Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vanhempiesi neuvo istuu selkärangassasi vielä aikuisenakin?

Vierailija
25.07.2017 |

Meillä hoettiin ettei omista raha-asioista puhuta ulkopuolisille. Kuuntelen ihmeissään kuinka avoimesti monet puhuvat palkoistaan, velkojen määristä jne. Itselle nämä asiat on tabu...

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein sääntö: Älä usko yksisarvishoitoihin.

Vierailija
62/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin saa aina tulla. Eli oli tilanne mikä tahansa ja sössiny kuinka pahasti vaan ni aina on tervetullut kotiin ja sieltä saa asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin siisti äitini opetti, että siisteys ei pysy siivoten, vaan pitäen.

Siitä olen oppinut, että kaiken tavaran paikoillaan pitäminen ja päivittäin omien jälkien siivoaminen pitää kodin siistinä.

Vierailija
64/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viljeltiin runsaasti sananlaskuja, ja olenpa huomannut, että niitä pullahtaa omasta suustanikin vähän väliä lapselle ihan tahattomasti :D . Siis:

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.

Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.

Itku pitkästä ilosta.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Jos ei näy valoa tunnelin päässä, katselee väärään suuntaan.

Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto.

Puhtaus on puoli ruokaa.

Syö säästäen savea, sanoi sammakko pojalleen.

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa.

Kärsivällisyys on hyve.

Jne. jne. loputtomiin.

Oletkohan mun sukuainen? Äidillä oli kaikki nuo hallussa ja omat keksimöät lisäksi:

- ennen sika takaperin puuhun nousee ennekuin.....

-ennen koiralta kusi loppuu ennekuin.....

-ennen kurki suolle kuolee ennekuin....jne....

Vierailija
65/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaanmenevien ihmisten kanssa ei kannata olla tekemisissä eikä heitä varsinkaan kannata ottaa puolisoksi.

Vierailija
66/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei saa kertoa jos on tiukkaa rahasta... Kaverit helposti heittää et on p.a. ym, ja aina luulevat mun olevan varoissani kun en ikinä valita!

Vierailija
67/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessanpöntön kansi pitää nostaa ylös kun menee kuselle, tämä oppi ei ole koskaan pettänyt.

Hieman ot, mutta tätä minä olen ihmetellyt jo pitkään. Miksi miehen pitää muistaa laskea se rengas alas, mutta naisen ei tarvitse katsoa, mihin istuu?

Vierailija
68/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan takaa toisten lainoja.

Opiskella kannattaa.

Vierailija
69/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvimeisseliin pitää aina valita jetsulleen oikean kokoinen kärki, ettei ruuvin kanta nylppäänny.

Miehistä ja lapsista ei ikinä ole mitään muuta kuin harmia.

Kiitos vaan isä ja äiti näistä ainokaisista elämänohjeistanne.

Vierailija
70/80 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäkööt. Ts. ikinä ei voi todeta, että ei hitto, tästä ei tuu mitään. Olet surkimusten surkimus, jos et pystykään viemään juttua loppuun asti. Älkää koskaan lapsillenne tällaista opettako! Pilaa koko elämän!

Eihän tuo sanonta sitä tarkoita. Tarkoittaa että kun lähtee pottuilemaan tai käyttämään väkivaltaa esim. sisaruksia kohtaan, ja sitten saa itse nenille pahemmin kuin antoi, niin ei pidä itkeä tai syyttää muita. Vaan kantaa tekojensa seuraukset, ymmärtää syy ja seuraus.

No tämä ei tarkoitaa muuta kuin, että teillä sanonta on tulkittu toisin kuin meillä.

Vierailija
71/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tuijota. (Tää tuntuu olevan vaikea monelle aikuisellekin, ainakin kun kaupungilla havainnoi.)

Älä mieti muiden mielipiteitä ja anna toisten vuorostaan elää miten mielivät.

Tuo tuijottamisjuttu on minulle vaikea. Itse tykkään tarkkailla ympäristöä ja katsella ihmisiä, mutta sen jälkeen kun huomasin miten toiset reagoivat siihen ja koulussa jopa minun katsekontaktini tulkittiin syyksi kiusata, niin olen opetellut katselemaan muita vaivihkaa. Esimerkiksi että olen katsovinani ihmisten ohitse tai puhelinta, vaikka olen täysin tietoinen muista ihmisistä. Ymmärrän kyllä että tuijotus voi tuntua myös ahdistavalta, mutta minä vain olen utelias.

Mitä taas tulee aiheeseen niin omalla kohdalla sitkeästi pysyy se että omista ongelmista ei puhuta muille. Sitä minä olen kuitenkin pakosti alkanut purkamaan, koska en enää mielenterveysongelmien vuoksi pärjää yksin. 

Se on nimenomaan se uteliaisuus mikä ahdistaa, ei niinkään se tuijotus. Ei minua sinänsä haittaa jos joku tuijottaa hajamielisesti minun suuntaani, mutta jos joku tarkkailee tekemisiäni niin se tuntuu todella epämiellyttävältä.

Vierailija
72/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkakengät pitää aina olla hyvässä lankissa tai rasvassa.

Vierailija
73/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ruoan jälkeen kiitetään

- ruoalla ei saa leikkiä tai sitä ei saa esim. heittää

- ristiriitatilanteissa pitää aina lähtökohtaisesti asettua heikomman asemaan ja tarkastella tilannetta sitä kautta

- valintaa saa kritisoida, ihmisen ominaisuutta ei

Vierailija
74/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessanpöntön kansi pitää nostaa ylös kun menee kuselle, tämä oppi ei ole koskaan pettänyt.

Hieman ot, mutta tätä minä olen ihmetellyt jo pitkään. Miksi miehen pitää muistaa laskea se rengas alas, mutta naisen ei tarvitse katsoa, mihin istuu?

Huutelen täältä sivurajalta: No, ensinnäkin vessanpöntön kansi on hyvä olla suljettu, kun pönttö huuhtelee. Sieltä sinkoaa pöpöset aika infernaalisella nopeudella. Olen myös miettinyt asiaa seuraavasti: Nainen tekee kaikki asiansa istualteen, eli rinkula on oltava alhaalla. Mies tekee kakkosasiansa istualteen, joten rinkula on silloinkin oltava alhaalla. Eli suurin osa käytöstä tehdään rinkula alhaalla, joten on mielekkäämpää laittaa se jo valmiiksi alhaalle. Sitzenspitzer-miehet kasvattavat rinkulan alhaallaolotarvetta entisestään. Plus, että jotkut miehet ovat niin huomaavaisia naisia kohtaan, että tekevät sen ilman kummempaa jäkätystä. Niin, tietysti myös kissa käy pöntöllä ja pysyy vain rinkulan päällä kunnolla.

Vierailija
75/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinaanmenevien ihmisten kanssa ei kannata olla tekemisissä eikä heitä varsinkaan kannata ottaa puolisoksi.

Äiti opetti ettei kukaan juoppo lopeta siksi että rakastaa naista, tyttökaverin äiti näin, semmoinen mies joka lyö ei lakkaa vaan aina lujempaa.  Todellakin nähty.

Ehkä nykyaikana toisin koska asioista puhutaan minun nuoruudessani miehelle ei voinut sanoa kummastakaan.

Vierailija
76/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan ei mennä ilman takkia, paitsi ehkä kesähelteellä.

Vierailija
77/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtee autolla johonkin, pitää samaan reissuun yhdistää monta asiaa. Muuten kuluu bensaa ja autokin turhaan.

Mieheni myötä olen tajunnut että voi lähteä ihan hyvin hoitamaan sen yhdenkin asian ja tuosta pakonomaisesti yhdistelystä tulee vain turhaa odottelua ja stressiä. Toki järkevästi voi silti autoilla mutta lapsuudessani tuo aiheutti enemmän riitoja ja pahaa mieltä kuin hyötyä.

Vierailija
78/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vanhana oppii, se on myöhäistä.

Vierailija
79/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraanvaraisuus, ja vierailulle mennessä viedäön tuliaisia. Kylässä tarjoudutaan auttamaan keittiössä.

Kun ollaan seurueessa, jossa ei ole ne kaikista lähimmät kaverit, sanotaan, että käväisen naistenhuoneessa tai "anteeksi, tulen kohta takaisin" tms. Samoin ravintolassa kysytään tarjoilijalta missä on naistenhuone, ei vessa.

Istutaan selkä suorassa.

Vierailija
80/80 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä arvostetaan yleissivistystä ja tietämystä asioista. Jäänyt tämä oppi korvien väliin oikein hyvin ja nykyään on jopa vaikeaa jutella ns. tyhmien ihmisten kanssa. Tyhmällä siis tarkoitan sellaisia ihmisiä joita ei kiinnosta maailma tai ympärillä tapahtuvat ja niihin liittyvät asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä