Nina Mikkonen irtisanoutunut
Muumikahvila ei sitten vastannutkaan toiveita. Omia projekteja mielessä. Mistä rahat.
Kommentit (152)
Veikkaan, että Nina joko perustaa perhekodin erityislapsille ja -nuorille tai lähtee opiskelemaan valtiotieteen maisteriksi tai lähihoitajaksi.
Poliittinen ura on myös selkeä vaihtoehto. 24
En kyllä ymmärrä miks te akat häntä niin vihaatte. Mieti hetki miksi vihaat Mikkosta? Onko paha olo? Menisit töihin, niin helpottaa. Pullo ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Nina joko perustaa perhekodin erityislapsille ja -nuorille tai lähtee opiskelemaan valtiotieteen maisteriksi tai lähihoitajaksi.
Perhekodin perustajalta vaaditaan alan koulutus, esim. sosionomi tai sosiaalityöntekijä tai vastaava.
Jos erosi yllättäen eikös joudu maksamaan työnantajalle kahden viikon palkan vai oliko koeaika hänellä 4 kk jonka puitteissa pystyi lähtemään välittömästi. Normaalisti irtisanomisaika on 2 viikkoa joka käydään vielä töissä.
Hänellä on niin vaikeaa kun kaksi teini-ikäistä "hoidettavana".
Kuitenkin facebookissa niin sympatisoitte koulukiusaustarinoilla ja jaatte niitä kämäisiä sydämenkuvia, kun kuitenkin itsekin olette kiusaajia. Kiss my ass revittelee lapsiensa tarinoita. Pojista kasvaa vielä jotakin, fiksuja ovat eivätkä mitään kämäisiä ihmisten kiusaajia niin kuin te.
Olis pistänyt poikansa päiväkotiin ja ollut työelämässä. Pojilla olisi asiat toisin, lastentarhanopettajat ja elto olisi huomanneet lasten erityisyyden ja tukitoimet alkaneet ennen kouluikää.
Uskon että tämä täydellinen pariskunta olisi tuossa vaiheessa kieltänyt että heidän lapsissaan on mitään vikaa. Pienten lasten erityisyyttä on helppo peitellä jos ovat kotihoidossa. Viimeistään kouluiässä nämä erityisyydet tulevat näkyväksi kaikille, opettaja tekee omat havaintonsa samoin luokkakaverit.
Nämä pojat puettiin pikkutakkeihin lapsina ja kameran edessä esiintyivät kuin pienet aikuiset, liekö sanat suuhun istutettu. Mitenkähän monta harjoitustuntia ennen purkittamista. Mitä tämä kaikki on vaikuttanut näiden lasten kehitykseen.
Niin. Ei se työn tekeminen mitään herkkua ole. Joidenkin vaan pitää käydä töissä.
Joko se löysi uuden elättäjän naimisissa olevasta miehestä?
Älkää viitsikö enää lyödä tätä naista.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, mutta miten kampaajamestari eroaa "tavallisesta" kampaajasta? Tätä olen aina miettinyt.
Minä taas olen ihmetellyt miten hiusmuotoilija eroaa kampaajasta
Oletteko kokeilleet työntekoa, kun perheessä on kaksi erityislasta? Minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, etteivät ihmiset niinkään kritisoi sitä, jos joutuu jäämään työelämästä pois tai jäämään kotiäidiksi mahdollistaakseen lastensa tukitoimet. Vaan sitä, jos joku julistaa mediassa kuinka kaikkien muidenkin pitäisi elää.
Onhan ihan ymmärrettävää, ettei ole niin ruusuista vaan laittaa lapsi päiväkotiin ja mennä itse töihin ja terapiat, palaverit ja tutkimukset sitten hoituisivat kuin itsestään. Monestihan toinen vanhempi kuskaa näihin iltapäivisin, ja lapsi on puolipäiväisenä aamupäivät päiväkodissa kuntouttavassa ryhmässä.
Ihmisillä on mielessä kyseisen julkkisperheen tilanne. Perheen isän työ oli joustava, sen puitteissa olisi ehkäpä hyvinkin voinut kuskata lasta ja silti pitää työpaikkansa?
Lisäksi, kuten joku sanoi, jotkut perheet päivähoidosta huolimatta kiistävät tuen tarpeen. Näitä ikäviä tapauksia on, aikuistenkin tapauksissa, tiedän miehen joka kielsi vaimoaan kertomasta kenellekään vaimon sairastamasta vakavasta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miks te akat häntä niin vihaatte. Mieti hetki miksi vihaat Mikkosta? Onko paha olo? Menisit töihin, niin helpottaa. Pullo ei ole hyvä.
Akkojen pääargumentti lienee, että vuonna kivi ja kirves Nina Mikkonen oli jossakin tv-ohjelmassa sanonut, että äidin pitää olla kotona lasten kanssa ja kaikki muu on väärin. Sekä hän että Timo T.A. -vainaa kannattivat hyvin perinteisiä perhearvoja ja sukupuolirooleja. Toinen vihan syy on, että kauan tuota aikaisemmin, ehkä viime vuosisadalla Nina M. ja Timo T.A. rakastuivat toisiinsa vaikka jälkimmäinen oli naimisissa. Tästä "valtavasta vääryydestä" sai vihat niskaansa yksin Nina M. Palstamammoilla on pitkä muisti, heidän kostonhimonsa on kova ja vahingonilo on heidän suurin ilonsa.
Nina Mikkosesta ei kirjoiteta enää ip -lehdissä, edes nettipainoksissa, kuten silloin, vuonna kivi ja kirves. Nykyään hänen fooruminsa lienee Seiska ja se jo sinänsä on surullista ja kiusallista. Hän on ilmeisesti tilittänyt jotakin lastensa ongelmista julkisuudessa (olen päätellyt palstalta) ja se taas on ehdottomasti tuomittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, mutta miten kampaajamestari eroaa "tavallisesta" kampaajasta? Tätä olen aina miettinyt.
Se on suorittanut mestaritutkinnon, ja sitä ennen kisällitutkinnon.
En oo katunut että vein ainoan lapseni vasta päiväkotiin lähes 4 v ja silloinkin oli vapaapäiviä paljon päiväkodista. Samaten eskarista pidettiin paljon vp. Minä järjestin kyllä ohjelmaa vapaa päivinä ettei oltu neljän seinän sisällä. Hyvin tasapainoinen lapsi tuli ja keskittymiskykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nuorempi mikään erityislapsi ole. Ihan normaali ja kiva poika.
Leskeneläke on sidottu puolison eäläkeolettamaan ja koska Timppa ei maksanut yrittäjäeläkettä itselleen, saa perhe minimin eli yhteensä reilusti alle 1000 e/kk