tiedoksi, jotka mietitte, mitä siivoojat teillä tekevät poissa ollessanne.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Lastenhoitajaksi luultu voisi hyvinkin olla talon emännän tuttu. Kukaan ei naureskelisi tuollaisessa tilanteessa paikan siivottomuudelle. Eivätkä siivoojat muutenkaan jaksaisi innostua naureskelemaan asialle, johon törmäävät koko ajan töissä. Keksi ensi kerralla parempi provo.

Eikö tuttu tietäisi lasten iät paremmin? Ja kun sanoin, että olen vain tämän päivän hoitamassa lapsia, niin varmaan siksi olettivat minun olevan vain joku random hoitaja.

ap

Mistä he olisivat tienneet, että hoidat lapsia vain sen päivän? Sanoitko oven avattuasi "Tervetuloa siivoamaan. Olen Maaret ja hoidan vain tämän päivän näitä lapsia."

Vierailija
22/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo. Millaista keskustelua toivot syntyvän?

Samanlaista kauhistelua odotin. Olin ja olen niin järkyttynyt tästä, etten olisi ikinä uskonut. Kyllä, meillä oli törkyistä, koska ei oltu vähään aikaan enää siivottu perusteellisesti. Mutta silti, että jotkut siivoojat naureskelevat siivouskohteissa, sitä en olisi koskaan uskonut.

ap

Kyllä täällä kauhistellaankin. Sinun kukkisteluasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes kehtais jäädä kotiin jos siivoojat tulisivat. Tai jos jäisin, niin siivoaisin ennen niiden tuloa 😀

Mut siis ihan selvästikkään ap:n siivoojat eivät tajunneet ap:n olevan asunnon omistaja.

Vierailija
24/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt joku av-salapoliisi selvittää mistä siivousfirmasta on kyse, jos ap kerran on laittanut niiden faceen palautteen, joka siis näkyy kaikille ja kertonut jo että kyse on Pirkanmaasta.

Vierailija
25/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin teillä on takuulla ollut aivan järkyttävän paskaista, koska siivoojat ei ihan pienestä sotkusta hätkähdä. Kannattaa ehkä katsoa peiliin jos uuni ja lattialistat on niin kamalassa kunnossa että ammattisiivoojakin jo yökkäilee.

Enpä tosin jaksa uskoa että siivoojat olisivat niin urpoja että ulkopuolisen kuullen laukoisivat noita juttuja.

Vierailija
26/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Lastenhoitajaksi luultu voisi hyvinkin olla talon emännän tuttu. Kukaan ei naureskelisi tuollaisessa tilanteessa paikan siivottomuudelle. Eivätkä siivoojat muutenkaan jaksaisi innostua naureskelemaan asialle, johon törmäävät koko ajan töissä. Keksi ensi kerralla parempi provo.

Eikö tuttu tietäisi lasten iät paremmin? Ja kun sanoin, että olen vain tämän päivän hoitamassa lapsia, niin varmaan siksi olettivat minun olevan vain joku random hoitaja.

ap

Mistä he olisivat tienneet, että hoidat lapsia vain sen päivän? Sanoitko oven avattuasi "Tervetuloa siivoamaan. Olen Maaret ja hoidan vain tämän päivän näitä lapsia."

Etkö lukenut aloitusta? Minä kerroin, että hoidan lapsia vain eilisen, eivätkä ne ole minun.

Siis lapset juoksivat ovelle vastaan, kun ovikello soi. Siivoojat olivat tosi ystävällisiä lapsille ja kysyivät, minkä ikäisiä ja nimisiä lapset ovat. Kun eivät osanneet 1v ja 3v kertoa omia ikiään, minä kerroin, mutta en suoralta kädeltä muistanut esim. 1-vuotiaan ihan tarkaa ikää. Että oliko se 1v7kk vai 1v9kk ja siinä kohtaa sanoin, etteivät ne ole minun lapsiani ja hoidan heitä vain sen eilisen päivän. Silloin ne varmaan olettivat, että olen talon lapsia hoitamassa vain eilisen ja olen joku kuka tahansa hoitaja.

ap

Vierailija
27/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, niin teillä on takuulla ollut aivan järkyttävän paskaista, koska siivoojat ei ihan pienestä sotkusta hätkähdä. Kannattaa ehkä katsoa peiliin jos uuni ja lattialistat on niin kamalassa kunnossa että ammattisiivoojakin jo yökkäilee.

Enpä tosin jaksa uskoa että siivoojat olisivat niin urpoja että ulkopuolisen kuullen laukoisivat noita juttuja.

Meillä siivottiin viimeksi tosi perusteellisesti jouluna. Sitten tehtiin talokaupat tammikuussa ja ollaan rempattu sitä alkuvuosi. Pikku hiljaa ollaan muuttamassa uuteen, mutta myydään nyt tämä vanha pois. Ollaan koko kevät vain siivoiltu kevyesti, kun ollaan koko ajan oltu muuttamassa. Muutto on venynyt ja siksi puolessa vuodessa on kertynyt tätä perusteellisempaa siivousta vaativaa likaa enemmän. Päätettiin jo aikoja sitten, että eletään nyt kerrankin vähän huolettomammin ja tilataan sitten perusteellinen loppusiivous, kun muutetaan pois. Ja se tehtiin.

ap

Vierailija
28/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siivottiin viimeksi tosi perusteellisesti jouluna. Sitten tehtiin talokaupat tammikuussa ja ollaan rempattu sitä alkuvuosi. Pikku hiljaa ollaan muuttamassa uuteen, mutta myydään nyt tämä vanha pois. Ollaan koko kevät vain siivoiltu kevyesti, kun ollaan koko ajan oltu muuttamassa. Muutto on venynyt ja siksi puolessa vuodessa on kertynyt tätä perusteellisempaa siivousta vaativaa likaa enemmän. Päätettiin jo aikoja sitten, että eletään nyt kerrankin vähän huolettomammin ja tilataan sitten perusteellinen loppusiivous, kun muutetaan pois. Ja se tehtiin.

ap

Ja saitte mitä tilasitte. Vieläpä ilmaiseksi. Mitä merkitystä siivoojien mielipiteillä on sinulle?

Vierailija
29/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla totta. Minä olin nuorena tyttönä siivousfirmassa töissä ja pomo/ omistaja käyttäytyi mielestäni hieman epäkunnoittavasti asiakkaiden kodeissa. Ihmettelin enkä tykännyt. Hän mm aukoi vaatekaappeja ja naureskeli naisomistajan vaatteiden kokoa. Taivasteli vessan ja vessaharjan paskaisuutta. En edes muista enää kaikkea. Oli myös Pirkanmaalla tämä firma, voi olla vieläkin. Jälki oli kyllä hyvää ja teki tehokkaasti töitä. Mutta loppujen lopuksi, mitä väliä? Te ette sitä kuule.

Vierailija
30/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, jopas oli melkoinen vastaantulo siivousfirmalta, kun siivosivat paskaisen läävän kiiltäväksi ilmaiseksi ja antoivat vielä lahjakortin päälle. Minusta minkäänlaiseen kompensointiin ei ollut aihetta, kyllä siivoojat saavat keskustella keskenään ja kommentit olivat kaikesta päätellen paikallaan.

Vierailija
31/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sepitteessä oli hyviä aineksia.

Tuo että siivousfirma mitätöi laskun oli hieno oivallus. Kirjoittaja antoi vinkin että ei ole otsa rypyssä kirjoitettu. Myös hienovarainen vinkki siihen suuntaan että tarina on keksitty.

Juuri näin. Tuohon laskun mitätöimiseen kärähti tämä provo. Siivousfirma ei todellakaan mitätöi 4 tunnin työtä sen takia, että siivoojat olivat tilaajaan mukaan naureskelleet ja yökkäilleet.

Meillä käy siivousfirma kaksi kertaa kuussa, ja meillä on todella likaistakin ollut, niin että on hävettänyt. Ystävällisesti ovat neuvoneet miten pitää paikat puhtaana, kun olen kysynyt. Ja siivoavat niin tehokkaasti ja aikaa tuhlaamatta, etteivät todellakaan osoita mieltään kesken töiden.

Vierailija
32/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin lukemaan tämän sattumalta, mutta kas, tutultahan tuo tamperelaisen korvaan kuulostaa. Taitaa olla sama firma, jonka siivoojat keskittyivät siivoamisen sijaan päivittelemään kovaan ääneen, miten voi niin isossa asunnossa asua niin vähän ihmisiä. Hetken jo luulin, että ovat asunnottomia ja vailla alivuokrahuonetta. Taisivat kuitenkin olla vain huonotapaisia, epäammattimaisia junttisiivoojia.

Vierailija
33/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen tamperelaisfirma käsittääkseni suostuu mitätöimään laskut siksi, että yksi siivoojista on firman omistaja. Ottaa takkiinsa. Ottais ny onkeensa mieluummin sen palautteen!

Vierailija
34/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut aikaa tuollaiseen kun olen ollut alalla töissä. Yksi epäasiallinen haukkujapomo on ollut, joka juoksutti ja märisi.

Vierailija
35/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat niillle siivoojille, rankka työ siivota tuollaisia sikolättejä . Ota opiksesi  ja yritä saada elämäsi hallintaan.

Naurattaa tällaiset kommentit. Teetkö sinä itse aamuyöllä lumityöt, jotta aurausauton kuljettaja pääsisi nopeammin tauolle? Esipesetkö pesulaan vietävät pyykit kotona, ettei pesulan työntekijöiden tarvitsisi stressata niistä? Hotkitko ravintolassa illallisesi niin, että tarjoilija saisi lautasen tiskiin hyvissä ajoin ja kenties mukavan tunnin puolentoista lepohetken ennen vuoronsa päättymistä?

Ei. Duunarit saavat palkkaa siitä, että tekevät duuniaan. Sen palkan maksat sinä ja minä. Ei duunareita tarvitse sääliä, kyllä heillä on ammattitaito ja -ylpeys. Ei siivooja ole lähtökohtaisesti jokin väsymysoireyhtymää sairastava onkimato, vaan SIIVOOJA.

Vierailija
36/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Veljen lasten syntymäkuukaudet luultavasti muistaisin paremmin kuin esim. ystävieni lasten syntymäpäivät.

Vierailija
37/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep. Silmään pisti lause:  "Sanoin, etten ole koskaan nähnyt mitään epäammattimaisempaa käytöstä kuin heiltä eilen".  Miksi eilen, jos kerran haukuit siivoojat samantien, kun olivat työnsä tehneet?

Millään siivousfirmalla ei ole taloudellista mahdollisuutta mitätöidä laskua, alennusta voi saada.  

Vierailija
38/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten olin pari päivää terveyskeskuksen vuodeosastolla potilaana. Huonekaverit olivat kaikki vanhuksia ja siivoojat/laitoshuoltajat puhuivat heistä siinä lattioita putsatessaan. Tyyliin että "tuokaan muuta tee kuin nukkuu, joutaisi johonkin muuhun hoitopaikkaan". Sanoin heille että hereillä ollessaan on kyllä ihan tolkun ihminen. Mulkoilivat vain takaisin ja poistuivat huoneesta.

Vierailija
39/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopputulos oli hyvä niin ihan sama miten yökkäilevät. Näin minä ajattelisin. He ovat vain siivoajia ja saavat ajatella mitä haluavat. Hehän ne paskat joutuvat siivoamaan ja siitä heille maksetaan. Ihan vapaasti saa äännähdellä :)

Vierailija
40/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt kotisiivousta mutta nyt mietin kyllä toisen kerran... asun vielä Tampereen vieressä eli tämä firma olisi saattanut tulla kyseeseen 😮 Olisko jotain alkukirjaimia vinkata edes ni tiedän mitä yritystä välttää...