Nina Mikkonen irtisanoutunut
Muumikahvila ei sitten vastannutkaan toiveita. Omia projekteja mielessä. Mistä rahat.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nina Mikkosella on todella outo julkisuuskuva, mutta tosielämässä vaikuttaa ihan erilaiselta. Sydämelliseltä, kohteliaalta ja mukavalta.
Sitten taas ihmiset, joilla on sydämellinen ja avoin julkisuuskuva, voivat olla livenä äärimmäisen tylyjä, esim. Aira Samulin.
Kai ihmisillä on monia puolia.
Ihan sellainen julkisuuskuva on minkä on itse antanut. Ylen Aamutv:ssä riehui studiossa kun piti keskustella päivähoidosta. Vastapuoli käyttäytyi ihan fiksusti mutta Mikkoska puhui päälle, nimitteli ja paasasi vaan omaa agendaansa. Plus kaikki lehtiptdikot , Huono äiti menee töihin yms. En arvosta yhtään.
*lehtiotsikot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nina Mikkosella on todella outo julkisuuskuva, mutta tosielämässä vaikuttaa ihan erilaiselta. Sydämelliseltä, kohteliaalta ja mukavalta.
Sitten taas ihmiset, joilla on sydämellinen ja avoin julkisuuskuva, voivat olla livenä äärimmäisen tylyjä, esim. Aira Samulin.
Ihan sellainen julkisuuskuva on minkä on itse antanut. Ylen Aamutv:ssä riehui studiossa kun piti keskustella päivähoidosta. Vastapuoli käyttäytyi ihan fiksusti mutta Mikkoska puhui päälle, nimitteli ja paasasi vaan omaa agendaansa. Plus kaikki lehtiptdikot , Huono äiti menee töihin yms. En arvosta yhtään.
Totta kai on, en ole muuta väittänytkään. Mutta minusta on jotenkin erikoista, että tosielämän persoonallisuus ei vastaa yhtään sitä, millaisen kuvan on antanut itsestään julkisuudessa. Yleensähän se menee toisin päin, että julkkis esittää julkisuudessa ihanaa ja lämmintä ihmistä, ja onkin kulissien takana ihan ilkimys. Mutta tässä tapauksessa se menee niin päin, että julkisuudessa Mikkonen vaikuttaa oudolta, itsekeskeiseltä paasaajalta, ja tosielämässä on mukava, hyväkäytöksinen, auttavainen, hyvä kuuntelija ja niin edelleen. Ainakin minun ja muutaman muun tuntemani ihmisen kokemuksen mukaan. Erikoinen tapaus minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran kun tuolla Muumikahvilassa kävin, niin Nina oli aina hyvin sydämellinen ja ystävällinen asiakaspalvelija. Selitti erikoisruokavaliot ja mainosti herkkukakkuja jne. Teki enemmän kuin olisi ollut pakko. Ja ainakin kolmella kielellä, ruotsi ja englanti taipuivat myös. Aira Samulinin oon tavannut joskus töiden puolesta, kiukkuinen ja vaativa tyyppi oli :)
Samulin nyt on niin vanha, että on sen takia kiukkuinen.
Oli kiukkuinen jo 20 vuotta sitten.
Oli vanha jo 20v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe on hänelle sydämen asia. Antakaamme anteeksi. Nina on tosi symppis!❤️
Vierailija kirjoitti:
Olis pistänyt poikansa päiväkotiin ja ollut työelämässä. Pojilla olisi asiat toisin, lastentarhanopettajat ja elto olisi huomanneet lasten erityisyyden ja tukitoimet alkaneet ennen kouluikää.
Uskon että tämä täydellinen pariskunta olisi tuossa vaiheessa kieltänyt että heidän lapsissaan on mitään vikaa. Pienten lasten erityisyyttä on helppo peitellä jos ovat kotihoidossa. Viimeistään kouluiässä nämä erityisyydet tulevat näkyväksi kaikille, opettaja tekee omat havaintonsa samoin luokkakaverit.
Nämä pojat puettiin pikkutakkeihin lapsina ja kameran edessä esiintyivät kuin pienet aikuiset, liekö sanat suuhun istutettu. Mitenkähän monta harjoitustuntia ennen purkittamista. Mitä tämä kaikki on vaikuttanut näiden lasten kehitykseen.
Mikä ongelma? Aikuiset ovat erilaisia, eivätkä lapset tee siinä poikkeusta. Jos sinun pikkujonnesi olisi kieltäytynyt käyttämästä mirriä, ei se sitä tarkoita, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia.
Mitä sitten jos joku irtisanoutuu? Mitä se ap:tä liikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö enää lyödä tätä naista.
Samaa mieltä. En hänestä pidä, vielä vähemmän pidin miehestään, mutta en arvosta kiusaajia. Ja pojillehan se raskainta on, jos äitiä arvostellaan ja kiusataan. Heillä on ja on ollut ihan tarpeeksi vaikeaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timon saatua aivohalvauksen olin varma että Nina kärrää Timpan laitokseen. Olin väärässä. Nina on aina antanut ymmärtää ettei palkkatyön teko ole hänen juttunsa. Eiköhän Nina vielä aloita jonkun oman pisneksen.
Eihän sillä ollut varaa tuohon! Perheen ainoa tulo oli Timpan eläke, ja jos Timppa olisi ollut laitoksessa, olisi perhe saanut joka kuukausi kokonaista 80 e. Talo olisi pitänyt myydä vielä halvemmalla kuin nyt myytiin.
Ja se Timppa oli viimeisen vuoden ajan käytännössä koko ajan laitoksessa, ei vain pitkäaikaispotilaan statuksella.
Mistä tiedät et perheen ainoat tulot on Timon eläke?
On luultavaa että saa ja lapset saavat monia kelan tukia ( hoito) kun ovat erityislapsia ja eikös saa korotetut lapsilisät ym...tiedän kun oma lapsi sai korotetun hoitotuen aikoinaan.
Minä arvostan Nina Mikkosta. Ei ollut helppoa olla omaishoitajana mutta nyt hän menee eteenpäin lastensa kanssa ja toivon kaikkea hyvää.
Kampaajan töitä ei ole tehnyt varmaan yli 15 vuoteen, aika lailla pitäisi päivittää osaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostan Nina Mikkosta. Ei ollut helppoa olla omaishoitajana mutta nyt hän menee eteenpäin lastensa kanssa ja toivon kaikkea hyvää.
Niinhän me kaikki yh:t mennään eteenpäin lastemme kanssa. Ei siinä ole mitään sankarillista.
Veikkaan että Mikkoska suunnittelee uraa politiikassa. Sininen tulevaisuus.
Minusta Nina pääsi helpolla Timon omaishoitajuudessa koska Timolle oli koko ajan lisäksi henkilökohtainen avustaja. Itse hoidin samantapaisesti vammautunutta miestäni 10v yksin. Loppuaikoina sain kylvetysapua mutta muuten jouduin ihan yksin hoitamaan. Yksin nostamaan pyörätuoliin,pois pyörätuolissa,pukemaan,syöttämään yms.
Veikkaan jotain tosi-tv-hommaa tai sitten hänestä tulee jonkun järjestön vetäjä esim. Lesket, omaishoitajat tai erityislasten vanhemmat ry... tai kokemusasiantuntija samalta alalta. Järjestöala on niin kirjavaa että sinne paras meriitti on usein julkisuus ja sitähän hänellä on.
Siis mikkoska on joskus kymmenen vuotta sitten ollut kiivaasti mieltä päivähoidosta ja sen perusteella nyt ilkutaan?
Minä olin aikoinaan tosi hämmästynyt siitä päivähoitokeskustelusta, enkä aiemmin edes tiennyt, kuka on Nina Mikkonen. Hän antoi ikävällä tavalla kasvot kaikille kotihoidon puolustajille, eikä siitä se joukko ole taatusti kiitellyt. Se on kuitenkin vain yksi asia. Tosi moni julkimo perseilee menemään ties millä mielipiteillä, mutta kotiäiti Mikkonen on liian samanlainen kuin me muut. Hän ei saa anteeksi. "Mikä se luulee olevansa?"
Ei sillä helppoa ole ollut, eikä taatusti ole tulevaisuudessakaan. Kuka tahansa meistä arvostaisi naapuriaan... ja vielä enemmän itseään, jos hoitaisi sairaan kumppaninsa hautaan ja sen jälkeen kaksi erityislasta yksinään. En usko, että yhtä kärkkäästi olisi halua kertoa, että mikä on laiskuutta.
Kaiken maailman tukijuttuja revitellessä ja Ninaa laiskaksi haukkuessa on hyvä miettiä, että sanoisiko sen saman niille pojille? Jos ei sanoisi, niin miksi? Siksi, koska se on v*tub julmaa ja lisäksi saisi sanojan näyttämään pahalta. Nii-in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän me kaikki yh:t mennään eteenpäin lastemme kanssa. Ei siinä ole mitään sankarillista.
En kyllä ensimmäisenä sekoittaisi omaishoitamista ja lapsista huolehtimista keskenään. Ne ovat totaalisesti eriluontoisia asioita.
Veikkaan, että henkilökohtainen konkka tulee ja äkkiä. Se on nimittäin varmasti jo ollut ihan viimeinen pakkoteko mennä itse töihin.
Ajatuskin Mikkoskasta Muumikahvilassa hääräilemässä kuulosti harrastukselta. Mitenhän tuo viime viikkojen julkisuus ponnahdus on vaikuttanut asiakaskuntaan? Kuinkahan paljon siellä on ravannut uteliaita vaan tsekkaamassa Ninaa? Sekin voi olla asia, jota kahvila ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timon saatua aivohalvauksen olin varma että Nina kärrää Timpan laitokseen. Olin väärässä. Nina on aina antanut ymmärtää ettei palkkatyön teko ole hänen juttunsa. Eiköhän Nina vielä aloita jonkun oman pisneksen.
Eihän sillä ollut varaa tuohon! Perheen ainoa tulo oli Timpan eläke, ja jos Timppa olisi ollut laitoksessa, olisi perhe saanut joka kuukausi kokonaista 80 e. Talo olisi pitänyt myydä vielä halvemmalla kuin nyt myytiin.
Ja se Timppa oli viimeisen vuoden ajan käytännössä koko ajan laitoksessa, ei vain pitkäaikaispotilaan statuksella.
Mistä tiedät et perheen ainoat tulot on Timon eläke?
On luultavaa että saa ja lapset saavat monia kelan tukia ( hoito) kun ovat erityislapsia ja eikös saa korotetut lapsilisät ym...tiedän kun oma lapsi sai korotetun hoitotuen aikoinaan.
Jotenkin hankala uskoa, että Kela maksaa hoitotukea nuoresta, joka selviytyy itsenäisesti päivittäisistä toimistaan, kulkee tavisfillarilla kylillä ja tekee levytyssopimuksia sekä kiertelee keikoilla ympäri maata.