Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin ensimmäistä kertaa elämässäni 4 tunnin siivouksen kotiini. Järkytyin.

Vierailija
26.07.2017 |

Me olemme myymässä asuntoa ja tilasin siivousfirman tehosiivoamaan kotia. Heidän piti siivota keittiö, vessat ja sauna perusteellisesti, muu koti oltiin jo hoidettu omin voimin. Halusin, että vessoissa seinäkaakelit kiiltäisivät, hanat olisivat kirkkaat, saunan ovi olisi puhdas, keittiössä uuni pesty, jääkaapin ovi siisti jne. Siis sellaista perusteellisempaa siivousta niistä paikoista, jotka jäävät tavallisessa viikkosiivouksessa imuroinnin ja lattianpesun jälkeen usein tekemättä.

Mies lähti meidän lasten kanssa Särkänniemeen päiväksi ja minä jäin vähän kuin "kotivahdiksi" siivojien takia. Halusin olla paikalla, jotta pystyin neuvomaan tarvittaessa. No, eilen sattumoisin jouduinkin ottamaan veljen kolme pientä lasta hoitoon ja olin siis näiden 1-4-vuotiaiden kanssa meillä. Vähän hankalaa oli väistellä siivoojia, mutta leikittiin olohuoneessa ja pihalla.

Kun siivoojat tulivat, he olivat ystävällisiä ja kysyivät ovelle vastaan tulleilta lapsilta nimiä ja ikiä. En muistanut kaikkien tarkkoja ikiä (siis muistin suurin piirtein, mutten ihan kuukautta) ja sanoinkin, etteivät ne ole minun, vaan hoidan heitä tämän päivän. Tajusin vasta myöhemmin, että siivoojat siis luulivat minun olevan joku lastenhoitaja, eikä suinkaan talon omistaja.

Siivoojat käyttäytyivät epäasiallisesti, pyysivät toisiaan katsomaan meidän likaisia uuneja ja vessanpöntön taustoja. Yökkäilivät suureleisesti jne. Ihmettelin aluksi, miten ihmeessä kukaan voi olla niin tyhmä, että tekee tuollaista, kun asunnon omistaja on vieressä. Olin niin hämmentynyt, etten saanut sanaa suustani. Sitten tajusin sen, että luulivat minua lastenhoitajaksi.

Siivoojat siivosivat neljä tuntia, naureskelivat meidän törkyisille lattialistoille ja vessan kaakeleille. Kun olivat lähdössä, annoin tulla. Sanoin, etten ole koskaan nähnyt mitään epäammattimaisempaa käytöstä kuin heiltä eilen. Kuka kehtaa tulla toisen kotiin yökkäilemään ja arvostelemaan? Näin ilmeistä, että tajusivat vasta silloin, että olen talon emäntä.

Laitoin palautetta siivousfirmaan välittömästi. Tänään sain vastauksen, jossa pahoiteltiin kovasti, ilmoitettiin laskun mitätöimisestä ja tarjottiin vielä tuntuvaa lahjakorttia.

Ihan vaan teille muillekin tiedoksi, jotka mietitte, mitä siivoojat teillä tekevät poissa ollessanne.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajunnut tuota kohtaa, että normaalin viikkosiivouksen yhteydessä jää tekemättä... Sä vaan imuroit ja peset lattiat? :D ilmankos oli sitten niin paskasta, että yököttää.

Tuttu lastenhoitaja osaisi lasten iät? Ethän säkään osannut, vaikka olet lasten täti! :D

Nyt on liian monta outoutta, ei silleen edes yritystä.

Vierailija
42/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojien  käytös oli epäasiallista.

Miten ihminen ei osaa itse siivota kotiaan noista paikoista, joihin siivousfirman apua tarvittiin?

Meillä on ollut  aina siistiä, silloinkin, kun lapsemme olivat pieniä.Kyllä tuo on luonnekysymys, jos uuniin jätetään yli kuohuneet ruoat kuivettumaan, kaakelit on kalkkitahroilla kuorrutetut, jääkaapin ovi tahrainen ja hanat sameat. Mikäli olisimme aikeissa myydä kotimme, välittäjä saisi laittaa talomme myyntikuvat nettiin vaikka saman tien ja ottaa asunnonkatsojat heti sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen suuresti, toki mahdotontahan mikään ei nykyaikana ole. Ja miksi epäilen? Siksi että ap vaikuttaa perussiistiltä tyypiltä (puhuu normaaleista viikkosiivouksista), jolloin kaakelit ja hankalasti puhdistettavat paikat eivät voi olla niin huonossa kunnossa, että aiheuttaisivat siivoojissa yökkäilyä. Näkevät varmasti paljon, paljon pahempaakin kuin normikansalaisen vessanpöntön takuset. Jos tarina on tosi, niin ihan kajahtaneitahan noiden on täytynyt olla. Ja ilmeisesti ekapäivää töissä, niin eivät ole vielä joutuneet oikeasti törkyisiin kohteisiin. Esim. törkyisen vuokralaisen jäljiltä voi löytyä hiukan pahempaakin kuin likainen uuni. Eikä edes ole mitenkään harvinaista.

Vierailija
44/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin siivousfirma kertoi seikkaperäisesti kuinka yököttävässä kunnossa asuntomme oli heidän sisään mennessään.

Tämä häädettyämme narkkariksi heittäytyneen vuokralaisen.

Vierailija
45/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo. Millaista keskustelua toivot syntyvän?

Samanlaista kauhistelua odotin. Olin ja olen niin järkyttynyt tästä, etten olisi ikinä uskonut. Kyllä, meillä oli törkyistä, koska ei oltu vähään aikaan enää siivottu perusteellisesti. Mutta silti, että jotkut siivoojat naureskelevat siivouskohteissa, sitä en olisi koskaan uskonut.

ap

Ihmiset ovat selvinneet nälänhädistä, verilöylyistä ja avaruuslennoista, mutta meidän ap NIIN JÄRKYTTYY siivoojista, jotka arvioivat hänen murjunsa siisteyttä. Toivottavasti tämä on provo, koska muutoin ap:n mielenterveys herättää ikäviä kysymyksiä.

Vierailija
46/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoja palkataan kotiin? No,koska siellä on likaista. Ei kai kukaan palkkaisi siivojaa,jos siellä on puhdasta. Siksi kyllä ihmettelen siivousalan ihmisiltä tuollaista käytöstä.

Vierailija
47/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustöitä paljon tehneenä tiedän että aivan varmasti ei mikään siivousfirma mitätöisi laskua :D 

Vierailija
48/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi ammattisiivooja ja vain noin vähän töitä että uuni ja kylppäri ja 4 tuntia.  En usko.  Ystäväni käyttää siivoojaa silloin tällöin ja jo kahdessa tunnissa tekee kuulemma tosi paljon töitä.  Ja yksi siivooja siis.  Tietysti jos on ikkunanpesua tms. on asia erikseen.

Vierailija
49/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa jos meillä joku siivooja yökkisi, pitäisin sitä ihan positiivisena asiana. Ainakin siitä voi päätellä, että siivooja arvostaa puhtautta. Ehkä se sitten hinkkaa ne liat huolellisemmin pois. Itseäni ei paljon hetkauta joku uunin tila, siksipä tilaan likaneuroottiset siivoojat siivoamaan kun itseä ei kiinnosta. Eikä tule mitään yök-reaktiotakaan itseltäni.

Vierailija
50/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat siivosivat neljä tuntia, naureskelivat meidän törkyisille lattialistoille ja vessan kaakeleille. Kun olivat lähdössä, annoin tulla. Sanoin, etten ole koskaan nähnyt mitään epäammattimaisempaa käytöstä kuin heiltä eilen.

Eilen? Siivoojat siivosivat neljä tuntia ja heidän lähtiessään sanoit heille että heidän eilinen käytöksensä oli epäammattimaista?

Sitä paitsi, miten on mahdollista että et tiedä veljesi lasten syntymäkuukausia? Kyllä mä tiedän mun sisarusten lasten syntymävuodet, -kuukaudet ja jopa -päivät!

Vierailija
51/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustöitä paljon tehneenä tiedän että aivan varmasti ei mikään siivousfirma mitätöisi laskua :D 

Paaaska juttu! Romutit unelmani ilmaisesta siivouksesta. Voisin kerran viikossa kutsua tollaset naureskelijat siivoamaan jos sen siivouksen saa ilmaiseksi,.

Vierailija
52/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Lastenhoitajaksi luultu voisi hyvinkin olla talon emännän tuttu. Kukaan ei naureskelisi tuollaisessa tilanteessa paikan siivottomuudelle. Eivätkä siivoojat muutenkaan jaksaisi innostua naureskelemaan asialle, johon törmäävät koko ajan töissä. Keksi ensi kerralla parempi provo.

Eikö tuttu tietäisi lasten iät paremmin? Ja kun sanoin, että olen vain tämän päivän hoitamassa lapsia, niin varmaan siksi olettivat minun olevan vain joku random hoitaja.

ap

Etkö itse ole veljesi tuttu sitten vai miten et tiedä lasten ikiä? Vähän ontuu.

Vierailija
53/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saisi kuka tahansa tulla yökkäämään jos saisin paikat kiiltäviksi vaikka puoleen hintaan.

Vierailija
54/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo. Millaista keskustelua toivot syntyvän?

Samanlaista kauhistelua odotin. Olin ja olen niin järkyttynyt tästä, etten olisi ikinä uskonut. Kyllä, meillä oli törkyistä, koska ei oltu vähään aikaan enää siivottu perusteellisesti. Mutta silti, että jotkut siivoojat naureskelevat siivouskohteissa, sitä en olisi koskaan uskonut.

ap

Mikä nauresekelemisessa on mielestäsi kamalaa? Kai nyt jokainen voi tehdä työtään tyylillään kunhan eivät tilaajalle naureskele. Nämäkään eivät tienneet niin tekevänsä.

Vierailija
55/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosiko ne kunnolla kuitenkin? Itse entisenä siivoojana olen nähnyt vaikka minkälaisia saastapaikkoja. Eli aika pahat hellantaukset saa olla, että siivooja yökkii.

Vierailija
56/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista voi aivan hyvin käydä. Oma kokemukseni on kampaajalta, jossa kaksi kampaajaa haukkuivat seuraavaksi tulevan asiakkaan minun kuulteni. Oli aika kamalaa istua siinä tuolissa tukka puoliksi leikattuna ja ihmetellä, etteivätkö he muista minun olevan paikalla vai mistä on kyse. Samaisessa kampaamossa kävi muitakin ikäviä tilanteita, mutta tämä asiakkaan kuulleen toisen asiakkaan haukkuminen oli järkyttävintä.

Vierailija
57/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella työpaikalla on omat juorujutut, se keventää sitä työntekoa. En nyt ymmärrä mitä pahaa tässä on tapahtunut. Inhimillinen virhe kun eivät tajunneet että omistaja on paikalla, eivät varmaan olisi juorunneet jos olisivat tajunnut että asiakas kuulee. Pahoittelivat ja korvasivat, kaikki siis hyvin. Näitä sattuu.

Kyllä meidänkin työpaikalla juorutaan asiakkaista päivittäin. Ei me tietenkään kuolemanvakavissaan olla :D

Ei kannatta ottaa liian henkilökohtaisesti.

Vierailija
58/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harmillista. Itse olen tehnyt paljon siivoustyötä ja työkaverit ovat olleet mukavia ja fiksuja. Mutta sitten oli tämä eräs, jo viisikymppinen nainen, joka oli painajainen. Ei käytöstapoja, kamala jäkätys ja käkätys joka asiasta ja sellainen kähisevä viskibasso-räkätys päälle. Teki kyllä huolellista jälkeä, mutta se työn edistyminen oli hidasta puhelinta samalla räpläten. Kyllä toisen kotiin ja ylipäänsä töihin mennään kunnioittavalla asenteella.

Oliko tämä Oulussa?

Vierailija
59/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahdelta ammattilaiselta menee neljä tuntia moisiin hommiin, siis yhteensä kahdeksan tuntia niin yökkäilyyn on taatusti ollut aihetta. Uunin liotus ja puhtaaksi vuoleminen lienee vienyt eniten aikaa, luitte oikein, karsta pehmitetään liottamalla ja vuollaan raapalla pehminneet pois jotta voi laittaa uudelleen likoon, toistetaan 3-8 kertaa karstan määrästä riippuen.

Olen siis siivonnut kaikenlaista, vaitiolovelvollisuus rajoittaa. Yleisesti yökkiminen on tullut asiakkaan taholta ja häntä on sitten lohduteltu tai mietitty yhdessä kannattaako jokin juttu siivota vai olisiko halvempaa uusia kyseinen asia. Asiakkaan ollessa paikalla on keskusteltu asioista joihin hän halutessaan voi osallistua, työkavereiden kesken jutellaan ihan kaikesta, vähiten käsillä olevasta työstä. Ammattilaisen ilme ei saa värähtää vaikka mitä olisi vastassa, mistä voi tietää ettei esim. kalmasiivouksen kohdalla ole kysymys asiakkaalle läheisestä ihmisestä (lähes aina on!). Yleensä toivomme että asiakas poistuisi paikalta, varsinkin jos tilanteessa on lapsia koska tehoaineet ovat toisinaan haitallisia, ei siksi että saisimme arvostella vaan kaupallisista syistä, ennen ja jälkeen- vaikutus on tehostetumpi ja tyytyväisyys suurempi:).

Vierailija
60/93 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukoon vaikka lapsiani rumiksi, kunhan tulee siistiä. En minä ole sanoista ennenkään rikki mennyt.