Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nina Mikkonen irtisanoutunut

Vierailija
25.07.2017 |

Muumikahvila ei sitten vastannutkaan toiveita. Omia projekteja mielessä. Mistä rahat.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te voi antaa Ninan jo olla rauhassa ja elää omaa elämäänsä, ihan niin kuin meistä kuka tahansa?

Hittoako hänen elämänsä kuuluu teidän arvosteltavaksenne!

Vierailija
102/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te voi antaa Ninan jo olla rauhassa ja elää omaa elämäänsä, ihan niin kuin meistä kuka tahansa?

Minä annan Nina Mikkosen elää rauhassa elämäänsä, en ole koskaan kysynyt onko hänellä rahapulaa tai kuinka hänellä menee muuten. Nina Mikkonen kuitenkin itse kertoo tasaisin väliajoin mediassa koko Suomen kansalle minkälaisia ongelmia hänellä kulloinkin on, minä ja lukemattomat muut emme pääse noita otsikoita pakoon. Hän itse aktiivisesti tunkee elämänsä muiden puitavaksi tiedotusvälineiden kautta. Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ninahan todella lanseerasi termin "eturivin vähälahjaiset". Sillä hän tarkoitti niitä lapsia, jotka koulun joulujuhlassa (pienen kokonsa vuoksi) olivat eturivissä toisin kuin hänen isokokoiset ronttinsa. Kauniisti on Nina puhunut lapsista jo vuonna 2009.

Aivan uskomatonta jos tämä on totta! Ei edes sitä kuuluisaa sydämen sivistystä ole siunaantunut hänelle, muusta puhumattakaan. Ja nämä molemmat ihmelapsensa ovatkin siis erityislapsia, sanan kaikissa merkityksissään. Niin kuin joku aiemmin kirjoittikin, niin saisi tämä rouva olla todella kiitollinen siitä, että on syntynyt näin sosialistiseen maahan ihailemansa Amerikan sijaan. Siellä olisivat jo aikaa sitten joutuneet asumaan asuntovaunuun.

Olisikin ihan mielenkiintoista kuulla, onko Mikkoskan arvomaailma muuttunut yhtään kaiken tämän myötä.

Vierailija
104/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Nina anna meidän olla rauhassa hänen elämänkäänteiltään? Mikä tarve hänellä on jatkuvasti tiedottaa lehdistössä ylsityiselämästään ja lastensa terveysasioista? Minusta hänen käytöksensä ei ole normaalia.

Vierailija
105/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla kummoista diagnoosia , että saa Kelan tukia, tosin pienin on n 90 e kk.

Jos on ns lähes normaali, täytyy itse hoitaa kuljetukset terapioihin, mitä heikompi kuntoinen lapsi on, silloin apu tulee lapsen luo, muuten pitää itse hoitaa kuljetukset.

Myös Kela taksi on mahdollista saada, omavastuu oli muistaakseen 300 e vuodessa .

Jos oot vastuussa 2 lapsen kuljetuksista terapioihin viikoittain, ei silloin voi oikein kahvilassa töitä tehdä. Itse teen säännöllistä 8-14 työaikaa. Ja meillä terapia on vika aika. Tämä näkyy myös palkassa.

Itse erityislapsen äiti, eli oikeesti tiedän näitä asioita.

Vierailija
106/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ei halua olla "rauhassa" kun lehtien palstoilla perheensä ykstyisasioita kertoo, etkö tajua, rahastaa

törkeästi.

Vierailija
107/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuskin Mikkoskasta Muumikahvilassa hääräilemässä kuulosti harrastukselta. Mitenhän tuo viime viikkojen julkisuus ponnahdus on vaikuttanut asiakaskuntaan? Kuinkahan paljon siellä on ravannut uteliaita vaan tsekkaamassa Ninaa? Sekin voi olla asia, jota kahvila ei kestä.

Kahvila ei kestä liian suurta asiakasmäärää?

esim jos asiakaspaikkoja on 30 ja koko ajan olisi 50 asiakasta. Ei kestä.

Vierailija
108/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittava esimerkki kaikille nuorille naisille, joita iso ikäero ei haittaa.

Vierailija
109/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoittava esimerkki kaikille nuorille naisille, joita iso ikäero ei haittaa.

No Timo TA:n sairastumista harva osasi veikata. Olisi nyt seitsemänkymppinen ja terveenä olisi voinut elää vielä vaikka kymmenen vuotta.

Se puoliso voi lähteä viereltä nuorempanakin, joten turha mielestäni ilkkua.

Vierailija
110/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot vastuussa 2 lapsen kuljetuksista terapioihin viikoittain, ei silloin voi oikein kahvilassa töitä tehdä. Itse teen säännöllistä 8-14 työaikaa. Ja meillä terapia on vika aika. Tämä näkyy myös palkassa.

Omalla ystävällä on teini-ikäinen erityislapsi, joka vaatii juurikin viikoista terapiaa, eikä pysty liikkumaan itsenäisesti edes kouluun. Mutta kaikkien erityislapsien haasteet eivät ole tätä luokkaa.

Sitä paitsi tuon Töölöön Muumikahvilan aukioloajat näyttäisivät olevan 09.00-19.00. Olen itse tehnyt asiakaspalvelutyössä pienen lapsen äitinä Helsingissä töitä lähes samalla aukioloajalla, erona kahvilaan on ollut lähinnä varmaankin se, että oman työpaikan "avausvuoro" on alkanut myöhemmin, koska valmisteluja ei ole ollut yhtä paljon. Voin sanoa, että kaikenlaisten perhe-elämään liittyvien juoksevien asioiden hoito oli tuona aikana helpompaa kuin silloin, kun työ vaati läsnäoloa 7,30 tuntia välillä 08.00-17.00. Eli sanoisin, että melkeinpä parempi vaihtoehtohan tämä on tuollaisessa elämäntilanteessa kuin vaikka sitten lyhennetty päivä, varsinkin, jos työpaikka on kävelymatkan päässä kotoa ja ratikkamatkan päässä terapiapaikoista.

Vierailija
111/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla ystävällä on teini-ikäinen erityislapsi, joka vaatii juurikin viikoista terapiaa, eikä pysty liikkumaan itsenäisesti edes kouluun. Mutta kaikkien erityislapsien haasteet eivät ole tätä luokkaa.

Sitä paitsi tuon Töölöön Muumikahvilan aukioloajat näyttäisivät olevan 09.00-19.00. Olen itse tehnyt asiakaspalvelutyössä pienen lapsen äitinä Helsingissä töitä lähes samalla aukioloajalla, erona kahvilaan on ollut lähinnä varmaankin se, että oman työpaikan "avausvuoro" on alkanut myöhemmin, koska valmisteluja ei ole ollut yhtä paljon. Voin sanoa, että kaikenlaisten perhe-elämään liittyvien juoksevien asioiden hoito oli tuona aikana helpompaa kuin silloin, kun työ vaati läsnäoloa 7,30 tuntia välillä 08.00-17.00. Eli sanoisin, että melkeinpä parempi vaihtoehtohan tämä on tuollaisessa elämäntilanteessa kuin vaikka sitten lyhennetty päivä, varsinkin, jos työpaikka on kävelymatkan päässä kotoa ja ratikkamatkan päässä terapiapaikoista.

He asuu Vesalassa ja kahvila jossa oli töissä on Kruununhaassa, ei Töölössä.

Vierailija
112/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää Nina. Sitkeä sissi.

Vierailija
113/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingonilo on paras ilo....niin se karma potkaisee! Mikkosia vaan nopeammin ja tehokkaammin kuin kaltaisiaan paskaa jauhavia ylenkatsojia yleensä.😄 Mahtoivatko koskaan yhdessä ääneen todeta että mites tässä nyt näin kävi, pudotus korkean hevosen selästä oli niin raju etten muista toista vastaavaa tapausta. Kaikki keitä ei säälitä yhtään käsi ylös...

Vierailija
114/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..jännän paljon noita peukutuksia noin lyhyessä ajassa... onko se edes mahdollista..

Ps .ketä kiinnostaa?

Vierailija
115/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla pojilla ole kuin aspeger ja ADHD! Näillä diagnooseilla ollaan tavallisesti ihan normaalissa yleisopetuksen luokassa ja opiskellaan tavallisten oppimäärien mukaisesti! Ei sillä läheskään aina mitään tukia nostella. Katsokaapa vaikka tätä videota, ei tämä nuori ole mitään jatkuvaa valvontaa tai ikäitasosta poikkeavaa hoitoa. https://www.seiska.fi/Uutiset/Matias-Mikkonen-esittelee-tallainen-on-Mi…

Totta kai neuropsykiatrinen häiriö aiheuttaa haasteita, mutta se ei sellaisenaan ole riittävä syy rahalliselle tuelle. Äiti vaan haluaa revitellä poikiensa diagnooseilla tasaisin väliajoin. Toivottavasti pojilta on kysytty suostumus siihen.

Vierailija
116/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta puuttuu sana vailla. Ei tuo poika ole valvontaa ja hoitoa vailla. Terv. 118

Vierailija
117/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tätäkö ei siis saanut linkittää? https://www.seiska.fi/Uutiset/Matias-Mikkonen-esittelee-tallainen-on-Mi…

Tarkoitus oli vain osoittaa, ettei Nina elele herroiksi millään vammaistuilla eikä tällaisten nuorten takia päästä omaishoitajiksi. ADHD ja asperger ovat toki haasteita, mutta eivät sellaisenaan vammauta ihmistä. Ihan tuosta videoitakin voi nähdä kuinka Matias on reipas ja sanavalmis nuorukainen, eikä mitään ympärivuorokautista hoivaa vailla.

Vierailija
118/152 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumikahvila ei sitten vastannutkaan toiveita. Omia projekteja mielessä. Mistä rahat.

Ja tämä tuli yllätyksenä kenelle?

Minä en uskonut sekuntiakaan, että hänen oli missään vaiheessa edes tarkoitus mennä kyseiseen kahvilaan ihan oikeasti töihin. Siis täysillä tunneilla ja pidemmällä tähtäyksellä. Kyseessä oli siis kaverin tarjoama "apu", jolla kiillotettiin rouvan julkisuuskuvaa. Haluttiin luoda kuvaa, että Nina on sanojensa mittainen ahkera ja tunnollinen kansalainen joka ei vain loju himassa yhteiskunnan elättinä, vaan tarttuu toimeen. 

Missään ei koskaan kerrottu, että mitä se rouva Mikkonen siellä kahvilassa oikeasti touhuili ja kuinka usein. Kävikö siis vain kerran pari viikossa tuurailemassa muutaman tunnin, vai ihan oikeasti teki täyspäiväisenä hommia. Epäilen vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa.

Vierailija
119/152 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan meni liian aikaisin töihin miehensä kuoleman jälkeen.  Takana aika raskaita vuosia hänellä ja pojilla.  Jeesus mitä lynkkäystä täällä on.

Kun mieheni kuoli, meni vuosi ennen kuin sain itseni ja lapseni elämään ns. normaali elämää.

Vierailija
120/152 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran kysyin Ninalta, että onko hänellä mitään todisteita siitä, että on kampaajamestari. Alkoi huutamaan, että hän on kampaajamestari kun hän sanoo niin.

Isäntäkään ei usko että hänellä on todisteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan