Nina Mikkonen irtisanoutunut
Muumikahvila ei sitten vastannutkaan toiveita. Omia projekteja mielessä. Mistä rahat.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nina Mikkosella on todella outo julkisuuskuva, mutta tosielämässä vaikuttaa ihan erilaiselta. Sydämelliseltä, kohteliaalta ja mukavalta.
Sitten taas ihmiset, joilla on sydämellinen ja avoin julkisuuskuva, voivat olla livenä äärimmäisen tylyjä, esim. Aira Samulin.
Kai ihmisillä on monia puolia.
Joo totta. Niinaa en ole tavannut, mutta Aira on jäänyt todella ikävällä tavalla mieleen. Sillä tädillä on pirtsakan mukava fasadi, totuus on vähemmän mukava - ainakin jos on nobody.
Mieluummin toisin päin.
Toinen, jolla on pirtsakka julkisuuskuva ja todellisuus on vähemmän naminamia, on Marco Bjurström.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Nina pääsi helpolla Timon omaishoitajuudessa koska Timolle oli koko ajan lisäksi henkilökohtainen avustaja. Itse hoidin samantapaisesti vammautunutta miestäni 10v yksin. Loppuaikoina sain kylvetysapua mutta muuten jouduin ihan yksin hoitamaan. Yksin nostamaan pyörätuoliin,pois pyörätuolissa,pukemaan,syöttämään yms.
Niitä tais olla peräti 2, siis niitä henkilökohtaisia avustajia. Joten todellakin, se Ninan omaishoitajuus oli vähän siinä ja siinä...
Ketku42 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketku42 kirjoitti:
Irtisanoutuminen on ihan normaalia ja sitä ei kaikki uskalla tässä maassakaan tehdä. Niin moni on vain vihaamassaan duunissa, kun ei ole uskallusta lähteäkään.
Ja arvostukseni Nina Mikkosta kohtaan nousi kattoon sen jälkeen miten jaksoi vuosia olla vaikeasti sairaan miehensä omaishoitaja ja tukena, vielä lapset ja kodinkin hoitaa. Itsestäni ei olisi tuohon.
Kyllä suurimmasta osasta olisi tuohon: mies terveyskeskuksen vuodeosastolla suurimman osan ajasta, lapset koulussa 8 -15 (matkoineen). Kyllä siinä ehtii kotia puunaamaan ja pyykit pesemään odotellessa. Ja kun mies vielä oli kotona, oli henkilökohtainen avustaja 8 tuntia päivässä miehen kanssa, lisäksi kävi fysioterapeutti 3 kertaa viikossa. Moni nainen on tuon ohessa päivät töissä - sitä minä arvostan - mutta en sitä, että perustetaan koko elämä yhteiskunnan tukien varaan, että ei tarvitse ansaita itse elantoaan.
Sairasta tekstiä ja osoittaa kylmyyttä. Mikkonen hoiti kotona yksin miestään vuodet, eiköhän hänkin ihan riittävästi tehnyt vai mitä? Jos itse olet kirjoittamasi perusteella vielä mahtavampi ja superimpi ihminen, niin sitten olet valmis sylkemään muiden päälle? Toisaalta kirjoituksesi osoittaa, että et ole pärjäämässä, koska olet selvästi jo kuormittunut ja ahdistunut muita kohtaan. Nämä ovat just niitä oireita. Totuus on, että moni ei pysty eikä tarvitsekaan pystyä, apua saa ja pitää osata pyytää. Kynttilän polttaminen molemmista päistä kolahtaa vain omaan nilkkaan, kun joku päivä ne omatkin voimat hiipuvat.
Mutta kaikkea hyvää sinulle, olet selvästi yksi tämän maan parhaimmista ihmisistä kun teet jo noin paljon etkä valita, mitä nyt muista.
Kun ei hoitanut yksin. Timolla oli koko ajan pari henkilökohtaista avustajaa hoitoringissä. Joten todellakin, se omaishoitajuudella ratsastaminen on liioittelua. Mitä omaishoitajuutta se on, että hoidettavalla on palkattu hoitaja koko ajan hoitamassa?
Taas valittelee köyhyyttään iltapäivälehdistössä. Työtä vieroksuvilla harvoin ne tulot kovin suuret ovat. Sittenkään vaikka julkisuudenkipeys olisi väkevintä sorttia..
Menisi töihin. Työpaikka kahvilasta oikein valmiiksi rouvalle pedattiin, mutta kun ei huvittanut. Mitäköhän ne rouvan "omat projektit" perheensä elättämiseksi mahtavat olla? Ainakin alaikäisten lastensa käytösongelmat, vaikeudet, sairaudet/diagnoosit, matkat yms. on Nina-äiti myynyt kaikelle kansalle: "valkoisen roskaväen paskalehdelle" ( Hirviniemeä siteeratakseni). Melko kyseenalaista tulonhankintaa.
Hieman ovat rouvan osakkeet laskussa minunkin silmissäni. Töihin, mars.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, mutta miten kampaajamestari eroaa "tavallisesta" kampaajasta? Tätä olen aina miettinyt.
Minä olen myös ihmetellyt miten hiusmuotoilija eroaa kampaajasta. Vai voiko tolla tittelillä ottaa asiakkaalta korkeamman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Poliittinen ura on myös selkeä vaihtoehto. 24
Laura Huhtasaaren poliittiseksi avustajaksi.
Nina oli muistaakseni parturi ja siellä se Mikkosen Timppa kävi tukanleikkuussa. Sitten alkoi nussittamaan ja lopunhan tietää kaikki Seiskansa ja iltapäivälehtensä lukeneet.
Kuka on Niina Mikkonen? Missä pelaa?