Nina Mikkonen irtisanoutunut
Muumikahvila ei sitten vastannutkaan toiveita. Omia projekteja mielessä. Mistä rahat.
Kommentit (152)
En ole seurannut perheen elämää kovin tarkasti. Olen lukenut toisen pojan diagnoosista, mutta onko toinenkin poika jotenkin sairastunut?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kokeilleet työntekoa, kun perheessä on kaksi erityislasta? Minä olen.
Ne pojat on jo yläasteella, joten miten vaikeaa on mennä töihin, jos kukaan ei ole kotona klo 8-15 välisenä aikana? Tähänkin asti pojat on itsenäisesti kulkeneet ties missä, joten keinutuolissako se mamma Mikkonen päivät istuu erityislasten ollessa koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsille omaishoitajaksi?
Eivät he nyt niin "erityisiä" ole, että omaishoitajaa tarvitsisivat. Etenkään jos pystyvät youtubeen videoita tekemään yms. Jos omantoiminnan ohjaus löytyy, niin omaishoitajuus on vahvasti liioiteltua. Jättäisin omaishoitajastatuksen ja vähäiset tuet sellaisille, jotka sitä oikeasti ovat.
Timon saatua aivohalvauksen olin varma että Nina kärrää Timpan laitokseen. Olin väärässä. Nina on aina antanut ymmärtää ettei palkkatyön teko ole hänen juttunsa. Eiköhän Nina vielä aloita jonkun oman pisneksen.
Jospa rva Mikkosen omat projektit liittyvätkin vanhan ammattitaidon päivittämiseen ja sitä kautta palaamiseen kampaajaksi? Olihan hänellä aikanaan ammatti, jossa oli ilmeisesti kohtalaisen hyväkin. Tuo kahvila-apulaisen pesti kuulosti muutenkin väliaikaiseksi tarkoitetulta mielen virkistykseltä, jossa voi puuhastella kunnes omat ajatukset ja tulevaisuus hieman kirkastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kokeilleet työntekoa, kun perheessä on kaksi erityislasta? Minä olen.
On eri asia, jos lapsi on kehitysvammainen tai vakavasti sairas, mutta omaishoitajuus tai kotiin jääminen erityislapsen/-lapsien varjolla ei kuulosta muulta kuin siltä laiskuudelta eli miten voidaan jäädä kotiin muka hyvällä syyllä. Kenelläkään ei tietysti ole niin rankkaa kuin teillä. Kelan kanssa saat tietysti aina taistella ja apua saati tukea ei saa eikä kukaan ymmärrä? Miksiköhän? Olisiko, että todellinen tarve ei ole koskaan niin suuri kuin puheissa annetaan ymmärtää? Tiedän monia perheitä, joissa on erityislapsia ja joissa molemmat vanhemmat käyvät töissä (oma perheeni mukaan lukien). Tiedätkö miksi sitä kutsutaan? Normaaliksi arjeksi. Kyvyksi organisoida, jolloin ei heittäydytä vastoinkäymisten alle vaan hoidetaan ne. Niihin sopeudutaan. Niistä ei tehdä vaikeampi kuin ne ovat. Koska aina - aina - asiat voisivat olla pahemmin. Kotiin jääminen pelkän "erityislapsistatuksen" perusteella on puhdasta laiskuutta.
Vierailija kirjoitti:
Timon saatua aivohalvauksen olin varma että Nina kärrää Timpan laitokseen. Olin väärässä. Nina on aina antanut ymmärtää ettei palkkatyön teko ole hänen juttunsa. Eiköhän Nina vielä aloita jonkun oman pisneksen.
Eihän sillä ollut varaa tuohon! Perheen ainoa tulo oli Timpan eläke, ja jos Timppa olisi ollut laitoksessa, olisi perhe saanut joka kuukausi kokonaista 80 e. Talo olisi pitänyt myydä vielä halvemmalla kuin nyt myytiin.
Ja se Timppa oli viimeisen vuoden ajan käytännössä koko ajan laitoksessa, ei vain pitkäaikaispotilaan statuksella.
Nina Mikkosella on todella outo julkisuuskuva, mutta tosielämässä vaikuttaa ihan erilaiselta. Sydämelliseltä, kohteliaalta ja mukavalta.
Sitten taas ihmiset, joilla on sydämellinen ja avoin julkisuuskuva, voivat olla livenä äärimmäisen tylyjä, esim. Aira Samulin.
Kai ihmisillä on monia puolia.
Vierailija kirjoitti:
Nina Mikkosella on todella outo julkisuuskuva, mutta tosielämässä vaikuttaa ihan erilaiselta. Sydämelliseltä, kohteliaalta ja mukavalta.
Sitten taas ihmiset, joilla on sydämellinen ja avoin julkisuuskuva, voivat olla livenä äärimmäisen tylyjä, esim. Aira Samulin.
Kai ihmisillä on monia puolia.
Joo totta. Niinaa en ole tavannut, mutta Aira on jäänyt todella ikävällä tavalla mieleen. Sillä tädillä on pirtsakan mukava fasadi, totuus on vähemmän mukava - ainakin jos on nobody.
Mieluummin toisin päin.
Hauskaa, myös minulla on huono kokemus Aira Samulinista, joskus työn kautta hänen kanssaan olin tekemisissä ja hän oli todella tyly.
Mikkonen voisi hyvinkin olla luonnossa oikeasti mukava ja ystävällinen. Toivottavasti saa asiansa kuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, myös minulla on huono kokemus Aira Samulinista, joskus työn kautta hänen kanssaan olin tekemisissä ja hän oli todella tyly.
Mikkonen voisi hyvinkin olla luonnossa oikeasti mukava ja ystävällinen. Toivottavasti saa asiansa kuntoon!
Tätä vauhtia voisi aloittaa "Kokemuksia Aira Samulinista?" -ketjun :D
Mullekin tuli tunne, että työ muumikahvilassa oli väliaikainen ratkaisu, ajatusten saamiseksi muualle jne. Nyt alkaa sitten hahmottua, mitä kohti kulkea. Toivottavasti hän saa asiat rullaamaan. Kaikkea hyvää Ninalle poikineen.
Muutaman kerran kun tuolla Muumikahvilassa kävin, niin Nina oli aina hyvin sydämellinen ja ystävällinen asiakaspalvelija. Selitti erikoisruokavaliot ja mainosti herkkukakkuja jne. Teki enemmän kuin olisi ollut pakko. Ja ainakin kolmella kielellä, ruotsi ja englanti taipuivat myös. Aira Samulinin oon tavannut joskus töiden puolesta, kiukkuinen ja vaativa tyyppi oli :)
Naivihaa naisilta, taas! Miesten vika.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran kun tuolla Muumikahvilassa kävin, niin Nina oli aina hyvin sydämellinen ja ystävällinen asiakaspalvelija. Selitti erikoisruokavaliot ja mainosti herkkukakkuja jne. Teki enemmän kuin olisi ollut pakko. Ja ainakin kolmella kielellä, ruotsi ja englanti taipuivat myös. Aira Samulinin oon tavannut joskus töiden puolesta, kiukkuinen ja vaativa tyyppi oli :)
Samulin nyt on niin vanha, että on sen takia kiukkuinen.
Mahtoiko kuitenkin olla potkut esim 4 kk koeajan sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samulin nyt on niin vanha, että on sen takia kiukkuinen.
Oli kiukkuinen jo 20 vuotta sitten.
Kampaajamestari on vanha nimike. Nykyään se vastaa kampaajan erikoisammattitutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vauhtia voisi aloittaa "Kokemuksia Aira Samulinista?" -ketjun :D
Niitä ketjuja on täällä kyllä ollutkin eikä mitään kehuja ole paljoa kyllä tullut
Grhm - et taida olla Orimattilasta?